zwanger worden 2009 deel 3!!!!!!!

17-02-2009 13:39 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
welkom meiden,

zoals jullie zien een nieuw topic, nieuwe

ronde nieuwe kansen !!!

meld je hier aan en ik zet je in de lijst...

WE GAAN ER VOOR, en hopen op een vruchtbaar topic

groetjes Anoniempje

nicknameleeftijdperkindjeNOD/VLKanoniempje2121juli 20081 vlk 13/05Miertje30oktober 2008125/04lily7929januari 20093 GN 20/05 schapekop30november 20081 Londen25april 20091 zon_2729juni/juli 20091???arucamba27september 2008110-04Renza29september 20081 vlk 06/06 stefanie24augustus 20091....barbientje27oktober 2008111/03Nero2616 februari 20091 jwvb32december 2008107/05katalinova28februari 2009124-05conscienza29februari 2009105-05soeze29januari 20091 27/05 vlknata19mei 2008106/04karan26mei 20091eva26april 20091 vlk 13/05 Lillith34december 20084 vlk 07/05 joy30februari 2009115/06gorgi34maart 2009 IVF1 vlk 14/05Ittje25december 20081 vlk 19-03natascha23????1 03/04
Stefanie, ah ok, ik wist niet dat je in Belgie woont. Goed trouwens dat het daar standaard is zo'n controle!

Karan, waar ga je naartoe? En het lijkt me inderdaad lastig om met een dikke buik te vliegen......nou ja vliegen gaat nog wel, maar als je in een land komt zoals bv. een ontwikkelingsland moet je toch extra opletten op hygiene, eten etc en het lijkt me dat je extra kwetsbaar bent op dat moment, dus niet verstandig denk ik...
Goedemorgen allemaal!

Hoe is het vandaag met de meiden?
Goedemorgen,

Miertje en Maris, ik herken het wel van niet zo vaak zin hebben.

Ik kreeg wel iets meer zin nadat de mirena eruit was maar niet veel. Vorige maand echt maar 2 of 3 keer geklust (wel super !!!)

En je ziet wat ervan komt!

Niet te veel piekeren en gewoon van je man genieten.

Verder voel ik me hartstikke goed. Moet alleen wel heel vaak plassen.
Ja 1 keer goed mikken is genoeg

Heb je al trek in bepaalde dingen?
Nee, alleen geen trek meer in koffie. Terwijl ik daar toch lichtelijk aan verslaafd ben.
Gooeeeeeeeiemorgen!!!

Nou Maris, ik lees dat er toch nog hoop voor ons is, haha.

Op zich niet verkeerd toch dat de trek in koffie afneemt, hoef je zelf niet te minderen..
Neeeu, het is niet erg, het valt me alleen op. Moet het alleen op m'n werk zien te verbergen.

Als ik eens een keer op m'n werk geen koffie hoef (omdat ik thuis al 4 koppen op heb) dan beginnen m'n collega's gelijk te vragen of ik zwanger ben. Zal nu dus moeten gaan liegen maar dat kan ikniet zo goed.

Heb vanochtend gewoon koffie genomen en op m'n bureau gezet, een half uur later was ie koud... Oeps vergeten. wie weet kan ik dta ene tijdje volhouden.

Iemand nog andere tips hoe ik het nog even voor mijn collega's verborgen kan houden?
Ik drink bijna geen koffie, omdat het heel erg op m'n darmen werkt. Misschien kun je daar wat mee, last van de stoelgang. Is heel normaal dat je dan de koffie even laat staan.

Anderen tips voor week 2?? (9 maanden last van de stoelgang, en ze gaan zich zorgen maken denk ik)
haha ben helemaal blij dat ik niet de enige ben Miertje!

Tsja tips...misschien kan je zeggen dat je de laatste tijd veel hoofdpijn hebt en dat je hebt gelezen dat het door de cafeine kan komen en dat je eens wilt kijken of je hoofdpijn door geen/minder koffie te drinken, weggaat ????

Maar goed, als dit de enige zwangerschapskwaal, dan mag je echt blij zijn! Zodra je heel veel trek krijgt in vet eten of snoep....of....een vriendin van mij had zoveel zin in brood met kaas dat ze 30 kilo is aangemomen!!.....dat is dus ook niet goed!
Je kan van koffie ook slecht slapen? Dus dat kan je ook zeggen. Dat je heel slecht slaapt en van de dokter het advies heb gekregen om maximaal 2 koppen koffie per dag te drinken, en die drink je natuurlijk thuis. Kan je op je werk aan de thee ofzo. Over een week of tien neem ik aan dat je toch gaat vertellen op het werk?

Hoe was dat voor jullie de eerste NOD (bij mij nu over een week) Ik heb echt het idee dat het zo gaat tegenvallen als de rode duivels komen.... Ik maak mezelf nu gek met het idee dat ik al zwanger zou kunnen zijn. Ik moet altijd vaak plassen, dus daar zal ik niets aan merken :-) Ik denk ook steeds iets te "voelen" ha ha.... echt erg....

Ik ga morgenochtend voor een weekend naar Winterberg, dus tot maandag lekker afleiding, dat scheelt...

Joy
Veel zwangeren geven steeds toe aan die "cravings"

Daar moet je echt mee uitkijken net als eten voor twee.... onzin natuurlijk...

Het is leuk om dat excuus af en toe te gebruiken, maar je moet vooral opletten dat je niet te veel toegeeft.

Je wilt tenslotte na je bevalling niet met 20 kilo overgewicht blijven zitten.

Joy
Schapekop, Lastig ja van die koffie,als ze je op je werk kennen als koffieverslaafd! Ik heb nu al 2.5wk bijna geen zin in koffie,na die griep(heel apart) misschien kun je zoiets zeggen,dat je denkt dat je ziek wordt?(niet duss;-)) Onderhand iedereen heeft griep,dus daar zullen mensen niet van opkijken..maar denk je dat je collega's die link leggen? geen koffie-zwanger? Kan toch ook zijn dat je last van je maag hebt? wel slim om gewoon een bakkie op je bureau te zitten..hihi! Je wordt heel creatief schapekop!

kan je 's nachts wel slapen?
Mijn eerste NOD, bij een cyclus van 28 dagen, is as. maandag.

Ik hoop dat ik ongesteld word, want zoals je misschien al hebt gelezen, beginnen we eind dit jaar...Ik ga er echt niet van uit dat ik nu zwanger ben, want de keren dat we het gedaan hebben, was met condoom, ga er nog steeds van uit dat dat gewoon heeeel veilig is hihi

Bij iedere vrouw is het anders, dus het is zoooo moeilijk om te zeggen: ja nu ben je zwanger!

Ja ik ben best bang voor die zwangerschapskilo's. Ik heb aanleg om snel aan te komen. hoop echt dat ik tegen die tijd alleen trek heb in echt gezonde dingen hihi....
Joy: bij mijn 1e NOD dacht ik ook zwanger te zijn je voelt dan ineens van alles,maar ja...je hoopt het ook gewoon. En het kan binnen 1maand raak zijn,maar voor hetzelfe geld laat het nog een jaar op zich wachten.

Jij hebt het over afleiding,zo denk ik ook altijd. Dat werkt ook het beste voor mij,als ik afleiding heb dan denk ik er niet aan en voel ik ook niks,maar owee als ik teveel tijd voor mezelf heb..haha. Vooral die laatste wk voor NOd vind ik altijd wel lastig. het duurt dan zoooo lang.

Maar we zulen zien wat deze maand voor je brengt Joy,wie weet!
Hoi schapekop gefeliciteerd!!!!

hoop dat het bij jou wel goed mag gaan en een leuk lief kindje mag krijgen
Ik moet zeggen ik voel mezelf wel rotter dan ik verwacht had, kan de laatste dagen niet over kinderen krijgen denken niet dat ik het niet meer doe met mijn man dat wel alleen ben ik verder er helemaal niet mee bezig

ik zie wel hoe het verder gaat of ik wel of niet zwanger raak ben toch best teleurgesteld

hoop niet dat ik mezelf teveel aanstel maar zo voel ik dat gewoon
Aru hoe gaat het met jou?
Ik dacht bij mijn tweede NOD echt zwanger te zijn. Ik voelde alles, misselijk, moest vaker plassen. Zag de bultjes rond de tepels. Alles. Heb toen ook veel op internet opgezocht en hoe meer ik keek, hoe meer ik had. Nouja, zat dus allemaal tussen de oren. Kijk maar naar schapekop, hartstikke zwanger en nergens last van.

Ik denk dat je je niet teveel vantevoren moet focussen op die symptomen, want je lichaam kan je aardig voor de gek houden.
quote:arucamba schreef op 26 februari 2009 @ 11:48:

Ik moet zeggen ik voel mezelf wel rotter dan ik verwacht had, kan de laatste dagen niet over kinderen krijgen denken niet dat ik het niet meer doe met mijn man dat wel alleen ben ik verder er helemaal niet mee bezig

ik zie wel hoe het verder gaat of ik wel of niet zwanger raak ben toch best teleurgesteld

hoop niet dat ik mezelf teveel aanstel maar zo voel ik dat gewoonhet is ook niet niks,logisch dat je teleurgesteld bent. Ik vind je absoluut geen aansteller. Je mag gerust verdrietig zijn,zou raar zijn als het je niks deed.
Ik heb vanwege pms ook altijd veel symptonen die lijken op zwangerschap. Inmiddels weet ik dat,dus denk nu niet meer dat ik wel zwanger zal zijn. Ik denk nu eerder: het zal wel weer niet en blijf dan stiekem en stilletjes heel erg hopen

In de 1e maanden zocht ik ook alles op,maar hoe meer je weet,hoe gekker je jezelf maakt. ikke tenminste
Ik had bij m'n eerste NOD zoiets van, het is nog te vroeg, kan vast nog niet. Bij m'n 2e NOD was ik wel zenuwachtig. En baalde verschrikkelijk toen ik ongesteld werd.

Het word pas eng als ie wegblijft. En leuk.

@aracumba; ik vind het echt erg voor je. Kan je er wel over praten met manlief?
hoe quote je berichten van anderen?
Hey maris en miertje.

Hier in BE is het de gewoontje dat je jaarlijks op controle gaat, maar het is zeker niet verplicht. Niet iedereen doet het. Maar ze raden het wel aan. Dan krijg je gelijk ook je voorschriften voor de pil voor een heel jaar. Want die kan je hier niet vrij verkrijgen.

Schapekop, misschien je beter thuis geen koffie drinken en dan op het werk wel één mee drinken. dan valt het zeker niet op!

Arucamba, je bent zeker geen aansteller. 't is niet niets hoor. Als je zo naar iets uitkijkt is het logisch dat je je nu niet goed voelt.
Hier krijg je een recept voor de pil van je huisarts en dat is tevens een herhaalrecept. Dus dan kun je daarna met dat recept naar de apotheek om de pil te halen, dan hoef je niet meer eerst langs je huisarts.
quote:Maris1978 schreef op 26 februari 2009 @ 15:57:

Hier krijg je een recept voor de pil van je huisarts en dat is tevens een herhaalrecept. Dus dan kun je daarna met dat recept naar de apotheek om de pil te halen, dan hoef je niet meer eerst langs je huisarts.

mijn eerste pilloze dag na een maand de pil geslikt te hebben, merk verder nog geen verschil hoor.

Ik had het er ook met mn vriend over dat sinds ik begin deze maand met de pil begon het zin hebben steeds minder werdt. Ik wordt wel nat, maar niet zoals eerst, ik vind het wel lekker, maar heb moeite met echt opgewonden worden en opstarten en zelfs klaarkomen. Hiervoor deden we het echt bijna elke dag...

Zou het psychisch zijn of toch wel degenlijk verband hebben met de pil? Toen ik jonger was slikte ik ook de pil en had ik ook minder zin, maar nu is het wel heel anders.

Stel je voor dat het niet aan de pil ligt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven