Zo simpel, zo lief!
maandag 2 november 2009 om 10:37
Wat is het toch heerlijk, die simpelheid van een kind!
Gister was ik aardappels aan het schillen, zoon (3) mocht mij helpen, de aardappel in de pan leggen als ik hem had geschild. Zo iets simpels, maar die trots in zijn oogjes als hij weer een aardappel in de pan had gelegd... geweldig!
Vanmorgen zat ik te bellen, komt hij mijn glas met drinken bij mij zetten, heel voorzichtig liep hij met mijn glas in zn handjes en zet het bij mij neer. Weer zo'n smelt moment!
Gister was ik aardappels aan het schillen, zoon (3) mocht mij helpen, de aardappel in de pan leggen als ik hem had geschild. Zo iets simpels, maar die trots in zijn oogjes als hij weer een aardappel in de pan had gelegd... geweldig!
Vanmorgen zat ik te bellen, komt hij mijn glas met drinken bij mij zetten, heel voorzichtig liep hij met mijn glas in zn handjes en zet het bij mij neer. Weer zo'n smelt moment!
maandag 2 november 2009 om 10:58
Fantastisch he...
Mijn zoontje komt nu op de leeftijd dat zulke dingen ook aan de orde zijn. Hij loopt nu net een beetje stevig en kachelt dus ook heel het huis door. Ik zat te forummen terwijl hij wat aan het spelen was. Op een gegeven moment komt hij aangebeent, geeft een kusje en loopt gewoon weer door.
Gaat nergens over natuurlijk, maar ik vond het zo´n `grote-mannen-gedrag".
Mijn zoontje komt nu op de leeftijd dat zulke dingen ook aan de orde zijn. Hij loopt nu net een beetje stevig en kachelt dus ook heel het huis door. Ik zat te forummen terwijl hij wat aan het spelen was. Op een gegeven moment komt hij aangebeent, geeft een kusje en loopt gewoon weer door.
Gaat nergens over natuurlijk, maar ik vond het zo´n `grote-mannen-gedrag".
maandag 2 november 2009 om 11:17
Och heeerlijk!
Ik heb net ook zo'n lief moment gehad. Ik was bezig met de spruitjes. Dochter (21 mnd) pakt het keukenkrukje, komt er bij staan en zegt: "ok, ok" Dus ik het kontje eraf snijden en zij ging de blaadjes eraf pellen. Daarna vol trots het spruitje in het vergiet mikken en zeggen: "noh één"
Of gisteravond bij het naar bed gaan. Ze sloeg de beentjes om mijn middel en de armpjes om mijn nek. "aaaaah!" zegt ze. Zo heeeeerlijk!
Ik heb net ook zo'n lief moment gehad. Ik was bezig met de spruitjes. Dochter (21 mnd) pakt het keukenkrukje, komt er bij staan en zegt: "ok, ok" Dus ik het kontje eraf snijden en zij ging de blaadjes eraf pellen. Daarna vol trots het spruitje in het vergiet mikken en zeggen: "noh één"
Of gisteravond bij het naar bed gaan. Ze sloeg de beentjes om mijn middel en de armpjes om mijn nek. "aaaaah!" zegt ze. Zo heeeeerlijk!
maandag 2 november 2009 om 11:17
Inderdaad fantastisch. Hier ook een zoontje (2) dat zo ontzettend lief kan zijn (ook wel eens niet hoor, maar das weer een ander topic ). Hij roept een paar keer per dag dat ik zo lief ben en krijg dan weer eens een handkus naar me toe geblazen.
Gister danste ik even met m'n man (skyradio op en dan ff slowen, hihi) en daar moest zoontje ook niks van hebben en riep alleen maar: nee papa!!!! hij is soms erg bezitterig..... kennen jullie dat ook??
Gister danste ik even met m'n man (skyradio op en dan ff slowen, hihi) en daar moest zoontje ook niks van hebben en riep alleen maar: nee papa!!!! hij is soms erg bezitterig..... kennen jullie dat ook??
maandag 2 november 2009 om 11:21
quote:kikker76 schreef op 02 november 2009 @ 11:17:
nee papa!!!! hij is soms erg bezitterig..... kennen jullie dat ook??
Ja, ik heb me weleens zitten afvragen of dat "jongens-gedrag" is. Mijn zoontje gaat zelfs zo ver dat hij mensen fysiek bij me wegduwt. Als iemand een hand op mijn schouder legt, veegt mijn zoontje die hand eraf.
Ergens vind ik het wel lief , maar dat kan natuurlijk niet. Ik weet dus ook nog niet of het overwaait of dat ik het moet afleren. Verbale correctie trekt hij zich weinig van aan.
nee papa!!!! hij is soms erg bezitterig..... kennen jullie dat ook??
Ja, ik heb me weleens zitten afvragen of dat "jongens-gedrag" is. Mijn zoontje gaat zelfs zo ver dat hij mensen fysiek bij me wegduwt. Als iemand een hand op mijn schouder legt, veegt mijn zoontje die hand eraf.
Ergens vind ik het wel lief , maar dat kan natuurlijk niet. Ik weet dus ook nog niet of het overwaait of dat ik het moet afleren. Verbale correctie trekt hij zich weinig van aan.
maandag 2 november 2009 om 11:24
maandag 2 november 2009 om 11:25
noahtb, zouden meisjes dat dan weer naar hun vader hebben? zoontje komt altijd aangesneld als man en ik even knuffelen of elkaar een kus geven. hij zal en moet er dan tussen komen; om dit te stoppen of om mij op te eisen.... iets in die trant. we moeten er erg om lachen, maar proberen er verder geen aandacht aan te schenken en betrekken hem er gewoon bij. vind het soms ook moeilijk hoor. aan de ene kant is het natuurlijk erg lief naar mij toe, maar naar mijn man een beetje sneu, haha.
het waait vast vanzelf weer over.
het waait vast vanzelf weer over.
maandag 2 november 2009 om 11:32
Hebben wij ook hoor kikker, als ik mn man omhels wurmt hij zich er altijd tussen en kijkt dan omhoog met een big-smile, zo van, kijk ik pas er ook nog wel bij . Ik denk niet dat het echt een jongens ding is want dochter doet het ook, maar die is al 8, zij slaat dan haar armen helemaal om ons heen. kortom als er geknuffeld wordt eindigt het al gauw in een grouphug, ook leuk!
maandag 2 november 2009 om 11:34
maandag 2 november 2009 om 11:35
maandag 2 november 2009 om 11:37
quote:Djoels schreef op 02 november 2009 @ 11:34:
Nog een paar maanden, dan ga ik bevallen en ga ik daarna waarschijnlijk ook smelten als ik zoiets beleef.
Als ik deze dingen nu lees krijg ik een gevoel van 'jemig doe eens even normaal joh allemaal, gekoediekoedie smelt moment my ass'
Tja.
*Uh-huht heel hard mee*
Nog een paar maanden, dan ga ik bevallen en ga ik daarna waarschijnlijk ook smelten als ik zoiets beleef.
Als ik deze dingen nu lees krijg ik een gevoel van 'jemig doe eens even normaal joh allemaal, gekoediekoedie smelt moment my ass'
Tja.
*Uh-huht heel hard mee*
maandag 2 november 2009 om 11:41
maandag 2 november 2009 om 11:44
djoels, nuchtere zwangere!!! wacht maar af. straks komt er een partij liefde naar boven waar je bang van wordt! ik weet nog goed dat ik in de kraamweek iedere keer moest huilen van liefde als mijn man ons zoontje in zijn armen had, en vaak zei hij er dan bij "jij bent mijn allerbeste vriend". en daar brulde ik weer hoor. erg he. tis nu wel wat minder hoor, maar de tranen springen snel in m'n ogen als het om liefde gaat......
maandag 2 november 2009 om 11:50
haha Kikker..... ik gaf natuurlijk ook al toe dat ik waarschijnlijk ook zo word straks..... maar nu nog niet inderdaad..
Ik liep van de week te schelden omdat ik me niet lekke voelde. Pijn in mijn buik, soort gerommel in mijn buik, afijn. Ik lag in bed en had zoiets van 'heb ik weer, fuck buik'.
Zegt mijn vriend opeens: 'zou het de baby zijn die je voelt?'
'Baby?'
'Fuck, de baby!'
En toen ging ik er op letten en was het wel degelijk de baby, helemaal geen Mexicaanse Buikgriep of zo.
Tja. ik vergeet gewoon af en toe dat ik zwanger ben en ben het al 6 maanden.
Ik liep van de week te schelden omdat ik me niet lekke voelde. Pijn in mijn buik, soort gerommel in mijn buik, afijn. Ik lag in bed en had zoiets van 'heb ik weer, fuck buik'.
Zegt mijn vriend opeens: 'zou het de baby zijn die je voelt?'
'Baby?'
'Fuck, de baby!'
En toen ging ik er op letten en was het wel degelijk de baby, helemaal geen Mexicaanse Buikgriep of zo.
Tja. ik vergeet gewoon af en toe dat ik zwanger ben en ben het al 6 maanden.
DTEEZ!
maandag 2 november 2009 om 12:04
pigbull, leuk topic hoor. en ik ken je rijke gevoel van het genieten van je man en kind(eren). ben me daar ook erg van bewust dat ik het zo getroffen heb. natuurlijk heb je het ook voor deel aan jezelf te danken, maar niet iedereen zit in een positie om bepaalde keuzes te kunnen maken. en voor anderen zit het gewoon niet mee en vinden niet wat ze zoeken.
naja, ik dwaal af. tis gewoon fijn om te kunnen genieten van de kleine dingen.....
naja, ik dwaal af. tis gewoon fijn om te kunnen genieten van de kleine dingen.....
maandag 2 november 2009 om 12:33
maandag 2 november 2009 om 12:38
Ik moest gisteren ook zo lachen. Zoonlief (bijna 3) zong een liedje over een olifant: Zeg ga je met me mee naar de olifant, die heeft de dikste billen van het hele land.
Ineens kijkt ie naar mij, krijgt een giga-ondeugende blik in zijn ogen en zingt keihard: "Zeg ga je met mee naar de mamafant, die heeft de dikste billen van het hele land, hahahahahaha"
Niet zo leuk om te horen, maar ik lag dubbel om zijn gevoel voor humor.
Ineens kijkt ie naar mij, krijgt een giga-ondeugende blik in zijn ogen en zingt keihard: "Zeg ga je met mee naar de mamafant, die heeft de dikste billen van het hele land, hahahahahaha"
Niet zo leuk om te horen, maar ik lag dubbel om zijn gevoel voor humor.
..
maandag 2 november 2009 om 12:53
@ Djoels leuk, dat je je kind voelt! Was dat voor 't eerst?
@ Kikker: klopt dat je het ook aan je zelf te danken hebt, maar toch leuk dat je onderdeel bent van zo'n mooi geheel, toch!
@ Vera01, ik gun het je van harte!
@reizigster, geweldig!! Leuk is dat he, als je kind een grap bedenkt!
Dochter had op school, toen groep 1, de mop van de 1000 spetters geleerd. Maar ze durfde hem niet zo goed te doen bij ons. Ging zo;
Dochter; mam ken je de mop van de duizend spetters?
Ik (in mezelf lachend van herkenning) Nee, vertel eens? Dochter: Die gaat zo: (klein puntje tong uit haar mond) Pfrrt, (echt maar een seconde, omdat ze anders bang was dat ze me in het gezicht had gespuugd) het is wel een beetje een vieze mop he mama?
Zoo schattig, ze durfde me bijna niet aan te kijken, we hadden haar nl. ook al geleerd dat spugen vies is.
@ Kikker: klopt dat je het ook aan je zelf te danken hebt, maar toch leuk dat je onderdeel bent van zo'n mooi geheel, toch!
@ Vera01, ik gun het je van harte!
@reizigster, geweldig!! Leuk is dat he, als je kind een grap bedenkt!
Dochter had op school, toen groep 1, de mop van de 1000 spetters geleerd. Maar ze durfde hem niet zo goed te doen bij ons. Ging zo;
Dochter; mam ken je de mop van de duizend spetters?
Ik (in mezelf lachend van herkenning) Nee, vertel eens? Dochter: Die gaat zo: (klein puntje tong uit haar mond) Pfrrt, (echt maar een seconde, omdat ze anders bang was dat ze me in het gezicht had gespuugd) het is wel een beetje een vieze mop he mama?
Zoo schattig, ze durfde me bijna niet aan te kijken, we hadden haar nl. ook al geleerd dat spugen vies is.
maandag 2 november 2009 om 13:06
quote:noahtb schreef op 02 november 2009 @ 11:21:
[...]
Ja, ik heb me weleens zitten afvragen of dat "jongens-gedrag" is. .
nee hoor, meisjes kunnen oook behoorlijk jaloers zijn. Gisteren ging ik even naast mijn man op de bank liggen, en dat mocht van haar niet (2 jaar). "Nee, mama beh, mama beh" (mama weg). Toen ging ik even daarnaast zitten, maar dat was toch ook niet de bedoeling. Ik moest echt in een andere stoel gaan zitten.
En zaterdag zag ze ons kussen, en toen wilde ze ook kusjes geven en met z'n 3en knuffelen. Dat dan wel...
[...]
Ja, ik heb me weleens zitten afvragen of dat "jongens-gedrag" is. .
nee hoor, meisjes kunnen oook behoorlijk jaloers zijn. Gisteren ging ik even naast mijn man op de bank liggen, en dat mocht van haar niet (2 jaar). "Nee, mama beh, mama beh" (mama weg). Toen ging ik even daarnaast zitten, maar dat was toch ook niet de bedoeling. Ik moest echt in een andere stoel gaan zitten.
En zaterdag zag ze ons kussen, en toen wilde ze ook kusjes geven en met z'n 3en knuffelen. Dat dan wel...