Zwanger maar vriend weet niet of hij dit wel wil

03-05-2009 14:27 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben er een paar dagen geleden achter gekomen dat ik zwanger ben. Aan de ene kant was dit een ontzettende schok, want niet gepland, niet verwacht, eigenlijk ook niet handig, maar aan de andere kant ben ik er ( inmiddels) heel blij mee.

Maar mijn vriend is totaal van de leg. Dit past voor geen meter in zijn toekomstplannen, en zijn mindstate stuitert van ' ik kan het niet geloven' naar ' ik wil dit niet'. Probleem is dat door te zeggen dat hij 'het niet wil' mij heel erg kwetst, want ik wil het wel, en ik wil er blij om zijn, maar het doet mij ook pijn om te zien dat hij verdriet heeft.

Hij weet dat mijn besluit vast staat, abortus is geen optie. En hij wil ook blij zijn voor mij, maar ja, dat zit er (nog) niet in.

Ik hoop dat zijn angst voornamelijk koudwatervrees is, en is dit misschien heel herkenbaar voor velen. Maar heeft iemand tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Ik zoek nu vooral steun bij vriendinnen enzo, ook fijn, maar zij zijn de vader niet.

Dank jullie wel alvast.
Today is a good day
.
Hebben jullie het er nooit over gehad dat hij beslist geen kinderwens had? Het is natuurlijk wel 'n beetje dom van hem dat hij zich niet heeft laten steriliseren. Voorbehoedsmiddelen aan de andere partij overlaten die je dan kan opzadelen met 'n ongewenst stuk nageslacht door ervoor te kiezen 'n ongelukje te houden, is 'n groot risico voor 'n man die beslist geen kinderen wil.
Glitterbom, ik zou je vriend even een paar dagen de tijd geven om het nieuws te laten zakken. Daarna kun je beginnen met praten.

Jij weet al dat je de zwangerschap door wilt zetten. Ik denk dat je naar je vriend duidelijk moet zijn dat dat het uitgangspunt is. Vanaf daar hebben jullie drie opties:

1. vriend doet mee en jullie gaan er voor

2. vriend doet mee maar op afstand (lat-relatie of geen relatie wel vader zijn)

3. vriend doet helemaal niet mee en neemt alleen zijn verantwoordelijkheid op praktisch gebied (financieel).

Veel meer smaken heb je niet. Gelukkig hoeft deze beslissing niet binnen een week genomen te worden. Het duurt nog heel wat maanden voor het kind er is. Probeer samen geen beslissing te forceren, dat werkt niet. Geef het wat tijd en ruimte en kom samen tot weloverwogen besluiten van hoe nu verder.

Je kan lang en kort discussieren over hoe en wat hij deze zwangerschap had moeten voorkomen, maar de zwangerschap is er al dus dat helpt je niks.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
.
Ik vind het eigenlijk wel heel frappant hoe blij TO er mee is ......... heb je al die tijd dan je kinderwens onderdrukt ? Is het van de nood een deugd maken ? Is het een oergevoel - iets ?

En ik denk dat dat voor je vriend ook best moeilijk moet zijn ; hoe kan je nou zo blij zijn met iets terwijl het om te beginnen helemaal geen optie geen optie was het zover te laten komen en je er actief iets aan deed om het niet te krijgen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Glitterbom schreef op 03 mei 2009 @ 14:27:

Ik hoop dat zijn angst voornamelijk koudwatervrees isIs zoiets niet allang voordat je serieus met elkaar werd besproken of er eventueel 'n kinderwens is of juist beslist niet?
quote:lindy schreef op 03 mei 2009 @ 14:57:

Je kunt er wel lollig over doen Bianca, maar net als dat vrouwen doorgaans niet op voorzorgsmethodes van een man wachten, maar die zelf in handen nemen omdat je uiteindelijk niemand kunt vertrouwen als het erop aankomt, zou een man dus ook niet op de maatregelen van de vrouw alleen moeten wachten, als ie ECHT geen vader wil worden. Weet jij veel of zij haar pil de plee in kotst, of gewoon stiekem weggooit? Baas over eigen zaad? Moet je het opvangen in je eigen meegebrachte rubbertje, lijkt me zo, bovenop de maatregelen die zij neemt.

Ik doe er helemaal niet lollig over .

En juist omdat ik zo vaak mannen de verantwoording heb zien ( moeten ) nemen voor niet door hun gewenste kinderen , zal ik mijn pubers ook meegeven dat ze wat dat betreft alleen op zichzelf kunnen vertrouwen ...want als puntje bij paaltje komt is het toch de vrouw die beslist .
Ja leeftijd van jullie ben ik ook wel benieuwd naar en uiteraard of er voorbehoedsmiddelen zijn gebruikt? Toch wel een punt van discussie lijkt mij dat hij er (nog) niet helemaal achter staat?
quote:Poezewoes schreef op 03 mei 2009 @ 14:59:

3. vriend doet helemaal niet mee en neemt alleen zijn verantwoordelijkheid op praktisch gebied (financieel).

vind ik 'n onterechte optie: TO duwt die man 'n ongewenst kind door z'n strot dan vind ik dat ze ook maar de ballen moet hebben om het alleen te doen, ook op financieel gebied
quote:RosieRo schreef op 03 mei 2009 @ 14:56:

je kan iemand dwingen zijn verantwoordelijkheid te nemen maar niet om vader te zijn.

jij kiest voor geen abortus, prima, dan mag je man kiezen hoe hij zijn rol ziet. Financiele steun is een verplichting maar verder niets.

Ik zou nog es goed nadenken wat je een kind aandoet om zo in de wereld te komen bij een onwillige vader, maargoed.

en aanvulling, als je er niet zelf voor kan zorgen in je eentje zou ik er ook nog maar es goed over nadenken.

Ik weet waar ik over praat, destijds stond ik er vergelijkbaar voor. Heb voor mezelf besloten dat ik het desnoods alleen kon, nooit mijn hand bij de staat zou ophouden en toen voelde ik me goed en rustig.

Is ook allemaal goed gekomen, met man erbij.
.
quote:elninjoo schreef op 03 mei 2009 @ 15:04:

[...]

vind ik 'n onterechte optie: TO duwt die man 'n ongewenst kind door z'n strot dan vind ik dat ze ook maar de ballen moet hebben om het alleen te doen, ook op financieel gebied

in principe vind ik dat je het inderdaad alleen moet af kunnen, maar vader heeft wel een financiele verplichting.

Een beeeetje kerel loopt daar niet voor weg.

[...]

vind ik 'n onterechte optie: TO duwt die man 'n ongewenst kind door z'n strot dan vind ik dat ze ook maar de ballen moet hebben om het alleen te doen, ook op financieel gebiedWaarom? Op dat punt vind ik dus wel dat hij zijn verantwoordleijkheid moet nemen. Als je geen kinderen wilt, moet je er voor zorgen dat ze er niet komen. Hij net zo goed als zij. Komen ze er wel dan ben je beide verantwoordelijk. De keuze daarvoor ligt namelijk vóór de conceptie, niet erna.
oh that purrrrrrrrrfect feeling

[...]

vind ik 'n onterechte optie: TO duwt die man 'n ongewenst kind door z'n strot dan vind ik dat ze ook maar de ballen moet hebben om het alleen te doen, ook op financieel gebiedDat mag jij zo vinden maar het mooie is dat dat allang geregeld is in de wet. Hij zal geen keus hebben dan betalen (mocht het hierop uitlopen).
Ja, dat vind ik echt.
.
quote:Glitterbom schreef op 03 mei 2009 @ 14:27:

Hallo,

Ik ben er een paar dagen geleden achter gekomen dat ik zwanger ben. Aan de ene kant was dit een ontzettende schok, want niet gepland, niet verwacht, eigenlijk ook niet handig, maar aan de andere kant ben ik er ( inmiddels) heel blij mee.

Maar mijn vriend is totaal van de leg. Dit past voor geen meter in zijn toekomstplannen, en zijn mindstate stuitert van ' ik kan het niet geloven' naar ' ik wil dit niet'. Probleem is dat door te zeggen dat hij 'het niet wil' mij heel erg kwetst, want ik wil het wel, en ik wil er blij om zijn, maar het doet mij ook pijn om te zien dat hij verdriet heeft.

Hij weet dat mijn besluit vast staat, abortus is geen optie. En hij wil ook blij zijn voor mij, maar ja, dat zit er (nog) niet in.

Ik hoop dat zijn angst voornamelijk koudwatervrees is, en is dit misschien heel herkenbaar voor velen. Maar heeft iemand tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Ik zoek nu vooral steun bij vriendinnen enzo, ook fijn, maar zij zijn de vader niet.

Dank jullie wel alvast.alvast maar de op quoten.
quote:Poezewoes schreef op 03 mei 2009 @ 15:07:

[...]

Waarom? Op dat punt vind ik dus wel dat hij zijn verantwoordleijkheid moet nemen. Als je geen kinderen wilt, moet je er voor zorgen dat ze er niet komen. Hij net zo goed als zij. Komen ze er wel dan ben je beide verantwoordelijk. De keuze daarvoor ligt namelijk vóór de conceptie, niet erna. Ben ik niet met je eens. Als je met elkaar neukt voor het neuken en niet om een kind te maken, dan naait die vrouw dus haar kerel als een ongelukje door het falen van de anticonceptie door haar gehouden wordt. Natuurlijk is het slimmer als mannen zich gewoon laten steriliseren zodat ze niet op die manier genaaid kunnen worden, dat ben ik met je eens.
quote:lindy schreef op 03 mei 2009 @ 15:06:

[...]

Ja, daar ben ik het mee eens. Maar wat zeg je dan tegen ze, niet neuken als je geen kinderen wil, of zeg je dat ze hun eigen voorzorgsmaatregelen moeten nemen, onafhankelijk van die van hun partner?

Met die eerste ben ik begonnen , maar daar trappen ze niet meer in

Het tweede , inderdaad .

Zo is het leven nou eenmaal , maar ik blijf het toch ergens niet helemaal fair vinden dat een vrouw beslist en een man dan maar kan betalen ... Zou een dure eenmalige wip kunnen zijn , we kennen allemaal dat verhaal van Boris Becker wel .

[...]

vind ik 'n onterechte optie: TO duwt die man 'n ongewenst kind door z'n strot dan vind ik dat ze ook maar de ballen moet hebben om het alleen te doen, ook op financieel gebiedTja, das gewoon risico van het spel. Moet je je broek maar dichthouden. Beetje verantwoordelijkheidszin is niet zo vreemd.
quote:Mamasaar schreef op 03 mei 2009 @ 15:08:

[...]

Dat mag jij zo vinden maar het mooie is dat dat allang geregeld is in de wet. Hij zal geen keus hebben dan betalen (mocht het hierop uitlopen).Dat zal de relatie niet erg ten goede komen denk ik als iemand tegen wil en dank moet dokken. Vind je dat dan 'n goede sfeer om 'n kind groot te brengen, door chantage de onwillige vader geld aftroggelen?
tja, maar als een man geen geld hoeft bij te dragen is de lusten/lasten verhouding wel erg scheef.
Het gaat nu ineens over financiële verantwoordelijkheid, "een kind door de strot duwen", alleenstaand ouderschap... Allemaal dingen die natuurlijk kúnnen gebeuren maar hee, ze weten het pas een paar dagen! Zo gek is het toch niet dat die man helemaal van slag is? Hij wordt nu neergezet als een of andere boeman die Glitterbom op voorhand al in de steek laat en er als een haas vandoor gaat, dat hoeft toch helemaal niet te gebeuren? Het heeft tijd nodig, en gesprekken, en nog meer tijd. En misschien beslist hij dan alsnog dat hij geen kind wil, misschien went hij aan het idee en wordt er uiteindelijk blij mee. Maar een paar dagen is veel te kort om al zo op de zaken vooruit te lopen, lijkt me.
quote:elninjoo schreef op 03 mei 2009 @ 15:10:

[...]

Dat zal de relatie niet erg ten goede komen denk ik als iemand tegen wil en dank moet dokken. Vind je dat dan 'n goede sfeer om 'n kind groot te brengen, door chantage de onwillige vader geld aftroggelen?chantage?
.
quote:elninjoo schreef op 03 mei 2009 @ 15:10:

[...]

Dat zal de relatie niet erg ten goede komen denk ik als iemand tegen wil en dank moet dokken. Vind je dat dan 'n goede sfeer om 'n kind groot te brengen, door chantage de onwillige vader geld aftroggelen?

je kan iemand dwingen tot een bijdrage, maar niet om een vader te zijn.

Chantage is niet aan de orde, het is gewoon wettelijk zo geregeld. Heeft niets met chantage te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven