Lijf & Lijn alle pijlers

13 kilo eraf voor de kerst, wie doet er mee?

19-08-2018 10:59 290 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het moet echt weer...afvallen.
3 jaar geleden ben ik keurig 15 kilo kwijt geraakt maar 13 kilo is er weer aan. Onder andere doordat ik een half jaar nauwelijks heb kunnen sporten door een blessure, en uit frustratie ben ik gaan snaaien!

Wie wil er nog meer ongeveer 10-15kg afvallen met gezond eten en sporten en wil met dit forum elkaar wat steunen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen!

Ik sluit me ook graag aan bij dit topic. Ik ben nu al een flinke tijd te zwaar, zwaarder dan mijn normale gewicht (68kg, wat ik al iets teveel vind). Nu ik fulltime aan het werk ben en misschien ook wat ouder ben geworden, merk ik dat het lastiger is om even een paar kilo af te vallen.

Dus het idee is; bijhouden wat ik eet, elke dag even bewegen (touwtje springen bijvoorbeeld) en fietsen. Ik probeer rond de 1500 kcal per dag te zitten, maar vooral te stoppen met vreten en snaaien. Het is wel echt iets wat ik in mijn patroon moet aanpassen, anders zit ik over een jaar weer in dezelfde positie. Hopelijk gaat het dit keer wel lukken!

Naam: Winterluxi
Leeftijd: 27
Lengte: 1,70
Startgewicht: 71,2
Streefgewicht: 65 of 66
Even proberen: td][/td]
NaamLeeftijdLengteStartStreefHuidigDeze week af/bijTotaal af/bij
Mariska1974431.8088,57588,5
pixymama??1.52675266-1-1
WakeUpje331.5771,45770,3-1,1-1,1
Jola??1.7485,97585,9
Eloa351.63807080
SunLover461.6374,26774,2
LittleAngel8928?????????-1-1
Hexie371.72716771
SinRostro341.681006578-22
trikkie321.63776377
timpje421.74898089
_Lou_271.6674,66874,6
Winterluxi271.7071,26571,2
heytan??1.80938393
Annicka??1.82897089
anoniem_358264 wijzigde dit bericht op 27-08-2018 08:15
Reden: foutjes eruit
1.99% gewijzigd
Zo, op 1 schoonheidsfoutje na de tabel!

Ik heb zoveel mogelijk mensen er alvast ingezet maar mocht je er niet in staan of de gegevens niet kloppen: als je dit dikgedrukt zet is het makkelijker terug te zoeken :).

Mariska, wil jij de tabel gaan bijhouden? Dan kan je hem in de OP plakken. Anders kunnen we een algemeen account aanmaken waarmee iedereen zijn eigen gegevens kan aanpassen.
En dan:

Hier is het ook het weekend goed gegaan!
Gister bij de snackbar beland en niets genomen, in plaats daarvan thuis iets gemaakt.
's middags nog op de weegschaal gestaan en toen schommelde ik oa op 69,9 dus vanmorgen viel 70,3 ietsjes tegen maar eigenlijk mag ik met -1,1 niet zeuren!
Volgende week die <70!
Komend weekend uiteten en bbq :S.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed wakeupje! En bedankt voor het maken van de tabel. Alleen woog ik vanochtend 73 kilo.
WakeUpje schreef:
27-08-2018 08:11
Even proberen: td][/td]
NaamLeeftijdLengteStartStreefHuidigDeze week af/bijTotaal af/bij
Mariska1974431.8088,57588,5
pixymama??1.52675266-1-1
WakeUpje331.5771,45770,3-1,1-1,1
Jola??1.7485,97585,9
Eloa351.63807080
SunLover461.6374,26774,2
LittleAngel8928?????????-1-1
Hexie371.72716771
SinRostro341.681006578-22
trikkie321.63776377
timpje421.74898089
_Lou_271.6674,66874,6
Winterluxi271.7071,26571,2
heytan??1.80938393
Annicka??1.82897089
Alle reacties Link kopieren
Whoehoe ook hier 1,1 kilo afgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Mooie tabel hoor!
Mijn leeftijd is trouwens 30.
Alle reacties Link kopieren
Fijn overzicht WakeUpje!
Hier vanmorgen op de weegschaal en maar een halve kilo eraf. Dat viel wel een beetje tegen maar daarna bedacht ik dat het op de camping ook niet echt goed is gegaan. Dus vanuit dat perspectief valt het weer mee.
Gister en vandaag zijn redelijk goed gegaan. Gister ook weer begonnen met hardlopen en daarna een stuk gefietst. Vandaag grote schoonmaak gehouden, ook een soort van lichaamsbeweging toch? ;-)

Welkom winterluxie!

En wat goed WakeUpje dat je de snackbar kon weerstaan!
Alle reacties Link kopieren
Fijn overzicht! Wat goed dat je zoveel aan beweging doet Timpje! Vind je het lastig om dit te doen? Ik weet soms niet waar ik de motivatie vandaan moet halen. Ik heb ook nooit echt gesport. Tips zijn welkom ! 🙂
Timpje, kan me voorstellen dat het anders voelt maar halve kilo eraf is er wel af en niet erbij!
Ik heb ook grote schoonmaak gehouden vandaag! Idd lekker in beweging (voor mij meer dan anders).
Na het eten nog ruim een uur gewandeld dus genoeg beweging!

Winterluxi, wat vind je leuk om te doen? Ik denk dat dat het meeste motivatie geeft namelijk.
Alle reacties Link kopieren
WakeUpje wat een mooie tabel, dank je! Ik ben zelf wel voor een algemeen account en zelf bijhouden; weet niet wat de rest vindt?

Zou je trouwens paar dingetjes willen aanpassen?
Streefgewicht was/is 65 en huidig gewicht is 73. Deze week en in totaal dus -1,6.

Dank je wel!

Wat een mooie minnetjes allemaal; lekker bezig. Hier is mijn vakantie begonnen: nog wel in NL maar merk al dat ik mijn normale ritme loslaat. Doel om komende 4 weken gelijk te blijven is even wennen; voor afvallen weet ik nu wat bij mij werkt (en dat is 5 dagen pw dus best streng), gelijk blijven en dus wat losser ermee omgaan iedere dag vind ik nu al wat ingewikkelder ;)
Alle reacties Link kopieren
WakeUpje schreef:
27-08-2018 08:11
Even proberen: td][/td]
NaamLeeftijdLengteStartStreefHuidigDeze week af/bijTotaal af/bij
Mariska1974431.8088,57588,5
pixymama??1.52675266-1-1
WakeUpje331.5771,45770,3-1,1-1,1
Jola??1.7485,97585,9
Eloa351.63807080
SunLover461.6374,26774,2
LittleAngel8928?????????-1-1
Hexie371.72716771
SinRostro341.681006578-22
trikkie321.63776377
timpje421.74898089
_Lou_271.6674,66874,6
Winterluxi271.7071,26571,2
heytan??1.80938393
Annicka??1.82897089
Alle reacties Link kopieren
Ja winterluxi, ik moet me ook echt tot bewegen zetten. Terwijl ik tot een jaar of 8 geleden juist erg sportief was. Wat voor mij helpt is inderdaad iets te zoeken wat ik leuk vind en een sportmaatje. Die meer ruggengraat heeft dan ik, anders schiet het nog niet op.

Vanavond op pad geweest en bij 2 mensen het koekje bij de thee afgeslagen! Voelde zo goed. Ook toen mijn zus zei dat het een speltkoek was, en dus wel meeviel. Heb mijn poot stijf gehouden.
Eenmaal thuis had ik wel trek dus heb een glas water gedronken en ben meteen naar bed gegaan.

1,6 kilo deze week Lou, echt knap! Snap dat het lastig is. Wat kan je nu eten om gelijk te blijven en niet aan te komen. Fijne vakantie in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen op de weegschaal: 87.2. Dus 1.3 kg eraf!

Wakeupje: ik snap niks vaan tabellen, geen idee hoe ik ze kan veranderen of hoe ik ze in mijn startbericht moet kopiëren...sorry, ik ben echt een digibeet
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook weer. Ik weeg me iedere donderdag. Vorige week was ik 72,7! Dat is dus 1,5 kg eraf en betekent dat mijn vakantiekilo's weer weg zijn.

Vroeger (lees voor de kinderen) was ik ook erg sportief. Nu heb ik al jaren niets meer gedaan. Nu ze echter steeds zelfstandiger worden, krijg ik ook meer tijd en ben ik toch al eens voorzichtig aan het oriënteren. Ik ben nu wel weer begonnen met wandelen. Wil toch iedere dag een km of 5 lopen. Misschien neem ik het hardlopen ook weer op. Maar alles met mate uiteraard :-D .

Ik merk dat ik het wel erg fijn vind om een calorie-app in te vullen. Het opent toch echt wel mijn ogen. Ook gezonde voeding kan teveel zijn... daarnaast let ik ook op mijn koolhydraten. Ik weet dat ik ze nodig heb, maar niet in die mate zoals aanbevolen door Voedingscentrum (rond 200 gram p/d), dan slib ik echt dicht.

Verder al mooi die eerste resultaten. ik ga voor ongeveer een halve kilo per week. wat ik over zoveel tijd heb aangegeten, kan ik niet in een paar maanden tijd kwijtraken. niet dat ik dat niet zou waarderen, maar het is niet realistisch. Mijn eerste doel is nu weer de 71 op de weegschaal te zien!
Ik doe ook mee,
Ben 28 jaar en weeg op dit moment 87 kilo bij 1,76m.
Ik ben al 1,5 kilo kwijt, mijn start gewicht was 3 weken geleden 88,9kg.

Ik heb ervoor hulp ingeroepen van een personal trainer en een voedingsdeskundige.
Mijn streven is om tussen de 70 en 73 uit te komen met drie maanden.
anoniem_372265 wijzigde dit bericht op 28-08-2018 12:52
8.72% gewijzigd
Kan ik ook nog aansluiten? Na 2 slepende blessures en veel stress, ben ik in anderhalf jaar zo'n 9 kilo aangekomen. Ik heb nog een acceptabele BMI (24, nog wat), maar m'n vetpercentage is veel te hoog en ik zit niet lekker in m'n vel en m'n kleding. Er moet wat aan gedaan worden ;-)
Ik ben al bezig om 'op te letten', maar dat werkt tot nu toe nog niet zo goed. Ik schommel alleen maar 2 kilo heen en weer tussen m'n startgewicht en 79/80 kg...

Naam: Hildes
Leeftijd: 34
Lengte: 1,80
Startgewicht: 81,7 kg (dat was een paar weken geleden)
Streefgewicht: 73 kg
Huidig gewicht: 81,0
Alle reacties Link kopieren
Ook ik wil graag aansluiten als dat kan. Ik merk dat het samen afvallen soms net het duwtje in de rug is die ik nodig heb.
In het verleden al best wat kwijt geraakt met WW, maar daar zijn jammergenoeg ook alweer wat kilo's van terug :(

Ik ben 47 jaar. 171 cm en ik weeg 76
Ik zou er heel graag 10 kilo af willen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom allemaal en fijne vakantie Lou!

Wakeupje, bedankt voor het maken van de mooie tabel. Mijn leeftijd, mocht je die nog toe willen voegen, is 40 (vanaf aanstaande zaterdag dan). Ik hoop dat we samen vele kilo's mogen verliezen en terug zien in de tabel.

Mijn weegmoment gisteravond viel tegen, 85,6kg dus maar 0,3kg. Nu ben ik wel ongesteld, dus hopelijk scheelt dat bij mijn volgende weegmoment volgende week.
Vandaag een stuk taart afgeslagen, was heel trots, maar toen 's middags toch nog overstag gegaan en drie kleine koffie koekjes op. Maar verder gaat het eigenlijk best oké.
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Hallo! Mag ik nog meedoen?

Ik zit er al een tijdje tegen aan te hikken, maar genoeg is weer genoeg dus ik wil er graag weer wat vanaf. Gisteren de MyFitnessPal app maar weer geopend en zag mijn gewicht van twee jaar geleden, daar wil ik graag eerst weer heen.

Vanochtend gewogen en mijn huidige gewicht is 90.7 (lengte 1.69, ik ben 33), twee jaar geleden ben ik rond de tien kilo afgevallen en woog ik op mijn best 83,5, dat is mijn eerste doel. Uiteindelijk zou ik graag onder de 80 willen. Vrij direct daarna ben ik zwanger geworden en wellicht willen we volgend jaar voor een tweede gaan, dus genoeg motivatie. Mijn kleren zitten te strak en ik voel me niet meer lekker in mijn vel.

Sporten is voor mij lastig, ik ben niet sportief en ivm de kleine en werk heb ik weinig tijd (of opvang voor haar) om te gaan. Maar ik weet zeker dat ik door meer op te letten op wat ik eet al een flinke vooruitgang kan boeken. Het zit bij mij vooral in de tussendoortjes, ik kan de hele dag snaaien :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Welkom sombrerito, stormi, fritsiej en hildes!

Hier een redelijke dag. We aten vanavond bij vrienden en dan merk ik dat ik het lastiger vind. Heb de wijn afgeslagen. Maar wel iets te veel aardappeltjes gegeten.

Verder had ik weer moeten hardlopen vandaag maar dat ben ik oprecht vergeten.....

Morgen weer aan het werk. Hoop dat dat ritme me ook weer helpt!
Gisteren serieus begonnen na de vakantie. Het gaat de eerste 2 dagen bijzonder goed, hopen dat het zo blijft. Ik durf gewicht haast niet meer te zetten, omdat ik nog nooit zoveel heb gewogen en ten opzichte van jullie is het veel. 94,5 bij lengte van 165 cm. Maar ja, het is wel een stok achter de deur. Ik ben 47 jaar, getrouwd met lekkerbek en nog dochter thuiswonen, ook een snaaierd. In het weekend zijn onze jongens ook vaak thuis, dus lege voorraad kast is geen optie. In het verleden heb ik 2x de EGA gedaan en daar toen 17 en een keer ruim 22 kg mee kwijt geraakt. Door burnout (stress eten) en verschillende lichamelijke klachten zoals peesplaat ontsteking is bewegen ook moeilijker geworden, dus weinig conditie. Dit hoop ik ook weer op te bouwen, maar merk dat ik na de burnout wel gauw aan mijn grens zit.
Hopelijk helpt de motivatie van dit forum. ik probeer het EGA eetpatroon weer op te pakken. Streefgewicht in ieder geval onder 80 kg voorlopig.
Alle reacties Link kopieren
Een maatje zoeken om te sporten is een goed idee! Ik ga ook proberen wat meer te wandelen en fietsen en de auto laten staan.

Eten gaat eigenlijk heel goed, als de knop om is vind ik het niet zo moeilijk om dingen te laten staan. Ik zit zo tussen de 1000 en 1500kcal per dag via de Fitbit en ik ben nu 0,8 kg afgevallen :) .

Alleen deze vrijdag uitgebreid uit eten dus ik ben benieuwd voor volgende week.
Ik zou eigenlijk vanavond naar de atletiekbaan gaan voor een training, maar er wordt regen verwacht. Ik weet dat ik niet van suiker ben, maar de training die ik wil doen is echt niet fijn in de regen... Dat wordt thuis een beetje alternatieve training doen of naar de sportschool.

De motivatie is ver te zoeken vandaag... M'n vriend gaat binnenkort 2,5 week weg met een vriend (sportwedstrijd buitenland + vakantie) en ik kan niet mee, omdat mijn studie weer begint komende week. Ik was vandaag in de supermarkt aan het bedenken of we nog eieren moesten hebben en toen realiseerde ik me opeens dat ik zaterdag helemaal niet samen met m'n vriend kan ontbijten :-( Tot vanmiddag vond ik het eigenlijk wel prima om 2,5 week het huisje voor mezelf te hebben, maar nu is het even niet zo leuk.

Even iets anders: ik lijk wel continu honger te hebben, wat ik ook eet (misschien is het ook deels dorst, soms weet ik het niet zo goed). hoe herkennen jullie of je echt honger hebt, of dat het dorst of lekkere trek is? Hoe voorkom je dat je gaat snaaien op zo'n moment of kies je dan voor wat gezonds, zeg fruit / groente / cracker met hutenkase / etc?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven