zakgeld 7 jarige

07-07-2012 00:05 44 berichten
Mijn 6 jarige zoontje heb ik zakgeld beloofd v.a. zijn 7e verjaardag. Maar...wat is een reeel bedrag? Een vriendinnetje krijgt 5 (!) euro p.w., vind ik wel heel veel, zat zelf eerder te denken aan 50 cent per week...We wonen in een rijtjeshuis in vinex wijk in de randstad, verdienen samen ong 1 1/2 keer modaal. Redelijk 'normaal' dus allemaal. Wat geven jullie aan een 7 jarige?
Ik zou ook 2,50 geven, wat is 50 cent.
Alle reacties Link kopieren
Mijn 5 jarige krijgt een euro per week, en mijn 9 jarige krijgt 2 euro. Weinig ja. En moeten ze lang sparen: zeker.

Maar ze sparen heel bewust ergens voor. Rekenen uit hoelang ze ergens voor moeten sparen.

En als het iets heel duurs is, zoals een ds dan krijgen ze de helft van mij, maar moeten ze eerst de helft bijelkaar sparen. (komt hun rapportgeld en verjaardaggeld en vakantiegeld van oma ook bij)

Het is een feest als we dan naar de winkel gaan.
Mijn zoontje van 7 krijgt 1,- zakgeld per week. Mijn dochter is nu 11 jaar en ze krijgt vanaf haar 10e verjaardag 2,- per week.

Als ze over een jaar naar de brugklas toe gaat krijgt ze een verhoging maar ik weet nog niet wat het bedrag dan wordt.

Mijn zoontje spaart al zijn centjes op en mijn dochter gaat af en toe naar de action om wat oorbellen of nagellakjes te kopen. Ze heeft wel al een beeldscherm/tv/dvd-speler ineen bij elkaar gespaard, dat was haar grootste aankoop.
Kunnen ze ook nog extra geld verdienen door klusjes thuis zoals auto wassen, onkruid plukken etc?
mijn dochters van 5 en 6 krijgen een euro per week. Het is mijns inziens een prima bedrag. Ze sparen het meestal keurig op tot een euro of 15 en dan kopen ze er wat van. Ik ga het voorlopig ook niet verhogen.
Hier een 8-jarige. Ik vind zakgeld op deze leeftijd ook onzin eigenlijk. De waarde van geld leren kennen kan later ook nog. Al merk ik wel dat oudste hier er wel erg makkelijk over begint te denken allemaal. Dus nu laat ik hem wel helpen in de tuin ofzo. Daar krijgt hij dan 50 cent of (als het erg veel werk was) 1 euro voor. Daar mag hij dan snoep voor kopen.

Toch gaan we hier, na de vakantie, beginnen met zakgeld. Waarom? Omdat zoon het dolgraag wil en iedereen zakgeld krijgt. Hij krijgt dan 1 euro en gaat voor iets sparen. Al denk ik niet dat hij dat vol gaat houden.
quote:elninjoo schreef op 07 juli 2012 @ 08:41:

Kunnen ze ook nog extra geld verdienen door klusjes thuis zoals auto wassen, onkruid plukken etc?Bij mij wel.
Wij hebben twee kinderen van bijna 7 en bijna 9. Toen ze net 6 en 8 waren zijn we begonnen met 2 euro voor elk.

Ik zie ook niet in waarom ik de oudste meer zou moeten geven, immers speelgoed kost voor elk ongeveer even veel.

Ze mogen er geen snoep van kopen.

Kunnen ze ook nog extra geld verdienen door klusjes thuis zoals auto wassen, onkruid plukken etc?Nee, klusjes in huis zijn gewoon verplichte kost.
Wij zijn hier begonnen met 6 jaar en 50 ct p.w., elke verjaardag wordt dit bedrag met 50 ct verhoogd. dochter is nu 7 en krijgt dus 1 euro, na haar verjaardag (eind deze maand) zal ze 1,50 krijgen. Zoon is net 6 en krijgt dus 50 ct. jongste krijgt nog niks.

Kids mogen zelf weten wat ze ermee doen. in de woonkamer staat voor beide een 'spaar'potje daar doe ik hun zakgeld in, zij kunnen en mogen zelf de spaarpot openen, legen of vullen.

Spaarrek beheren wij en daar mogen zij voorlopig echt niet aankomen. vriendin van dochter kreeg onlangs een tablet 50% betaald door ouders en 50% door haarzelf (+/- 200 euro) vind ik voor 7/8 jarigen echt een beetje te gek.
ik geef mijn zoon van 7 jaar 50 cent per week, en nu hij een (goed) rapport had, kreeg hij van mij en zijn vader allebei 5 euro en van opa en oma ook. ook kan hij soms iets xtra's verdienen als hij een klusje doet.

weet je kinderen krijgen genoeg. er is al overvloedigheid genoeg. (overal waar kinderen komen is er wel iets speciaals of snoep of weet ik veel wat allemaal.....) en het maakt niet uit of je rijk of arm bent, je moet doen waarvan jij denkt wat voor het kind het beste is.

Als mijn zoon 8 wordt krijgt hij een euro. en zo wordt het steeds een beetje meer.

verder heb ik hem uitgelegd dat als hij xtra geld wil dat hij ook spullen kan verkopen, en soms doet hij dat ook. speelgoed wat nog goed is zetten we samen op marktplaats, en als hij iets graag wil hebben en hij kan het niet betalen, kijken we ook op marktplaats of daar misschien een (goed) tweedehands exemplaar staat.
quote:istar_ schreef op 07 juli 2012 @ 10:45:

[...]

Nee, klusjes in huis zijn gewoon verplichte kost.

zoals tafel dekken en zo nee daar kan hij geen geld mee verdienen,

Maar helpen met auto wassen toch wel, of stofzuigen, of bezemen of onkruid uit de tuin trekken, daar kan die van mij best wel eens een centje xtra mee verdienen. bij mijn man en die komt uit een gezin van 9 was de regel echt meewerken in het huishouden, doe je pas als je naar de middelbare school gaat, die regel heb ik van hem over genomen, vanaf dan moet hij zijn eigen bed verschonen e.d.

Kunnen ze ook nog extra geld verdienen door klusjes thuis zoals auto wassen, onkruid plukken etc?

Dat is hier niet geld waard en hoort bij het samen aanpakken van zaken in en rondom huis.

10 jarige 1O euro p.m.

14 jarige 15 euro p.m.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Mijn jongste (3) krijgt niks. Mijn middelste (5) krijgt €1,50, en mijn oudste (8) krijgt €3,00.
Hier krijgt de oudste (5) sinds een paar weken zakgeld.

Ze kreeg echt interesse in de verschillende munten.

Nu krijgt ze Euro 1,- per week. 0,50 om verplicht te sparen en 0,50 om gelijk uit te geven.

Ze mag geen snoep ervan kopen.

Nu heeft ze wel een doel om te sparen: zoveel mogelijk centjes!
quote:galadriel schreef op 07 juli 2012 @ 08:52:

[...]

Bij mij wel.Bij mij ook maar dan alleen bij 'zeldzame' klussen. Zoals het karton uit de schuur verzamelen, opbinden en aan de weg zetten, of de auto wassen. Gewone klusjes betalen niks.
Onze oudste kreeg vanaf haar 6e jaar zakgeld: 50 cent per week, ze mag zelf weten wat ze daar mee doet. Ze had echt een duidelijk doel: een nintendo ds kopen. Ze heeft in het begin 2 keer iets kleins gekocht en daarna heel hard gespaard (ze kreeg ook geld voor haar rapporten en zwemdiploma's). Met haar 7e verjaardag heeft ze aan iedereen geld gevraagd (ook aan ons) en toen kon ze na een jaar hard sparen een nintendo ds kopen en trots dat ze er op is! Nu is ze 7 en krijgt ze 1 euro in de week en ze is alweer hard aan het sparen, maar weet nog niet waarvoor .

O ja, ze heeft ook van het geld wat over was van haar verjaardag een huis van littlest petshop en poppetjes daarvan gekocht via Marktplaats (vind het ook wel belangrijk dat ze leert dat niet alles nieuw hoeft te zijn) en met koninginnedag een waveboard op de kinderrommelmarkt.

Jongste dochters zijn 5 jaar en krijgen nog geen zakgeld, maar kijken al uit naar hun 6e verjaardag, want dan krijgen ze ook zakgeld.
Klusjes in huis zijn: vaatwasser uitruimen, tafeldekken en afruimen en kamer opruimen.

Verder helpen ze veel met koken. Dit is gewoon.

Extra is de auto en het onkruid, buiten de tuin vegen, helpen met gras maaien (harken) daarvoor krijgen ze meestal 1,50

Het zakgeld wordt bij ons automatisch overgemaakt (al doet de ABN AMRO Tegenwoordig lastig omdat je niet onder de 2,50 meer kan overmaken per week helaas) het extra geld krijgen ze in centen in hun kleffe knuistjes .

Zo zien ze hun bankrekening groeien.
De zakgeldregeling in huize Esfa: dochter (6 ) en zoon (8) beide 1 euro op zondag, vakantiegeld tijdens vakanties en geld te verdienen met klussen ( de gewone klusjes moeten ze gewoon doen, zoals hun kamer opruimen) zoals auto wassen.

Ze hoeven er niks bijzonders mee te doen. Ze sparen meestal voor speelgoed.

Zoon handelt veel op marktplaats en verkoopt zijn oude speelgoed daar. Dochter spaart vooral.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven