Lijf & Lijn alle pijlers

13 kilo eraf voor de kerst, wie doet er mee?

19-08-2018 10:59 290 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het moet echt weer...afvallen.
3 jaar geleden ben ik keurig 15 kilo kwijt geraakt maar 13 kilo is er weer aan. Onder andere doordat ik een half jaar nauwelijks heb kunnen sporten door een blessure, en uit frustratie ben ik gaan snaaien!

Wie wil er nog meer ongeveer 10-15kg afvallen met gezond eten en sporten en wil met dit forum elkaar wat steunen?
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen begonnen met een klein beetje kwark en blauwe bessen, daarna gelijk de hardloopschoenen aan en mijn training afgewerkt. Daarna 2 rijstwafels met 20+kaas en veel water! Ik volg gedeeltelijk het start to run programma, in 7 weken van 0 naar 3km. Ik heb een langdurige blessure gehad en ik moet vooral rustig beginnen dus dat schema helpt me wel. Ik zit nu in de 4e week, heb in totaal 4 km gelopen in 32 minuten. Niet ontevreden. Ik heb nu alleen ongelofelijke honger...Maarja, ik heb een goede lunch op dus ik wil me niet laten verleiden om wat te gaan eten.

Heb ondertussen het huis gezogen, gras gemaaid en 2 wassen opgehangen dus met het bewegen zit het wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Leuk trikkie! Lekker veel dansen, dan komt het vast wel goed.

Goed bezig mariska! Bij mij moest de knop ook even om en het is ook een kwestie van wennen. Wat voor een blessure heb jij? Ik was altijd een fanatieke sporter maar heb begin dit jaar een ski ongeluk gehad en ben aan mijn knie geopereerd. Ik zit nog midden in mijn revalidatie. Ik wil zo graag maar ik kan gewoon niet en dat is wel frustrerend.
Alle reacties Link kopieren
Hexie, sinds ongeveer maart/april toenemende pijn aan mijn enkel, oorzaak is nooit duidelijk geworden. Na wat gedokter een mri en echo bleek er in de enkel toch een ontsteking te zitten. Die is 2 keer geprikt, de 2e keer met positief effect. Dat is nu een week of 4 geleden. Nu helemaal geen last meer! Maar ik ben toch wel angstig dat het terug kan komen dus ik bouw heel rustig op.

Voor jou ook vervelend zo'n blessure na het skieen. Is het vooruitzicht dat het helemaal goed kan komen?
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend die blessures! Wel knap dat jullie de motivatie dan alsnog vinden zeg.

O en South ik heb zeker wat aan skinnyminds gehad! Denk nu anders over mijn eigen verantwoordelijkheid, valkuilen en excuses. Ik las het op vakantie en ondanks alle lekkernijen zag ik opeens het mooie in van keuzes maken. Of/of maakt het lekkere dat je eet veel lekkerder dan als je steeds en/en neemt. If that makes sense..

Fijn als we een tabel maken met een gezamenlijk account! Hierbij mijn gegevens:

Naam: _Lou_
Leeftijd: 27
Lengte: 1,66
Startgewicht: 74,6
Streefgewicht: 65

Ik neem maar even mijn startgewicht van vorige week.
Alle reacties Link kopieren
Een 2e goede dag gehad.
Man blijft beteuterd naar de snaaikast kijken. Maar zolang hij geen boodschappen doet.. :cheer2:

Vandaag lekker stukje gefietst, geen idee hoe veel ofzo maar we zijn er lekker een poosje tussen uit geweest. Viel me niks tegen. Nog even diertjes gekeken ook.

Merk dat ik verstandigere keuzes maak. Chips of snoep is makkelijk. Nu pak ik een cupasoup of cracker als ik ergens zin in heb.

Heb de food app gedownload, die iemand hier tipte. Werkt best makkelijk eigenlijk. Alleen de avondmaaltijd is wat lastiger als je een eenpansgerecht of ovenschotel hebt ofzo.

Ik heb trouwens de neiging elke ochtend op de weegschaal te staan. En tot nu toe maakt dat ding mij happy hoor. Sinds zondag elke dag een beetje minder, maar de tegenvaller gaat vast een keer komen een dezer dagen.
Alle reacties Link kopieren
Morgen ben ik weer thuis na een maandje vakantie in het buitenland, en ik moet echt aan de bak. vanaf deze week sowieso weer gezond eten en vanaf 2-9 weer sporten! ik heb in het sporten wel veel zin. heb het gemist de afgelopen weken.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Hier al twee goede dagen gehad en werd vanmorgen een beetje blij van de weegschaal 😄 Ben vastbesloten om vandaag opnieuw zonder snoepen door te komen en dan kan ik hopelijk in het weeend ook de juiste keuzes maken. Gaan morgen eten bij vrienden en die hebben vaak heel veel lekkers (ook voor- en achteraf, blijven eten en snoepen). En zondag de verjaardag van mijn zus waar ik de taart moet afslaan 😉

Little_angel, ik sta iederer ochtend en avond op de weegschaal en ach ik weet dat het niet het slimste is, maar kan het niet laten. Waar ik ga sporten wegen en meten ze mij iedere twee weken en dat resultaat hou ik aan. Die weegschaal is ook wat betrouwbaarder dan de mijne haha
Alle reacties Link kopieren
Wat balen van jullie blessures zeg, hopelijk gaat het langzaam de goede kant met jullie op.
Wel super knap dat jullie dan toch nog blijven sporten/bewegen.

Haha little-angel89 ik kan mij dat helemaal voorstellen hoe je man voor de kastjes staat, met een beteuterd gezicht.
Ik herken het die neiging met de weegschaal, betrap mezelf erop dat ik dat ook steeds doe.

daenerys79, lekker hoor een maand vakantie, ben je ook nog weg geweest?

Jola, succes het weekend, dat soort momenten blieven toch moeilijk.

Hier ook 2 hele goede dagen.
Woensdag zelfs nog gebak (mijn lievelings, mokka) op het werk afgeslagen.
Verder elke dag wel een 1 flink gewandeld.
En gisteren en vandaag nog gesport in de sportschool.
Alle reacties Link kopieren
Zo, de eerste kilo is eraf! De hele week keurig gegeten en bewogen.
Nu lekker uit eten om het te vieren! :proud: :facepalm:
Hier ook goede dagen gehad sinds maandag! Maar eerlijk is eerlijk, ook weinig verleidingen!

Ben nog bezig met de tabel, via iPad werd ie niet zo mooi maar heb Mn werklaptop meegenomen om het netter te maken.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat hier ook goed! Ik heb eigenlijk elke dag wat extra bewogen, eten beperkt tot gezonde dingen. Dus dat moet goed gaan op de weegschaal!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een mindere dag.
Tot na de lunch ging het best eigenlijk. Maar omdat alles laat was me laten verleiden tot een makkelijke maaltijd, patat. Eind van de middag een dipje en een hand nootjes gepakt. En was vanochtend zo trots, de weegschaal is nog steeds positief tegen me.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het zo goed gaat! En dipjes horen er ook bij: misschien idee om dat in te calculeren? Ik zou het niet volhouden zonder cheat/treat meals hoor.. en fijn dat het dan onder je controle blijft (ook al is t spontaan) en je je niet schuldig hoeft te voelen.

Ik heb wat te vieren: ben vanaf vandaag meer dan 25 kg kwijt (sinds maart)! :cheer2: Begin van dit topic voelde als een frisse start om toe te werken naar kerst en dat gaf weer wat extra motivatie denk ik. Weeg nu precies 73 kg: mooi startpunt om zo meteen in mijn vakantie van 3 weken gelijk te blijven.

Ik weeg trouwens max 1x per week want werd in begin gek van de schommelingen. Zelfs 1x pw (als je hetzelfde moment doet etc) schommelt al: ene week heb ik bijv -100 gr oid en andere week opeens meer dan een kilo eraf (zoals nu). Ach, dan trek ik maar het gemiddelde over 2 weken haha.

WakeUpje wat fijn dat je bezig bent met een tabel!
Alle reacties Link kopieren
_lou_ wauw wat goed van jou zeg.
Wil je er nog veel af hebben, of ben je al bijna op je gewenste gewicht?

little_angel89, blij ondanks een mindere dag nog steeds trots op jezelf.
Je doet het voor de rest hartstikke goed, dat zie je wel aan je weegschaal.

Vanochtend toch maar weer even op de weegschaal gestaan, en wat ben ik blij verrast.
Weegschaal gaf net 75,2 aan.
Zal vandaag wel weer wat bijkomen, maar dat neem ik maar voor lief.
Morgen weer gezond verder gaan, en dan zal het wel weer goed komen.
Alle reacties Link kopieren
Wat knap zeg Lou, mooi resultaat! Heb je ook een leuke beloning voor jezelf. Volg je een speciaal dieet?

Hier ging het afgelopen weken niet zo heel goed mede door de vakantie. Ik heb de hele week enorme honger en er ook aan toegegeven. Dat is nu gelukkig weer voorbij. Gisteren ook nog lekker uit eten geweest. Ik zal nu wel 73+ zijn maar het is mijn eigen schuld. Het voordeel is wel dat ik nu weer heel erg gemotiveerd ben.

Ik hoop dat het een beetje wil lukken met de tabel wakeupje.

Hoe gaat het met de andere dames?
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig, trikkie! Altijd fijn om de weegschaal te zien dalen toch. En veel aan het sporten zie ik. Ben jij op een specifieke manier aan het eten of “gewoon” minder/gezonder?

Ik had in het begin 68 als doel omdat ik dan (net) een gezond BMI heb. Dat is over 5 kilo: lijkt me wel bijzonder moment. Heb daar ergens 65 van gemaakt zodat ik wat speling heb. Maar eigenlijk hoor je zo vaak dat BMI niet zoveel zegt, zeker niet als je krachttraining doet etc. Ik geniet nu gewoon van feit dat ik nu een M pas en soms een S. En soms kijk ik in de spiegel en zie ik nog de “oude” zelf, maar die momenten komen steeds minder vaak.

M’n vakantie de komende weken is de eerste keer dat ik echt een “pauze” inlast: gelijk blijven lijkt me al moeilijk genoeg tijdens een rondreis in een ver land. Daarna naar 65 op rustiger tempo (vandaar kerst) en daarna zie ik wel. Ik ben nooit snel tevreden, dus houd wel goed in de gaten dat ik niet doorsla. Maarre ik loop op de zaken vooruit; eerst maar weer met beide benen op de grond en richting een gezond BMI ;)

Hebben jullie nog tips voor gelijk blijven op een (lange) vakantie waarin je veel in de auto zit?
Alle reacties Link kopieren
Hexie, die extra motivatie helpt je er vast weer bovenop! Maar klinkt alsof je gewoon vakantie hebt gehouden toch, vakanties zinn ook lastig.. de schade valt vast mee :)

Ik volg geen specifiek dieet oid: probeer 80% van mijn tijd heel gezond en onbewerkt voedsel te eten en 20% minder gezonde dingen (bewerkt). Als ik die 20% (meestal weekend en borrel/feest doordeweeks) oversla, merk ik dat de 80% (5 dagen doordeweeks) lastiger wordt. Dus eet vanavond denk ik zelfgemaakte pizza bijv ;-D heb er nu al zin in!

En hexie, ik geef mezelf indd iedere -5 kg een cadeau. Gisteren (een beetje voorbarig) een jas gekocht die ik vorig jaar al op het oog had, maar de XL was toen net te klein.. nu zit de M heel mooi en stond ik met een glunderend gezicht af te rekenen haha.
anoniem_369726 wijzigde dit bericht op 25-08-2018 08:56
20.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal! Mag ik ook mee gaan doen? Ik ben nu nog op vakantie, hét excuus om nog ff lekker los te gaan haha! Maar vanaf maandag wil ik langzaamaan beginnen, maar heb nog een week vakantie en zal niet té streng zijn voor mezelf. Maar vanaf 3 september begint hier het gewone leven weer en zou ik graag willen beginnen met weer gezonder leven.

Ik ben vorig jaar bevallen na een pittige zwangerschap en bevalling. Uiteindelijk keizersnee. Heb lang last gehouden van klachten en buikpijn dus sporten ging moeizaam. (En ik had er al een hekel aan haha) nu mezelf voorgenomen om na de vakantie weer regelmatig te wandelen en 2x per week krachttraining te gaan doen. Verder door middel van normaler en gezonder eten langzaam aan afvallen. 13 kilo voor de kerst haal ik niet meer. Hoop er in ieder geval 5 af te krijgen. Als 10 lukt ben ik al helemaal happy!
Ik weeg nu 93 + (hoeveel precies weet ik niet ivm vakantie) en ben 1m80.
Het is me eerder gelukt op deze manier, dus ik ben hoopvol gestemd haha!

Fijn dat ik hier zulke goeie verhalen lees! Jullie gaan best lekker ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit ook graag aan. Oktober 2016 woog ik 93 kilo en was daar ongelooflijk klaar mee. Dmv sporten en khd arm eten in een maand of drie 13 kilo afgevallen en lang dat redelijk vast kunnen houden op 80-82 bij een lengte van 1.82. (Volgens de sportschool moest er toen nog een kilo of 10 af, maar ik voelde me hier al heel prettig bij.)

Maar toch gaat het langzamerhand weer totaal de verkeerde kant op, vanmorgen (net terug van vakantie) stond de weegschaal op 89 en no way dat ik de 90 weer in beeld wil zien, tijd voor nieuwe actie dus. Heb eind januari een skivakantie geboekt en pas met dit gewicht niet in de skibroek en jas die ik kocht bij zo’n 82 kilo. Dat is alvast een goede stok achter de deur en zo zie ik dit topic ook.

Wat zijn de plannen:
-1x per week op de fiets naar m’n werk, 25 km enkele reis
-1x per week wandelen 6 à 7 km
-vanaf 1-9 weer naar de sportschool
-toch weer koolhydraten gaan minderen, daar zit ernstig de klad in momenteel.
-stoppen met snoepen en snaaien

Zijn er hier mensen die de afslankreceptenbijbel gebruiken? Ik hoor daar veel goede verhalen over, heb het boek inmiddels aangeschaft, nu nog beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Gister toch een handje chips gezondigd en iets teveel gegeten...
Vandaag met de kinderen naar de stad en bij de macdonalds keurig een salade gegeten. Dat vond ik toch best knap van mezelf. Gelukkig lijkt de regen hier bijna over, ik zal vanavond een rondje gaan hardlopen om nog wat calorieën te verbranden. Hoe reddenjullie het in het week3nd? Ik merk dat wanneer ik thuis ben veel meer zin heb om lekkere dingen te eten. Gelukkig heb ik me tot nu toe ingehouden
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mezelf vandaag verbaasd: weer geen tussendoortjes gegeten :O

Gewoon de hele dag door bezig zijn helpt echt. Maar ik wil eigenlijk ook wel gewoon niksdoen, haha.

Dadelijk pannenkoeken bakken, neem er 2. En morgen een verjaardag: die ga ik op de Skinnymind-manier doen: alleen taart als-ie heul lekker is en max. 3 hapjes.
Alle reacties Link kopieren
Doordeweeks gaat het me best af, maar het weekeind... zucht... je haalt toch wat sneller iets lekkers. Na Ja, maandag gaan we weer streng er tegen aan. Ooit zal het vast positief uit pakken.

Al moet ik zeggen dat vandaag tot nu toe mee valt. Lekker gewerkt vanochtend, lunch met crackers. Daarna pas met avondeten weer gegeten. En nu ligt de avond nog voor ons. Maar morgen gaat om 6:00 de wekker dus ik denk niet dat ik het heel laat maak.

Ben benieuwd wat de weegschaal morgenochtend zegt, dan weet ik wat ik over de hele week heb gedaan. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ben ik ook weer eens!
Op de camping heb ik slecht internet dus reageren lukte moeilijk.

Het ging mwah.... Soms kon ik echt goede keuzes maken, maar soms ook niet. Vooral de wijn smaakt lekker daar.
Vandaag thuis gekomen en ik ga morgen de weegschaal checken. En naar de sportschool want dat bewegen mag wel wat meer.

Lou, wat ongelooflijk knap! Van een XL die niet past naar een mooie M. Ik droom ervan.....

Voor de tabel (wat fijn dat je dat doet!!):
Lengte: 1.74
Gewicht: 89 (vorige week)
Steefgewicht met kerst: 80
Leeftijd: 42

Merk echt dat jullie me motiveren!
Alle reacties Link kopieren
Welkom annicka en heytan.

Au au au, ik heb echt overal spierpijn O_O
Gisteren niet alleen flink los gegaan op de dansvloer, maar ook even niet op mijn dieet gelet.
Resultaat 1 pizza, puntzak friet met een halve frikandel, 1,5 frikandel broodje en de nodige biertjes op.
Gelukkig viel de schade op de weegschaal reuze mee, 700 gr erbij.
Dus die zullen er zo wel weer eraf zijn.
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend was er op de weegschaal 1 kilo af :cheer2:

Het had wel meer kunnen zijn, als ik me het weekeind had gedragen geloof ik. Maar een kilo is netjes en ik hoop deze week er ook weer minstens 1 vanaf te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven