Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Sorry, ben gewoon heel erg boos en verdrietig dat het allemaal zo lang duurt. Kijk, niet om zwanger te worden, maar ik heb geeneens een normale cyclus (zus vansummer, hoe hou jij het vol met een 9 wekencyclus?). En dan krijg ik weer berichten van vrienden die wel zwanger zijn. Zo, hupla, in een paar keer nadat ze gestopt zijn).

Deze week moet ik veel werken en volgende week gaan we op vakantie naar Rome en misschien zit ik dan wel weer beter in mijn vel.

Tot dan.
Alle reacties Link kopieren
luibi herken je gevoel helemaal! Jij moet er zoveel moeite voor doen en bij anderen lijkt het plots maar in 1 keer te gebeuren. Roept zoveel vragen, woede en onzekerheid op. Weet je mag hier ook mopperen heb ik een week of 2 ook volop gedaan. Anders beginnen we op het andere forum gewoon de rubriek mopperen. Kunnen we lekker door gaan over hoe het niet lukt/gaat zoals we willen!

Kreta gefeliciteerd, leuk hoor!

Summer je houd de spanning er goed in, succes morgen
@kreta: HOERA!!!! Gefeliciteerd!! Wat een verassing zeg. En zomaar een paar weken "gratis" erbij en nog een kloppend hartje gezien ook.

Wel goed voor te stellen dat je moet wennen hoor.

@summer: en nog een dag spanning. Zenuwslopend dit. Aan de andere kant ziet het er stukken beter uit als vorige week en hoop doet leven toch?

@liubi: ik kan me je frustatie wel voorstellen. Is er een moment waarop je eventueel naar de gyn. kan om te kijken hoe je je cyclus weer een beetje regelmatig krijgt?

@freddy: alles goed met de zwangerschap? Niet teveel last van kwaaltjes?

@dametje: volgens mij kunnen de hormonen de hele zwangerschap opspelen. Ik heb er deze zwangerschap meer last van als gisteren.

Wel vervelend als je merkt dat je er last van hebt maar het schijnt erbij te horen.

Hier nog steeds, moe moe moe. Ik voel af en toe een plopje waarvan ik denk dat het de baby is ook al is het erg vroeg.

Gisteren hebben we het aan onze ouders verteld en die waren gelukkig allemaal weer net zo enthousiast als de vorige keer.

DIkke knuffel voor Liubi en Pluis, ondanks dat ik deze keer wel erg snel zwanger ben, duurde het bij mijn zoontje 8 maanden. Ik kan me jullie gevoel zoooo goed voorstellen. En dan word ook iedereen om je heen nog "zomaar" zwanger.

Schrijf hier maar lekker van je af, daar zijn we ook voor!!!

Vlinder ik heb ook Peter R gekeken, bijzonder figuur die Joran... Ik ben heel benieuwd wat er nu allemaal gaat gebeuren.

Pebbles leuk he ouders vertellen. Mooi dat ze weer net zo enthousiast reageerde.

Baby misschien al voelen? Leuk zeg! Kan natuurlijk heel goed, ik voelde het de 2e keer zo rond de 14 weken. Geniet ervan!!!
Liubi, ik weet wat je bedoeld voordat ik zwanger was van de eerste hebben wij heel erg lang werk gehad met hormonen. Dan nu na 1 maand hormonen te hebben gehad ben ik zwanger het is zo raar dan.

Meid kop op het komt allemaal goed

Liefs Kreta
jeetje, blijft iedereen hier in zo'n rap tempo zwanger worden?

Kreta, gefeliciteerd meis, echt stoer en ook al zo snel. Mooi zeg.

Summer voor jou nog even spannend, maar het ziet er goed uit toch?

Haha heb wel om jullie buien verhalen gelachen hoor. Ben niet zwanger, maar heb wel last van buien zo nu en dan. gelukkig kunnen jullie er zelf ook omlachen.

Freddy, al last van zwangerschapskwaaltjes?

Hier alles ok. wel geining dat wij nu ook voor het echie gaan. Spannend? Aan de ene kant wel, aan de andere kant heb ik het idee dat het bij ons wel even kan duren en ga er dus niet van uit dat ik binnen 1,2 of 3 maanden zwanger zal zijn. Tegelijkertijd voelt het ook wel vertrouwd en gewoon goed.

Beetje vaag of niet?

Weten jullie dat trouwens. We gaan in mei een maand naar Thailand. Is dat handig als je zwanger wilt worden?
Meiden nog bedankt voor jullie felicitaties!! Vinden jullie het ook vroeg onze zoon is nu dik 8maanden

Hoor het nog wel

Plukkie ik kan je er helaas geen antwoord op geven sorry weet het niet
Liubi ik hou het ook voor geen meter vol af en toe. Het gaat met ups en downs en het lijkt wel of iedereen juist op een down dag moet bellen om te vertellen dat ie zwanger is. Naast mn zus en de mensen hier (ga er nog steeds vanuit dat t goed zit bij zus) in de afgelopen 2 weken van DRIE mensen gehoord dat ze een baby krijgen, plus 2x in een restaurant mensen die blije nieuws vertelden.

Soms ben ik heel optimistisch maar als ik al moe ben en niet zoveel zin in dingen heb komt het weer boven en kan ik heel kwaad worden om mijn lijf . Nu ja nu gaat t wel heb hoop op etos pillen en ben aan het tempen en heb varentest (die werkt bij mij wel want heb ze al gezien een paar dagen na vorige ei) en meer kan ik niet doen. Oh ja en ben aan het afvallen want dat kan ook helpen. Nou ja meer KAN ik ook niet doen toch? Dus aan mn inspanningen ligt t niet.
voor Kreta

GEFELICITEERD

en een hartje ook al. Als ik later as ik groot ben gyn wordt zal ik altijd goed op de echo kijken is wijze les.
He plukkie ben 2 jaar geleden in thailand geweest op rondreis en moest toen wel 2 inentingen maar geen malariapillen en die laatste schijnen niet echt goed te zijn als je zwanger wil worden. Verder kan je altijd de ggd raadplegen voor informatie
Hi ladies! Lekker weekend gehad?

Mijn weekend was super! Veel geld uitgegeven aan nieuwe kleding en eigenlijk eens lekker alleen maar echte meidendingen gedaan! Gourmetten voor de tv waar Gooische Vrouwen op staat bijv. We hebben de hele serie 1 gekeken, heerlijke serie vind ik dat! Hihi!

En jeetje, wat hebben jullie in de tussentijd veel geschreven! Ik moet 3 (!!!!) pagina’s terug lezen!

Plukkie, wat lekker dat je dat tentamen gehaald hebt! Ondanks dat het op een moeilijk moment gehouden werd! Geeft een goed gevoel zeker?

Wat een leuke verrassing van je man! Ik ga je meteen in het schema zetten! Gek he, die mannen, die van mij was ook van de ene op de andere dag om! Thailand? Nou ik weet niet of dat kwaad kan, lijkt me niet, tenzij je daar ook malariapillen voor moet slikken. Die kunnen niet samen met een zwangerschap.

Dametje, mijn vriendinnen en ik komen wel vaker bij elkaar, maar nu voor het eerst een weekend. We woonden vroeger bij elkaar om de hoek, nu wonen we allemaal door het land verspreid. Om te voorkomen dat het verwaterd willen we wat vaker een weekendje afspreken. 1 dagje is lastig omdat je dan zit met veel reizen op een dag. In september willen we een stedentripje doen met z’n 3en, we kennen elkaar dan 20 jaar!

Wordt jou vermoeidheid al wat minder? Of blijft dat een groot deel van je zwangerschap zo eigenlijk? En andere kwaaltjes? Wordt dat minder?

Ik heb trouwens EN Boer zoekt vrouw EN Peter R. de Vries gekeken, hoezo?

Liubi, ik hoop ook voor je dat je volgende cyclus korter is. Niks aan zo’n lange cyclus en het voelt ook nog eens als weg gegooide tijd, vind ik. Ik snap je gevoel hoor. Ik kan soms ook best jaloers zijn op mensen die het wel in 1x lukt. Niet dat ik het ze niet gun ofzo, maar dan denk ik, waarom moet het nou zo oneerlijk verdeeld zijn.

India, jammer joh dat je ongesteld bent geworden!

Pluis, gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Kreta, jeetje bij jou was het ook al zo spannend! GEFELICITEERD!!!!

Lady_bug, wat raar dat je op een brief moet wachten met een afspraak. Als je niet kunt dan? Moet je ze gaan bellen om het te verzetten zeker? Dat is toch voor hun ook dubbel werk? Ik heb wel eens op internet gezien in het ziekenhuis geloof ik, dan kon je daar een afspraak maken. Ook wel makkelijk.

Ka_30, leuk zeg! Jurken kijken. Ik vond dat vorig jaar heeeerlijk om te doen. Ik had ook van die dikke boeken gekocht met allemaal jurken erin! En maar bladeren en op internet kijken! Wat dat betreft zou ik het zo nog eens over doen!

En te laat? Hmm ja, ze vinden je al snel te laat. Ik wist het ook niet, maar jurken hebben een levertijd van 3 tot 4 maanden. Daardoor was mijn trouwdag bijna niet door gegaan. Ik ben eind januari gevraagd en eind februari had ik een afspraak om jurken te passen. Toen viel ik van de trap en draaide mijn arm uit de kom. Kon ik een maand niks doen!! Ik heb pas eind maart gepast en eind juni ging ik trouwen. Was bijna een probleem geweest. Gelukkig mocht ik de jurk uit de winkel hebben en hebben ze als pasmodel een nieuwe besteld.

Summer, jeetje zeg!! Morgen pas? Ik dacht dat je vandaag een echo kreeg! Ze houden je wel in spanning!!! Succes morgen! Ik duim voor goed nieuws!

Pebbles, wauw! Kun je het al voelen? Dat lijkt me zo bijzonder! Het schijnt wel zo te zijn dat je het bij een tweede zwangerschap eerder voelt, ook omdat je het dan herkend. Leuk dat je ouders zo enthousiast zijn!

Zusvansummer, dat is toch ook wat! 5x in je omgeving horen in 2 week dat er mensen zwanger zijn… niet leuk L Ik hoop voor je dat die Etospillen werken. Kan wel even duren hoor. Ik had in het begin zelfs het idee dat het weggegooid geld was, maar heb nu toch het idee dat ze wel werken!

Zo een hele lap tekst, maar ik ben geloof ik weer bij! haha! Ik ga nu een kop thee drinken en naar bed. Ben alweer moe en heb hoofdpijn. Jakkes... niks aan...
Super dat je zo'n goed weekend hebt gehad Mibb, leuk idee om zo elkaar wat te zien.

Ja vreemd he van het ziekenhuis, ik vind het zelf ook helemaal nergens op slaan. Ik had gebeld, werd me verteld dat dat toch echt niet de bedoeling was (3 jaar terug nog wel, en op hun site staat ook dat je kan bellen) want, ze moesten eerst de verwijzing van mijn huisarts krijgen (die hebben ze die zelfde middag gekregen) en dan moesten de artsen en verloskundigen nog overleggen waar ik zou komen (ik wil bij een gyn en ga nooit meer naar een verloskundige die ik niet ken, slechte ervaring) en dan zouden ze me pas een datum sturen.

Wanneer gaan die mensen nu eens overleggen zeg... En sturen ze me eens de afspraak... Ik wil gewoon graag weten wanneer ik voor controle moet...

Nou mijn hormonen doen het nog, ben er al bijna de hele dag sjagerijnig van.
Mibb klinkt als een heerlijk weekend! Super zeg.

Geloof dat ik het hele weekend alleen maar moe ben geweest en nog........................belooft wat als ik ooit zwanger ben!

Heb gister wel boer zoekt vrouw gekeken en wilde peter r de vries kijken maar ben daarbij geloof ik na 10 minuten in slaap gevallen.

Ja zo een trouwjurk kopen doe je niet even. Op de mijne zat 6 maanden levertijd al schijnt dat wle per winkel te verschillen. En dan moet je nog een paar keer gaan passen. Vond het wel helemaal super al dat passen en uitzoeken. Veel kijken op het internet dikke boeken vol en in de winkels. oja mocht je er nog een leuk trouwforum bij willen op trouwshop zit een leuke vol met info over van alles en nog wat! Heb ik toen wel veel aan gehad voor leuke ideeen. Al kan je daar hier ook wel voor terecht zijn er hier genoeg getrouwd de afgelopen tijd!
ik heb mijn jurk bij een leuk winkeltje in amsterdam gekocht, gewoon een uit de winkel die ze hebben ingenomen (moet het natuurlijk wel ongeveer je maat zijn) maar ze konden hem niet kleiner bestellen ofzo. maar ik was echt super tevreden over die winkel, het heette jujuus of juju's ofzo. www.jujuus.nl

spannend summer, hoelaat weet je morgen meer?

hier verder rustig, vruchtbare dagen zijn er weer (morgen en overmorgen), heb voor de zekerheid gister en vandaag ook maar als vruchtbare dagen 'gepland' in verband met 26 dagen cyclus vorige keer.

ben vanmorgen naar nichtje van 5 weken geweest, zoooo lief! mijn schoonzus die moet bevallen heeft het kindje in stuit liggen dus ze gaan een kz doen. als de bevalling niet voor vrijdag op gang komt gaan ze vrijdag opereren. wel spannend! dus uiterlijk vrijdag heb ik weer een nieuw neefje of nichtje!!

ik ga lekker slapen.

liefs vlinder
He dames, er is weer flink geschreven!

@Mibb fijn dat jullie lekker genoten hebt.

@Kreta van harte gefeliciteerd natuurlijk! jeetje je oudste is nu pas acht maanden, dat is vlug, maar ach wat maakt het uit.

@zus, dat is raar, ik heb ook het idee dat 2008 een soort van babyboomjaar is. Waar zou dat nou aan liggen. Aan onze eigen focus of aan het feit dat mensen minder bang zijn voor aanslagen, economie gaat redelijk..dat soort dingen?

@Pebbles, wat jammer dat je steeds zo moe bent.Hoop dat het over een paar weken wegtrekt.

@summer, ik hoop dat je een hele mooie echo hebt morgen! Hoe laat mag je?

@Liubi, frustrerend!!! Probeer je het te relativeren? Een half jaar proberen is heelnormaal. Verder mag je zoveel mopperen als je wilt.

Maar Rome is, wel of niet ongesteld, wel heel erg leuk. Ben jaloers!

Hebben jullie op het priveforum al gelezen dat Summer en ik elkaar misschien ontmoet hebben afgelopen zomer?

Ik heb vannavond weer een plopje gevoeld, in de boekjes staat dat dat nog lang niet kan, maar ik voelde toch echt een plopje. Ik weet het neit zeker maar word er wel heel vrolijk van.
Goedemorgen,

Summer hoelaat heb je de echo??? Ben zo nieuwschierig

We horen het he?

Dametje hoever ben je nu?? zou leuk zijn als het echt de kleine is

Hier hebben veel mensen negatief gereageerd vind ik erg jammer. De oudste is nu 8mnd maar ik heb zelf een ziekte en het was of nu aan de zware medicijnen of aan de hormonen om aan een tweede te werken maar niemand verwacht dan dat het in de eerste maand raak is toch. Dus nu is het leeftijdsverschil niet zo groot wij vinden dat erg leuk.Verder moet iedereen er maar aan wennen vind ik
Kreta wat kunnen mensen stom reageren dan he... Ik bedoel het is best kwetstend als mensen in jouw blijdschap ineens zo nodig commentaar moeten leveren. Net of het niet uitmaakt dat het JOUW leven is en JOUW keuze waar je achter staat. Nou ja zelf ben je er blij mee dat is wat telt.

Dametje ik ben afgelopen zomer drie keer bij mijn zus geweest dus misschien heb ik je ook wel gezien HAHA. Ja het is echt een babyboom jaar he... Nu is het bij mij in de omgeving zo dat er nogal wat mensen net zjn getrouwd dus dan is het een vrij logisch gevolg.

Vlinder wat leuk een nieuw neefje/nichtje. Raar als je weet dat het uiterlijk vijdagzover is. En... wat doe je hier nog want je hebt wel wat anders te doen lol.

Pluis het moet gewoon lente worden, dan is het moe zijn bij mij altijd ineens spoorloos verdwenen. Ik wil zon!!!

Lady_bug ziekenhuizen kunnen zo vervelend zijn. Het hangt zo van de persoon af die je spreekt. Als je eenmaal een aardige baliedame hebt gevonden altijd die proberen te pakken te krijgen!!

Mibb wat lekker zo'n weekend. Moet ik ook maar eens inplannen. Wintersport effect is alweer weg. Jammer dat die pillen even kunnen duren. Maar ik hoop maar verder, elke week eraf is er 1...

Ik ben zenuwachtig voor summertje, echt niet normaal.
Kreta van harte!!! Super...enne lekker laten lullen allemaal...Jouw /jullie keuze en niemand wat mee te maken...

Fijn om te lezen....

Summer.....hou ons niet te lang in spanning....
zus tuurlijk ben jij zenuwachtig! haha. hopelijk komt ze hier snel vertellen hoe en wat het gegaan is. ik hoo pzo dat ze nu gewoon een goede echo heeft en definitief goed nieuws!

kreta, jij bent zwanger, en jij geniet ervan, en weet je, jij hebt ooknog is een leuk klein hommeltje in de box, NOU EN! mensen lekker laten zeuren en hier even klagen en dan genieten van je zwangerschap, jij bent zwanger en moet er blij mee zijn, anderen hebben daar niets mee te maken (al zou het natuurlijk wel leuk zijn als ze een beetje normaal/leuk zouden reageren)

over een babyboom jaar gesproken, misschien is dat wel zo maar ik dnek dat wij er ook wel een beetje op gefocust zijn, ik bedoel ik zie echt overal baby's kinderwagens en zwangere buiken, die waren er vorig jaar toch ook wel???

liefs vlinder.

ps; summer waar ben je?
Ik moet er drie uur zijn meiden.

Ik kreeg gisteravond last van enorme steken, ben toen maar om half 11 naar bed toe gegaan. Stond er ook weer mee op... Heb ook weer heel licht bloedverlies. Word er gek van.. Zoals ik net tegen zus zei:

Zit het goed, dan is het super.. Zit het niet goed, ook prima!

Maar dit welles/nietes gedoe vind ik in 1 woord verschrikkelijk. Ik kan er nu echt even niet meer tegen. Nog een paar uurtjes..Laat het alsjeblieft snel 3uur zijn.

Sorry, egobericht..maar ik moest even zeuren.
Vlinder...ik herken wat je zegt....

Opeens zit er in elke reclame zwangere vrouw; is elke ster zwanger; zie ik ze overal lopen .....heel gek. Komt puur doordat je er zelf mee "bezig" bent.....Denk ik ook wel .....Alhoewel...in onze familie/vriendenkring is het wel ff babyboom...Mijn man is jonger en in zijn vriendenkring is er echt babyboom

Nog niets van Summer...
Summer...sorry onze berichten kruisten elkaar....Om 3 uur weet je dus meer....

Wat een spanning...herken het gevoel. De onzekerheid is erger dan het weten wel maar vooral dan niet...je kan dan verder....probeer beetje te relaxen. Ik denk aan je....

X
Ja Snok jij weet vast wel wat ik voel. Lief van je! x terug
lieve summer, ik hoop dat je nog even lekker kan slapen en dat er dan vanmiddag duidelijkheid is. onzekerheid is verschrikkelijk, je hebt gelijk dan maar niet maar dan weet je het in ieder geval. hoop het beste voor je.

snok bij ons in de vriendenkring is er niemand zwanger, maar wij zijn dan wel jong en ik heb veel vriendinnen die geen eens een relatie hebben. maar bij manlief (die is de jongste thuis) worden er aan de lopende band neefjes en nichtjes geboren. wij zitten ook nog in een kerk waar heel veel jonge gezinnen zijn, en dus altijd wel een paar zwangeren rondlopen.

er komt visite, doeg
Lieve summer, Ik ben heel hard voor je aan het duimen en om 3 uur zal ik zeker aan je denken dikke knuffel.

En speciaal voor jou:

duim,duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim,duim,duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim,duim,duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim,duim,duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim,duim,duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim,duim,duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim,duim,duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim,duim,duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim,duim,duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim,duim,duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim,duim,duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim,duim,duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim.

Inmiddels weet ik waarom ik zo lang moet wachten op de eerste afspraak/echo. Huisarts is vergeten de verwijzing door te sturen. Morgen mag ik weer naar het ziekenhuis bellen. Ze zouden zorgen dat de arts vandaag nog gaat kijken waar ik terecht kom voor de controle's.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven