Zaad vraagje
donderdag 8 juli 2010 om 10:21
Hallo allemaal,
Ik stel deze vraag niet voor mij zelf, want ik ben zelf in verwachting.
Maar mijn vriendin wordt moeilijk zwanger blijkt nu.
Haar man/vriend moest laatst zijn sperma in leveren.
Omdat hij de eerste lozing te weinig vond heeft hij er nog een keer een zaadlozing erbij gedaan, 2 keer klaargekomen dus, dus 2 hoeveelheden.
Nu kwam uit de uitslag dat hij goed zaad heeft boven het gemiddelde kwa aantal...eenmaal thuis vertelde hij dit aan haar en nu vraagt ze zich dus af of het 2 maal klaar komen in het potje de uitslag anders heeft gemaakt en of zijn zaad missschien toch niet zo goed zou zijn als hij maar 1 zaadlozing had gegeven.
Weet iemand dit, alvast dank!
Ik stel deze vraag niet voor mij zelf, want ik ben zelf in verwachting.
Maar mijn vriendin wordt moeilijk zwanger blijkt nu.
Haar man/vriend moest laatst zijn sperma in leveren.
Omdat hij de eerste lozing te weinig vond heeft hij er nog een keer een zaadlozing erbij gedaan, 2 keer klaargekomen dus, dus 2 hoeveelheden.
Nu kwam uit de uitslag dat hij goed zaad heeft boven het gemiddelde kwa aantal...eenmaal thuis vertelde hij dit aan haar en nu vraagt ze zich dus af of het 2 maal klaar komen in het potje de uitslag anders heeft gemaakt en of zijn zaad missschien toch niet zo goed zou zijn als hij maar 1 zaadlozing had gegeven.
Weet iemand dit, alvast dank!
donderdag 8 juli 2010 om 17:10
quote:Naski schreef op 08 juli 2010 @ 16:08:
En wat maakt het uit bij wie het wel/niet naar behoren werkt? Kinderen krijg je samen, dus haar schuldgevoel (hoe begrijpelijk misschien ook) is echt niet nodig.
Zij is bang, omdat hij al die tijd d8 dat het aan hem lag...dat hij zich nu ja superieur voelt, van kijk zie je mijn zaad is goed...komt door haar.
Ze is erg onzeker en heeft het gevoel hem straks de hoop op een kind te ontnemen, en heeft al helemaal doemscenarios dat hij denkt ja daggggggg ik ben vruchtbaar zij niet/verminderd...ga niet om haar kinderloos zijn..
Heb er is over na gedacht, ik zou bij mijn partner blijven als dit verhaal op mij van toepassing was...maar ik kan me ook voorstellen dat iemand denkt..shit ik blijf nu misschien kinderloos door mijn partner..omdat hij/zij niet vermogend is...moeilijk
En wat maakt het uit bij wie het wel/niet naar behoren werkt? Kinderen krijg je samen, dus haar schuldgevoel (hoe begrijpelijk misschien ook) is echt niet nodig.
Zij is bang, omdat hij al die tijd d8 dat het aan hem lag...dat hij zich nu ja superieur voelt, van kijk zie je mijn zaad is goed...komt door haar.
Ze is erg onzeker en heeft het gevoel hem straks de hoop op een kind te ontnemen, en heeft al helemaal doemscenarios dat hij denkt ja daggggggg ik ben vruchtbaar zij niet/verminderd...ga niet om haar kinderloos zijn..
Heb er is over na gedacht, ik zou bij mijn partner blijven als dit verhaal op mij van toepassing was...maar ik kan me ook voorstellen dat iemand denkt..shit ik blijf nu misschien kinderloos door mijn partner..omdat hij/zij niet vermogend is...moeilijk
donderdag 8 juli 2010 om 17:33
Als ze daar bang voor is, dan moet ze dat met hem bespreken. Volgens de weinige kennis die ik hiervan heb, is een probleem bij de man veel moeilijker op te lossen dan een probleem bij de vrouw.
De kans dat ze nog wel zwanger raakt is nog niet verkeken. Eer zijn allerlei behandelmethodes, dus hun kinderwens kan echt nog werkelijkheid worden.
Het is wel een slopende tijd, je zult goed met elkaar moeten blijven praten om te zorgen dat al het verdriet hun niet uit elkaar drijft, maar juist zorgt dat ze dichter tot elkaar komen.
Goed praten met elkaar, dat is de enige tip die je ze zou kunnen geven.
Voelt hij zich trouwens superieur aan haar, of denkt hij dat slechts?
De kans dat ze nog wel zwanger raakt is nog niet verkeken. Eer zijn allerlei behandelmethodes, dus hun kinderwens kan echt nog werkelijkheid worden.
Het is wel een slopende tijd, je zult goed met elkaar moeten blijven praten om te zorgen dat al het verdriet hun niet uit elkaar drijft, maar juist zorgt dat ze dichter tot elkaar komen.
Goed praten met elkaar, dat is de enige tip die je ze zou kunnen geven.
Voelt hij zich trouwens superieur aan haar, of denkt hij dat slechts?
donderdag 8 juli 2010 om 17:34
quote:midnight01 schreef op 08 juli 2010 @ 17:10:
[...]
Heb er is over na gedacht, ik zou bij mijn partner blijven als dit verhaal op mij van toepassing was...maar ik kan me ook voorstellen dat iemand denkt..shit ik blijf nu misschien kinderloos door mijn partner..omdat hij/zij niet vermogend is...moeilijkWow, hier schrik ik toch wel van hoor! Het is echt niet zo dat zodra je slecht/zwak zaad hebt dat je dan ineens kinderloos blijft. Of als de vrouw problemen heeft, er zijn vele behandelingen tegenwoordig. En dan nog; je houdt toch van elkaar? Dat is toch de reden dat je bij elkaar blijft en niet omdat de 1 wel of niet vruchtbaar is. Ik zou als ik die vriendin was en zo twijfelde over zijn mening, mij toch eens achter de oren krabben of deze relatie wel zo goed is. (of ga ik nu te ver?) Een gesprek met elkaar lijkt mij wel op zijn plaats hier, want nu zal zij onderzocht gaan worden en dat zijn niet altijd even fijne onderzoeken. Is hij er dan voor haar?
[...]
Heb er is over na gedacht, ik zou bij mijn partner blijven als dit verhaal op mij van toepassing was...maar ik kan me ook voorstellen dat iemand denkt..shit ik blijf nu misschien kinderloos door mijn partner..omdat hij/zij niet vermogend is...moeilijkWow, hier schrik ik toch wel van hoor! Het is echt niet zo dat zodra je slecht/zwak zaad hebt dat je dan ineens kinderloos blijft. Of als de vrouw problemen heeft, er zijn vele behandelingen tegenwoordig. En dan nog; je houdt toch van elkaar? Dat is toch de reden dat je bij elkaar blijft en niet omdat de 1 wel of niet vruchtbaar is. Ik zou als ik die vriendin was en zo twijfelde over zijn mening, mij toch eens achter de oren krabben of deze relatie wel zo goed is. (of ga ik nu te ver?) Een gesprek met elkaar lijkt mij wel op zijn plaats hier, want nu zal zij onderzocht gaan worden en dat zijn niet altijd even fijne onderzoeken. Is hij er dan voor haar?
donderdag 8 juli 2010 om 17:53
Soms is het niemands 'schuld' dat je geen kinderen kan krijgen, maar lukt het gewoon niet samen.
Mijn oom en zijn ex-vriendin hebben 10 jaar lang kinderen proberen te krijgen, lukte niet.
Ze gingen uit elkaar en ex-vriendin kreeg vrij snel 2 kinderen bij nieuwe vriend. Oom dacht dat het aan hem lag, dus na een poosje een andere vriendin te hebben gehad, zonder voorbehoedsmiddelen gedaan.. Resultaat: een leuk nichtje erbij
Moraal: soms lukt het dus gewoon niet.
Mijn oom en zijn ex-vriendin hebben 10 jaar lang kinderen proberen te krijgen, lukte niet.
Ze gingen uit elkaar en ex-vriendin kreeg vrij snel 2 kinderen bij nieuwe vriend. Oom dacht dat het aan hem lag, dus na een poosje een andere vriendin te hebben gehad, zonder voorbehoedsmiddelen gedaan.. Resultaat: een leuk nichtje erbij
Moraal: soms lukt het dus gewoon niet.
donderdag 8 juli 2010 om 17:58
Waar wordt naar gekeken:
Volume van het vocht
Normaal meer dan 2 milliliter.
Concentratie (zaadcellen per milliliter vocht)
Normaal is meer dan 20 miljoen zaadcellen per milliliter
Motiliteit (beweeglijkheid van de zaadcellen).
Er wordt onderscheid gemaakt tussen:
1) Type A (snelle voorwaardse beweeglijkheid)
2) Type B (langzame voorwaardse beweeglijkheid)
3) Type C (ter plaatse beweeglijk)
4) Type D (onbeweeglijk)
Normaal is meer dan 25% type A beweeglijkheid of meer dan 50% Type A+B beweeglijkheid
Morfologie (vorm van de zaadcellen)
Er zijn verschillende scoringsmethoden. De twee meest gebruikte zijn:
WHO criteria: Normaal is meer dan 30% normaal gevormde zaadcellen
Kruger criteria: Normaal is meer dan 14% ideaal gevormde zaadcellen
pH (zuurgraad)
Normaal is boven de 7,2
Agglutinatie (samenklonteren van zaadcellen)
Normaal is dit niet aanwezig
MAR test of Immunobead test
(Test of een man antistoffen tegen zijn eigen zaadcellen aanmaakt)
Normaal is minder dan 50%
Vitaliteit (levende zaadcellen) Normaal is meer dan 75%
Leukocyten (ontstekingscellen; geeft aan of er mogelijk een infectie is)
Normaal is minder dan 1 miljoen cellen per milliliter
http://www.fertiliteit.in ... rige/sperma_onderzoek.asp
Volume van het vocht
Normaal meer dan 2 milliliter.
Concentratie (zaadcellen per milliliter vocht)
Normaal is meer dan 20 miljoen zaadcellen per milliliter
Motiliteit (beweeglijkheid van de zaadcellen).
Er wordt onderscheid gemaakt tussen:
1) Type A (snelle voorwaardse beweeglijkheid)
2) Type B (langzame voorwaardse beweeglijkheid)
3) Type C (ter plaatse beweeglijk)
4) Type D (onbeweeglijk)
Normaal is meer dan 25% type A beweeglijkheid of meer dan 50% Type A+B beweeglijkheid
Morfologie (vorm van de zaadcellen)
Er zijn verschillende scoringsmethoden. De twee meest gebruikte zijn:
WHO criteria: Normaal is meer dan 30% normaal gevormde zaadcellen
Kruger criteria: Normaal is meer dan 14% ideaal gevormde zaadcellen
pH (zuurgraad)
Normaal is boven de 7,2
Agglutinatie (samenklonteren van zaadcellen)
Normaal is dit niet aanwezig
MAR test of Immunobead test
(Test of een man antistoffen tegen zijn eigen zaadcellen aanmaakt)
Normaal is minder dan 50%
Vitaliteit (levende zaadcellen) Normaal is meer dan 75%
Leukocyten (ontstekingscellen; geeft aan of er mogelijk een infectie is)
Normaal is minder dan 1 miljoen cellen per milliliter
http://www.fertiliteit.in ... rige/sperma_onderzoek.asp
vrijdag 9 juli 2010 om 23:42