Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de lieve woorden, ik had gewoon een beetje een off day, maar ben nu weer helemaal vrolijk en ga er weer voor.

Dametje volgende week inderdaad lekker naar Rock Werchter, ik heb vooral zin in de donderdag dan komen er veel bekende bands, ik heb veel zin in REM, Radiohead, Lenny Kravitz, Underworld, Editors, Anouk en nog veel meer, heerlijk, ik had vorig jaar een lekke tent en een lek luchtbed en vond het toen al super, dit jaar heb ik een goede tent en een opblaasbaar matje geleend dus wordt vast nog veel leuker, we gaan met een groep van 10 mensen.

Summer Hoera een kloppend hartje, wat fijn voor je meid!!

Plukkie wat leuk dat je je kindje voor het eerst hebt gevoeld, hoe voelt dat?

Vlinder wat leuk zeg zo'n doptone om dan rustig thuis te luisteren, maar maak je inderdaad niet ongerust als je een keertje niets hoort...

Zus: Jeetje het zit jou inderdaad ook echt niet mee, 15 weken alweer kan me voorstellen dat je er flink van baalt, kun je de afspraak die je had staan niet verplaatsen naar binnenkort?

Aruba allemaal goed nieuws bij jou zeg, gefeliciteerd!

Oh en een meeting lijkt me wel erg leuk, maar uhm ik wil daarvoor eigenlijk eerst zwanger zijn, ik vind de confrontatie met 1 zwangere om me heen nu al best heftig laat staan dat ik er meer bij elkaar zie, sorry is niet persoonlijk bedoeld, maar meer uit zelfbescherming.

Ik wil wel heel graag weten hoe jullie er in het echt uitzien en lekker met elkaar kletsen, misschien nog heel even mee wachten tot er meer zwangeren zijn???
Mibb ben je trouwens alweer ongesteld geworden? Lastig is dat hè als je niet weet wanneer je het kan verwachten. hoop voor je dat het snel komt zodat je weer aal de klus kan in de nieuwe ronde..en op naar een 2009 kindje.
Goedeavond!

Aruba, dat je weer aan de pil bent wil toch niet zeggen dat je geen eisprong hebt? Dat zorgt er volgens mij alleen voor dat een evt. bevrucht eitje niet de kas krijgt om zich in te nestelen. Ik weet niet of je daarmee kunt uitsluiten dat het wel/geen ovulatiepijn is hoor.

Morgen moet je naar het ziekenhuis toch? Misschien toch eens naar vragen?

Kan me voorstellen dat het erg dubbel is, je wilt het natuurlijk ontzettend graag. Lijkt me niet makkelijk om dan anticonceptie te slikken.

Vlinder, ik zal zo even prive kijken voor de naam... was je familie weekend leuk?

Wauw bijzonder Plukkie, je kindje gevoeld, dat zal vanaf nu steeds meer gaan worden lijkt me.

Dametje, 40 weken lijken lang he... Zou zelfs nog iets langer kunnen worden... Zou me kunnen voorstellen dat dat allemaal veel te lang voor je duurt en je graag je meisie vast wilt houden. Koppie op en inderdaad, zoals je zegt, er gewoon maar aan overgeven, je hebt het helaas niet in de hand.

Meeting lijkt mij ook leuk, maar liever, net als Ka, als ik ook zwanger ben. Ik vind het nu soms al moelijk om te lezen over zwangeren, terwijl ik het zelf ook had kunnen zijn, laat staan om jullie in het echt te ontmoeten. Maar ook van mijn kant is dat absoluut niks persoonlijks hoor, puur voor mezelf.

Ik ben nog steeds niet ongesteld. Ik heb wel veel krampen alsof ik dat ga worden. Maar telkens is dat gewoon lucht of moet ik naar de wc. Ik snap niet zo goed waarom ik dan wel krampen krijg alsof ik ongesteld word. Ik weet wel dat ik dat ook had toen ik de vorige keer zwanger was, dan dacht ik ook elke keer, nu komt het alsnog (ondanks positieve test), maar toen kwam het ook niet. Nou ja... vaag dus, ik kan hier helemaal niks mee.

Als ik volgend weekend nog niet ongesteld ben ga ik testen, mocht dat negatief zijn dan bel ik volgende week de verloskundige om te vragen of het wel normaal is dat het zo lang duurt. (nu al 9 weken) Blech, ik wil gewoon door, kunnen proberen om zwanger te worden, maar dan moet ik wel eerst eens ongesteld worden.

Ik heb Pebbles, voor mijn gevoel al een tijdje niet gezien trouwens, op vakantie? En Bloem?
Liubi, al dik over de helft. Goed zeg. Voel je je goed? Heb je al een dikke buik?

Voelde het voor het eerst met 17 weken en1 dag. Vond ik zelf nog erg vroeg, maar het kan dus wel. Gisteravond ook gevoeld en vandaag zelfs vanmiddag. Bij jou dus de hele dag. Leuk weet je dus dat íe er altijd is.

Mibb, vervelend dat je nog steeds niet ongesteld bent geworden. 15 weken is wel echt heel erg lang. Kan je niet nog eens naar je huisarts? Of gaat die pas iets doen als jullie straks een jaar bezig zijn?

Vlinder, ga zo even naar je jongensnaam kijken!

Hoe was je familiefeest?

Pluis, gisteren bij een hele grote prenatal geweest en veel gezien. Kinderwagens blijf ik moeilijk vinden. Wel hebben we een goede uitleg gehad en dat is best nuttig. Binnenkort gaan we oon nog naar de babydump of zo, is er nu niet van gekomen, en kijken dan nog eens naar de wagens. Op zich vind ik de prijs(met rentepunten) van de easy walker gecombineerd met het lichte gewicht wel prima. De wagen vindt ik alleen nog erg groot. Maar dat heb bij bijna alle wagens. Zal wel wennen zijn.

Dametje, waar raak je zo overstuur van? zie je op tegen de bevalling, trek je het lichamelijk of geestelijk niet meer, ben je 'bang' voor als jullie meisje er straks is?

Je idee voor een meeting vindt ik helemaal leuk. Ook heel goed om te wachten tot inderdaad iedereen minimaal 12 weken zwanger is.

Pluis, ja grappig he, zijn al bijna een jaar aan het kletsen. Tijd gaat echt snel.

Ka, goed zo, laat je niet gek maken.

Kindje voelen is echt bijzonder. Alsof er iemand binnen in je even laat weten dat ie er zit. Het maakt het allemaal weer een beetje echter.

Helemaal logisch dat je niet zit te wachten op 10 zwangere hotemetoten als je zelf nog niet zwanger bent. We wachten gewoon tot iedereen zwanger is.

Op naar de 2009 babies!
Crosspost Plukkie, het duurt bij mij nog geen 15 weken hoor, dat is Zus, bij mij duurt het nu 9 weken sinds de miskraam.

Leuk dat jij je kleine nu vaker gaat voelen zeg!
Haha, sorry Mibb, nou ja 9 weken vind ik ook al best lang. Hopelijk hebben ze een wondermiddel voor je zodat je netjes 1 keer in de 4 weken een eisprong mag hebben.

Ja leuk he, word er ook helemaal blij van
hey meiden,

meeting lijkt me erg leuk, inderdaad misschien beter wachten tot iedereen 12 weken-grens voorbij is (en dus zwanger!) dan zullen we wel wat kleintjes bij ons hebben maar ook dat is leuk, ben nu al benieuwd naar het kindje van dametje en pebbles, liubi ook!

pluis, inderdaad, ik ben in augustus komen schrijven toen wist naast man en ik nog niemand over onze (concrete) kinderwens, en ook na de positieve test (en al het gestress ervoor) waren jullie na ons de eerste, wel bijzonder om te bedenken!

dametje, kan me voorstellen dat je vriend er zenuwachtig van wordt. aan de andere kant snap ik ook wel dat je je meisje nu wil zien en in je armen wil houden! nog even geduld!

liubi, al onder de blauwe plekken? haha! hier nog plopjes kan niet wachten op duidelijkere schoppen maar ook die wordt ik waarschijnlijk wel weer zat...

ka, geniet van het festival!

verder nog steeds erg moe, wel leuk gister zei oudste schoonzus (die ik sinds ze weet dat ik zwanger ben nog niet gezien had dat ik het echt uitstraalde, niet alleen mijn buik en borsten oogde zwanger maar het was op mij gezicht te lezen zei ze) was erg leuk om te horen.

aruba, hoop dat je je forummer van de maand cadeautje uit kan zoeken! hoop dat je gewonnen hebt. ben benieuwd wat je wint als je wint.

van de week ga ik met havo-vriendinnen eten we hebben elkaar in februari voor het laatst gezien en in het mail contact heb ik niets gezegd over de zwangerschap, leuk om ze van de week te vertellen, haha, heb er nu al zin in!
ik ben even half uur aan het lezen/schrijven is het opeen druk! crosspost van hier tot tokio.

mibb, ik snap het heel goed hoor van de nog-niet zwangeren dat ze willen wachten met een meeting, hoeven jullie je ook echtg niet voor te verontschuldigen! familiedag was leuk, erg druk ook en vermoeiend, maar leuk iedereen weer even te zien. wat enorm irritant dat je nog niet ongesteld bent! hoop dat het of snel op gang komt of dat je volgende week lekker positieve test hebt (dat laatst zou natuurlijk het allerleukst zijn) sterkte ermee, meis!

plukkie, veel keuze he in wagens? succes met kiezen, vindt je man het ook leuk of interesseerd het hem wat minder? manlief vindt alles interesant wat met ons kindje te maken heeft is wel erg leuk dan voel ik me niet zo ontzettend mutsig als ik nadenk over kleine dingetjes.
@mibb: ik ben er nog hoor! Maar ik heb inderdaad al weer even weinig van me laten horen.

De afgelopen week was het echt even teveel allemaal. Veel harde buiken en veel last van mijn bekken.

Gisteren en vandaag rustig aan gedaan en nu gaat het wel weer wat beter.

Nog maar 2 weken werken en dan heb ik verlof, dan heb ik hopelijk zeeen van tijd om lekker hier te komen kletsen.

Maar ik leef nog steeds heel erg met jullie mee. Voor degenen die nog niet zwanger zijn duurt het ook al zo lang en het is jullie ook zo gegund (zonder de bekkenklachten etc. dan maar die nemen jullie er vast voor lief bij).
Plukkie, ik had al een pilletje dat voor mij erg goed werkte. Ik slik van die pilletjes met een soort olie (lijkt op Teunisbloemolie, alleen de werking ervan is vele malen sterker). De eerste maand dat ik die slikte had ik een cyclus van 31 dagen en was ik meteen zwanger. Ik wil weer met die pillen beginnen zodra ik weer ongesteld ben.

Ah! Als je over de duivel spreekt, trap je hem op z'n staart, zeggen ze toch? Hoi Pebbles! Geeft niks hoor dat je weinig hebt laten horen, ik was alleen benieuwd of ik je vakantie gemist had. Je moet vooral voor jezelf kiezen en lekker doen waar jij je goed bij voelt. Als je even rust nodig hebt, moet je daar vooral aan toegeven. Harde buiken zijn toch vaak een teken dat je te druk bent? Dacht ik wel eens gelezen te hebben tenminste.

Vlinder, leuk om je vriendinnen te gaan vertellen. Ga je dat nog op een speciale manier doen? Of gewoon: "Hoi ik ben zwanger :D"
@mibb: een harde buik af en toe hoort er een beetje bij en is ook niet erg maar als je het vaak hebt betekend het vaak dat je te druk bent (geweest). Omdat ik er ook krampen bij kreeg 2 nachten geleden leek het me echt een teken om rustiger aan te doen.
pebbles wat vervelend allemaal, zorg maar goed voor jezelf. Lekker over 2 weken verlof. Moet je daarna nog 4 of 6 weken?

Schiet al wel op.

mibb duurt wel lang bij jou weer, vervelend zeg! Kan me voorstellen dat je aan de bel gaat trekken als het nog langer duurt. Wel goed dat die pilletjes zo goed werkten de vorige keer.

Enne helemaal mee eens hoor een meeting als we allemaal zwanger zijn.

vlinder leuk om het aan je vriendinnen te vertellen, ben benieuwd hoe ze reageren.

plukkie is echt keus te over op alle babyspullen. Gelukkig hebben we nog even de tijd om ons te orienteren.

Jammer dat weekend altijd zo kort duurt. Ben op vrijdag altijd vrij maar merk ook echt dat ik deze dag nodig heb om bij te komen. Voel me dan ook altijd gewoon niet fit en moe net alsof ik er dan aan toe kan geven. Pas op de zondag komt er weer energie terug. En ja dan is het weekend voorbij

Is maar goed dat ik mijn werk leuk vind.
Oh dat wist ik niet Pebbles, dat je ook gewoon een harde buik kunt krijgen. Maar als je inderdaad het idee hebt dat je lichaam aangeeft dat je het even rustigaan moet doen, dan moet je jezelf misschien maar eens lekker laten verwennen door Pebblesman. Ik zie dat wel voor me hoor, voetjes omhoog, drankje erbij, hij de kleine meid naar bed brengen, jij een lekker tijdschriftje erbij

Pluis, zooooo herkenbaar, die te korte weekenden. Maar ik begrijp dat jij het nu extra nodig hebt he. Is het niet mogelijk om bijv. de uren van de vrijdag te verdelen over de rest van de week? Dat je bijv elke dag een uur korter werkt en daarvoor in de plaats werkt op vrijdagochtend? Misschien hou je dan iets meer energie over aan het einde van de week?
ik weet het nog niet mibb, zolang ik mijn jas aan heb is het niet zo aanmij te zien maar als ik mijn jas uit doe heb ik wel echt een zwanger buikje en ze weten hoe slank ik normaal ben dus, als het mooi weer is heb ik niet eens een jas aan, geen idee hoe ze reageren als ik ineens met mijn buik voor ze sta... ben benieuwd.

pebb, goed naar j elichaam luisteren. en neem je rust! nog twee weken aftellen!

pluis, herkenbaar probleem en dan heb ik nog de luxe dat ik thuis aan schoolwerk werk dus pauzes kan inlassen wanneer ik wil (en dus ook middagslaapjes waar nodig) probeer je rust te nemen, en hopelijk zijn we snel weer minder snel moe.

ik ben al weer veel te lang wakker, vanmiddag niet geslapen (spelletje gedaan met man en beste vriend op de computer) en nu dus nog wakker, ik ga nu echt slapen.
gefeliciteerd aruba! volgens mij las ik net ergens dat je forummer van de maand bent! klopt dat!

hoe is het verder met je?
Hallo!

Ja klopt ja. Dank Dank, buig buig. Dankzij jullie he!

Ik moest natuurlijk vandaag naar de gyneacoloog. Even uitleg over die enlarged placenta. Het is een soort mola maar dan zonder de enge gevolgen. wel houden ze een slag om de arm en moet ik elke week bloedprikken. Mijn hcg was vorige week 2 en het kwam van 130.000 in 4 weken dus mijn lichaam doet zijn werk. Vandaag ook bloedgeprikt voor voor bloed en chromosoom onderzoek dus dat is ook in gang gezet. Helaas nog geen groen licht. 2 maandjes aan de pil en als het hcg onder de 0 blijft mogen we weer. Verplicht even rust is wel goed ook denk ik. Dus al met al gaat het goed! En met jou vlinder. Heb je je kindje al vaker gevoelt?
hey aruba,

spannend, maar wel fijn dat ze je wat uitleg gegeven hebben. dus 2 maanden wachten voor jou, wel jammer, maar misschien ook goed even rust. probeer ook echt te rusten dan he? wat heb je gewonnen trouwens als forummer-van-de-maand? kun je en cadeau kiezen?

zaterdagavond heb ik weer iets gevoeld, zelfde plek en gevoel als de vorige keer, wel erg leuk. daarna niet meer. hoop dat het snel meer wordt het is zo een bijzonder gevoel... maar het is ook nog vroeg dus ik moet gewoon geduld hebben (zoals dametje ons eerder op dit topic al leerde 'alles is wachten' wachten tot je zwanger bent, wachten tot eerste echo, wachten op 13 weken grens, wachten op eerste trapje, wachten.... najah, geduld is niet mijn sterkste kant dus kan ik dat ook eens gaan ontwikkelen)
Hee Aruba...jij rustpauze klopt..Enne ja doen het inderdaad met condooms...ERg fijn ook NOT...maar goed pil vond ik geen optie. Donderdag zit ik bij gyn en krijgen we iig uitslag ...Daar wilde we toch maar ff op wachten. Zullen zien.

Mibb wat een ellende toch met jouw cyclus....om gek van te worden lijkt me...
spannend snok, heel veel sterkte/succes donderdag. kijken ze dan of je hcg weer 0 is? of ook andere dingen?
Pil is tegenstrijdig he. Donderdag ja, 3 juli. Had het onthouden. Spannend. We houden het erop dat "gewoon" pecht hebt gehad.
Vlinder, hahaha. Ja dat wachten is een ramp ja. Soms zou je gewoon even een flinke winterslaap moeten kunnen houden en dan word je wakker: Huh, 13 weken al? zou mooi zijn he?
Wat een drukte hier gister!

@Aruba, gefeliciteerd. En nogmaals, gelukkig dat je geen enge mola hebt.

@Mibb e.a. zoals ik al schreef natuurlijk wachten we tot iedereen zwanger is met een meeting! Wat ik aan dit topic erg prettig vind is dat wel allemaal in een andere fase zitten en dat het dus niet de hele tijd over dezelfde dingen gaat, maar we zijn hier natuurlijk wel met een gemeenschappelijke wens...dus we gaan echt niet afspreken als een deel nog aan het tobben is. Zou mij ook niet leuk lijken.

@Ka, nogmaals ik ben erg jaloers. Ik heb REM drie jaar geleden gezien op RW en ik vond het echt geweldig. Leuk hoor. Heel veel plezier!

@Snok, ik duim voor je. Succes!

@Vlinder, ik ben ook mijn geduld aan het oefenen, het gaat nu al weer beter. Ik was echt heel ongeduldig maar nu een leuke dame van zwangerschapsyoga met een te hoge bloeddruk in eht ziekenhuis was beland en maar hoopt dat haar kindje een paar weken blijft zitten realiseerde ik me weer wat een mazzel het eigenlijk is dat alles goed gaat en dat ze maar lekker nog moet blijven zitten en doorgroeien.
maf he dametje dat je soms door dat soort dingen weer terug op aarde wordt gezet. En tja als je iets graag wil is geduld nooit heel makkelijk!

aruba wat goed forumer van de maand. En gelukkig geen enge mola. Wel balen 2 maanden rust maar misschien ook wle goed.

snok ben benieuwd donderdag!

bedacht me vandaag dat ik deze week al weer 14 weken ben en moet zeggen die tijd is toch best heel snel gegaan!

Had net in de metro het idee de baby te voelen. Was een poosje druk met veel lopen en alles en ga daar zitten en voelde toen een heel zacht plopje, zoiets van he lekker je zit weer even, was wle grappig.

Mijn geduld is nu vooral wachten op meer getrappel :-)
Bah, geen zin meer in werken met dit mooie weer, dus maar even op het forum koekeloeren.

Leuk Aruba, forummer van de maand! Ik had ook op je gestemd, je hebt het dik verdiend!

Ik snap dat het tegenstrijdig is om nu de pil te slikken, maar wel goed dat je er positief in staat in die 2 maanden verplichte rust. Gelukkig is het mooi weer en kun je er lekker op uit en hoef je niet boven de kachel te gaan zitten kniezen.

Ik had trouwens dat afspreken verkeerd begrepen, ik dacht binnekort al. Blijkbaar even te snel gelezen.. oepsie!

Dametje, gek he, dat je zo ineens met je neus op de feiten gedrukt kan worden. Misschien kun je een beetje smokkelen, laat je de kleine gewoon netjes bij 37 weken komen, dan hoef je niet meer zolang te wachten

Pluis, ook al weer 14 weken... gaat snel joh! Wel op tijd al om de baby te voelen. Ik hoop dat je snel meer gaat voelen!

Hier nog steeds geen duidelijkheid. Om GEK van te worden! Geen ongesteldheid, niks...

Wel af en toe buikpijn/krampjes, dan denk ik, oh nu komt het eindelijk, maar tot nu toe blijft het uit.

Ik sprak vanmiddag met een collega erover, zij weet ook van mijn miskraam, die zei ook: "buikpijn kan er aan het begin van een zwangerschap ook bijhoren hoor... dus wie weet..." Tja wie weet, maar ik wil mezelf niet gek maken ofzo. Ik ben wel moe, maar niet zo erg als de vorige keer, wel beetje zere borsten, maar dat valt ook wel mee en kan ook komen van een naderende ongesteldheid. Pfff...

Blijft zo onzeker zo he... Ik merk ook dat Mibbman hier niet zo goed tegen kan. Als ik zeg dat er nog steeds niks is, dan wordt hij een beetje kribbig. Tja, ik blijf dat gewoon met hem delen hoor, maar hij weet niet zo goed wat hij dan moet zeggen en dat frustreerd hem ook. Ik probeer er nu maar niet zo vaak over te beginnen, maar snap er niks van. Kan wel janken... zucht... stom lijf, laat me nou gewoon lekker een nieuwe cyclus beginnen, dan kan ik weer temperaturen en die pilletjes slikken en dan weet ik waar ik aan toe ben, maar dit is niks.

Sorry heel verhaal weer, maar weet even niet zo goed waar ik het anders kwijt moet en wil het wel graag even kwijt. Dus dan maar hier...

Ik ga nog even werken... alleen zit ik liever buiten met dit weer!
Nee joh Vlinder hahahahaah

Ik ben al 2x ongesteld geweest hahaha ...tijd gaat hard he? Dus dat hcg is al tijdje verdwenen hoor.

ER is bloed geprikt puur op hormonen. Ze willen kijken of dat in balans is en naar bepaalde antistoffen kijken. Heel simpel niets om het lijf hebbend onderzoekje MAAR wel belangrijk om ff te kijken of dat schuldige is. HEt is 90% kans op dikke pech omdat ik lichamelijk niets mankeer en ik telkens direct zwanger raak...

Dank je dametje en Pluis....

Mibb blijft apart verhaal he die cyclus van jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven