Waarom ik niet....

07-08-2009 19:58 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Sinds december 2007 ben ik al gestopt met de pil. Zonder resultaat tot nu toe. Ziekenhuis bezoeken hadden totaal geen resultaat. We zijn allebei gezond en moeten het gewoon op de natuurlijk manier proberen. Waar ik zo gefrustreerd van wordt is dat het net lijkt alsof iedereen een mening heeft over jouw kinderwens. Graag zou ik met meerdere vrouwen in contact komen die echt mee kunnen praten over dit onderwerp.

Gr. Deb
wat voor ziekenhuis onderzoeken heb je gehad als ik vragen mag ?
Hoi Deb,

Wat bedoel je met "het lijkt net alsof iedereen een mening heeft over jouw kinderwens"?

groetjes,

Jackie
Vast de "goedbedoelde" opmerkingen over je bent nog jong, hebt nog alle tijd, je bent toch gezond, het komt vast wel en ga zo maar door. Waarheid of niet, het doet geen recht aan verdriet. Zoiets? Maar goed, sterkte, hoop dat je lotgenoten vindt om dit samen te delen
Heel veel sterkte. Het is inderdaad heel moeilijk. Zit in hetzelfde schuitje sinds mei 2005.
Hallo meiden,

We zijn een jaar nadat ik gestopt ben met de pil naar de gynaecoloog gegaan voor allerlei onderzoeken. Mijn baarmoeder was in orde, met mijn eitjes was er niets mis, met het zaad van mijn vriend ook niet. Na drie maanden van onderzoeken was het enige wat ze konden zeggen in het ziekenhuis. U en uw vriend zijn kerngezond. We gaan nu kijken of u op een andere manier zwanger kan worden via andere manieren. Toen zijn we afgehaakt. Nu bijna een jaar later, nog steeds niet..

Het vermoeiende is dat iedereen een mening over dit onderwerp heeft. Je denkt er te veel aan, dus daarom krijg je geen kinderen. Ha, alsof je als je aan het dieten bent en niet aan chocolade moet denken. NOT!

Of je bent nog jong, jouw tijd komt nog wel.

Je kunt toch ook geen kinderen nemen, scheelt je een hoop geld. Mmm of helemaal irritant die vrouwen die zeggen. Oh ik was zomaar de pil vergeten en nu ben ik zwanger maar eigenlijk wil ik het helemaal niet. Sorry maar dan krijg ik even een waas voor mijn ogen. Hebben ze geen besef hoeveel vrouwen jaren op een kindje wachten. Terwijl zij zomaar oeps.. een kind krijgen.

Grrrr..
Heel herkenbaar Debby al die vreselijke opmerkingen.

Kom anders ook schrijven bij :" kaetje en de prikbitches" Daar zit iedereen in hetzelfde schuitje (of zat, want er zijn er al een aantal zwanger en/ of inmiddels bevallen) Daar kan je je hart luchten als je wilt natuurlijk.

Sterkte!
Het lijkt op het verhaal van een bevriend stel. Beide gezond, de volledige medische mallemolen leverde ook geen kindje en uiteindelijk hebben ze het opgegeven.

Ze zijn toen verhuisd, hebben zich aangemeld voor een pleegkindje, alles was geregeld, en toen werd ze toch zwanger. Maar dat was wel ruim 15 jaar later... inmiddels is nummer 2 op komst. En eerlijk is eerlijk, doordat het zo lang duurde is kind 1 zo'n onvoorstelbaar lieverdje dat er nergens anders meer over gepraat wordt. Wij hebben dus ook niet echt veel contact meer met hen.

Een andere vriendin had een man met slecht zaad. Bij hen leverde de 3de ICSI-poging een gezonde zoon, en direct daarna (dus de 4de poging) nog een tweeling.

Maar IVF en ICSI zijn een zware belasting, voor je prive leven, voor je baas en lichamelijk. Dan moet je wel heel erg zeker zijn dat je perse kinderen wilt, en dan nog lukt het niet altijd.
quote:mamalelie schreef op 09 augustus 2009 @ 14:02:

Het lijkt op het verhaal van een bevriend stel. Beide gezond, de volledige medische mallemolen leverde ook geen kindje en uiteindelijk hebben ze het opgegeven.

Ze zijn toen verhuisd, hebben zich aangemeld voor een pleegkindje, alles was geregeld, en toen werd ze toch zwanger. .

Maar IVF en ICSI zijn een zware belasting, voor je prive leven, voor je baas en lichamelijk. Dan moet je wel heel erg zeker zijn dat je perse kinderen wilt, en dan nog lukt het niet altijd.

Die horen we ook regelmatig ja, de buurvrouw van de vriendin van die nicht die was er niet mee bezig en toen was ze toch ineens zwanger. Dat helpt ons jammer genoeg weinig, al is het wel altijd lief bedoelt die opmerking.

En dat het een belasting is voor je baas de hele mallemolen. Daar ga ik me dus absoluut niet druk om maken. Verder heb je inderdaad gelijk.
quote:debbie79 schreef op 09 augustus 2009 @ 13:40:

Mmm of helemaal irritant die vrouwen die zeggen. Oh ik was zomaar de pil vergeten en nu ben ik zwanger maar eigenlijk wil ik het helemaal niet. Sorry maar dan krijg ik even een waas voor mijn ogen. Hebben ze geen besef hoeveel vrouwen jaren op een kindje wachten. Terwijl zij zomaar oeps.. een kind krijgen.

Grrrr..

Of zij nou wel of niet oeps zomaar een kind krijgen verandert niets aan jou niet zwanger worden. Ik kan me voorstellen dat het pijn doet en het is niet taktisch gebracht van die vrouwen, maar ze worden niet zwanger en ze vertellen het je niet om jou te pesten of te kwetsen. Ga er alsjeblieft van uit dat anderen niet op de wereld zijn om jou dwars te zitten. Het wel zwanger zijn als je daar niet naar verlangt is ook een rot probleem, net zo zeer als jouw probleem van niet zwanger worden terwijl je dit wel graag wilt.

Ik ken overigens wel een paar mensen waarbij het onverklaarbaar niet lukte. Een stel heeft via IVF een gewldige tweeling gekregen. Wil je vertellen waarom je niet via medische hulp verder bezig bent?
quote:debbie79 schreef op 09 augustus 2009 @ 13:40:

Hallo meiden,

We zijn een jaar nadat ik gestopt ben met de pil naar de gynaecoloog gegaan voor allerlei onderzoeken.

welke onderzoeken precies? HSG? SLT? Laparascopie? hormoonwaarden?

Mijn baarmoeder was in orde, met mijn eitjes was er niets mis, met het zaad van mijn vriend ook niet. Na drie maanden van onderzoeken was het enige wat ze konden zeggen in het ziekenhuis. U en uw vriend zijn kerngezond. We gaan nu kijken of u op een andere manier zwanger kan worden via andere manieren. Toen zijn we afgehaakt. Nu bijna een jaar later, nog steeds niet..

Het vermoeiende is dat iedereen een mening over dit onderwerp heeft. Je denkt er te veel aan, dus daarom krijg je geen kinderen. Ha, alsof je als je aan het dieten bent en niet aan chocolade moet denken. NOT!

Of je bent nog jong, jouw tijd komt nog wel.

Je kunt toch ook geen kinderen nemen, scheelt je een hoop geld. Mmm of helemaal irritant die vrouwen die zeggen. Oh ik was zomaar de pil vergeten en nu ben ik zwanger maar eigenlijk wil ik het helemaal niet. Sorry maar dan krijg ik even een waas voor mijn ogen. Hebben ze geen besef hoeveel vrouwen jaren op een kindje wachten. Terwijl zij zomaar oeps.. een kind krijgen.Grrrr..

hoewel ik heel goed kan begrijpen dat het heel oneerlijk voelt dat iemand erongeluk zwanger word terwijl jullie al zo lang zo graag willen. maar heb jíj enig idee hoe het voelt om ongewenst perongeluk zwanger te raken? Besef jij je hoe dat je hele wereld op zn kop kan zetten? ongewenst kinder loos is heel naar , ongewenst zwanger ook.
quote:dolfijntje01 schreef op 09 augustus 2009 @ 14:07:

[...]

Die horen we ook regelmatig ja, de buurvrouw van de vriendin van die nicht die was er niet mee bezig en toen was ze toch ineens zwanger. Dat helpt ons jammer genoeg weinig, al is het wel altijd lief bedoelt die opmerking.

Ze waren er wel degelijk mee bezig. Het is nooit uit hun gedachten geweest. En geen enkele arts kan een verklaring geven.

En dat het een belasting is voor je baas de hele mallemolen. Daar ga ik me dus absoluut niet druk om maken.

Vergis je niet, je bent veel weg voor onderzoeken. Als je in een groot bedrijf werkt hoeft het niets uit te maken. Maar er bestaan bazen die je vriendelijk verzoeken één en ander in je eigen tijd te regelen. Van zo'n gesprek word je niet vrolijk.

Verder heb je inderdaad gelijk.

Weten mensen in je omgeving ervan? Want ik hoorde van eentje dat het bij hen al 6 jaar niet lukte op het moment dat ik vertelde dat ik in verwachting was. Dat zet een behoorlijke domper op het nieuws en had ik het eerder geweten had ik het anders verteld. Mijn andere vriendin was er op dat moment nog niet mee bezig, dus daar speelde dat niet. Bij nog weer een ander stel lukte het ook niet, maar zij hebben besloten dat ze hun leven anders inrichten en hij heeft zich laten steriliseren.

Je kunt kiezen voor de medische weg, of hopen dat het toch gewoon lukt, of accepteren dat het niet lukt. Maar de medische weg biedt geen garanties, hopen kun je tot je in de overgang komt, en accepteren zal een moeilijke weg zijn. Het enige voordeel dat de medische weg heeft, is dat je jezelf niet kunt verwijten dat je het niet geprobeerd hebt.
TO het is best aardig als je ook nog met enige regelmaat terug komt op je topic.
Hallo dames,

Sinds december 2007 ben ik al gestopt met de pil. Zonder resultaat tot nu toe. Ziekenhuis bezoeken hadden totaal geen resultaat. We zijn allebei gezond en moeten het gewoon op de natuurlijk manier proberen. Waar ik zo gefrustreerd van wordt is dat het net lijkt alsof iedereen een mening heeft over jouw kinderwens. Graag zou ik met meerdere vrouwen in contact komen die echt mee kunnen praten over dit onderwerp.

Gr. Deb

latere reactie:

We zijn een jaar nadat ik gestopt ben met de pil naar de gynaecoloog gegaan voor allerlei onderzoeken. Mijn baarmoeder was in orde, met mijn eitjes was er niets mis, met het zaad van mijn vriend ook niet. Na drie maanden van onderzoeken was het enige wat ze konden zeggen in het ziekenhuis. U en uw vriend zijn kerngezond. We gaan nu kijken of u op een andere manier zwanger kan worden via andere manieren. Toen zijn we afgehaakt. Nu bijna een jaar later, nog steeds niet..

even tellen :

december 2007 een jaar zelf proberen dan zitten we op december 2008, in drie maanden alle vooronderzoeken vind ik persoonlijk erg snel, blijkbaar ook geen wachttijden voor gynaecoloog of onderzoeken oid.

en na de vooronderzoeken een jaar vruchteloos verder proberen ... even rekenen dan zit ik in maart 2010
aanvulling:

in drie maanden de vooronderzoeken is mogelijk, maar t gebeurt niet vaak zo snel.

wij hadden zowiezo 3 mnd BTC (temperaturen)

drie maanden wachttijd op de eerste gyn afspraak na de BTC

maand wachttijd op de testen na de samenleving

twee maanden wachttijd op de HCG

en een maand wachttijd op de IUI ...

en tussen door twee keer semen testen

een jaar verder gingen we dan eindelijk voor de eerste IUI
TO???
deb?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven