zwanger worden in 2008??

28-01-2008 18:50 3878 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

ik heb al zo vaak meegelezen op het forum over zwanger worden en baby's, dat ik nu zelf besluit een topic te openen. dus, wie is er net als ik ook al met de pil gestopt en bezig om zwanger te worden?? ik ben zelf 3 maanden met de pil gestopt en tot op heen helaas nog niet zwanger. wie kletst er mee??

Cooper, ik ga 3 dagen werken.. en Syenna gaat de woensdag met mij mee, gezellig!!! ma en do passen oma's op!!!
quote:koe26 schreef op 07 april 2009 @ 15:34:

pfff heb gister avond gekolft, vanmorgen en net en heb nu pas 1 voeding bij elkaar!! het kolven gaat niet goed meer!! maar sinds zondag ochtend heb ik ook geen harde borsten meer als ik opsta.... zal mijn bv teruglopen?? mag't toch niet hopen maar ben er wel bang voor eigenlijk! normaal kolfde ik 's ochtends een voeding {160cc} met gemak sinds aantal ochtenden dus niet meer!!..... iemand nog tips??

koe geen spanning op de borsten zegt niets over de hoeveel heid voeding.

wat ik vaak doe is tegelijk met yamman op staan, 5.30 uur dan kolf ik beide borsten. Als yammini wakker word om 8.00 dan is er weer voldoende voeding in de boezem.
xaartje proficiat!
Hi meiden,

hier weer een klein berichtje van de nieuwe mama

Alles gaat goed hier.

De borstvoeding gaat nu heel goed en is voldoende voor m. Ik moest even bijvoeden maar dat kwam neer op een paar cc en dat hoeft nu niet meer omdat zn gewicht gewoon goed gaat. (startgewicht 3650 en vanmiddag was het 3480)

Hij is zoooooo ontzettend lief. Huilt op een dag 5 tot 10 minuten in totaal. Ik ben super trots.

Met mij gaat ook alles perfect. Ik zit vanaf dag 2 alweer beneden. Mn bekken herstelt ook goed dus het lopen gaat steeds beter.

Ik heb geen hechtingen. Ik had alleen 2 piepkleine schrammetjes/scheurtje die ik wat moet verzorgen maar heb nergens last van. Ik heb enorm veel geluk gehad.

De kraamhulp is fantastisch. Ik leer een hoop en ze past ook goed op mij.

Ik ga weer even chillen. Binnenkort meer.

Dag meiden!
Koe, ik denk dat het ook spanning van het weer moeten werken is. Je moet het proberen los te laten. Echt die kleine meid groeit zo goed dat er echt wel genoeg voeding inzit. Ik ben nu al sinds 13 februari gestopt, maar ik heb nog voeding!

Succes vandaag met wennen met je kleine meid, komt vast goed. Jayden is heel blij dat je weerkomt volgende week!

Xaartje, goed zeg dat het zo goed gaat. En je lekker laten verwennen door de kraamhulp. Ben heel benieuwd hoe je de bevalling nou vond uiteindelijk, maar geniet nou eerst nog maar even

Ga nu weer werken, kom vanavond hopelijk uitgebreider terug om te vertellen over bezoek aan kinderarts gisteren en bloedprikken bij mijn kleine meid, wat was dat zielig, ging me door merg en been!

Groetjes Ukkie
haha ik ben ook benieuwd naar de bevalling.

xaar heeeel veel plezier met je zoon!
KK, lukt het werken weer een beetje?

Beterschap anders verder!
HI meiden,

Alles gaat perfect. Mn lieve kleine mannetje doet het echt fantastisch. Hij huilt op een dag misschien 5 minuutjes en dan meestal omdat hij zichzelf onderplast omdat we hem aan het verschonen zijn ...dat gebeurd nogal eens.oeps.

Hij drinkt heel goed en je ziet hem groeien.

Sinds gisteravond flinke stuwing...auwwww. Ben blij als het voorbij is. Het voeden kost enorm veel moeite omdat hij er gewoon niet bij kan hahaha. Ik ben dus in de weer met de kolf. De eerste dagen kreeg ik met moeite 10 cc er uit maar nu heb ik zo 50 cc in een paar minuten...opluchting.

Als de moeders nog een gouden tip hebben, ik hoor het graag.

De bevalling.

Vrijdag een drukke dag gehad, voelde me goed dus heb nog in de bouwmarkt gelopen, stukken hout versjouwd, smiddags vis wezen eten en s'avonds pannenkoeken gebakken. Mijn man was de badkamer aan het kitten toen ik om 19.30 een wee kreeg. Ik dacht, oh toch te veel gedaan, niet zo gek. Dus ik liet het lekker gaan, dacht zakt wel. Rond 10 uur kwam mn man beneden en ik vertelde hem dat ik elk kwartier weeen had, maar ook dat ik het niet zo serieus nam. Na 23.00/23.30 gingen we naar bed, maar de weeen kwamen vaker. Voelde me een beetje ongemakkelijk en zei dat ik ging douchen. Mn man begon zich zorgen te maken en is snel gaan opruimen want alles lag vol met bouwmaterialen. Tijdens het douchen kwamen ze al om de 6 a 5 minuten... Manlief is verder gegaan in huis nu ik het zelf allemaal nog goed kon opvangen.

Op dit moment had ik nog steeds niet het idee dat het menens was. Om de 3 minuten kwamen ze en een minuut lang... dit voor 2 uur lang en dus het signaal dat we de verloskundige moesten bellen. Het was kwart over 2. Ze instrueerde mijn man om wat dingen klaar te leggen en zei dat ze wel 'even kwam kijken'. Want ja, zo'n vaart loopt het meestal niet bij de eerste bevalling. Toen ze ophing kreeg ik mn eerste perswee......ooooo

Binnen een half uur was de vk er en ging kijken hoe het ervoor stond. ( 3.00) Al bijna 7 cm! Snel opvang voor de kleine grote man geregeld...opa en oma kwamen hem halen. Ik wilde weer onder de douche, Man en VK gingen alles regelen, kraamzorg, spullen klaarleggen... na 30 sec onder de douche was ik er al klaar mee...weer persdrang.

Na nog even weeen te hebben opgevangen heeft ze mn vliezen gebroken.Tot dit moment (9cm ontsluiting) heb ik nog geintjes staan maken en staan lachen. Na elke wee was ik er weer helemaal bij. Vroeg zelfs of we niet even een stoel moesten pakken voor de kraamhulp. Om 4.10 uur mocht ik gaan persen. Dit vond ik het meest heftige gedeelte. Mijn lijf werd geregeerd door zo'n oerdrang en het was heel bizar om dat niet in de hand te hebben (controlfreak). De uitdrijving ging heel snel, toen hij er bijna was heb ik mij even flink kwaad gemaakt...ik wilde dat het klaar was.

En daar was hij!! Ik kreeg dat natte warme lijfje op mn buik.... Wat een prachtig moment. 04.48 uur 4 april 2009 Mijn zoon is geboren.

Ik ben zooooo trots op mn prachtige zoon!!!!!!
wat een mooi verhaal xaar!!! en wat een mooie bevalling!! zo wil je er neem ik aan nog wel 10...

meer foto's hier op hyves altijd welkom he... heb je al veel kraamvisite gehad??

uk ik ben weer helemaal beter.

gelukkig maar,want vrijdag naar de londen knights. woehoe!!!
Ukkie, dat zal best mee kunnen spelen idd, omdat het hele tijd goed ging!!! probeer gewoon steeds weer te kolven en doe mijn best want vind zo zonde als dat niet lukt omdat met voeden super gaat!

Wen ochtendje ging goed, ze heeft zich goed gedragen en haar mooie glimlach regelmatig laten zien!!...

Xaar, wat een mooi verhaal meid!! bevallen is zo bijzonder!! en ?? zal je het zo weer doen?? ikke wel, vind het een bijzondere en mooie ervaring!!

volg.wk woensdag avond komt de projectontwikkelaar langs om een huis te bouwen er is maar 1kavel en 4 stellen, dus er zal geloot moeten worden, spannend!!!

Meiden ga ff lekker prutten met mijn meisje.. fijne avond
o ja, Syenna slaapt niet meer ingebakerd, sinds maandag
Kleine topper die Syenna!

Gisteren met Joya bij de kinderarts geweest. Na een hoop gepraat en lichamelijk onderzoek, moesten we bloed laten prikken omdat ze op allegieen in het bloed willen testen. Onder andere ook op gluten-allegie! Tjonge echt wat was het zielig!

En mijn moederhart deed echt zeer toen ze haar zo gingen prikken. Nou deden ze het heel netjes met zijn tween en wilden ze eerst via de vingerprik proberen om de juiste hoeveelheid bloed eruit te krijgen, maar dan moesten ze te veel, te vaak prikken en te hard drukken om de buisjes vol te krijgen. Nu hebben ze in beide armen gezocht en diep in haar rechterarmpje zat een goede ader. Ze hebben een injectienaald gepakt en een gewone injectiespuit. Ze heeft met deze naald(met zachtjes duwen en trekken) de ader weten aan te prikken en toen heel zachtjes de injectiespuit vol met bloed getrokken. Ze hebben er zo meer dan 10cc uitgehaald. Dit hebben ze vervolgens over 4 buisjes verdeeld. Ze hebben het zo gedaan omdat deze naald stukken dunner was en dus minder gevaarlijk met misprikken dan die dikke standaard naalden. Die vrouwen vonden het ook verschrikkelijk overigens om te doen. Nou ik ook kan ik je inderdaad vertellen. Moeilijkste moment was dat ze zo wanhopig haar zweterige koppie omhoog draaide en toen zo hard huilde en gilde en me echt aankeek met die ogen van help me nou toch! Eerlijk het zweet brak me overal uit! Maar goed is voor het goede doel. De kinderarts gaat 24 april de uitslagen met ons bespreken. Ze had geen idee wat de oorzaak was op dit moment.

Afgelopen nachten waren ook weer eens slopend. Jayden had sinds vrijdag de vijfde ziekte en had er eigenlijk helemaal geen last van, maar alleen s nachts last van jeuk en irritatie. Dus veel wakker en spoken. Joya net als anders ook aantal keren per nacht onrustig, maar nooit tegelijk wakker en dus kon ik minstens elk uur mijn bed uit en dan kom je dus nooit in je diepe goede slaap waarin je echt uitrust! Maar goed, we zullen vannacht wel weer zien.

Morgen nog werken en dan lang weekend, want maandag ben ik ook lekker vrij uiteraard en dinsdag altijd en dus na morgen 5 hele dagen vrij, wat een weelde!

Groetjes Ukkie

p.s. Xaartje, klinkt als een heerlijk relaxte bevalling(voor zover het relaxed kan zijn) en inderdaad alsof je zelf heel goed je lichaam hebt gevolgd, knap hoor en het is een klein topper, want hij doet het dus prima. Stuwing, niet te veel kolven, koolbladeren in de vriezer en dan met theedoek er tussen in je bh en geloof me morgen is de ergste stuwing wel weer verdwenen!
Ukkie, kan het ook kwaad om te kolven en dit te geven ipv 'gewoon' te voeden? (niet en-en)

Het aanleggen is even een drama, het lukt hem gewoon niet om in die enorme harde ballon te happen :( Ook als ik een beetje afkolf van te voren....

Ik kijk er naar uit dat het straks zakt.......
wat is de vijfde ziekte?
Ukkie, tjee zeg wat een verhaal van Joya, arme meid!!! en voor jullie ook slopend zeg al die nachten steeds wakker!! denk je wel aan jezelf, lekker genieten van je vrije dagen meid!! doe rustig aan.. tot snel!!!

xaar, volgens mij kan dat geen kwaad hoor, en blijven oefenen met aanhappen, Syenna had soms ook erg veel moeite met aanhappen zo op een gegeven moment hebben ze't door en gaat het goed!!!

vanmorgen ging kolven ietsie beter, nog helaas geen hele voeding maar goed..... we doen ons best...

Net ff de stad ingeweest, mijn mannetje word zondag 30, dusse ff't huis versieren ha ha, houdt ie helemaal niet van dus daarom doe ik het juist......

5de ziekte is een virusziekte, kinderen krijgen rode vlekjes, meestal begint het op het gezicht en dan komen er verder vlekjes op, billen, armen, benen en de romp! kind kan verhoging krijgen en wat hangerig zijn, de vlekjes kunnen wat jeuken verder gewoon uitzieken!! is wel gevaarlijk voor het ongeboren kindje als je niet genoeg antistoffen bij je draagt{kan je ff bloed laten prikken bij ha voor zekerheid}

Groetjes Koe
is dat hetzelfde als met waterpokken?
@Xaar: tjonge, nuchter tot het eind, he? top hoor!

@Ukkie: ahh arme Joya, arme Jayden en arme Ukkie. Wanneer krijg je de uitslag van het bloedonderzoek?

@Koe: zo, projectontwikkelaar? Jullie laten er geen gras over groeien. Dacht dat het idee/droom was, maar het wordt dus werkelijkheid? Nou ja, als je ingeloot bent, dan?
@ Xaar: wat een prachtig verhaal meid. Ik moest echt een traantje wegpinken. Echt mooi. Kan me alleen nog maar voorstellen hoe blij en trots je nu zult zijn. Geniet er maar van!

@ Ukkie: ah arm meisje! Zo klein en dan bloed af laten nemen, hoe zielig is dat. Je kunt het natuurlijk helemaal niet aan haar uitleggen. En arme Jayden ook. Wat een verdriet voor een moeder. Wanneer krijg je de uitslag?

@ Koe: spannend dat de projectontwikkelaar komt. Wanneer is de loting? Wel heel spannend allemaal. Is deze kavel dan wel voor een twee onder een kap? Jullie wilde dit toch samen met vrienden doen? (of heb ik het nou helemaal verkeerd gelezen en onthouden?) Als het nu niet gaat lukken, gaan jullie dan op zoek naar een andere kavel?

@ Coop: hoe is het met jou? Nog nieuws van het Coop-kamp?

@ KK: leuk morgen lekker naar de London Knights! Met wie ga je? Lekker feesten!

Hier gaat alles goed. Wel veel last van bandenpijn. Is echt wel uit te houden, maar doet wel zeer. Zondag gaan we naar mijn vriendin die verloskundige is en zij zal een echo maken om te kijken of we een dochter of een zoon krijgen! Vind het echt zo spannend. Wil het zo graag weten. Lijkt mij geweldig.

Oh en de meubeltjes in de kinderkamer staan er al. Hebben een superdeal gemaakt via marktplaats. Echt heel fijn. Mooie spullen van super kwaliteit voor maar 125,-. Zijn er helemaal blij mee. Ik vind het wel heel raar dat er nu kleine meubeltjes in huis zijn. hihi...

Zo nu ff verder bank-hangen!
Xaartje, ik zou dan eerder proberen om meer te kolven, dit in de koelkast te zetten en dan toch proberen aan te leggen! Dan blijft hij namelijk goed aanhappen. Maar serieus het neemt snel af die hele erge stuwing.

Waterpokken is geloof ik minder schadelijk voor het ongeboren kind dan de vijfde ziekte. Toen ik zwanger was van Joya ging de 5de ziekte ook rond en heb ik bloed moeten prikken om te checken of ik het ooit al gehad had. 60% van de volwassenen hebben het al gehad en hebben dus antistoffen.

Jayden weer beter. Joya heeft een kleine blauwe plek op haar arm. Verder geen last meer van gehad. Ze kan nu een heel klein stukje kruipen/tijgeren. Zal dit weekend wel echt doorkrijgen hoe het werkt! 24 april weer naar de kinderarts toe.

Cooper, hoe is het nu met je vruchtbaarheidsonderzoeken? Al meer vorderingen gemaakt deze maand?

Aapje, goede deal zo te horen! Ga je het ons ook vertellen wat het wordt??

Groetjes Ukkie
Cooper, als we geloot worden en de hypotheek rond kunnen krijgen gaat onze droom werkelijkheid worden!! erg veel zin in, zelf alles bepalen hoe we't willen hebben!! geweldig... nog ff geduld volg.wk weten we meer!

Aapje, idd is een kavel voor een 2 onder 1 kap!! een vrijstaande word ons te duur!! wil ook nog leven en leuke dingen kunnen doen! ja idd samen met vrienden van ons..... ja dan gaan we gewoon opzoek naar een andere kavel of een ander huis! we hebben geen haast, we wonen nog wel, maar goed met de tijd willen we hier wel weg ivm ruimte!!

Ukkie, ja volgens mij is waterpokken ook niet zo schadelijk!! ik moest toen ook bloedprikken toen ik zwanger was ging het ook rond op't kdv!!

Ladies ik ga ff onder de zonnebank!!!
Wat een rust hiero, iedereen aan het genieten van het mooie zomer weer???!!! Heerlijk... Syenna ligt buiten in de kinderwagen te slapen.. gaan zo aan de wandel.. Fijn weekend
quote:xaartje schreef op 08 april 2009 @ 21:29:

Ukkie, kan het ook kwaad om te kolven en dit te geven ipv 'gewoon' te voeden? (niet en-en)

Het aanleggen is even een drama, het lukt hem gewoon niet om in die enorme harde ballon te happen :( Ook als ik een beetje afkolf van te voren....

Ik kijk er naar uit dat het straks zakt.......
Goedemiddag meiden

Mooi weer, maar voor de buurvrouw is er geen mooi weer. Ze is 36? een zoontje van net 2 en een dochtertje van 13 weken. Haar man, onze buurman heeft leverkanker en ze kwam net vertellen dat ze niet meer gaan behandelen. Hij heeft met heel veel geluk nog maximaal een maand of 11 en minimaal waarschijnlijk nog slechts 3! Ben er echt beetje kapot van! Hoop haar bij te kunnen staan de komende maanden en haar kinderen op te vangen waar nodig en waar ze behoefte aan hebben! Bah wat een k*tziekte is het ook!!!

Ze hebben slechts 3 weken geleden de diagnose gesteld en nu weten ze dus al dat het snel over is, niet te geloven. Haar kinderen kunnen zich nooit hun vader herinneren!!

Yam, plaatje is erg leuk overigens.

Voel me er gewoon ellendig van, moet je eens voorstellen 2 zulke jonge kinderen en dan je man verliezen met wie je oud zou willen worden!

Heb aangeboden er altijd voor ze te zijn ook voor oppas, uithuilen enz. Ga me niet opdwingen, maar heb wel aangegeven dat de deuren hier altijd openstaan ook als het ongelegen komt, zijn ze hoe dan ook welkom!

Hij heeft 1 droom die werkelijkheid zou worden en dat was racen op de motor en dan ook echt met racen meedoen, hij hoopt zo dat hij over 4 weken aan de eerste race mee kan doen! Ik hoop het ook voor hem, dan komt zijn droom tenminste nog 1x uit!

Groetjes Ukkie
Jeetje Ukkie, wat een vreselijk vreselijk bericht! En dat zo jong met zulke jonge kinderen! En zo snel ook. Gewoon niet te bevatten! Wat goed dat je er voor hen bent...

Weet gewoon niet wat ik moet zeggen...
goedemorgen allemaal!!

lang niet geweest, maar moest natuurlijk even weten of onze Xaar al moedr was! en ja hoor!! Rune, wat een fantastische naam en wat een bevallingsverhaal. erg mooi!

geniet lekker van je kraamweek. lekker veel zon en je lekker laten verwennen!

verder gaat het hier zijn gangetje. zijn doorverwezen naar het ziekenhuis, eind van de maand een afspraak. vragenlijst/brief al teruggestuurd naar het ziekenhuis en vanaf nu heet sexen samenleving... heel echt allemaal.

heb eindelijk aan mijn moeder verteld dat zwanger worden niet lukt en dat leverde de nodige tranen op. wel erg opgelucht en heb het ook al wat op mijn werk verteld.

verder in mijn omgeving een soortgelijk verhaal als UKKIE, verschrikkelijk die stomme rotkanker! zo oneerlijk en onwerkelijk! lief ukkie dat je je buren zo steunt, denk je wel om jezelf??

koe; bijna weer aan t werk! zin in?? hoe vondt syenna t op e wenochtend kdv?? wat heerlijk dat jullie aan het fantaseren zijn over een ander huis! ben erg benieuwd!

aapje; wat gaat et alemaal snel bij jou! spannend dat je zondag het geslacht komt te weten! al enig voorgevoel?? wat voor kleuren doe je de babykamer?

KK hoe ist met jou?? vriend weer weg?? jij al naar de HA geweest??

cooper; hoe ist met jou?? zie dat je het tabel hebt aangepast, zwanger met st juttemis! haha, hou de moed erin!

dames, ik ga weer een poging doen om te slapen. af en toe kom ik nog even buurten. moet me echt minder begeven op babygebied omdat ik laatste tijd zo emotioneel ben wanneer ik er te lang over nadenk dat het niet lukt enz.. even aandacht richten op dingen doe wel leuk en goed gaan ipv blind te staren op wat ik niet heb. klinkt verstandig allemaal he...

fijne paasdagen en fijn wkd!!!

dikke zoen van mij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven