Vroege zwangerschapstest
zondag 6 maart 2011 om 14:43
Hallo allemaal,
Afgelopen dinsdag had ik heel iets bloedverlies dus ik dacht, ik ga weer ongesteld worden. Maar er kwam een paar dagen niets meer. DAt heb trouwens wel vaker. Dat ik eerst een beetje bloedverlies heb voordat het helemaal lost komt.Gisteren kreeg ik een paar donkerbruine, bijna zwarte bloedklonters. Ik kon het niet laten en heb een testje gedaan. 2 dikke blauwe strepen dus zwanger. Maar nu heb ik vandaag weer een paar dikke bijna zwarte bloedklonters en een beetje buikpijn. Zou het mis zijn? Ik heb ook nog nooit eerder zo'n vroege zwangerschapstest gedaan en misschien maak je jezelf ook wel gek. Want het kan natuurlijk nog zo vaak fout gaan. Ik had het trouwens afgelopen vrijdag moeten worden...
Liefs,
ik.
Afgelopen dinsdag had ik heel iets bloedverlies dus ik dacht, ik ga weer ongesteld worden. Maar er kwam een paar dagen niets meer. DAt heb trouwens wel vaker. Dat ik eerst een beetje bloedverlies heb voordat het helemaal lost komt.Gisteren kreeg ik een paar donkerbruine, bijna zwarte bloedklonters. Ik kon het niet laten en heb een testje gedaan. 2 dikke blauwe strepen dus zwanger. Maar nu heb ik vandaag weer een paar dikke bijna zwarte bloedklonters en een beetje buikpijn. Zou het mis zijn? Ik heb ook nog nooit eerder zo'n vroege zwangerschapstest gedaan en misschien maak je jezelf ook wel gek. Want het kan natuurlijk nog zo vaak fout gaan. Ik had het trouwens afgelopen vrijdag moeten worden...
Liefs,
ik.
zondag 6 maart 2011 om 14:50
zondag 6 maart 2011 om 14:51
Afgelopen vrijdag ongesteld hadden moeten worden, dan is het geen vroege test hoor! Gewoon op tijd getest. Je bent zeker zwanger of zwanger en het gaat helaas mis. Dit staat er een beetje hard nu, ik weet even de woorden niet. Bloedverlies hoeft niks te betekenen, kan wel. Ik zou dinsdag/woensdag nog eens een test doen en als die weer strepen geeft een afspraak maken met de verloskundige voor een echo rond de 6/7 weken.
Lastig die onzekerheid!
Lastig die onzekerheid!
zondag 6 maart 2011 om 15:10
Ik heb begrepen van mijn verloskundige dat 1 op de 10 zwangerschappen eindigt in een miskraam. Veelal in de eerste weken, soms merkt de vrouw het niet eens omdat ze denkt ongesteld te zijn.
Dat is natuurlijk niet wat je wil horen maar helaas wel de realiteit. Het kan nu twee kanten opgaan en daarover valt helaas nu niets over te zeggen of te voorspellen.
Misschien ter geruststelling ik heb een aantal dagen bruin bloedverlies gehad (dacht ook ongesteld te worden) maar bleek dus zwanger. Achteraf gezien bleek dit de inestelingsbloeding te zijn. Van week 7 tot 10 heb ik bruin en soms rood bloedverlies gehad (nooit heel veel trouwens) maar dit bleek geheel onschuldig te zijn (maar je maakt je wel enorme zorgen). Ik was pas gerustgesteld bij de echo met 9 weken waarbij een mooi kloppend hartje te zien was. Ik ben nu bijna 11 weken zwanger.
Heel veel sterkte en ik hoop dat je over een aantal weken ook zo'n prachtige echo mag hebben!
Dat is natuurlijk niet wat je wil horen maar helaas wel de realiteit. Het kan nu twee kanten opgaan en daarover valt helaas nu niets over te zeggen of te voorspellen.
Misschien ter geruststelling ik heb een aantal dagen bruin bloedverlies gehad (dacht ook ongesteld te worden) maar bleek dus zwanger. Achteraf gezien bleek dit de inestelingsbloeding te zijn. Van week 7 tot 10 heb ik bruin en soms rood bloedverlies gehad (nooit heel veel trouwens) maar dit bleek geheel onschuldig te zijn (maar je maakt je wel enorme zorgen). Ik was pas gerustgesteld bij de echo met 9 weken waarbij een mooi kloppend hartje te zien was. Ik ben nu bijna 11 weken zwanger.
Heel veel sterkte en ik hoop dat je over een aantal weken ook zo'n prachtige echo mag hebben!
zondag 6 maart 2011 om 20:28
Ik hoop ook zo dat ik niet ongesteld word. Ik wil het zo graag, het kindje is zo gewenst! Maar ja, moet maar weer afwachten. Ben gelukkig nog steeds niet ongesteld geworden... Ik heb eigenlijk nooit eerder bruin bloedverlies gehad en ik heb nu geen rood bloedverlies, maar alleen dus bruin en vandaag 2 x een heel klein propje. Misschien is het wel een goed teken dat het anders dan anders is. Ik wist niet dat 1 op de 10 zwangerschappen fout gaat. Ik dacht eerlijk gezegd dat het nog veel meer was.... Oh ja, ik voel mij trouwens wel erg moe, maar zou dat nu al kunnen! Zie er echt moe uit terwijl ik wel goed slaap.
zondag 6 maart 2011 om 20:43
Bruin bloed is oud bloed.. het kan zelfs bijna zwart zijn.
Heel veel sterkte en ik hoop dat het allemaal goed gaat.
ps
Misschien heb je wat aan deze informatie.
http://home.planet.nl/~braam/miskraam.html
http://www.allesoverkinderen.nl/ne_bloe ... wanger.htm
Heel veel sterkte en ik hoop dat het allemaal goed gaat.
ps
Misschien heb je wat aan deze informatie.
http://home.planet.nl/~braam/miskraam.html
http://www.allesoverkinderen.nl/ne_bloe ... wanger.htm
maandag 7 maart 2011 om 17:01
Ik ben nog steeds niet ongesteld en vandaag een gewone zwangersschaptest gedaan en deze was ook weer positief. Het gaat de goede kant op, maar ik durf nog niet superblij te zijn, even kijken of er nog een bloeding komt. Had verwacht dat ik erg zenuwachtig zou zijn, maar ben juist heel rustig... Het is wel superspannend en zoooooooo leuk als het doorzet!
maandag 7 maart 2011 om 17:08
@Carola,
hopelijk gaat het goed, maar weer een positieve test. Je bent in ieder geval zwanger.
Gefeliciteerd.
Mijn ervaring met bloedverlies in het begin van de zwangerschap. Ik heb met 7/8 weken ook een flinke bloeding gehad en heb nu een tweeling van 7 maanden in de box liggen.
Bij mij bleek bij de eerste echo, dat ik een 3e vruchtje ben verloren tijdens de bloeding (vluchtzakje was nog aanwezig).
Hopelijk kun je snel terecht voor een echo, misschien een vroege echo wegens bloeding met stolsels?
hopelijk gaat het goed, maar weer een positieve test. Je bent in ieder geval zwanger.
Gefeliciteerd.
Mijn ervaring met bloedverlies in het begin van de zwangerschap. Ik heb met 7/8 weken ook een flinke bloeding gehad en heb nu een tweeling van 7 maanden in de box liggen.
Bij mij bleek bij de eerste echo, dat ik een 3e vruchtje ben verloren tijdens de bloeding (vluchtzakje was nog aanwezig).
Hopelijk kun je snel terecht voor een echo, misschien een vroege echo wegens bloeding met stolsels?
maandag 7 maart 2011 om 19:01
Vanaf wanneer kun je al een echo laten maken dan?
En moet je dan daarvoor naar de dokter?
Ik lees trouwens op internet dat je moet rekenen vanaf de laatste menstruatie hoe lang je zwanger bent? Dat is dan bij mij 4,5 weken. Ik had het vanaf de bevruchting gerekend. Jeetje, dat is nogal een verschil.
En moet je dan daarvoor naar de dokter?
Ik lees trouwens op internet dat je moet rekenen vanaf de laatste menstruatie hoe lang je zwanger bent? Dat is dan bij mij 4,5 weken. Ik had het vanaf de bevruchting gerekend. Jeetje, dat is nogal een verschil.
maandag 7 maart 2011 om 19:11
Ik heb begrepen dat het verschilt per praktijk en verloskundige wanneer de eerste echo wordt gemaakt. Meestal is de eerste echo bij tien weken maar soms ook pas na 12 weken.
Mijn eerste echo is gemaakt met zes weken, toen was er een kloppend hartje te zien. Die vroege echo had vooral te maken met het feit dat wij niet precies wisten hoe ver ik was (wij dachten al verder).
Ik zou gewoon even contact opnemen met een praktijk bij je in de buurt en je verhaal voorleggen. Hopelijk kan je snel terecht.
Mijn eerste echo is gemaakt met zes weken, toen was er een kloppend hartje te zien. Die vroege echo had vooral te maken met het feit dat wij niet precies wisten hoe ver ik was (wij dachten al verder).
Ik zou gewoon even contact opnemen met een praktijk bij je in de buurt en je verhaal voorleggen. Hopelijk kan je snel terecht.