Welke leukst? En aanvullingen
maandag 11 november 2019 om 11:22
Wij zijn bezig voor een kindje en zo ook vast met de namen!
Ongezouten meningen welkom. Waarom wel/niet en associaties graag over onze top 3 voor zowel jongens als meisjes en aanvullingen gevraagd.
Zal ook wat namen posten die voorbij zijn gekomen maar het net niet zijn.
Meisje:
1. Rava
2. Isolde
Net niet: Rox, Flora, Lilea, Faye, Juna, Jula, Lilot, Liva/Livia, Mirre, Norah, Hannah, Elea, Ella, Amélie, Evita, Ava, Mia.
Jongen:
1. Zeus (spreek uit; Zuis)
2. Stach
Net niet: Loïc, Lieuwe, Magnus, Runar, Guillaume, Otto, Morris, Silvijn, Fender, Faber, Fjodor, Fedor, Vidar.
Met dank aan jullie al aan een top 2 gekomen! Ik ga vanavond even verder reageren!
Ongezouten meningen welkom. Waarom wel/niet en associaties graag over onze top 3 voor zowel jongens als meisjes en aanvullingen gevraagd.
Zal ook wat namen posten die voorbij zijn gekomen maar het net niet zijn.
Meisje:
1. Rava
2. Isolde
Net niet: Rox, Flora, Lilea, Faye, Juna, Jula, Lilot, Liva/Livia, Mirre, Norah, Hannah, Elea, Ella, Amélie, Evita, Ava, Mia.
Jongen:
1. Zeus (spreek uit; Zuis)
2. Stach
Net niet: Loïc, Lieuwe, Magnus, Runar, Guillaume, Otto, Morris, Silvijn, Fender, Faber, Fjodor, Fedor, Vidar.
Met dank aan jullie al aan een top 2 gekomen! Ik ga vanavond even verder reageren!
anoniem_392556 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 16:37
8.02% gewijzigd

dinsdag 12 november 2019 om 15:13
Ja maar lilalinda had het over aparte namen, niet perse tokkie namen (daar kan ik me dan enigszins nog iets bij voorstellen).nausicaa schreef: ↑11-11-2019 19:50Hier zijn gewoon onderzoeken naar gedaan hoor, en mensen met een naam die door de meerderheid als ‘lagere sociaal economische klasse’ oftewel ‘tokkie’ beschouwd worden, worden inderdaad lager ingeschat op schoolniveau en ook later bij sollicitaties. Dat is natuurlijk onzin en oneerlijk, maar het is wel zo.
Gewoon apart is niet per se een probleem, ‘tokkie’ werkt niet in je voordeel.

dinsdag 12 november 2019 om 15:20
Ja maar wat is apart en wat niet? Sommige mensen vinden een D voor een J zetten heel apart en bijzonder en durven het ook nog origineel te noemen. Voor mij ziet het eruit als ze niet kunnen spellen en het zelfs teveel moeite was om even na te kijken hoe je het eigenlijk spellen moet.

woensdag 13 november 2019 om 12:45
Maar dat is super hip en origineel tegenwoordig. Het lijkt wel een wedstrijd wie de meest rare, onschrijfbare naam aan zijn/haar kind geeft.Treurniet12 schreef: ↑13-11-2019 12:43Leuk, heel je leven je naam moeten spellen.
“Ik heet Taleah”.
“Taleja?”
“Nee met een H”
“Tahea?”

woensdag 13 november 2019 om 12:46
Helaas wel. Je telt niet mee als je niet minstens 1 overbodige “h” op het einde, “y” of “dj” in je naam hebt.Suzan_1991 schreef: ↑13-11-2019 12:45Maar dat is super hip en origineel tegenwoordig. Het lijkt wel een wedstrijd wie de meest rare, onschrijfbare naam aan zijn/haar kind geeft.

woensdag 13 november 2019 om 12:57
Van je niet leuk lijstje voor meisje vind ik juist Ava, Hannah, Rox (maar zou dan Roxy kiezen) het leuks. Isolde uit je poll is ook leuke naam.
De jongens namen vind ik vooral heel bijzonder en verschrikkelijk voor het kindje (hij moet er z'n hele leven mee hé)
Rocco is een cartoon figuur. Alleen schrijf je het anders.
Stach lijkt meer of er een r vergeten is wat het starch maakt en zetmeel betekend.
Juist simpele namen zoals Vera, Lisa, Tom ect.
Maargoed ik houd ook niet van te hippe namen.
Kies wat jij het best vindt passen
De jongens namen vind ik vooral heel bijzonder en verschrikkelijk voor het kindje (hij moet er z'n hele leven mee hé)
Rocco is een cartoon figuur. Alleen schrijf je het anders.
Stach lijkt meer of er een r vergeten is wat het starch maakt en zetmeel betekend.
Juist simpele namen zoals Vera, Lisa, Tom ect.
Maargoed ik houd ook niet van te hippe namen.
Kies wat jij het best vindt passen
woensdag 13 november 2019 om 13:07
woensdag 13 november 2019 om 13:38
Ieder zijn eigen smaak, maar Zeus vind ik echt bizar. Heb je de Griekse mythologie gelezen? De meeste verhalen over Zeus gaan over zijn moorden en 'onvrijwillige relaties' (lees verkrachtingen) met tientallen jonge meisjes (en een enkele jongen). Daarnaast is het een nogal pompeuze naam. Ik zou echt keihard in de lach schieten als ik hoorde dat iemand zijn kind Zeus had genoemd.

woensdag 13 november 2019 om 13:50
Die H’s zijn gewoon hoe die namen oorspronkelijk gespeld worden. Bij Sarah en Leah en Rebeccah etc is de H eraf gevallen. Zonder H is juist de modernere hippere versie.
Taleah. Derived from the Hebrew word 'tal' meaning 'dew', the name means 'morning dew' or 'God's dew'.
woensdag 13 november 2019 om 16:43
dank voor jullie massale reacties, ik heb even de tijd genomen erdoorheen te gaan en te reageren.
er blijven 2 opties voor ons staan,
Rava/Isolde
Stach/Zeus
we hebben nog even...
Wat duidelijk naar voren komt is dat het vooral geen doorsnee smaak is en veel mensen het verschrikkelijke namen vind. Mij doet dat echter vrij weinig, goede test dit om te ervaren of de namen nog 'overeind' blijven.
Ik blijf namen verzamelen om te kijken of ze aan de top 2 kunnen tippen.
leuke suggesties maar wordt hem sowieso niet:
Aurélie (au klank niet zo), Odin (te zacht/vrouwelijk) Otis (man riep gelijk otist/autist), Lila associaties mee, Ylva associaties, Jule/Jura (lijkt teveel op oudste dochters naam)
Nena (niet leuk), silver/marek/alaric/jonas/ares/ Yvar/Rauf ook niet,
Raph (afkorting voor Raphael), nope
Finn, nee lijkt teveel op mijn zwagers naam.
Boaz, helaas al vergeven in familie anders goede optie.
Vigo ook trouwens, hele mooie naam maar al vergeven.
dymphie/laurine niet mijn smaak.
Nova, Bodil, Freija, Juno, Mick, Yelena, Anya, Mette, Yildou, Berber, nee zit niks voor me tussen.
Berend,Ragnar, Dieko, Mika, Yuri, Sasha, DIno, Sverrre, Arvid, Siebren, nee ook niet. duco doet me denken aan duplo, maar wel mooi letterbeeld, vesper leuke klank maar echte hype naam en doet me aan vespers bidden denken.
de volgende namen schrijf ik op mijn lijstje bij om in te laten werken:
Rune, Raaf, Zeno, thorben, sieger, roepnaam Dëus als afkorting van Amadëus hebben we ook al eens op het lijstje gehad, die zet ik er ook weer op, Cato en Friso ook leuk.
maar ik gok dat stach moeilijk van zijn troon gestoten wordt, maargoed step by step.
er blijven 2 opties voor ons staan,
Rava/Isolde
Stach/Zeus
we hebben nog even...
Wat duidelijk naar voren komt is dat het vooral geen doorsnee smaak is en veel mensen het verschrikkelijke namen vind. Mij doet dat echter vrij weinig, goede test dit om te ervaren of de namen nog 'overeind' blijven.
Ik blijf namen verzamelen om te kijken of ze aan de top 2 kunnen tippen.
leuke suggesties maar wordt hem sowieso niet:
Aurélie (au klank niet zo), Odin (te zacht/vrouwelijk) Otis (man riep gelijk otist/autist), Lila associaties mee, Ylva associaties, Jule/Jura (lijkt teveel op oudste dochters naam)
Nena (niet leuk), silver/marek/alaric/jonas/ares/ Yvar/Rauf ook niet,
Raph (afkorting voor Raphael), nope
Finn, nee lijkt teveel op mijn zwagers naam.
Boaz, helaas al vergeven in familie anders goede optie.
Vigo ook trouwens, hele mooie naam maar al vergeven.
dymphie/laurine niet mijn smaak.
Nova, Bodil, Freija, Juno, Mick, Yelena, Anya, Mette, Yildou, Berber, nee zit niks voor me tussen.
Berend,Ragnar, Dieko, Mika, Yuri, Sasha, DIno, Sverrre, Arvid, Siebren, nee ook niet. duco doet me denken aan duplo, maar wel mooi letterbeeld, vesper leuke klank maar echte hype naam en doet me aan vespers bidden denken.
de volgende namen schrijf ik op mijn lijstje bij om in te laten werken:
Rune, Raaf, Zeno, thorben, sieger, roepnaam Dëus als afkorting van Amadëus hebben we ook al eens op het lijstje gehad, die zet ik er ook weer op, Cato en Friso ook leuk.
maar ik gok dat stach moeilijk van zijn troon gestoten wordt, maargoed step by step.

woensdag 13 november 2019 om 17:43
Flippa30 Als ik jouw redeneringen zo lees richt jij je vooral op klank een woordbeeld dan op betekenis, klopt dat? Geen oordeel hoor, gewoon benieuwd naar je gedachtegang.
Zeus valt bij mij bijvoorbeeld simpelweg af omdat het een oppergod is, dat vind ik persoonlijk een zware last voor een kind/mens om te dragen, zelfs al vond ik het een mooie klank. Dat het niet doorsnee is heeft er wat mij betreft niets mee te maken, want er zijn ook aparte namen met een minder pompeuze betekenis.
Maar Deus/Amadeus zit toch ook weer bij dat goddelijke, dus dat is blijkbaar toch iets dat je aanspreekt. Ik ken ook een Amadé (m).
Zeus valt bij mij bijvoorbeeld simpelweg af omdat het een oppergod is, dat vind ik persoonlijk een zware last voor een kind/mens om te dragen, zelfs al vond ik het een mooie klank. Dat het niet doorsnee is heeft er wat mij betreft niets mee te maken, want er zijn ook aparte namen met een minder pompeuze betekenis.
Maar Deus/Amadeus zit toch ook weer bij dat goddelijke, dus dat is blijkbaar toch iets dat je aanspreekt. Ik ken ook een Amadé (m).

woensdag 13 november 2019 om 17:50
Dat maakt blijkbaar niets uit. Altijd je naam herhalen. Spellen. En rare opmerkingen krijgen.Suzan_1991 schreef: ↑13-11-2019 17:40Dëus/Amadëus? Waar komt dat trema ineens vandaan?
Het gaat er overigens ook niet om dat het jou niets doet wat die namen betreft. Je kind krijgt hier ook mee te maken.
142 (negatieve) reacties en dan zeggen dat je toch doet wat je wilt. Waarom dan überhaupt om tips en meningen vragen?

woensdag 13 november 2019 om 17:52
Treurniet12 schreef: ↑13-11-2019 12:46Helaas wel. Je telt niet mee als je niet minstens 1 overbodige “h” op het einde, “y” of “dj” in je naam hebt.
Maar dit is niet overbodig maar gewoon klassiek Hebreeuws. Prima als je een woord/naam niet kent, maar net doen of het verzonnen is staat vaak niet bijster slim.

woensdag 13 november 2019 om 18:17
Inderdaad, juist de meest klassieke, Bijbelse, namen hebben standaard een -h achter een eventuele laatste klinker. Ik vind verbasteringen als Rebecca, Rifka, Mika, Noa, Hanna, zelfs een Elisabet ken ik, echt lelijk als je het origineel ernaast zet.