VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Esmee, wij hebben geen buitenschoolse opvang. Dus als ik voor de zomervakantie op vakantie ga, betekent dat dat ik voor die volledige 6 weken óók nog opvang moet regelen. Ik denk dat dat een heel gedoe wordt/onhaalbaar is.

Daarnaast vind ik dat Schorrie nu op school zit, en dus naar school gaat en niet ineens 2 of 3 weken wegblijft als de rest er wel is.

En als hij nou een onwijs goede kleuter was, maar dat is het ook niet, hij kan die weekjes leren knippen/plakken/tekenen/concentreren goed gebruiken .

Maar nu ik de prijzen gezien heb, overweeg ik het wel nog een keer en ga ik nog eens kijken naar de hoeveelheid vrije dagen, inzet opa's en oma's, enz.
Oeh, vakantie naar trouwlokatie klinkt goed!

Ik wil ook

Heb een beetje hetzelfde gevoel als Morrie. Maar snap wel dat je je principes wil heroverwegen als je met de prijzen van het hoogseizoen geconfronteerd wordt. Wij hebben dat ieder jaar weer met het zien van het verschil in prijs tussen caravan en tent, maar de tent is ons écht niet bevallen.
Principes, welke principes .

Mijn achtergrond (Pabo) zorgt er waarschijnlijk voor dat ik vind dat die 2 weken knippen en plakken best gemist kunnen worden.
Harrie heeft het er maar steeds over dat hij met de caravan op vakantie wil. Dat is voor mij ook een drempel hoor, jee, met een caravan. Een sleurhut.
En als jullie in het voorseizoen gaan, ga je dan aansluitend op de zomervakantie of niet? Dan hebben ze wel heel lang vrij....
Nee, we gaan dan eerste week mei of zo. Anders is Esmannie al 5 en mag het niet meer.
Met een sleurhut

Zo één achter je auto?

Of één huren, want dat is héél normaal

Ga vanmiddag naar de film met KW.

Heb er zin in.
Nee, achter je auto. Een huren hebben we een keer gedaan en vond ik niet zo leuk. Minder leuk dan een Eurocamp tent iig.

Maar jee, een caravan achter je auto en die dan opzetten op een camping.... Pffff.

Ik heb ook aan de meivakantie zitten denken trouwens, dat zijn twee hele weken. Maar dan is de kans op mooi weer niet zo heel groot. En vliegen zie ik niet zitten plus kan ik niet betalen.
Een sleurhut, succes .

Ik ga nu eindelijk douchen trouwens.
En gaat Harrie dan een sleurhut kopen?
Nee, die mag hij lenen van een vriend....
Lekkere vriend

Nee hoor, wij hebben ook overwegen een caravan te kopen, maar uiteindelijk besloten het niet te doen.
Net had Harrie het ook nog over een vouwwagen!

Ik moet echt aan het idee wennen om in zoiets op vakantie te zijn. Het lijkt me zo benauwend ofzo. Terwijl je als het goed is de hele dag buiten bent en hem alleen maar gebruikt om te slapen, net als de tent.

Ik ga zo eerst mijn moeder eens even bellen om te vragen of Schorrie twee keer een paar dagen bij hen mag logeren in de zomervakantie. Dat zou al schelen qua opvangdagen.
Harries argument is dat je voor die prijzen van een hoogseizoen vakantie ook een caravan kunt kopen en daar dan meerdere jaren mee op vakantie kunt.
Een sleurhut . Mij niet gezien!

Morrie, ik zou nooit aansluitend aan vakantie doen, juist die laatste dagen zijn ook wel leuk voor de kinderen (hier gaan ze alvast in nieuwe klassensamenstelling wennen bijvoorbeeld, maakt voor schorrie niet zoveel uit waarschijnlijk, maar toch).

We zijn de zolder aan het inruimen, heerlijk. Eindelijk alle boekendozen aan het uitpakken. Sterker nog: eerst twee Ikea kasten in elkaar gezet en we vinden elkaar nog steeds (redelijk ) lief.
17 januari dus, Drop, neem maar een besluit qua tijd, anders blijft het zo hangen. Maakt me op zich niet zoveel uit geloof ik, voor anderen wellicht wel? Nou ja, het is in elk geval handig om te weten, dan kan ik ook Linoleum thuis houden op dat tijdstip, want wil graag zonder koters .
Ja dat idee had ik ook Lien, dat het sneu is als hij de laatste dagen voor de vakantie zou missen. Is toch een apart sfeertje.

Maar nu kijken we naar 14 juni. Dan zou hij na twee weken vakantie nog een week naar school moeten en dan weer zomervakantie. Ik weet het nog niet. Misschien nog een weekje eerder gaan. Nou ja, morgen of overmorgen eerst maar eens de juf aanspreken.

Mijn ouders willen in ieder geval allebei een dagje vrij nemen in de zomervakantie om op Schorrie te passen. Mijn vader is op maandag altijd vrij dus das ook geregeld.
Haha Morrie ook geen principes dus .

Je hebt groot gelijk wat mij betreft!
Wij zijn ook zo lang mogelijk in het voorseizoen op vakantie geweest, ook toen de kinderen al 4 waren, het scheelt gewoon handen vol geld, en zolang ze niet leerplichtig waren vond ik het wel best eigenlijk. Ik had niet de indruk dat twee weken korter knippen en werkjes maken ze in hun ontwikkeling zou belemmeren. Nu zijn we echt aangewezen op het hoogseizoen, ik heb ook al zitten zoeken op internet. Ik heb een ienieminie camping gevonden in de Dordogne, met maar een plaats of 20 én een zwembad, en vers brood 's morgens (de twee belangrijkste dingen voor mij) waar we een ingerichte De Waard tent kunnen huren in het hoogseizoen voor bij elkaar 570 euro voor twee weken. Ik had eigenlijk al willen boeken want ik ben helemaal enthousiast, maar ik moet mijn vakantieperiode nog aanvragen op mijn werk, en bovendien twijfelt vent of hij zo'n heel kleine camping wel leuk vindt, en hij wil dat er meer kinderen zijn voor S&W op een camping. Dat laatste vind ik nou niet zo nodig, de kinderen hebben elkaar en ze zien altijd kinderen, op school en op de nso.
En een sleurhut zie ik niet zitten, ik moet er niet aan denken. Alhoewel, kennissen van ons hebben wel een heel leuke, ik vind het net een ruimtecapsule. Een heel kleine caravan voor twee personen, hun zoon slaapt in een tentje naast de caravan.
En oh ja, ik wil per se goedkoop op vakantie omdat de verkoop van ons huis onze hypotheek echt dramatisch heeft verhoogd, we gaan dus niet al ons vakantiegeld inzetten op een dure vakantie, en al helemaal geen spaargeld.
quote:esmee1975 schreef op 04 januari 2009 @ 13:12:

Haha Morrie ook geen principes dus .

Je hebt groot gelijk wat mij betreft!

Weet je wat pas erg is? Mijn principes verkoop ik gewoon voor geld. Voor 500 euro of meer gooi ik ze zó overboord .

Ben nu aan het kijken in de Dordogne, heb camping gevonden aan riviertje waar Schorrie kan spelen. Lijkt me leuk!
Dat er andere kinderen zijn vind ik juist wel belangrijk, daarom valt een gites of chambre d' hotes al snel af bij mij. Ik geniet er enorm van als ik Schorrie vriendjes zie maken. Vers brood vind ik ook belangrijk. Elke ochtend lekker je stokbroodje halen op de camping, en dan lekker met kaas en jammetjes voor de tent opeten.

Maar die camping die jij beschrijft Dropje vind ik wel heel aantrekkelijk klinken. Als ik jou was zou ik boeken, zeker ook voor dat geld! Als er 20 plaatsen zijn is er vast nog wel een stel met kinderen, zeker als je in de zomervakantie bent. Dan gaan jonge en oudere stellen niet zo snel op vakantie volgens mij.
Kwam net op een site terecht met een aantal kleinere familiecampings in Frankrijk waar ze voor heel betaalbare prijzen, ook in het hoogseizoen, ingerichte tenten hebben. www.campingcontact.nl Staat ook een logo 'campings4kids' bij. Zitten volgens mij heel leuke campings bij. Ik heb net een mail gestuurd naar de eigenaars van die andere camping met vragen over de 'gemiddelde bezoeker' en of ik de prijs goed berekend heb (huurprijs per week = ¤ 240,00 incl. 2 personen, en dan nog per kind 3,00 per nacht erbij).

Ik heb nu ook vakantiekriebels. Bij ons begint de zomervakantie laat dit jaar, de kinderen hebben de laatste twee weken van juli vakantie, en de hele maand augustus.
Een chambre d'hote of een gite vind ik ook geen leuk idee voor de kinderen. Vrienden van ons gaan via gitesdefrance.fr naar een compleet ingericht huis zonder verdere faciliteiten in de buurt qua spelen voor hun zoontje van 4. Zou mijn ding niet zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven