Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
@Freddy, inderdaad. Zorg goed voor jezelf. En maak het jezelf niet zo moeilijk. Het hoeft niet perfect. Je zoontje kan geen wrak als moeder gebruiken!

Ik heb wel de bv dingen aangeschaft (compressen, speciale bh) maar als het niet lukt dan hang ik de boel aan de wilgen en ga ik over op flesvoeding.

Jammer dan. Ben zelf ook met de fles groot geworden vanwege lactose-intolerantie.
Alle reacties Link kopieren
Plukkie gefeliciteerd! Heb je het al gevierd of moet het feest nog komen? x 30 voor jou!

Freddy denk goed om jezelf hoor! Ik dacht eigenlijk al na je post over afgelopen weekend 'oei is dat niet te druk geweest en neemt ze niet weer te veel hooi op haar vork'. Wees je ervan bewust dat je sterke kanten (zorgzaam zijn voor anderen en het goed willen doen) ook je valkuilen kunnen worden als je niet oplet. Het is heel normaal dat als je net bevallen bent, je weer in een nieuw ritme moet komen en niet alles voor de volle 100% in orde hebt. Je verlof is er vooral om weer een beetje tot rust te komen en te wennen aan de nieuwe situatie. Pak je rust, dat is niets om je voor te schamen!

Zo nu ben ik streng genoeg geweest en krijg je nog een dikke knuffel

Om die struisvogeleieren kan ik dan wel weer lachen Aruba maar ik kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt...elke maand weer dezelfde pijn en niet een duidelijke verklaring. Ik hoop dat de arts gelijk heeft en dat het met de tijd toch minder wordt. Ik vind het een moeilijke situatie, helemaal omdat ik zelf geen ervaring het met zulke extreme pijn. Ik kan dus niks anders doen dan je knuffelen en hopen dat je snel zwanger bent!
anoniem_53365 wijzigde dit bericht op 14-10-2008 13:20
Reden: niet te snel typen, want dan vergeet je woorden...
% gewijzigd
Ik ben die slapeloze nachten zo beu. Vannacht weer van 02.30 tot 05.00. En probeer dan maar weer eens in slaap te komen.

I need ssssssleep....
Zus hoe is het met je buikpijn?

Freddy, Yoga groep is erg gezellig. Wel zijn er al wat uitgevallen dus nu een klein groepje. Er zitten ook al moeders bij dus die hebben vaak heel handige praktijktips. En ik vind het leuk om hun ervaringen te horen.

Urban schijnt ook een prima wagen te zijn. Wel handig als je met 1 hand kan sturen.

Goed zo dat je op jezelf gaat letten. Je bent het echt waard hoor! Er is niet alleen een mama Freddy, ook een vrouw Freddy, die tijd nodig heeft voor haarzelf.
Oh arme Liubi, wat vreselijk dat je niet kan slapen. Weet nog wel een goede tip: Groot glas cognac vlak voordat je naar bed gaat. Wedden dat je lekker slaapt.

Maar nu serieus, kan je smiddags wel een beetje slapen?
Liubi overdag slapen evt. optie? Pffff lijkt me doodvermoeiend.....maar wel ook mijn voorland misschien? Van vele zwangeren als je op laatst loopt?
@Plukkie, ja ik ga vandaag zeker een uurtje liggen.

En ik ga nu snel maar alles helemaal klaar maken. Ik had gisteravond zulke rare 'slijmerige' afscheiding (ja sorry beetje vies haha). Herkent iemand dit??

Of is het gewone afscheiding? Ik heb nog geen weeen of harde buiken.
Liubi, kan het niet je slijmprop zijn geweest?
@Plukkie, nee was gewone afscheiding. Ik had de hele dag gezeten en dan hoopt het zich op zeg maar.
Hallo dames,

even een ego berichtje. Familieweekend was erg leuk. Arm hersteld zich goed waardoor ik veel te veel zelf ben gaan doen en nu een geïrriteerde pees heb. Fysio vanmorgen zei dat ik het wat rustiger aan moet doen. én problemen met de borstvoeding, dus ook uit die hoek het signaal dat ik het rustiger aan moet doen.

Daar ben ik dus nu mee begonnen :-) en ik hoop over een paar dagen weer op niveau te zijn.
Hoi hoi,

Net het schema aangepast, hoop dat ik niks gemist heb.

Verder hou ik het hier even kort, gaat even niet zo lekker hier.

Heb net al uitgebreid gereageerd op iedereen bij de maartmama's, heb even geen puf meer om hier ook nog uitgebreid op iedereen te reageren, sorry.

Ik zal het hoe en waarom wel even prive zetten binnenkort. Met de kleine alles goed trouwens hoor!

Dikke voor iedereen.
Hee Mibb rustig aan..hoop dat het niet al te ernstig is....sterkte...

Liubi moet ik al tribune op?
Liubi fijn he die nachten... Echt de laatste loodjes. Probeer zoals de rest al zegt overdag wat te rusten. Wat bij mij nog wel eens hielp was even uit bed, warme melk drinken en soms sliep ik dan weer verder.

En dat slijm. Ik had dat ook en bij mij begon het een paar weken voor de bevalling.

voor Aruba.

Dametje super dat je het familie weekend leuk was. Nu weer rustig aan doen hoor!

Freddy denk goed om jezelf hoor!! Jullie kleine kereltje heeft er niets aan als het met jou niet goed gaat. Ook een voor jou.

voor mibb.

Hier ook weinig slaap 's nachts, maar dat komt niet door de dikke buik, maar door mijn kleine meis. Nu is het gelukkig voor een goed doel, toen ik zwanger was vond ik die slapeloze nachten echt nutteloos.

Kleine meis groeit trouwens erg goed! Ze woog gisteren 2640, dat is ruim boven haar geboorte gewicht, dus dat is super.

Verder was de kraamverzorgster gisteren voor het laatst (ik had uitgestelde kraamzorg) we hebben veel aan haar gehad, maar het is ook wel weer lekker om met z'n viertjes te zijn.

Vandaag moest man ook weer werken en was ik voor het eerst alleen met mijn 2 meiden. Ging eigenlijk best goed ondanks dat kleine meis vanochtend veel wakker was en veel wou drinken. Ik heb zelfs nog de was gedaan, stof gezogen, en de vaatwasser uit en ingepakt. Bij oudste dochter was ik al blij als ikzelf voor 12 uur in de kleren was.

Eigenlijk gaat alles weer goed hier, het helpt een stuk dat we rustig aan doen met het kraambezoek, daardoor hebben we nu echt de tijd om dingen een plekje te geven en een beetje een ritme te vinden.

Ik zit zowaar (wel enigszins vermoeid ) een beetje op een roze wolk. Ik geniet echt heel erg van mijn mooie meiden (en mijn man natuurlijk).
@Dametje, en hoe vond het kleine dametje het familieweekend? Is ze door iedereen vertroeteld? Succes met je arm (ik zeg ook: rustiger aan!) en met de bv.

@Mibb, neem lekker rustig de tijd om bij te komen. Is ook niet niks wat je hebt meegemaakt de afgelopen tijd.

@Ladybug, kijk dat zijn de betere slapeloze nachten. Ik vind het zo doelloos, 3x per nacht naar de wc etc. Fijn dat mevrouwtje het goed doet! Lekker rustig aan en geniet van die roze wolk.

Hier eindelijk een goede nacht. Ik hoefde er maar 2 x uit. Ik voel me gelijk een stuk fitter. Vandaag nog even shoppen. Ik hoef nog maar 2 dingen: een boxkleed en een draagdoekgeval. O ja en de luiers, maar da's gewoon supermarkt. De kleine is inmiddels al zo gegroeid dat als ie helemaal tegen de buikwand aanligt, ik zijn hartje gewoon zo kan voelen. Wauw! En ik weet zeker dat het niet de mijne is, die tikt niet zo snel hihi.
Goedemorgen allemaal,

Ben weer terug van weggeweest en gelijk het heerlijke hollandse weer. Temp in tunesie was beter tussen de 25-30 graden. Enige jammere is dat ik 4 dagen echt stevige diarre/buikloop had. Geloof niet dat ik het ooit zo erg heb gehad. Alles lijkt heftiger nu in de zwangerschap.

Dametje doe je wel voorzichtig met jezelf kan me voorstellen dat jem eer gaat doen als je meer kan maar wees voorzichtig en overbelast het niet.

freddy jij ook rustig aan he genieten is het belangrijkst nbet als goed voor jezelf zorgen!

lady fijn dat alles nu goed gaat met jullie kleine meisje en dat je nu ook zelf kan gaan genieten!

mibb heb je verhaal prive gelezen dikke knuffel voor jou en neem de tijd voor jezelf je hebt genoeg meegemaakt en alles heeft tijd nodig voor een plekje!

bloem ik vind een meeting wel erg leuk, hoe gaat het nu verder met je?

luibi lekker zo een goede nacht! En bijna klaar met alles dan kan de kleine man echt gaan komen!

Aruba en hoe gaat die al een dikke streep gehad op die test?

plukkie nog gefeliciteerd met je verjaardag.

morgen weer naar de gyn en een groeiecho ben benieuwd hoe alles is.
had ik net gister te horen gekregen van een vriend dat zijn vriendin zwanger is, helemaal leuk laat die me net weten dat het mis is gegaan. Op de echo was het kindje maar 4 weken en niet de 10 die het moest zijn. Ben er sip van!

Nog domme actie hier in het kader van zwangerschapsdementie. We hadden kaartjes besteld voor holiday on ice maar verder nooit meer aan gedacht. zie ik die borden langs de weg en bedenk me opeens dat wij ook kaartjes hebben, moeten we dus vanavond, gelukkig nog net op tijd bedacht.
@Pluis, zou je zomaar vergeten zijn te gaan. Dat zou jammer zijn!

Jammer van je vriendin zeg!

@snok, nee hoor, je hoeft nog niet op de tribune. Is alles nog heeeeel rustig hier.

Heb zojuist het boxkleed gekocht wat nog ontbrak. Ben nu helemaal 'klaar'.
Pluis, wat leuk dat je toch op tijd was! Veel plezier.

En wat hoor je het vaak he... miskramen.

De test was vorige week positief dus volgende week weten we meer. Spannend.... Hoe was tunesie?

Ow mibb, niks ernstigs?

Lady, wat goed dat ze aan komt. Super!

Dametje, niet meteen te veel willen! (makkelijk gezegd he )
Dametje, succes met rustiger aan doen. hopelijk ben je over een paar dagen weer helemaal opgeknapt.

Liubi, geeft het je een beetje rust dat je nu alles 'binnen'hebt en er dus klaar voor bent? Heb je je draagdoekgeval ook al eigenlijk?

Wat stoer dat je het hartje zo kan voelen zeg. Wouw!

Pluis, gelukkig heeft ej geheugen je niet helemaal in de steek gelaten. Veel plezier vanavond.

Wat hoor je inderdaad veel over miskramen he? Dacht eerst serieus dat het een zelden voor komt. Nou niet dus. een extra knuf voor je vriendin.

Vandaag lekker vrij en begonnen met het wassen van de kleertjes. Dacht dat we best wat hadden verzameld, maar het is net 1 wasje vol bij elkaar. Genoeg reden dus om nog wat extra te kopen.

Wel twee wassen met hydrofielluiers, flanellen, luiers en dat soort spullen, maar die zijn toch een stuk minder spannend.

Vanavond weer naar Yoga.
@Pluis, welkom terug. Ik wil het niet weten maar was het mooi weer daar ?

@Aruba, Hoe gaat het met de pijn? Heb je nog goede tips bij je topic op gezondheid gekregen?

@Mibb, probeer het je niet zo aan te trekken. Makkelijk gezegd ik weet het. Blijkbaar heb je (te) veel gegeven en daar nu even een klap van, teleurstelling ipv dankbaarheid van je werkgever is heel vervelend maar komt helaas vaker voor. Jij weet dat je je werk goed gedaan hebt maar misschien ben je over je grenzen gegaan. Ga lekker relaxen, vooral niet piekeren, een goede manier om het daar af te ronden bedenk je vanzelf wel.

@Plukkie, Als mijn verlof ophoudt begint het jouwe, we wisselen elkaar mooi af. Red je het met de laatste loodjes

@Liubi,fijn gevoel, klaar zijn.

Ik ben me aan het verdiepen in boxgebruik. Volgens het ene boek mag je baby er niet teveel in vanwege de ontwikkeling, en volgens het andere wel. Snappen jullie het?Dat soort tegenstrijdigheden fascineren/irriteren me soms. In elk gevla heeft ons meisje het overdag prima in de box.
Hai Dametje, das grappig dat we elkaar af gaan wisselen. Heb je alweer een beetje zin in werken of moet je er nog niet aan denken.

Ben denk ik nog niet bezig met de laatste loodjes. Merk wel dat het een beetje pittiger wordt, maar volgens mij heb ik alleen last van de normale zangerschapskwaaltjes. Deze week ook maar drie dagen werken en das best prettig. Kan dus op mijn gemakje thuis tutten.

Wat voor negatieve gevolgen zou te veel in de box liggen kunnen hebben voor de ontwikkeling? Lijkt mij een mooie manier om je kindje dicht bij je in de buurt te hebben, terwijl hij of zij zich zelfstandig kan vermaken en jij zo je handen even vrij hebt? Maar ja ik gok natuurlijk ook maar wat.
Pijn is na 4 dagen al minder. Dat was voor de operatie 2 weken. Ik weet niet of het de operatie is of dat het gewoon een goede maand is maar ik heb hoop!
Liubi ik ben het met de rest eens, gewoon je slaap pakken als dat wel lukt en als dat overdag is prima toch. Kun je alvast wennen voor straks, voor als die kleine je op een andere manier 's nachts wakker houdt

Lekker dat je er nu echt helemaal klaar voor bent en dat je niets anders rest dan rustig wachten tot die kleine zich aandiend...

Dametje fijn dat het herstel goed gaat! Het is inderdaad wel een valkuil om dan te snel te veel te gaan doen. Logisch ook want het kan eindelijk weer, maar oppassen dus dat het niet overbelast raakt. Leuk dat jullie ook een heerlijk weekend hebben gehad.

Mibb rustig aan meisje, neem je tijd en laat je niet gek maken!

Lady goed om te lezen dat het zo goed met jullie gaat!

Pluis dat zal weer even wennen zijn, vanuit een warm tunesie weer terug in een koud kikkerlandje. Hoe was Holiday on Ice? Wat een mazzel dat jullie er toch nog op tijd aan dachten!

Aruba ik duim voor je dat het de operatie is en dat het vanaf nu alleen maar goede maanden worden! En misschien een hele stoute gedachte van mij: misschien was het na 4 dagen al minder omdat het deze maand gelukt is...Nog een weekje wachten...wat denk je zelf?

Met mij gaat het verder redelijk goed, we moeten nog een ruime week wachten en tot die tijd probeer ik er zo min mogelijk over na te denken...dit lukt de ene dag beter dan de andere.
Ik denk er niet veel van, deze maand. Maar geeft niet.

Lastig Bloem. Ik zou je een knopje om de boel aan en uit te zetten willen geven...
Aruba je weet maar nooit! en de maanden dat je je kansen het kleinst inschat hebben soms het beste resultaat!

Bloem hoop dat de tijd snel voorbij gaat.

Vanochtend bij de gynacealoog geweest. Eerst een groei echo. Was echt een leuk mens liet alles goed zien en vertelde veel meest schattige is nog dat de kleine man lag te duimen en we daar nu een foto van hebben. Kleine lag gelukkig ook nog netjes op schema en doet het goed. Mijn bloeddruk is echter nog steeds te hoog wel iets gezakt de afgelopen 2 weken maar nog niet helemaal wat het wezen moet. Dus verder met de medicijnen, veel rusten en stoppen met werken tot na mijn zwangerschapsverlof ergens half maart.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven