Lijf & Lijn alle pijlers

13 kilo eraf voor de kerst, wie doet er mee?

19-08-2018 10:59 290 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het moet echt weer...afvallen.
3 jaar geleden ben ik keurig 15 kilo kwijt geraakt maar 13 kilo is er weer aan. Onder andere doordat ik een half jaar nauwelijks heb kunnen sporten door een blessure, en uit frustratie ben ik gaan snaaien!

Wie wil er nog meer ongeveer 10-15kg afvallen met gezond eten en sporten en wil met dit forum elkaar wat steunen?
Alle reacties Link kopieren
Tabellen...oeps...dat kan ik niet. Dus Had je, als jij dat kan mag je van mij een tabel maken!

Vandaag de hele dag gewerkt, een heerlijke pecannootkoek weerstaan (die zijn echt zooo lekker, van een lokaal bakkertje hier). Vanavond wat pasta met rode saus. En na het eten nog een rondje hardgelopen. 5×3 minuten joggen en 2 minuten wandelen tussendoor. En nu een bakje magere kwark met blauwe bessen.

Hoe is t jullie vergaan?
Alle reacties Link kopieren
Jullie lijstjes klinken allemaal heerlijk! Hier goede dag gehad, ondanks dat werk frustrerend was. Ben toe aan vakantie..

O: spinazie smoothie met beetje fruit en beetje mix van havermout, chiazaad en lijnzaad.
L: gekookt ei, broodje zalm (had werklunch), veel rauwkost
T: 7 of 8 gemengde noten
D: salade met harde geitenkaas, aardbeien en komkommer

Restjes opeten was/is bij mij alleen een zwakte als ik weinig eet (zoals vandaag, normaal eet ik wel iets meer en in weekend veel meer). Maar dan moet ik altijd denken aan “je lichaam gebruiken als vuilnisbak is nog meer zonde”. Beetje heftige, maar werkt wel :-P)
Hier ging vandaag best aardig qua eten.
Beweging was, op het doen van de weekboodschappen met een driftige kleuter en een rondje speeltuin met diezelfde driftige kleuter na, nihil.

O: bakje yoghurt met muesli en een cappuccino
L: 2 speltcrackers met ossenworst, met wat worteltjes en wederom een cappuccino
D: 2 stukjes quiche en als toetje een halve perzik

En ik heb zowaar vanavond na het eten niets meer genuttigd...
Dat was me in weken niet meer gelukt. Steeds zwichte ik voor een bakje chips, nootjes of een stuk worst. Maar vandaag had ik dan ook veel buikpijn (eisprong).
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe ik een tabel moet maken?!

Jullie lijstjes zien er echt heerlijk uit. Ik zal de mijne vanavond ook plaatsen. Heeft iemand nog een leuke suggestie voor ontbijt/lunch of diner?

Ik ben verslaafd aan de AH lunchsalade witte kaas humus. Ik neem deze vaak als lunch mee als ik moet werken. 160 gram groente en totaal 275 kcal.
Ik ben binnenkort jarig en wil dan graag een boek van “skinny minds” vragen. Ik weet alleen niet welk deel/welke soort. Iemand bekend met deze boeken? (Het geheim van slanke mensen. Van XL naar S. The little black dress challenge. Ik ken mezelf en ben slank. Etc.)
Alle reacties Link kopieren
Goede vraag south. Ik heb nog een boekenbon liggen en wil ook 1 van de 3 kopen.
Vandaag gaat het nog goed maar de dag is nog lang....
Vanmorgen 2 krentenbollen en een kop thee gedronken. Rond een uur of 12 een banaan. Straks lunchen met speltcrackers en filet american.
Vanavond gemengde groenten (broccoli, paprika, ui en courgette) met rijst en garnalen.
Als ik het daarbij kan houden ben ik tevreden!
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand een tabel maken?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb “Skinnyminds. En het geheim van slanke mensen” uit 2017 gelezen. Daar zit een soort overzicht van meerdere van haar boeken in, incl recepten (die ik overigens (nog) niet heb geprobeerd omdat ik eigenwijs ben ;-D ). Vond het wel compleet!
Dus dat is wel een aanrader Lou?
Heb je er echt iets aan gehad?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, mag ik met jullie mee schrijven?
Ook ik wil heel graag afvallen.
Ik weeg momenteel 77 kilo, en dat bij een lengte van 1,63 weeg ik dus veel te veel.
Mijn streven is om rond de kerst onder de 70 kilo te wegen, en dan volgend jaar zomer tussen de 60/63 kilo.
Maar vooral wil ik mezelf weer fitter en gezonder voelen, en niet meer zo opgeblazen uit zien.
Mijn valkuil is vooral weekenden en vakantie's.
Om de een of andere redenen weet ik mezelf dan wijs te maken dat ik dan wel wat lekkers mag.
En dat blijft helaas dan niet bij 1 dingetje, maar meteen een hele stuk brie, worst en een paar glaasjes wijn erbij o_o
En ik ben daarbij ook nog eens een emotie eter (dit vind ik vooral het aller lastigste)
Een paar jaar geleden was ik ruim 15 kilo afgevallen met behulp van een diëtiste.
Zij had een heel fijne eet schema voor mij opgesteld, en hierbij viel ik goed af, had ik geen honger, en minder last van die snaai momenten.
Maar toen belande mijn vader in het ziekenhuis, en kregen wij te maken met nog meer tegenslagen.
En ik, ik viel weer terug in mijn oude patroon.
Dus gisteren een schop onder mijn kont gegeven, en weer met mijn eet schema aan de gang gegaan.
Verder probeer ik nu 2x p/w naar de sportschool te gaan (1x kracht en cardio en 1x body balance) en de overige dagen ruim een uur stevig te wandelen.
Zal soms wel lastig zijn, en heel veel discipline van mij vragen, maar ik wil er echt voor gaan. :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Welkom trikkie! Inderdaad, dat opgeblazen gevoel. Nu na (bijna) 2 dagen voelt dat voor mij al een beetje minder.
Wat was het geheim van jouw eetschema?

Hier nu even moeilijk. Ik heb trek. Maar dan vooral in chips. Ga maar even een stukje lopen.
Alle reacties Link kopieren
Net 25 km gefietst met dit mooie weer en als avondeten een hele bak gebakken roerbakgroente. Koolhydraatarm dus! En caloriearm. Nu maar hopen dat ik me vanavond kan inhouden....
Alle reacties Link kopieren
Gezellig al hier en al goed bezig. Hier gisteren nog een klein beetje uit de bocht gevlogen, vier koffiekoekjes op 's middags op mijn werk (verveelde mij), een stuk fruit teveel en 's avonds ook nog een handje m&m's. Wel een uurtje gesport. Vandaag ging het beter, mijn lijstje

O: havermout muesli met magere yoghurt en gedroogde pruimen
T: 10 snoeptomaatjes
L: 3 volkomen boterhammen met magere vleeswaren en een halve paprika
T: appel
D: snitzel, witte bonen in tomatensaus en gebakken aardappeltjes met een beetje mayo
Daarnaast drink ik 2 tot 3 liter water per dag en vanavond nog 1 glaasje spa rood met scheutje ranja

Mijn grootste valkuil is snoepen als ik alleen ben of mij verveel, dan ga ik echt op zoek naar snoep en eten. Dus ik heb net de keuken maar gepoetst en ga maar op tijd douchen en naar bed (man is niet thuis vanavond).
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog niet of meeschrijven echt voor mij is weggelegd maar ik wil t graag proberen. Ik ben op dit moment ongeveer 22kg afgevallen en ben op t moment voor de laatste 10 a 13 aan t gaan (met welk gewicht ik tevreden ben hoop ik tzt duidelijk te krijgen :) )
Ik ben 34 jr, 1.68m, weeg nu rond de 78 kg en wil dus ergens tussen de 65 en 68 kg wegen.

Wil ik meteen ff reageren op south: het geheim van slanke mensen legt de basis heel goed uit. Dat was voor mij een goede motivatie om ermee te beginnen. ‘Ik ken mezelf en ik ben slank’ gaat wat meer de diepte in en zoomt in op de achterliggende reden van overeten/emotie eten. Ook heel zinvol. Het nieuwste skinnyminds boek heb ik niet gelezen maar het zou een combi moeten zijn van alle boeken. Hopelijk kan je met deze info zelf een beetje inschatten waar je het meeste aan hebt. :thumbsup:
Het wordt al aardig gezellig hier.
@trikkie; mooi streven om eerst tot kerst en daarna tot de zomer af te gaan vallen.
@sinrostro; jeetje wat knap dat je al zoveel bent afgevallen! En bedankt voor de tip van de boeken, Sinrostro. Dan denk ik dat ik voor dat boek; ik ken mezelf en ben slank moet gaan. Want ik wil graag wat meer weten over het emotie eten
@mariska; wat ben je goed bezig met je eetlijst en het fietsen!
@jola; voel je niet te schuldig over die paar m en m’s. Verder doe je het toch hartstikke goed?!

Hier vandaag:
O: cappuccino en een bakje magere yoghurt met muesli
L: stukje overgebleven quiche van gisteravond
T: paar worteltjes
D: Bord nasi met gebakken ei, satésaus en wat kroepoek

Daarna anderhalf uur flink afgemat in de sportschool.
Ik kan wel een tabel maken.
Ga morgen even kijken of ik daar aan toe kom. Wellicht is het wel makkelijker om dit via algemeen account te doen (in november ook meegeschreven in topic waarvan de TO op een gegeven moment niet meer meeschreef) zodat iedereen de tabel zelf aan kan passen.

Skinnyminds: ik heb het nieuwste boek niet maar het boek het geheim van slanke mensen helpt mij zeker om keuzes te maken!
Om echt af te vallen heb ik wel meer nodig dan alleen keuzes maken maar het heeft me echt geholpen stabiel te blijven.
Mocht iemand tussen Haarlem en Heerhugowaard (svp niet quoten, haal ik later weg) het boek het geheim willen lenen; dan kan ik hem evt langs brengen!

Schema voor vandaag:
O:banaan
T: cappunico
M: worteltortilla met avocado, proscuito ham, cottage cheese en rucola
T: aardbeien
A: quinoa salade met zalm en avocado
T: 2 mentos

Ik heb alleen erg weinig gedronken, doel voor morgen!

Beweging: ik heb een Fitbit gekocht en die 10.000 stappen moest en zou ik halen! Dus na een lange werkdag toch nog een rondje hardgelopen om aan de stappen te komen!
Wat willen we in de tabel teruglezen?
Startgewicht
Huidig gewicht
Totaal afgevallen
Afgelopen week (hopelijk afgevallen 😬)

En verder?
Willen jullie nog zaken als lengte/leeftijd?
South: wat doe je in de sportschool voor sport?
1,5 uur afmatten is in ieder geval de moeite waard!!!

SinRostro: wauw wat een resultaat!! Vertel ons je geheim!
Hoe lang heb je over die 22 kilo gedaan?

Jola: dat zoeken naar eten herken ik zo!! En dat zoeken slaat nergens op... ik doe de boodschappen en weet altijd precies wat ik in huis heb!

Timpje: is het gelukt om van de chips af te blijven?

Mariska: 25km fietsen! Netjes!! Is dat naar je werk?

Nog een tip voor iedereen die net begint: maak een foto van jezelf en meet jezelf op! Kilo’s zeggen niet altijd alles, zeker niet als er ook gesport wordt. Dan sta je qua kilo’s even stil maar qua cm gaat het gewoon weer verder!

Zo nu stop ik met stalken 😂
Alle reacties Link kopieren
Jeej! Vandaag ging goed!

Man stond enigzins beteuterd voor me dat er niks lekkers in de kast lag. Nee, klopt... Ik heb niks gehaald. Welke valkuil er niet is, kan ik niet instappen. En in plaats van een zak chips heb ik e nu 2 luchtige crackers gegeten.
En man ging maar aan het brood.

Morgen wil ik een stuk gaan fietsen met dochter. Conditie is nul, dus we zien wel waar we landen. Maar het idee is er.
Alle reacties Link kopieren
Lekker bezig allemaal hoor!

Wakeupje: Het zou fijn zijn als jij een tabel kan maken, voor mij werkt dat wel stimulerend! Vooral als anderen ook vooruitgang boeken.

1,72
37 jaar
Huidig gewicht 71
Streefgewicht 67

Ik heb het boek skinnyminds besteld, ben benieuwd! Ik ga zo lekker naar de sportschool, ik train momenteel onder begeleiding van een fysiotherapeut.
WakeUpje schreef:
21-08-2018 23:09
South: wat doe je in de sportschool voor sport?
1,5 uur afmatten is in ieder geval de moeite waard!

Nog een tip voor iedereen die net begint: maak een foto van jezelf en meet jezelf op! Kilo’s zeggen niet altijd alles, zeker niet als er ook gesport wordt. Dan sta je qua kilo’s even stil maar qua cm gaat het gewoon weer verder!

Zo nu stop ik met stalken 😂
Ik heb gisteren gebokst. Was de eerste keer en was erg leuk. Ben alleen nu bang dat ik niet meer kan lopen (lig nog in bed :rofl: )

Ik vind inderdaad vooral de cm’s belangrijk. Voor de zomer ben ik ook bezig geweest om af te vallen, maar de kilo’s bleven maar hangen. Dat vond ik heel lastig. Nu heb ik ook een streven qua cm’s. Vooral mijn taille mag slanker. (Mijn borstomvang zou ik daaarentegen graag willen laten groeien/vergroten, maar dat is een heel ander onderwerp)
Alle reacties Link kopieren
Haha South, al wel geprobeerd om op te staan? Boksen lijkt mij best pittig idd en dan gelijk 1,5 uur....goed bezig geweest!

WakeUpje, fijn dat je een tabel wil maken. Denk dat het mij wel motiveert als ik zie dat iedereen afvalt en ik achterblijf om nog beter mijn best te doen. Idd leeftijd/lengte/startgewicht/hoeveel afgevallen en eventueel ook streefgewicht.
En wat je zegt, het slaat nergens op het zoeken naar eten want ook ik doe de boodschappen.

SinRostro wat goed dat je al zoveel bent afgevallen. Ik vind het zo knap dat mensen dat kunnen en zo lang de motivatie kunnen vasthouden om door te zetten. Ik vind het al vlug prima als ik een paar kilo kwijt ben en dan laat ik de touwtjes wat losser en dan ben ik weer terug bij af.

Hmm als ik dit lees dan heb ik nog een lange weg te gaan hahaha. Hopelijk kan dit topic en jullie mij blijven motiveren.
Alle reacties Link kopieren
Timpje: bij was/is het belangrijk dat mijn suikerspiegel goed in balans blijft, en dat ik op tijd de juiste dingen eet.
Dit voorkomt snaaien later op de dag en avond bij mij.
Mijn menu ziet er ongeveer zo uit:
O: 150 gr griekse yoghurt met 30 gr muesli
T: fruit
L: 3 sneetjes brood met mager beleg, en vaak wat sla/komkommer/tomaatjes oid erop
T: fruit, gekookt ei (bij nog steeds trek een kopje bouillon)
A: 150 gr aardappel/pasta/rijst, 80/100 gr vlees/vis, 200/250 gr groente
T: snoep groenten, gekookte ei
Ook mocht ik van de diëtiste elke vrijdag en zaterdag 2 glaasjes droge witte wijn :cheer: (maar dat wil ik nu eventjes niet, om de eerste kilo's iets sneller kwijt te raken ;-) )

mariska1974, jola en south: wat zijn jullie al goed bezig met sporten zeg.
En jola zo herkenbaar van het zoeken naar eten, en dat terwijl je al weet wat er in huis ligt.

wakeupje: dat van een foto van jezelf maken is zeker een goede tip, heb het laatst ook gedaan.
Merk dat ik vaak ook teveel bezig ben met het cijfer op de weegschaal, terwijl ik eigenlijk meer naar mijn lichaam moet gaan kijken.
Fijn en bedankt dat jij een tabelletje wilt gaan maken.
Dit zijn mijn cijfers:
Lengte: 163
Leeftijd: 32
Startgewicht: 77
Streefgewicht: 63

De eerste week zal ik niet zoveel kwijt raken (misschien wel niks) want zaterdag gaan wij naar een festival.
En aangezien ik meestal maar 1/2 keer per jaar op stap ga, wil ik zaterdag niet te streng voor mezelf zijn.
Plus ik sta dan waarschijnlijk toch de hele avond/middag te hakkuh :-D
Dit is gelukkig wel het laatste feest, verjaardag of wat dan ook voor de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
Trikkie ga je soms naar mysteryland? :couple:
Alle reacties Link kopieren
Hexie schreef:
22-08-2018 12:51
Trikkie ga je soms naar mysteryland? :couple:
Nee naar "we love the 90's " in nijmegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven