Welke leukst? En aanvullingen
maandag 11 november 2019 om 11:22
Wij zijn bezig voor een kindje en zo ook vast met de namen!
Ongezouten meningen welkom. Waarom wel/niet en associaties graag over onze top 3 voor zowel jongens als meisjes en aanvullingen gevraagd.
Zal ook wat namen posten die voorbij zijn gekomen maar het net niet zijn.
Meisje:
1. Rava
2. Isolde
Net niet: Rox, Flora, Lilea, Faye, Juna, Jula, Lilot, Liva/Livia, Mirre, Norah, Hannah, Elea, Ella, Amélie, Evita, Ava, Mia.
Jongen:
1. Zeus (spreek uit; Zuis)
2. Stach
Net niet: Loïc, Lieuwe, Magnus, Runar, Guillaume, Otto, Morris, Silvijn, Fender, Faber, Fjodor, Fedor, Vidar.
Met dank aan jullie al aan een top 2 gekomen! Ik ga vanavond even verder reageren!
Ongezouten meningen welkom. Waarom wel/niet en associaties graag over onze top 3 voor zowel jongens als meisjes en aanvullingen gevraagd.
Zal ook wat namen posten die voorbij zijn gekomen maar het net niet zijn.
Meisje:
1. Rava
2. Isolde
Net niet: Rox, Flora, Lilea, Faye, Juna, Jula, Lilot, Liva/Livia, Mirre, Norah, Hannah, Elea, Ella, Amélie, Evita, Ava, Mia.
Jongen:
1. Zeus (spreek uit; Zuis)
2. Stach
Net niet: Loïc, Lieuwe, Magnus, Runar, Guillaume, Otto, Morris, Silvijn, Fender, Faber, Fjodor, Fedor, Vidar.
Met dank aan jullie al aan een top 2 gekomen! Ik ga vanavond even verder reageren!
anoniem_392556 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 16:37
8.02% gewijzigd

maandag 11 november 2019 om 13:17
Ik zou met de namen geen problemen hebben (ik heb er een Steiner-associatie bij), maar Zeus zou ik vetoën. Ik vind het iets te pretentieus om je kind naar een (opper)God te noemen, maar -belangrijker- Zeus was geen leuke man/God.
Lieuwe en Fedor vind ik zelfs hele leuke namen. Van de meisjesnamen vind ik Flora, Mia en Ella het leukst (dat ze alledrie op een A eindigen is toeval).
Lieuwe en Fedor vind ik zelfs hele leuke namen. Van de meisjesnamen vind ik Flora, Mia en Ella het leukst (dat ze alledrie op een A eindigen is toeval).
maandag 11 november 2019 om 13:18
Jullie moeten zelf de naam leuk vinden. Ik wil je alleen wel als advies meegeven dat de naam goed uit te spreken moet zijn en voor kinderen is ook niets zo vervelend als telkens je naam te moeten spellen of tig keer uitspreken omdat iemand het niet goed ‘verstaat’.
Voor mij zou dan Zeus afvallen omdat dat geheid steeds fout wordt geschreven en uitgesproken.
Voor mij zou dan Zeus afvallen omdat dat geheid steeds fout wordt geschreven en uitgesproken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
maandag 11 november 2019 om 13:39
ik verzin dat niet
Google maar eens
met bepaalde namen heeft je kind een streepje voor of na
en de Sjanillalalalilaaaa's lopen bij leraren tegen enorme vooroordelen aan, en later bij werkgevers weer
Je kunt je zoon beter Mark noemen dan Yajmal

maandag 11 november 2019 om 13:46

maandag 11 november 2019 om 13:56
Bij Odin denk ik aan Garfields niet zo snuggere sidekick. Die heet Odie, weet ik, maar associeer het daarmee.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑11-11-2019 13:46Zeus.... nee. Doe dan Odin. Die staat daar weer boven. En lijkt nog op een gewone naam.

maandag 11 november 2019 om 13:57

maandag 11 november 2019 om 14:15
Het is ook (net als Stach blijkbaar) een biologische winkel. Maar dan nog is het wel een mooie naam die naar een machtige oppergod verwijst. Iets minder obvious dan Zeus.

maandag 11 november 2019 om 14:22
en Stratocaster van je achternaam heet

maandag 11 november 2019 om 14:23
Ik hou van vergezochte namen, maar hier kan ik weinig mee. Isolde vind ik mooi. Rava vind ik gek, dat klinkt nergens naar. Reva of Raven vind ik dan mooier. Of Ava.
Zeus, Stach en Rocco vind ik ook niets. Rocco klinkt als een stripper of gigolo, Zeus riekt naar grootheidswaanzin en Stach klinkt net als Rava nergens naar.
De namen die afvallen vind ik dan weer wel mooi, Loic, Silvijn, Fedor.
We hebben redelijk de zelfde smaak zo te lezen.
Wat dacht je van voor een meisje:
Jule, Lila, Ylva, Rune, Jura, Nena
Voor een jongen:
Alaric, Marek, Raaf, Otis, Silver, Jonas
Zeus, Stach en Rocco vind ik ook niets. Rocco klinkt als een stripper of gigolo, Zeus riekt naar grootheidswaanzin en Stach klinkt net als Rava nergens naar.
De namen die afvallen vind ik dan weer wel mooi, Loic, Silvijn, Fedor.
We hebben redelijk de zelfde smaak zo te lezen.
Wat dacht je van voor een meisje:
Jule, Lila, Ylva, Rune, Jura, Nena
Voor een jongen:
Alaric, Marek, Raaf, Otis, Silver, Jonas

maandag 11 november 2019 om 14:48
maandag 11 november 2019 om 15:12
Uuh ja,
Stach/Zeus of Rava/Isolde
Gek genoeg blijven die namen toch fier overeind ondanks kritiek. We hebben nog op zijn minst 9 maanden. We komen er wel! De naam Stach staat eigenlijk al 7 jaar op het namenlijstje maar we kregen dochters, dus voor ons is het al gewend.
Zeus super stoer, mooie klank, mooi letterbeeld maar ook die twijfel.
maandag 11 november 2019 om 15:23
Maar die ga je niet vaak horen waarschijnlijk, als anderen de naam van je zoon uitspreken.
Heb je zelf een ongebruikelijke/niet meteen duidelijk uit te spreken naam? Ik een beetje, en vond dat als kind erg irritant. Nu iets minder, hoewel ik nu altijd weer problemen heb met de Engelse uitspraak van mijn naam (ook irritant, maar dat is vooral relevant als je verwacht dat jullie kinderen in het buitenland terecht zullen komen).
maandag 11 november 2019 om 15:26
maandag 11 november 2019 om 15:30
en hoe spreek je dan bijvoorbeeld Stach uit (die vraag gaat je zoon dus heeeel vaak krijgen)Flippa30 schreef: ↑11-11-2019 15:12Uuh ja,ik heb best even zitten typen. Maar ik weet best dag mijn/onze smaak niet doorsnee is, no problem. Wellicht oppert iemand nog een naam die ik nog niet ken en prachtig vind en verder merk ik dat ik van een top 3 maar top 2 ben gegaan.
Gek genoeg blijven die namen toch fier overeind ondanks kritiek. We hebben nog op zijn minst 9 maanden. We komen er wel! De naam Stach staat eigenlijk al 7 jaar op het namenlijstje maar we kregen dochters, dus voor ons is het al gewend.
Duits (Steken)
of Engels (Hert)
Ik zou gokken op Duits, met een harde G op het eind

maandag 11 november 2019 om 15:35
Dan hoop ik voor jouw kind maar dat het een meisje wordt.Flippa30 schreef: ↑11-11-2019 15:12Uuh ja,ik heb best even zitten typen. Maar ik weet best dag mijn/onze smaak niet doorsnee is, no problem. Wellicht oppert iemand nog een naam die ik nog niet ken en prachtig vind en verder merk ik dat ik van een top 3 maar top 2 ben gegaan.
Misschien nog even een mythologieboekje over Zeus opzoeken. Straks gaat ie naar het gymnasium en dan leest ie dus nogal pikante en idiote verhalen over zichzelf. Arm kind. Straks is het een heel lief en gevoelig jongetje. Zit je dan met je krachtpatser-naam.

maandag 11 november 2019 om 15:36
Flippa30 schreef: ↑11-11-2019 15:12Uuh ja,ik heb best even zitten typen. Maar ik weet best dag mijn/onze smaak niet doorsnee is, no problem. Wellicht oppert iemand nog een naam die ik nog niet ken en prachtig vind en verder merk ik dat ik van een top 3 maar top 2 ben gegaan.
Nou Isoldes en Stachs te over hier.