VRLK

28-04-2009 21:58 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer. Foutloos en wel .
Lilalore, dat op weg helpen heb ik al zo vaak geprobeerd met Boef, maar hij haakt af op het moment dat ik ertussenuit sneak.

Bij anderen speelt hij vaak heel erg goed: vriendjes, mijn zusje, opa en oma, BSO. Vandaag merkte hij nog op dat ons huis net een speelgoedwinkel was (goh), maar als ik dan vraag waarom hij niet speelt, dan weet hij het niet.

Schurk kan zichzelf stukken beter vermaken, die verzint desnoods zelf iets raars, maar heeft niet echt anderen nodig om lekker te lopen (of zitten) keutelen.

Vind het soms erg lastig...
Nee, we spelen de volwassenenvariant Morrie. Heb het pas zitten doen met boef en zijn vriend de buurjongen (die van 6) en was echt stomverbaasd hoe goed dat ging!

Ik wil Boef best een keer bij LLL's schoonouders op bootcamp sturen hoor, als dat zo goed helpt! (lees een grote grijns hier).
O wat grappig van die volwassene memory Athena. Maar hoe doe je dat dan met betalen enzo? Ze hebben toch geen benul van geld en rekenen? Of Boefje wel (dan is hij hoogbegaafd ).
quote:athena schreef op 26 augustus 2009 @ 20:46:

Ik wil Boef best een keer bij LLL's schoonouders op bootcamp sturen hoor, als dat zo goed helpt! (lees een grote grijns hier).

Ik kan het aanbevelen !

Leuk zeg, volwassen monolopy.Hoe oud is Boef dan? Wij spelen hier alleen een soort lottospelletje, of memory. Maar dan maar met tien setjes, anders duurt het te lang. Ik vind spelletjes doen wel heel leuk, verheug me nu al op de wat meer uitdagende...
Memory doe ik vaak ook met een deel van het spel. Om de aandacht niet te laten verslappen. Maar ik merk dat Schorrie wel langzaam toegroeit naar het spelen van het hele spel. Ik vind het altijd zo grappig dat ze met memory soms echt al een kaartje weten wat je zelf niet meer weet. Schorrie heeft er alleen een handje van om de ligging van een kaart te verraden. Als ik dan een kaartje omdraai dan graait hij al naar de bijbehorende, al roepend dat hij dat kaartje wilde hebben.
Haha, natuurlijk is mijn Boef hasske hoofbegaafd:))

Nee, ik ben gewoon de bank. Deel dus het geld uit, vertel welke kleur briefje ze aan mij moeten geven en lees de kans- en algemeen fondskaarten voor. Het grappige is dat wanneer Boef zijn briefje van 50.000 moet geven omdat hij Coolsingel koopt en er dan dus 2 van 10.000 terugkrijgt, hij denkt dat hij geld aan het verdienen is:)

En ik verdeel altijd na een rondje of 3 de straten op basis van wat we al hebben gekocht, want niks is mooier dan in snel tempo huizen en hotels te plaatsen en moeders failliet te laten gaan.
En kopen ze niet gewoon alles waar ze op komen?

Grappig hoor, ik vind monopoly zelf een heel leuk spel maar heb het al heel lang niet meer gedaan.

Net als Catan trouwens. Ik heb gewoon sowieso al heeeeeel lang geen spelletjes meer gedaan met een volwassene.
Neuh, valt mee. Ik stuur het ook gewoon een beetje ("koop deze nog maar even niet, als je zo langs Start komt, heb je weer wat meer geld").

Oooja, Catan. Heeft ook een leuke kinderversie: Kinderen van Catan.

Wil ik ook nog hebben!

Wij spelen nog regelmatig met zusje en zwager, maar zijn momenteel helemaal van de Mario Party (bij ons op de Wii of bij hen op de game cube). Hebben ook al in geen eeuwen meer rond een bord gezeten.

Risk hebben we ook nog liggen. Is ook leuk. Al duren die spellen wel vaak lang. Zus grossiert in de spellen, heeft er ook een heleboel die korter duren en ook heel leuk zijn (Koeienhandel, Saboteur, Carcasonne, dat soort spul)
Ik heb met mijn moeder en zusje toen we in amerika waren nog twee keer catan gespeeld. Erg leuk, ook al kan mijn zusje erg slecht tegen haar verlies .

Klinkt echt superleuk, hoe jullie monopoly doen. Maar heb je dan niet het probleem dat Schurk ook mee wil doen? Ik weet niet precies hoeveel ze schelen, maar Sum wil echt altijd meedoen als ik iets met Dim doe. Kan hem wel even afwimpelen, maar niet een heel spel lang. En Sum is best een slimmerd, maar voor dat soort spelletjes is anderhalf jaar echt teveel verschil.
Misschien moet je juist wat speelgoed wegdoen/wegleggen Athena? Ik heb wel vaker gehoord dat kinderen die heel veel speelgoed hebben niet spelen. Misschien het proberen waard om alles op te bergen (ik zou niet weten waar trouwens) en hem drie dingen te laten kiezen waar hij mee mag spelen.

Misschien is het ook zo gegaan bij LLL schoonouders. Ze hebben daar vast niet zo veel als thuis met het gevolg dat ze gaan spelen wat er wel is.

Ik voel me trouwens prima (net nog 3 kwartier hardgelopen) dus Pebbles is vast geen haard van griepjes. Lien en Peb hoe voelen jullie je?

Collega knapt ook iets op gelukkig. Nog wel koorts dus om bedrijfstechnische redenen blijven we bij elkaar uit de buurt.

Zo eens kijken of ik LLL kan vinden op twitter
Ja, dat van teveel speelgoed bedacht ik me ook al. Heb ik ook al vaker gehoord. Alles naar de slaapkamer doen en 1 ding niet?

LLL, mijn broertje kan ook enorm slecht tegen zijn verlies. Die is in staat om vals te spelen, als hij maar wint!

Ooit zouden we nog een Vrolijk Catan avondje organiseren trouwens. Maar het loopt altijd weer uit op eten en kletsen.

Had ik al gezegd dat ik de afstand van mijn hardlooprondje vind tegenvallen? Ik had het op een site uitgerekend en het was maar 2,5 kilometer.
Da's toch 2,5 km. meer dan ik kan rennen Morrie
Ik voel me helemaal niet grieperig ofzo hoor.
Nath, dat doen we al. Al het speelgoed staat hier opgeborgen in de garage, ze kunnen er niet zelf bij (op een paar dingen als boeken na). Elke dag vraag ik waarmee ze willen spelen en als ze (lees Schurk) zelf niks kunnen bedenken, dan haal ik iets tevoorschijn dat al maanden niet meer naar beneden is gekomen en dat is dan prachtig. Werkt dus voor Schurk als een tierelier, voor Boef niet:(

LLL: ik doe meestal spelletjes met Boef (en evt vriendjes) als Schurk op bed ligt. Is voor Boef ook echt zo'n "ik-ben-de-grote-knul"idee. Schurk heeft sowieso vaak te weinig zitvlees om mee te (willen) doen. En als hij toch wil, doet hij vanaf mijn schoot mee (en is dan meestal met 5 minuten wel weer verdwenen om ergens achterin de tuin in zijn eigen zandbad te verdwijnen:). Doet hij ook vaak als er vriendjes zijn. Is op zijn tijd echt even een eigenheimertje en komt zich dan weer, als hij zin heeft, in de pret storten)
Ik vind hardlopen hoe dan ook stoer. al is het maar een kilometer.

Ren jij ook met Evy, Morrie?
LLL ik ben nu een follower

Gelukkig Peb!

Hoe reken je dat dan uit Morrie? Ik zou namelijk een rondje van 5 km willen maken zodat ik daar naar toe kan trainen.
quote:Pammie schreef op 26 augustus 2009 @ 21:23:

Da's toch 2,5 km. meer dan ik kan rennen Morrie

Hahaha, mijn collega zei al: 'dat is altijd nog 2,49 km meer dan van de bank naar de koelkast en weer terug' .

Als ik met de Lego ga met Schorrie, doen we dat ook als Knorrie op bed ligt (ivm kleine stukjes enzo). Schorrie vindt dat ook heel bijzonder en vraagt er soms ook om als Harrie Knorrie naar het kdv brengt en we nog wat tijd over hebben voor het naar school gaan.
Nee, ik ren met mezelf Athena .

Heb gewoon een eigen schema. Dit rondje van nu is mijn begin rondje. Ik weet dat ik dat kan volhouden dus dat wil ik 2 weken om de dag rennen. Daarna breid ik het iets uit (helaas zag ik op die site waar je de afstand kan meten dat mijn uitbreiding maar 0,1 km is.....). En als ik dat rondje zonder steek en weet ik veel wat ren dan doe ik er weer een extra straatje bij. Verder dan die 3e uitbreiding ben ik nooit gekomen dus hoe ik het daarna ga doen weet ik nog niet .

LLL, vindt Sjaak niet dat je wel erg veel achter het forum zit?

Nathje, ik zal even kijken of ik die site kan googlen. En anders post ik hem morgen op het werk want daar heb ik de site bij mijn favorieten staan.
Met mezelf rennen, ik haak al af bij het idee:)
Ik doe het niet met deze, maar hier kan het ook denk ik: afstand meten
quote:Morrie schreef op 26 augustus 2009 @ 21:30:

LLL, vindt Sjaak niet dat je wel erg veel achter het forum zit?

Sjaak is niet thuis, valt 't op?

Nathje gevonden. Ben nu wel benieuwd naar bedrijfstwitter, kan niet de vinger erop leggen wat jij nu precies doet.
Harrie ook niet hoor, maar ik weet dat hij het in het begin soms wel irritant vond. Nu niet meer, hij is er aan gewend (en snapt er geen hout van).
Pamman vindt het bij vlagen enorm irritant (ik kom jullie even stalken, er is geen Muts te bekennen bij de buren )
Haken jullie nu ook al af?
Irritant vindt Harrie het niet, hij is er nooit . Maar hij snapt het volgens mij nog steeds niet, na 4 jaar forummen.

Inmiddels weet hij wel dat (de meesten van jullie ) gewoon normale mensen zijn en geen internetweirdo's.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven