zwanger ondanks de pil

18-05-2009 21:44 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben zwanger geworden door de pil Stediril 30, Ik ben op zoek naar vrouwen die hetzelfde hebben mee gemaakt. Ik slikte de pil gewoon zoals het zou moeten en ben toch zwanger geraakt Ik ben ook gewoon ongesteld geworden bloedingen van gedurende 1 of 2 dagen ik had die tijd ook last van depressieve klachten en de dokter vertelde me dat die een of 2 dagen ongesteldheid hiermee te maken had tot dat ik 4 1/2 maand later erachter kwam dat ik een week over tijd was en dus ook al 4 1/2 maand zwanger was. Er werd me verteld dat de pil zorgt voor nep vloeingen en dat je dus denkt dat het menstruatie is. We hebben een goede relatie en zijn er dus achteraf wel heel gelukkig mee maar zo zouden er ook vrouwen kunnen zijn die er ook zo laat achter komen en het helemaal niet willen en niet meer weg kunnen laten halen. Als we het eerder hadden geweten hadden we dit ook NIET gedaan. Zijn er meer vrouwen die dit mee hebben gemaakt ? Inmiddels ben ik bijna uitgeteld
Lijkt me de verkeerde pijler voor dit onderwerp eerlijk gezegd. Vraag bij de moderator even of ze het verplaatst voor je. Dan krijg je wellicht meer reactie.
hoi geen ervaring maar slik ook die pil... Hoop niet dat ik zwanger word....wat zei de dokter...
Verplaatst naar kinderen~!
verander dan ook even de titel, ik denk nl niet dat je door de pil zwanger bent geworden, maar ondanks de pil
Ik vroeg me ook al angstvallig af wat van welke pil je zwanger kan raken.
in stediril zitten als het goed is dezelfde, en dezelfde hoeveelheid stoffen als microgynon 30, en zou je hiervan niet zwanger mogen raken. Misschien ben je wel 1 van de 1% van de bevolking waarbij hij toch zn werk niet genoeg doet! Ik hoop toch dat je heel gelukkig wordt met dit 'foutje'!
quote:germanwings schreef op 18 mei 2009 @ 22:13:

verander dan ook even de titel, ik denk nl niet dat je door de pil zwanger bent geworden, maar ondanks de pil Bij deze!
Oh, wat vreselijk erg! Zeker als je er pas achter komt als 't al te laat is om er nog wat aan te mogen doen. Sterkte! En ik hoop zoiets nooit mee te maken.
quote:elninjoo schreef op 18 mei 2009 @ 22:51:

Oh, wat vreselijk erg! Zeker als je er pas achter komt als 't al te laat is om er nog wat aan te mogen doen. Sterkte! En ik hoop zoiets nooit mee te maken.Nou het valt nogal mee dus gezien het feit dat ze een goede relatie heeft en blij is met het kind. Gevalletje ongepland maar niet ongewenst dus. Kan namelijk ook nog. Niet iedere ongeplande zwangerschap is per definitie ongewenst hoor.
nou ja! Het gaat wel om nieuws waar veel mensen vaak een gat van in de lucht springen of al jaren naar uitkijken!!

Wel een hele heftige reactie elninjoo!
nou ja! Het gaat wel om nieuws waar veel mensen vaak een gat van in de lucht springen of al jaren naar uitkijken!!

Er gebeuren wel ergere dingen op deze wereld
quote:Charly schreef op 18 mei 2009 @ 23:25:

bij mensen die zich juist beschermen tegen zwangerschap geloof ik toch niet dat 'n gat in de lucht springen het eerste is dat in ze opkomt als ze met de niet omkeerbare feiten worden geconfronteerd

gelukkig dan maar dat TO en haar vriend het graag willen houden
De dokter vertelde ons dat het een wonder is. Zeker omdat het zwanger zijn en het slikken van de pil echt niet goed is voor het kind. Ik heb hier al meer verhalen over gehoord meiden die zwanger zijn geraakt door deze pil maar heb het nog niet op het internet gezien.quote:lily27 schreef op 18 mei 2009 @ 21:49:

hoi geen ervaring maar slik ook die pil... Hoop niet dat ik zwanger word....wat zei de dokter...
Yep hier nog 1!

Mijn door-de-pil-heen-kind is inmiddels 10! Beste wat me ooit is overkomen. Ik was 16 weken zwanger toen ik erachter kwam. En ik ging niet eens naar de dokter omdat ik een zwangerschap vermoedde, maar omdat ik dikke voeten had.

Enne.. voordat 't me gebeurde was ik een soort Elninjoo...

Leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt.
Ik word er een beetje bang van. Ik word opeens ook maar 2 dagen ongesteld, 1,5 dag later en het is veel minder. Ik slik ook stediril 30. Het zal toch niet. Verder geen stress ofzo.
anoniem_82322 wijzigde dit bericht op 19-05-2009 07:51
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Hier nog iemand!! Onze derde kwam ook ondanks het pilletje. Ik schrok me wild! Nu is zoontje anderhalf en ik ben nog altijd heel gelukkig dat ie er is, hij is echt ons toegift!! Gelukkig maar dat jullie kindje wel welkom is!

Mijn gyn zei ook dat ik waarschijnlijk bij die ene procent hoor waarbij het pilletje niet goed zijn werk heeft gedaan.

@ Charly; je hebt altijd mensen, die claimen altijd dat ze zo antikind zijn maar wel altijd op de 'kinderen-pijler' zitten. Niks van aantrekken.
Hier ook 1

Ik heb al 2 kinderen en na de geboorte van de jongste netjes aan de pil gegaan ( cerazette)

Ik was gelijk alweer regelmatig ongesteld ondanks de borstvoeding dus vond met de pil beginnen geen overbodig iets.

Nooit een pil vergeten en altijd op dezelfde tijd geslikt dus daar lag het niet aan.

Mijn jongste was nog net geen 4 maanden toen ik ik niet meer ongesteld werd en dus zwanger bleek.

Het was behoorlijk schrikken voor mijn man en mij maar na een paar dagen hadden we zoiets van ach waar er 2 zijn kan een 3de kindje er ook nog wel bij.

Denk dat het scheelt dat wij dus al 2 kinderen hebben dus de overgang is niet zo heel erg groot.

Ondertussen ben ik 28 weken zwanger en kijken we er net zo naar uit als bij de andere 2
(ik snap sowieso niet dat een kinderhater als Elninjoo zich niet laat steriliseren/haar baarmoeder laat verwijderen, als je zo'n schrik hebt voor een zwangerschap)
lol Mirjam

Dat roepen we hier al zo lang.

Helaas zit er niks anders op dan elninjoo maar gewoon te negeren
Tja, ze hebben het kind dus moeten houden, maar ze sluit zelf af met: als we dit eerder hadden geweten, hadden we het niet gedaan (dus niet het kind laten komen).

Ik ben er wel van op de hoogte dat de bloedingen in de stopweek geen echte menstruatie is, maar een ontrekkingsbloeding. En deze bewijst niet, dat je niet zwanger zou zijn. Lijkt me wel een ramp hoor, door je pil heen zwanger worden. Je gebruikt niet voor niets anti conceptie!
quote:Mirjam762 schreef op 19 mei 2009 @ 12:02:

(ik snap sowieso niet dat een kinderhater als Elninjoo zich niet laat steriliseren/haar baarmoeder laat verwijderen, als je zo'n schrik hebt voor een zwangerschap)

Nog beter: ik neuk gewoon niet!

Mocht ik 'n keer 'n langere relatie krijgen waarbij de condooms aan de wilgen kunnen, dan ga ik op zeker wel voor de sterilisatie náást de pil die ik mijn leven lang zal moeten blijven slikken wegens zware ongesteldheidsklachten.
quote:Lee24 schreef op 19 mei 2009 @ 12:05:

lol Mirjam

Dat roepen we hier al zo lang.

Helaas zit er niks anders op dan elninjoo maar gewoon te negeren

tjongejonge, als iemand niet in t straatje meekletst met de rammelende eierstokken dan ben je niet welkom

zal mij 'n worst zijn op welke pijler 'n topic staat, ik klik gewoon titels in de laatste 10 aan en als ik 'n mening heb over betreffend onderwerp, dan spui ik die
ja Rollergirl bedoelt ze dat? Ik lees het als dat ze het kind juist niet zou hebben laten weghalen. TO Hoe moeten we het interpreteren?
Als het nou gestaafd werd door argumenten die meer raken dan kant noch wal, misschien dat ik dan naar je zou luisteren. Jij schopt om het schoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven