Voortekenen bevalling?

17-09-2009 23:33 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangzien mijn eerste met een ks is geboren weet ik niet hoe een natuurlijke bevalling gaat of begint. Nu ik er (letterlijk) op zit te wachten vraag ik me af hoe ik weet dat het gaat beginnen.

Uiteraard ken ik de verhalen over gebroken vliezen, slijmproppen en opkomende weeën, maar ik vroeg me af of er nog andere voortekenen zijn waardoor je weet/wist dat het stond te gebeuren.

Ik heb sinds gisteravond harde buiken en een vreemd drukkend gevoel (boven)in mijn vagina. Niet pijnlijk, maar het voelt echt alsof er ieder moment een voet naar buiten kan komen .

Daarnaast is de baby echt abnormaal druk en stuitert mijn buik letterlijk al de hele dag op en neer. Nu vroeg ik me dus af wat dit kan zijn en of dit zou kunnen betekenen dat er zo langzaam aan iets aan het gebeuren is.

Het kind is al ingedaald, dus 'indalingsweeën' zullen het niet zijn.

Herkent iemand dit?
The time is now
Ik heb met mijn tweede bijna twee weken voorweeen gehad, met harde buiken om de 5 minuten.

Geloof me, als het zover is dan weet je het.

Succes ermee!

Spannend hé?
quote:zusenzo schreef op 17 september 2009 @ 23:47:

Ik heb met mijn tweede bijna twee weken voorweeen gehad, met harde buiken om de 5 minuten.

Geloof me, als het zover is dan weet je het.

Succes ermee!

Spannend hé?Bedankt zus. Pfff, nog twee weken lijkt me wel heftig. Vannacht had ik echt het idee dat het ging gebeuren, maar goed dat was waarschijnlijk ook een typisch gevalletje; de wens is de vader van de gedachte .
The time is now
Ik herken het, had het bij mijn tweede (16 dagen overtijd) ook zoveel.

En inderdaad: zodra het begint, dan weet je het. Zolang je twijfelt, is het hoogstwaarschijnlijk vals alarm.

En juist toen het eenmaal begon, was meneer opvallend rustig.

Succes met de laatste loodjes!
Je merkt het vanzelf, als de harde buiken langer dan een uur om de 5 minuten komen en een beetje pijnlijk worden, dan zal het vast wel doorzetten, tenminste dat was bij mij zo, dus tis geen exacte wetenschap, meer mijn ervaring.

Wanneer ben je uitgerekend?
quote:athena schreef op 17 september 2009 @ 23:53:

En inderdaad: zodra het begint, dan weet je het.

Ehhhhh......... wrsch niet erg geruststellend, maar hier werkte dat niet zo hoor.

Tenminste: ik wist dat het begonnen was, maar in het zkhs zeiden ze dat het vals alarm was. Zowel bij mijn eerste als bij mijn tweede bevalling. Niks weeën om de 5 minuten: soms 3 in 10 minuten, soms weer een half uur niks. En toch beide keren wel degelijk aan het bevallen.
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
@athena: jee, 16 dagen overtijd! Dat biedt niet echt hoop

@zusenzo: ik ben (pas) over 5 weken uitgerekend. Ik moet dus nog wel even maar moet tot de bavalling bedrust houden. De dagen krúipen dus voorbij. Vandaar dat ik erop hoop dat het wat eerder gaat gebeuren. Nu is het nog wat vroeg natuurlijk, maar met een week of 37 zou mooi zijn..
The time is now
Dus het kan nog bijna twee maanden duren

(grapje hoor, hoop ik althans)
quote:Solomio schreef op 17 september 2009 @ 23:59:

[...]

Ehhhhh......... wrsch niet erg geruststellend, maar hier werkte dat niet zo hoor.

Tenminste: ik wist dat het begonnen was, maar in het zkhs zeiden ze dat het vals alarm was. Zowel bij mijn eerste als bij mijn tweede bevalling. Niks weeën om de 5 minuten: soms 3 in 10 minuten, soms weer een half uur niks. En toch beide keren wel degelijk aan het bevallen.Bedoel je dat ze aan de telefoon zeiden dat het vals alarm was, of was je daadwerkelijk al ín het ziekenhuis?
The time is now
Solomio, zo ging het bij mij die 2e keer ook. Ik heb een hele nacht in het ziekenhuis gelegen met dan weer een uur lang om de 2 minuten weeën en dan weer een uur lang niks. En toch wist ik dat het zover was, dat het dit keer anders was dan de dagen die eraan vooraf gingen.

Maar dat zal vast te vaag zijn voor Banba om iets aan te hebben .

Banba, misschien troost het je dat ik bij de eerste 10 dagen overtijd liep en dat bij mij in de familie olifantendracht doodnormaal is

Maar bedrust houden maakt het er niet makkelijker op, stel ik me zo voor. Toi toi!
quote:zusenzo schreef op 18 september 2009 @ 00:03:

Dus het kan nog bijna twee maanden duren

Als dat zo is, moet ik waarschijnlijk in een dwangbuis bevallen
The time is now
Ach, geniet nou nog maar even van je rust
quote:zusenzo schreef op 18 september 2009 @ 00:08:

Ach, geniet nou nog maar even van je rust

Whoehaha, heerlijk rustig hoor met een peuter van anderhalf in huis en mijn schoonmoeder hele dagen over de vloer

Ik word er helemaal zen van...
The time is now
Wacht maar, mark my words.... geniet nou maar.
Heb maar één bevalling meegemaakt.

Kitty was laat. Héél laat. Maar alle deskundigen zeiden dat ze nog prima zat, dus lekker laten zitten. Maandags zou ik dan worden gestript, want twee weken over tijd. Zaterdags voelde ik een blob. Paniek! Naar huis!

Zondags, om half 5 's middags, voelde ik een hele echte wee. Ik lag te slapen, en werd er wakker van. Ik wist meteen dat ze er toen aan kwam. Et voilà: 6,5 uur later lag er een kind in mijn armen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik had de nacht ervoor een heel vol gevoelEn onze zoon was heel onrustig.En toen ben ik met alle grappen pas om half 5 naar bed gegaan omdat als ik ging liggen heel erg zuurbrand kreeg.En om kwart voor 8 werd ik wakker omdat ik moest plassen.Dus naar de wc en daar braken mijn vliezen.Kwatier later de eerste wee en om tien voor half 2 was hij er.
Bij mijn 1e wist ik s'morgens dat het ging gebeuren,het rommelde en eind van de middag was hij er.

Precies op de uitgerekende datum.

Bij mijn middelste begon het het al met 24 weken en heb ik tot 35 weken plat gelegen en ben ik uiteindelijk met 37 weken ingeleidt.

Bij mijn 3e begon het met 26 weken....weer bed rust tot de 35e week en weer ingeleidt met 37 weken( had toen al 5 cm ontsluiting, maar het zette niet door)

Dat ik toen ben ingeleidt was omdat ze bang waren dat ik steeds meer ontsluiting zou krijgen zonder dat het echt door zou zetten.

Ben nu 32 weken van de 4e weer heel veel harde buiken al gehad soms een avondje om de 4 minuten, gelukkig geen ontsluiting .

Kortom een hele hoop "gerommel" al dan niet met ontsluiting....maar uiteindelijk loos alarm.

Wat goed was want een echt te vroeg geboren kindje wil je natuurlijk niet, maar vermoeiend was het wel.

In feite is het niet te voorspellen wanneer je bevalling begint....dat weet je als het begonnen is!

Sterkte de laatste loodjes wegen het zwaarst..ik weet het....
*
Zo, ben ik even blij met dit topic. Ook ik zit te wachten op wat er komen gaat. Mijn eerste is ook met een ks geboren en nu ligt t kindje goed. Van de week lipe ik door de super en meende "nattigheid" te voelen. Tja, en als je in de appie staat kan je nou niet echt makkelijk ff checken wat t is. Maar niks aan de hand. Iedereen zegt t, je herkent t meteen. Maar wát herken je dan...

Ben nu 37 weken en t mag nog wel heel even blijven zitten hoor, eerst de verjaardag van mijn dochter zondag en dan 2&3 oktober voorbij (de mensen uit regio leiden weten wel wat ik bedoel...) dus als t op de uitgerekende datum komt vind ik t best!
dubbel
anoniem_44027 wijzigde dit bericht op 18-09-2009 09:27
Reden: dubbel.... overdrijven is ook een vak
% gewijzigd
Daarnaast is de baby echt abnormaal druk en stuitert mijn buik letterlijk al de hele dag op en neer.

Hmmm, zo tegen de bevalling aan worden babyś over het algemeen juist heel rustig. Drukke baby voelt zich thuis, zei de VK tegen mij.

En mijn ervaring is ook dat voorweeen wéken kunnen duren. Hoe vaak ik niet naar bed ging met het idee 'nou, het is volgens mij begonnen, laat maar komen' en dan de volgende ochtend volkomen normaal wakker werd.

Overigens dacht ik de keer dat het echt begon 'ach het zal wel niet, weer voorweeen natuurlijk' dus dat herkennen gaat niet altijd op, haha. Toen de slijmprop kwam ging er wel een bel rinkelen.

Ik zou me er op instellen dat je in elk geval nog vier weken 'moet'.. da's best realistisch namelijk. Succes!
Ik merkte eigenlijk weinig van te voren. Voelde me die avond alleen niet zo lekker. Dacht een beetje ziek. Bij mij kwamen de weeen bijna gelijk om de 3 minuten, maar ze duurden maar een halve minuut of zo. Na 8 uurtjes was ze geboren. Maar je hebt het inderdaad wel door dat het begint, alleen ik dacht heel lang dat het voorweeen waren.
Ik had trouwens een soort van hyper gevoel, klaar wakker.
1E Nooit voorweeën gehad. Begon met krampjes die zich opbouwde. Was meteen begin van de bevalling. Uiteindelijk wel sectio maar dit omdat dochter vrij groot was.

2e Vliezen braken. Een paar uur daarna weeën. En binnen 5 uur een kind natuurlijke manier.

3e Strippen snachts begon de bevalling met weëen. En 3.5 uur later gezonde flinke vent in mijn handen.

Ik ehb nooit voorweeen gehad. Wel flinke naweeen.

Snico: Jeugdsentiment. Taptoe en 3 oktober feest. Hutspot en haring met witte brood.
Ik herkende de weeën pas dat het echt aanhield en flink pijn begon te doen. Was elke keer bang dat het voorweeën waren. Maar hier nooit gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven