Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
He wat jammer Aruba, maar misschien ben je wel te vroeg geweest met testen, welk merk heb je gebruikt?

Pluis niet schuldig voelen hoor, is toch heerlijk een dagje bankhangen.

Ik heb me vandaag ziek gemeld (was 3 jaar geleden voor het laatst) en hang nu ook op de bank. Mijn katten vinden het in ieder geval erg gezellig en hebben er de hele dag bij gelegen.
zo ik ben prive weer helemaal bij gelezen... ik vond het hier al rustig geweest afgelopen week...

mibb ook hier nog even

ka, rust lekker uit, beterschap!

bloem, geduld is iets lastigs he? doe rustig aan (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk)

summer, hoe gaat het met jou? nog veel last van kwaaltjes? groeit je buik al lekker? hoe is het met zus?

hier alles goed, gister en eergister beetje (boel) last van maagzuur savonds maar mijn eten erin weten te houden. probeer nu dus een beetje rustig aan te doen met eten. vandaag naar vlos geweest, kindje goed gegroeid, hartje luid en duidelijk gehoord, en erg leuk ze heeft voor de eerste keer gevoeld hoe de baby ligt, hoofdje ligt al mooi naar beneden rug ligt links in mijn buik en de voeten/benen langs mijn ribben naar rechts boven in mijn buik. eigenlijk had ik dat idee al alleen dacht ik dat ik links onderin een hoofdje kon voelen geregeld en dat zit dus al lager en wat ik voel is dus waarschijnlijk de schoudertjes. ben weer helemaal happy met mijn kindje (o ja en maar 1 kilo erbij in drie weken! zit nu op 7!)
Good Murning!

Freddy, vervelend dat het lastig gaat met de voeding, ik begrijp uit je verhaal alleen niet helemaal of je nu met borstvoeding gestopt bent? Lekker doen waar jij je goed bij voelt, als je er gestresst van raakt merkt je kleine dat volgens mij ook. Daar wordt het alleen maar lastig van (zegt iemand die nog nooit borstvoeding heeft gegeven ;) maar heb er wel veel over gelezen)

Ka, alweer een beetje opgeknapt? Beterschap in ieder geval.

Vlinder, ik ben ook gewoon te nieuwsgierig. Ik schrok even van je oproep om daar even te kijken, dacht dat er al iemand bevallen was ofzo, en dat kan niet goed zijn. Maar gelukkig was je oproep voor een leuk doel!

Liubi, tja kan nog lang duren, maar kan ook ineens heel hard gaan!

Bloem, we hebben nog even getwijfeld of we het willen weten of niet, maar we hebben besloten het toch niet te willen weten en het als verrassing te houden tot het einde. Als dat lukt tenminste, want heb wel eens verhalen gehoord van mensen die het niet wilden weten, maar per ongeluk zagen.

Pluis, waarschijnlijk redden we het niet om te verhuizen voor de bevalling. Ik wil er ook geen haastklus van maken. Ons huis zal waarschijnlijk in de loop van januari opgeleverd gaan worden, dan nog een tijd klussen, dan is het zo eind februari. Als ik dan al niet bevallen ben, ga ik niet met een 9maanden buik verhuizen. Het idee is om het huis zover klaar te maken dat we er zo in kunnen, zodat we ergens na de bevalling in 1 dag kunnen verhuizen.

Heb jij nog besloten wat je gaat doen, thuiswerken of niet? Doe lekker rustig aan hoor. Schoonmaken in je huis komt nog wel, eerst moet die moeheid er een beetje uit en nu je daar aan toegeeft komt dat ook wel. Daarna krijg je vanzelf weer energie om schoon te maken.

Snok, hoe was je echo?

Aruba, ben je toch niet stiekem te vroeg geweest met testen? Ook die hele vroege testen schijnen niet altijd goed te zijn. Ik had ook pas een positieve test (met een test die volgens mij bekend staat als test die vroeg een positief resultaat kan geven) een paar dagen nadat mijn NOD was geweest. It aint over till it's over ;) Ik duim nog even verder.

Vlinder, gebruik je ook iets voor je maagzuur? Ik heb er ook veel last van en ik gebruik een drankje van de apoteek (vrij verkrijgbaar) Antagel. Het smaakt naar pepermunt en werkt bij mij erg goed.

Fijn dat je kleine het goed doet!
kopietje mei topic

Hier ook roze of blauw wolkje!!!

We hebben eerst intake gehad ivm erfelijkheid etc. en daarna echo. Ben 12 weken en 2 dagen dus precies op schema en kindje was 5.66 cm. Alles zag er keurig uit volgens arts assistent die ook intake verzorgde. Helaas lag ons eigenwijsje met lichaam naar ons toegekeerd (leek wel ff alien ahahaha) maar je zag hem of haar druk zwaaien..zon lief gezicht...daarna op buik met omgekeerd kopje richting ons.....echt grappig....levert alleen niet super mooie foto's op

Echt heerlijk die bevestiging...

Heb nu iig wel op zeker stempel "medische indicatie"...Door schildklier maar ook door bloedgroep bjiv. Heb AB negatief..nooit geweten dus moet ook nog paar keer spuit krijgen ivm antistoffen bij volgende evt. zwangerschap etc. Ook zla ik extra echo's krijgen ivm groei. Allebei zijn we lang en ik heb toch enigzins overgewicht dus houden ze dat ook extra in gaten....Maar goed beter goed onder controle denk ikdan maar

Alom blijdschap hier!!!
goed te horen dat de echo helemaal goed was Snok! Wanneer moet je nu weer terugkomen?
WOEHOE!!! Wat fijn Snok dat alles goed was!

Ach en in de gaten gehouden worden is helemaal niet verkeerd hoor, levert weer wat mooie extra plaatjes op.

Ben erg blij voor je dat je op je wolkje zit, wil je al weten of het een roze of blauwe wolk gaat worden?
@Snok, YAY, fijn nieuws. Alles prima. Helemaal goed!!!

@Mibb, hoe gaat het met jou? Nog steeds zo moe?

Hier alles prima. Geen nieuws. Ik ga vandaag naar de kapper. FF mezelf verwennen.
spannend mibb, leuk dat jullie het ook een verrassing laten tot het einde! voor die maagzuur gebruik ik nog niets omdat het pas net is, als ik er last van blijf houden ga ik van de week toch maar even naar de apotheek. bedankt voor de tip.

snok ook hier nogmaals gefeliciteerd!

geniet van de kapper liubi!
Mibb hou op....ikmoest me inhouden om niet de domme vraag te stellen of ze niet toevallig toch al iets zag whahahahah

Wil het super graag weten.....

Ka heb op 17 november een vruchtwaterpunctie...Omdat ik vandaag niet mijn eigen Gyn had werd er nog overleg want misschien moet ik tussendoor nog even komen.... Anders sowieso als alles goed is met vruchtwater puncie sowieso met 20 weken....
snok ook hier nog maar een keer, lekker hoor de goede echo, geniet ervan!

luibi lekker naar de kapper kan je stralend je kraambed in.

mibb doe rustig aan en laat je niet gek maken! Wat vindt mibbman dat je moet doen?

hier net gebeld door uwv ivm ziekmelding. OOk hun vinden 100% ziektewet. En zeer rustig aan doen. Ze verwachten ook niet dat ik voor verlof 20-11 nog aan het werk kan. Ervaring is dat bloeddrukken niet zakken en mocht die dat toch doen dan mag ik alleen arbeids therapeutisch aan de slag daar ik geen enkel risico mag nemen. Is wel lekker dat ze dat zo zeggen.

Merk al dat alleen door de vraag of ik nog iets wil doen me al opgejaagd voel en de druk van hoe moet ik dan dit of dat van huisuit regelen. Maar ja kost momenteel gewoon moeite om nee te zeggen. Verzin wel de argumenten voor hun. Ze zijn ook goed voor mij, het is zo druk en de persoon die er dan mee belast wordt heeft het al veel te druk en als die wegvalt is er niemand en dat is zo een fijne collega. Nou ja ga zo maar door................

vlinder ik gebruik rennies voor het maagzuur werkt goed en ak nje makkelijk meenemen of innemen
bedankt voor de tip pluis! gister ging het iets beter dus wil het nog even aanzien maar weet nu in ieder geval wat ik kan gaan halen...

lekker trouwens dat ze akkoord zijn, en inderdaad nu niet stiekum als nog alles gaan doen omdat je je verplicht voelt! bedenk lekker iets anders waar je je tijd mee kan vullen.
Druk hier!

Liubi, geniet van je verwenmiddagje!

Snok, even afwachten nog dus, je geduld wordt wel op de proef gesteld he?!

Plui, fijn dat het UWV achter je staat! Je kunt je werk toch uitleggen dat je het ook heel vervelend dat die ene collega nu alles over moet nemen, maar dat je nu echt even aan jezelf en je kleine moet denken. Dat is het belangrijkste nu hoor. Meer verklaring ben je ze niet verschuldigd lijkt me, ze weten van je hoge bloeddruk e.d. daar moeten ze maar een oplossing voor vinden. Tijdens je verlof zou er toch ook een ander moeten komen? Dan moeten ze maar eerder iemand zoeken.

Met mij gaat het z'n gangetje. Beetje op en neer. Heb vandaag een dag dat ik de hele dag zin heb om te huilen, maar geen idee waarom. Kan ook hormonen zijn hoor.

Ben nog steeds wel veel moe, maar merk wel dat het niet nadenken over mijn werk wel rust geeft. Maar nu het einde van de week nadert word ik toch weer onrustiger.

Mibbman zegt ook dat ik vooral aan mezelf en de kleine moet denken, dat zijn de twee belangrijkste zaken op dit moment.

We zullen wel zien aan het einde van de week.
Oh ja... Rennies werden trouwens door de apotheek afgeraden. Ze keken er daar heel erg van op dat mijn verloskundige ze had aangeraden! Ze hadden daar een boek met medicijnen en zwangerschap en daar stond ook in: Afraden, Rennies.

Weet even niet meer zo goed waarom, dacht dat het was omdat je met Rennies wel van je maagzuur af bent, maar er extra lucht in je maag voor terug krijgt. Ik weet niet meer of ze ook zeiden of het schadelijk was voor de kleine of niet.

Maar goed, als ik hoor hoeveel mensen Rennies gebruiken en wel aangeraden krijgen door de VK dan snap ik er niks meer van.

Misschien toch even navragen bij de Apotheek Vlinder?
Sorry, sorry, ik verwaarloos jullie helemaal.

Het is hier heel gezellig met twee meiden maar wel druk.

Ook komt Eva nog steeds 2 keer per nacht voor een voeding dus ik ben een tikke moe ondertussen.

Ik heb nog niet alles teruggelezen maar volgens mij gaat het op zich wel goed met iedereen.

Pluis in de ziektewet lees ik, veel goede echo's.

Rennie's werden bij mij trouwens ook afgeraden (en werkte ook niet goed). Mijn VK raadde mij Antagel aan. De laatste weken was ik echt grootverbruiker maar het werkte super!

Ik ga nu even prive bijlezen.
Maf het verschil in vk. Hier raden ze juist rennies aan en niet het andere ook de gyn vindt het prima dat ik ze neem als het nodig is. Apotheek eigenlijk niet gevraagd. Volgens de bijsluiter kan het geloof ik ook geen kwaad ( heb ik alleen bij de eerste keer gelezen en daar ik een beetje vergeetachtig ben..........)

Pebbles fijn weer van je te horen en kan me voorstellen dat het druk is met 2 van die kleintjes en dan 's nachts nog 2 keer op voor voeden.

Zijn de zusjes al wel helemaal aan elkaar gewend?

mibb doe rustig aan en lees je advies aan mij en je eig

en verhaaltje en je geeft jezelf ook advies maar voor een ander is altijd makkelijker dan voor jezelf.

Wel ga nog maar eens wat doen heb namelijk nog niets gedaan vandaag
Moet er nog veel aan het huis gebeuren als het wordt opgeleverd Mibb? Zitten bijv. de badkamer en de keuken er al in of moeten jullie dat eerst zelf nog doen? Verder zullen de vloer en de muren natuurlijk onder handen genomen moeten worden, zijn jullie er al uit wat er op de vloer en de muren komt? En als laatste het leukste: de inrichting. Gaat er veel mee uit het oude huis, of komt er een hoop nieuw? Begin 2009 wordt een drukke tijd voor jullie...maar wel allemaal leuke dingen gelukkig Ik kijk regelmatig ook even op je weblog, ziet er leuk uit hoor!

Snok dus vanaf nu zien we jou alleen nog maar glimmend en genietend over dit forum dwalen Heerlijk meid!

Was het gerucht dat we je hier miste via de viva-tamtam bij je aangekomen Pebbles Anders hadden we je gewoon opgezoch op je andere topic hoor, we zijn natuurlijk niet voor 1 gat te vangen Hebben jullie je draai al een beetje kunnen vinden met z'n viertjes? En nog steeds gebroken nachten lees ik, slaapt je kleine grote meid ook nog overdag zodat je dan even je rust kan pakken?

Verder beterschap aan alle zwak, ziek, misselijk, maagzuur meiden!
Hahaha, Pluis, je hebt helemaal gelijk! Ik probeer me er ook aan te houden hoor. Ben nu ook al 2 week thuis en heb de vraag of ze me mochten bellen of mailen met vragen ook afgehouden.

Pebbles, goed van je te horen! Klinkt goed! Geniet ervan. Alleen jammer dat je nog zo vaak er uit moet 's nachts!

Bloem, badkamer en wc's zitten erin als het opgeleverd wordt, verder niks. Dus keuken moet nog (is uitgezocht), vloeren, muren moeten inderdaad ook nog. Vorige week zijn we voor vloeren wezen kijken, nog niet definitief besloten, maar wel erg mooie vloer gezien voor beneden. Boven komt gewoon laminaat van de bouwmarkt ofzo, hihi. Muren moeten we nog helemaal uitzoeken hoe of wat we willen.

Qua meubelen, we wonen nu nogal klein dus veel meubelen hebben we niet, daar moet een hoop bij!

Hoe is het met jullie huis? Al een opleverdatum of prognose bekend? Hoe wordt dat opgeleverd? Ook nog veel regelen en kopen?
Hallooooo! Allereerst bedankt voor de lieve woorden allemaal. Het gaat momenteel prima, ik denk er amper over na en zoek steeds afleiding. Morgenavond nieuwe kans pretecho!

Zus is erg druk momenteel, ze is begonnen met een nieuwe ronde co-schappen. Dus vandaar dat ze even niet komt schrijven 's Ochtends vroeg de deur uit en 's avonds weer terug.

Mibb rustig aan. Probeer afleiding te zoeken (bibliotheek voor stapel boeken? film? opruimen? )

Snok wat supergoed dat alles helemaal oke was. Ben zo blij voor je! Het is me wel weer wat dat je weer zo'n rare bloedgroep moet hebben jij haha!

5,66 cm, wat schattig toch he!

Vlinder was de vakantie toch nog een succes dus? Omdat je er een klein beetje tegenop keek (moe en chaggie af en toe toch?). Leuke foto in elk geval

Dametje hoe is het met je arm?! Al weer wat verbetering?

Pebbles, kan me voorstellen dat het superdruk is voor je en niet zo gek dat je hier niet zo vaak bent toch? 2 keer per nacht eruit is wel een aanslag op je lichaam.

Pluis super dat het uwv het er ook mee eens is. Probeer je erbij neer te leggen. Niet werken is niet werken en 100% is 100%, al snap ik hoe moeilijk het kan zijn. Is makkelijker gezegd dan gedaan.

Buikje groeit echt HARD. Echt na elke nacht ben ik weer meer teletubbie geloof ik. Het is ook een drukte van jewelste daarbinnen, dus erg gezellig. Merk nu al dat meisje een voorkeur heeft voor patatjes en hamburgers (you go girl), want dan krijg ik extra trappels. Dat wordt gezellig naar de Mac straks samen.
Summer leuk joh die buik Ik kijk elke dag in spiegel en zie wel dat het wat opgezetter is....ik meer vetrand heb dan anders hahahahahah maar verder nog weinig te spotten...misschien nog paar weken wachten?

En ja ...zo klein he en alles op en aan...bizar....

Iedereen hier thx voor lieve woorden...staat iig vandaag mooie smile op me gezicht....Ben gewoon zwanger!! T zinkt beetje in geloof ik....;-)

Pebbles fijn ff wat van je te horen...
Mibb Ons huis wordt volgend voorjaar opgeleverd, de precieze datum is nog niet bekend. Het begint nu wel al echt wat te worden, het is helemaal gemetseld aan de buitenkant en alle deuren en kozijnen zitten erin. Nu de binnenkant nog... Wij laten alles casco opleveren, dus we moeten nog heel veel doen als we de sleutel krijgen. De keuken is bijna helemaal geregeld nu, maar voor de badkamer moeten we nog beginnen...pfff. In de keuken komen denk ik tegels op de vloer en in de rest van het huis wil ik graag hout. Maar wat precies moeten we nog uitzoeken. En ook voor meubels moeten wij nog op pad, want ook wij gaan een stuk ruimer wonen. Voorlopig zijn we nog niet klaar dus

Summer ik zeg FOTO'S FOTO'S FOTO'S, want die op de hyves zijn vet oud man Die echofoto is trouwens wel super!
Goedmorgen! (kopietje van Maart-topic)

Want een goede morgen, dat is het zeker!

Net de 20 weken echo gehad en alles is goed met de kleine. Alles ligt keurig op schema en geen afwijkingen gevonden!

Alleen onze kleine lieve druktemaker lag met zijn/haar rug richting mijn ruggewervel, waardoor ze deze niet konden bekijken. Volgende week donderdag dus nog even terug komen om dan te kijken of de kleine een beetje anders ligt en of ze de wervel dan wel kunnen zien.

Mijn placenta ligt aan de voorkant, bovenin, dat verklaart ook waarom ik de kleine laag wel heel duidelijk voel (en veel) en verder nog niet. Die placenta is een soort stootkussen zeg maar.

Wij zijn helemaal blij en opgelucht! Gelijk even gekeken naar ledikantjes e.d. Misschien vanmiddag nog even op pad naar een grote babyzaak!

Kom later even op anderen reageren hoor!
@Mibb, mooi zo! Weet je ook wat het wordt of wil je dat niet weten??

Hier alles ok. Nog helemaal nergens last van. Had vannacht weer een slechte nacht, dus de slaap ga ik straks ff inhalen.
Jij bent ook snel Liubi!

We weten niet wat het wordt, want dat willen we niet weten.

Balen van je slecht nacht weer! Is het vooral omdat je niet lekker ligt? Of lig je te piekeren?

Ik ga even een broodje eten, want die kleine zorgt dat ik trek heb! ;)
anoniem_64b5425ad1666 wijzigde dit bericht op 22-10-2008 11:53
Reden: tikfoutje
% gewijzigd
@Mibb, omdat ik niet lekker lig. Omdraaien is een hele operatie tegenwoordig en dat doet de 'onderste' regio behoorlijk pijn.

En omdat ik voortdurend moet plassen.
Mibb wilde je niet weten wat het wordt??? Wat een geduld heb jij zeg....wordt vast een lieve geduldige moeder jij...

Enne ik heb ook afspraak voor 20 weken echo....hij kan maar staan . T wordt 15 december....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven