VRLK

28-04-2009 21:58 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer. Foutloos en wel .
Dat zou gezellig zijn vrolijk! Er staan hier nog wel leuke huizen in de straat te koop. Doe je best, zou ik zeggen!

Boef is nu wel redelijk moe, maar wil met alle geweld steeds weer naar school. Hij vindt het zo leuk. BSO idem. Het is meer het feit dat hij (al gaat het nu soms heel even wat beter) zo slecht zelf speelt. Vanmiddag kwam hij uit school en heeft hij zowaar 10 minuten zelf zitten spelen met de garage en Cars autootjes die ik vanochtend voor Schurk had gepakt. Dat is voor hem een unicum. Voor de rest wil hij ofwel iets digitaals doen ofwel iets met mij samen. Op de bank hangen mag hij van mij, maar hij doet het niet zozeer omdat hij moe is, maar vooral uit verveling.

Morrie, kun je eens een plaatje plakken van de hijskraan die je in gedachte had voor Schorrie? Ik zit voor Schurk namelijk ook aan zoiets te denken. Is het die van Intertoys? Of bedoelde jij eentje van Lego (want die ken ik dan niet)?
Het is hier Quorn met zoet/zure saus geworden aangezien ik nog een pakje quorn in diepvries vond. Basmatirijst erbij en we gaan nu aan tafel.
Ik kan niet meer op reageer klikken. Jullie?

Wij hebben patat op.

Ben niet echt lekker. Keelpijn en vanmiddag temperatuur opgemeten en had 38,5. En normaal 36,5. Bah.
Op reageer? Huh?

Beterschap Wind, ik hoop niet dat je erg ziek wordt.

Athena, kom graag een x eten

Zou het helpen als je hem op een sport zou doen? Beetje buiten/team sport waarbij hij eruit is.

Ik heb eindelijk weer een nieuwe foto's op hyves gezet zodat je kunt zien hoe de kinderen er anno nu uitzien aangezien de laatste een jaar oud waren *ahum*
En had ik al gezegd dat Bol.com vandaag '25 jaar Kinderen voor Kinderen' heeft gebracht?
Athena, ik had inderdaad eerst de hijskraan van Intertoys in gedachte. Een bestuurbare torenkraan. Vriendje van Schorrie heeft hem (of een kleinere versie, dat weet ik niet helemaal zeker) en Schorrie is er weg van. Maar ik vond het later toch wel een sta-in-de-weg en ik vermoed dat als hij op zijn kamer staat hij vaak gaat omvallen door geravot en snel stuk is daardoor.

Dus nu toch maar voor duurzamer speelgoed gekozen, inderdaad een hijskraan van Lego. Ziet er leuk uit vind ik.

Wat vervelend dat Boefje zo slecht zelf speelt. Ik weet niet zo goed hoe je dat kunt stimuleren. Vind je daar geen info over op Internet? En hoe speelt hij op de BSO?

Ik zat vanmiddag nog te denken n.a.v. verhaal Wind over KW die niet zo goed bij anderen durft te spelen dat elk kind zo zijn 'ding' heeft. En dat je (ik) soms geneigd bent te focussen op die 'verbeterpunten' maar dat er ook een heleboel dingen zijn die je kind juist weer wel doet en waar je trots op kan zijn.

Schorrie concentreert zich bijvoorbeeld zo slecht en dat is lastig op school en bij zwemles. Ik vraag me (meer dan) weleens af hoe we daar nou mee om moeten gaan. Maar hij kan bijvoorbeeld wel weer heel goed zelfstandig spelen, en hij speelt ook graag en zonder moeite bij andere kindjes.

En zo geldt dat voor ieder kind, er zijn goede en minder goede punten en het is belangrijk ook die goede punten te zien en te benadrukken.

Ik heb ook sluimerende keelpijn. Geen koorts geloof ik.

Uiteindelijk heb ik telor eieren gemaakt, en een bak nasi en tjap tjoy gehaald bij de Chinees. Was lekker. Schorrie vond de telor eieren zowaar ook lekker, al had ik wel wat minder sambal er doorheen gedaan!
O, die is ook leuk Morrie, maar is voor Schurk nog veel te ingewikkeld. Met lego kun je leuk gooien en de kleine dingetjes overal in stoppen. Dus dat gaat 'm hier niet worden. Ik moet voor mijn broertje nog een cadeau voor Schurk verzinnen en dat Intertoys geval is leuk geprijsd. Ik denk dat we die maar gewoon doen.

Grappig trouwens, de buuv kwam even buurten toen ik met mijn intertoysboekje bezig was te kijken naar cadeau-opties en die deed allemaal leuke tips aan de hand waar ik zelf niet zo aan zou denken. Wel vaak voor wat oudere kinderen: haar zoons zijn 6 en 7, maar ik heb nu mooi een lijst voor de (nabije) toekomst, ook voor Sinterklaas.

Wat je zegt over goede en minder goede punten bij een kind is helemaal waar. Boef kan zich goed concentreren, is bijzonder sociaal (bijvoorbeeld ook voortdurend geïnteresseerd in mijn enkel), kan vreselijk lief helpen. Het enige jammere van dat slechte zelf spelen is dat het zo voortdurend aanwezig is als je hem een dag(deel) alleen hebt, zonder vriendjes of broertje. Erg vermoeiend, zelfs als je niet als manke Nelis rondhobbelt.

Vrolijk: sporten zou op zich kunnen, maar we zijn eigenlijk in afwachting van bericht dat hij met zwemles kan gaan beginnen en dan lijkt me dat voorlopig wel voldoende.

Kinderen voor kinderen rules! Al vind ik vooral de oude klassiekers het leukst. Wij hadden vroeger thuis de eerste 2 elpees en die nummers kan ik nog steeds bijna woord voor woord meebrullen.

Telor eieren? Ken ik niet. Hoe maak je die?
Ja, Lego is voor Schurk nog niets nee, al heb je ook een hijskraan van Duplo geloof ik. Die kwam ik tegen met googlen.

Maar die hijskraan van Intertoys is denk ik wel een succes bij Boef. Wat had jouw buurvrouw voor tips?

Telor eieren zijn van die halve eieren in een prutje van ui, ketjap, sambal en bruine suiker, gemberpoeder en tomaat. Meestal heel heet als je ze van een echte Indonees hebt maar ik heb ipv een eetlepel een theelepel sambal er door gedaan en dan is het goed te doen.
Ik kan niet hardlopen, jammer, Harrie is werk aan het kijken. Wel fijn hoor, hij merkt niets meer van de crisis.

En ik heb rode konen maar geen koorts. Toch vaag.
Hijskraan Intertoys is niet voor Boef maar voor Schurk, ze zeggen van 3-8 jaar, dus ik neem aan dat hij er wel mee overweg moet kunnen (al zal hij groter zijn dan ventje zelf! )

Ik zal de lijst van buuv er eens even bijpakken, wie weet hebben jullie er ook nog wat aan:

- playdoh boerderij (je stopt overal klei in en dan komen er bijvoorbeeld eieren uit de kip en dat soort dingen. Er schijnt ook zoiets met een clown te zijn);

- electrische trein van Eichhorn die op de houten rails past;

- piratenbadset van de Hema;

- winkelwagentje (krijgt Schurk van ons, voor bij keukentje);

- glow in the dark meuk;

- poppenkast;

- knikkerbaan (wij hebben die van de Hema zelf al);

- magnetisch schoolbord met bijbehorende whiteboardstiften en opplakletters en -cijfers;

- verkleedkleren;

- discolamp;

- muziekinstrumenten (Zeeman schijnt nog wel eens kwalitatief goed spul te verkopen. zij heeft er inmiddels een ton vol mee en haar knullen vinden het super);

- (kinder)sjoelbak;

- boksset;

- walkie talkies;

- speeddomino (hadden wij thuis vroegah ook, zulk leuk spul);

- driebaans racetoren van Intertoys (krijgt Schurk ook);

- starterskit Miniknex;

- houten kralen;

- strijkkralen (er zijn allemaal stoere sets met raceauto's e.d.);

Spelletjes (ben ik erg van, heb pas voor Boef ook Halli Galli en kindertriominos gekocht en zij had ook tips die voor Schurk al haalbaar zouden moeten zijn):

- kabouter Plopspel;

- Bunny Hop;

- Wie ben ik/wie is het;

- Mikado met knikkers (zag er heel gaaf uit in boekje. Zijn onze jongens nog te jong voor, maar wil ik tzt echt hebben!);

- jenga;

- Holle bolle beukenboom;

- hengelspel (krijgt Schurk van Boef);

- bingomolen.

Die eieren zeggen me echt niks. Zal er eens op googlen. Maar aangezien vent echt nul komma nul qua heet voedsel kan hebben, zal het wel niet geschikt zijn voor dit huishouden, al vind ik het heerlijk klinken!

Ik kan nog steeds geen smileys plakken. Irritating!!!
Hier heerst een "gewone zomergriep" morrie, misschien heb je zoiets?

Ik heb een enorm ontstoken oog. Hoe ik daar dan toch weer aan kom?

Eigenlijk moet ik voorbereidingen gaan treffen voor Schurks verjaardagstaart (de wensen zijn al ingediend door zijne koninklijke hoogheid;), maar heb helemaal geen zin. Ben totaal uit de taarten sinds de vakantie.
Trouwens, een spel dat we al hebben nu en dat ik echt een aanrader vind is Jakkiebak Kippenkak. Sowieso liggen ze elke keer eerst weer een kwartier in een scheur over de naam. Het is een soort memory, wordt hier erg leuk gevonden.
Jee, wat een zieken ineens. Jullie hebben toch niks opgelopen cq doorgegeven bij pebbles?

Athena hoe oud is Schurk ook alweer? Wat hier echt een megasucces was was de graafmachine van duplo. Echt een oersterk ding, heeft het wel twee jaar volgehouden bij mijn slopers en er is geen dag niet mee gespeeld. Ik vond 'm wel duur toen ik 'm kocht (iets van 30 euro geloof ik) maar nu vind ik 'm echt goud waard.

Ik ga even de nieuwe foto's van vrolijk bekijken, wat een mooie kinderen zijn dat .
Ik heb iig niks opgelopen bij pebbles nee:)

Graafmachine van Duplo. Mmmm idee, Schurk houdt wel erg van graafmachines. Zal eens eens naar zoeken zo. Al is Duplo hier nooit zo enthousiast ontvangen als Lego en vraag ik me af of ik dan niet beter een zandbakmodel kan doen, want hij zal er geheid zandtaarten mee willen bakken.

Hij wordt 3 trouwens.

Vrolijks kinderen zijn beauties! Staan de nieuwe foto's ook op jullie eigen site Vrolijk?
Oh ze waren hier toen ook nog niet van de duplo hoor. Het is ook echt zo'n model dat je een keer in elkaar zet en dat daarna niet meer uit elkaar gaat, het is niet uit losse blokjes opgebouwd. En er zijn hier hele zandkastelen mee gegraven en toch twee jaar volgehouden. Ik vind het knap van de graafmachine.
Eens kijken of het lukt om een plaatje te plakken:

Ja, die had ik al gevonden lilalore, dank je:). Zandbakproof is 'ie dus wel begrijp ik. Ik neem het mee in de overwegingen.

Een poosje terug waren wij in een of andere indianendorp (soort monkeytown maar dan helemaal in Westernstijl met ook een buitenspeeltuin en midgetgolf) en daar stond een tipitent met zand waar ze echt supergaaf hufterbestenige graafmachines e.d. hadden. En groot! Had eigenlijk even moeten kijken van welk merk ze waren, want echt heel mooi speelgoed. Al vrees ik dat het reteduur zou zijn.
Kwee niet of ik griep heb, dan zou ik ook koorts moeten hebben denk? Nou ja, maar een beetje op tijd naar bed straks.

Ik heb voor Schorrie een Bob de Bouwer spel gevraagd. Het is een beetje Jenga idee maar dan anders: je bouwt een muurtje van plastic steentjes en dan moet je om en om een steentje uit de muur tikken met een troffel. Bob staat bovenop dat muurtje en degene die het steentje eruit tikt waardoor Bob valt heeft verloren.

Spel heeft Schorrie bij de fysio gedaan en hij vond het heel erg leuk.

Ik heb er wel moeite mee om regelmatig spelletjes te doen. Terwijl ik zelf wel van spelletjes houd, maar we hebben er gewoon weinig tijd en rust voor. Zonde. Ik vind dat toch wel een nadeeltje van werkende vader en moeder zijn.
Ik zie hem ergens bij een of andere webshop staan voor ¤23, dat Duploding. Valt me mee...
Wat hier dé oplossing was voor slecht zelf spelen (maar daar heb je niks aan) was ze op vakantie sturen met opa en oma. Sum vermaakt zich altijd wel prima maar voor die vakantie wilde Dim alleen maar op de computer of voor de tv, en sinds ze terug zijn hebben ze de duplo ontdekt, spelen ze uren met hun cars-auto's, zitten te puzzelen, we weten niet wat we meemaken. Maar goed daar heb je niks aan. Maar ik herken het dus wel, en het is idd heul irritant, zo'n hangerig kind.

En helpt het misschien om hem op gang te helpen? Dus een kwartier samen iets maken met de duplo, en er dan tussenuit piepen? Dat lukt hier ook nog wel eens.
lilalore wijzigde dit bericht op 26-08-2009 20:43
Reden: dim, sum, dimsum
% gewijzigd
Ik moet nog een cadeau bedenken voor neefje. Die wordt natuurlijk net zo oud als Schurk. Misschien ook de Duplo graafmachine. Al denk ik dat Brio spul het ook goed zal doen.
Morrie, bij de griepversie die mijn moeder, schoonmoeder en ik hadden, hadden we ook amper koorts hoor. Ik werd 's nachts weleens wakker met koortsgevoel, had soms overdag ook wel het idee dat ik verhoging had. Maar niet zoals bij gewone griep.

Spelletjes doen wordt hier door de jongens afgedwongen. Vooral Boef is er helemaal waus van. Heb vanmiddag ook weer memory, Halli Galli, triominos en Monopoly met hem moeten doen (en toen was ik het ook wel weer zat:).
Misschien kan Athena Boef een keer met jouw schoonouders (toch?) meesturen LLL?
Ik heb ineens ook een beetje hoofdpijn....

Schorrie wilde vanavond een spelletje doen (ganzenbord), maar hij ging toch maar naar bed. Hij was zo afgedraaid dat hij er zelf om vroeg!

Heb jij die kinder Monopoly?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven