Lijf & Lijn alle pijlers

25 kilo afvallen- deel 3

22-09-2014 21:04 2888 berichten
2016 we gaan met goede moed weer verder!

Ik heb iedereen die nu weer een gewicht doorgegeven heeft dik gedrukt gemaakt, even afwachten of er nog meer terug komen voordat ik mensen eruit haal

Voor de tabel... Wil je erin, laat je gegevens dan dik gedrukt achter op MAANDAG

Dit geldt ook voor het doorgeven van het gewicht elke week. Geef dan de volgende gegevens door:

Afgevallen deze week

Huidige gewicht

Totaal afgevallen

Geef je te lang geen gewicht door (2 weken, tenzij met opgaaf van reden) dan word je uit de tabel verwijderd i.v.m het overzichtelijk houden van de tabel.

NaamLengteStartStreefDeze weekHuidigeAfgevallenCrazycatlady1.7190.56086.83.7CupCakeGirl1.5886,267.50.466.519.7Lalalalalinda1.65115.6801.592.123.5Isa_Bela1.72 88.579.0880.5Ronkel1.69 102<95gelijk 99.52.5Schorpioen361.8299.682.00.796.33.3
Dank je MrsS.

Dat klinkt wel goed, ik ga het ook uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
quote:liara schreef op 17 december 2014 @ 08:35:

Dank je MrsS.

Dat klinkt wel goed, ik ga het ook uitproberen.Graag gedaan! Op ons topic 5:2 staan nog veel meer goede tips en de blog van Melchior Meijer is ook de moeite waard om te lezen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik ga eens even lezen op jullie topic.
Eetlijstje

O: boterhame met muisjes

L: broodje kip van v&d

T: guacemole met wat chipjes en 2 hapjes boterkoek

A: waarschijnlijk patat met biefstuk en sla maar heb niet zoveel honger. Dus misschien de patat maar laten staan.
De Kerst en Oud & Nieuw zijn in zicht. Bij het volgende lijstje zou je denken dat ik aan zou komen. Maar we zullen zien wat ik morgen weeg:

O: Boterham met kruidkaas;

T: 4 koppen koffie, 2 fruitbiscuitjes;

L: 2 oliebollen, groentesoep, krentenbol, kop koffie;

T: 3 koppen koffie, kokosster, glas magere melk;

A: Patat met mayo;

T: Kop koffie, banaan, stukjes meloen.

Beweging:

- 1 uur 15 min. fietsen;

- 20 min. wandelen.

Kokosster.
World of Warcraft: Legion
700 kcal verbrand net dus al het slechte eten is weer weg
quote:schorpioen36 schreef op 17 december 2014 @ 21:31:

700 kcal verbrand net dus al het slechte eten is weer weg goed bezig!
Don't know, don't care
Ik gooi er nogal met de pet naar momenteel. Iedereen komt thuis met kerstpakketten waar de meest lekkere dingen inzitten, dus het moeilijk me in te houden. Maar ik ging even op de weegschaal staan en ik ben nog steeds niet aangekomen, dus dat is al heel goed vind ik zelf.

Niet aankomen vind ik wel een goed streven voor de maand december. Afvallen doe ik daarna wel weer.
Eetlijstje van gisteren:

L: tosti

T: noten

D: prei, aardappels, vlees en vla

T: groot stuk chocola met noten en marsepein

Valt eigenlijk ook best wel mee nu ik het zo zie.
Ik viel met 2 oliebollen en een bak patat toch 600 gram af. Ik eet er wel mayonaise bij, per frietje een heel kleine klodder mayo, maar frieten die volledig doordrenkt zijn van mayo mijd ik, en die belanden tezamen met het bakje in de vuilnisbak van de snackbar. Maar... patat is niet zo'n grote dikmaker, maar zonder vlees en groente, heeft het niet erg met gezond en verantwoord eten te maken. Af en toe is patat niet verkeerd.

Vanochtend bereikte ik de magische grens van 85 kg. Daarmee ben ik in totaal 7,2 kg afgevallen. Nog 4 kg te gaan voor het streefgewicht.

Vandaag heb ik een berlinerbol-achtige koek gegeten met poedersuiker. Dat nam de plaats in van weer 2 oliebollen.
Ik wou dat ik ook een man was! Met wat jij eet val ik niet af maar kom ik alleen maar aan. Ook al beweeg ik elke dag.

Vandaag alleen paar dropjes genomen en dat is niet zo erg.

O: 2 spelt met muisjes

T: 1 spelt met muisjes en banaan

L: 2 spelt met muisjes

T: appel

D: 2 kant en klare cheeseburgers en stukje vlees. ( niet echt verantwoord )

Zo weer sporten. En dan pas dinsdag weer.
Hans, ik denk hetzelfde als schorpioen: ik wilde dat ik een man was. Het lijkt zo makkelijk te gaan bij jou. Als ik eet volgens jouw eetlijstjes kom ik alleen maar aan.

Vandaag:

L: tosti, 2 volkorenbrood met pindakaas

T: 2 mandarijnen

D: groente en vlees (geen aardappels)
Bij vrouwen gaat dat lastiger, maar volgens mij mogen ze zwaarder wegen bij een gegeven lengte. Hoe zij efficiënt kunnen afvallen, geen idee.

En of andere mannen meer moeite hebben met afvallen dan ik? Geen idee. Door het gesnoep kwam ik niet snel aan, maar zeer langzaam, zonder dat ik het echt in de gaten had. Ik kwam langzamer aan dan ik nu afval.
Ik herken het Hans. Mijn man was in een aantal jaar een behoorlijk aantal kilo aangekomen en nu was hij in een half jaar ca. 20 kilo afgevallen zonder zichtbare moeite. Best wel frustrerend voor mij
Vandaag:

T: 2 koppen koffie, koek met jam en poedersuiker;

L: Erwtensoep, krentenbol, kop koffie;

T: 2 koppen koffie, pindakoekje, glas melk;

A: Boterham met witte vlokken;

T: Kop koffie, banaan, boterham met witte vlokken.

Beweging:

- 1 uur fietsen;

- 20 min. wandelen.

Erwtensoep ondermijnt de zin in warm eten en neemt dan ook zijn plaats in. Morgen wordt er door mij gekookt. Het fruit moet ook weer aangevuld worden. Ik ben trouwens gek op fruit, in het bijzonder bananen, meloenen, ananas en druiven. Ik hou niet zo van mandarijnen. Appels durf ik door astma niet te eten; ben bang voor benauwdheid en eczeem in de mond.

Morgen zal waarschijnlijk een ongezonde dag worden, met bier, saucijzenbroodjes en misschien cola. Ik heb een kerstborrel, waarmee de kerstvakantie ingeluid wordt. De twee weken daarna heb ik dan ook kerstvakantie.
Hans: volgens mij mogen mannen juist zwaarder zijn bij bepaalde lengte. Mijn man is 5 cm langer en weegt ook meer maar is echt slanker . Ze mogen ook meer wegen doordat ze meer spiermassa hebben . Maarja elke man of vrouw is weer anders. Ik ben 1.82 en er zijn vrouwen die 65 kilo wegen en er niet uitzien of ze anorexia hebben omdat ze smal gebouwd zijn. Mijn bottenstructuur en eigenlijk hele lijf is grof.

En ook fijne vakantie!

Maandag trouwens uit eten bij all you can eat voor verjaardag dus nog ff 3 dagen er tegenaan en dan maandag wegen en dan ff beetje loslaten.
quote:hans66 schreef op 18 december 2014 @ 22:11:

Morgen zal waarschijnlijk een ongezonde dag worden, met bier, saucijzenbroodjes en misschien cola. Ik heb een kerstborrel, waarmee de kerstvakantie ingeluid wordt. De twee weken daarna heb ik dan ook kerstvakantie.Ik heb alleen maar een glas cola en een glas cola zero gehad.
Dat heb je goed gedaan Hans

Eetlijstje vandaag

O: 3 speltboterhammen met gestampte muisje

T: banaan

L: patatje special ( was weer vette hap dag)

D: spaghetti bolognaise

Heb deze zeker 1500 kcal met sporten verbrand dus het maakt niet uit. Vananvond alleen nog wat fruit ofzo

T: 3 koppen koffie, 1,5 saucijzenbroodjes;

L: Krentenbol;

T: Glas cola, glas cola zero, kop koffie, pindakoekje;

A: Gehakt, kastanjechampionroerbakgroente, bami/spaghettimix, spaghettini;

T: Kop koffie.

Beweging:

- 1 uur fietsen;

- 20 min. wandelen.

Spaghettini is een vorm van spaghetti. Het zijn geen lange slierten die moeilijk zouden zijn om te koken en te eten, maar het zijn kleine stukjes. Ze lijken op vermicelli, maar hebben echter de smaak van spaghetti.
Hier gaat het al dagen vrij slecht.

Krijg overal véél te véél lekkers aangeboden.

En heb tegelijk een houding van "dan maar verder na nieuwjaar".

Gelukkig wel 14 dagen thuis vanaf vanavond.

Op mijn werk wordt getrakteerd als zot en ik kan echt niet elke keer afslaan.

En hoe kan je nu "nee" zeggen tegen bijvoorbeeld een portie zelfgemaakte chocomousse voor 't goede doel (Music for life - het Belgische equivalent van jullie Serious Request) als iedereen sponsort en mee-eet? Ik hou het dan op 1 portie in plaats van de halve kom, maar het blijft slecht (maar wel lekker).

Vandaag viel overigens nog mee qua eten.

O: Kop melk

T: 2 koppen koffie (met melk en canderel) + 1 speculaasje

L: 3 bruine boterhammen met chorizo en water - 1 yoghurtje

D: Mini-pizza's (pitta broodjes in 2 gesneden) met gebakken ei / scampi (en tomatensaus, champignons en ui) + 2 glazen rosé wijn
quote:schorpioen36 schreef op 19 december 2014 @ 18:46:

Dat heb je goed gedaan Hans

Eetlijstje vandaag

O: 3 speltboterhammen met gestampte muisje

T: banaan

L: patatje special ( was weer vette hap dag)

D: spaghetti bolognaise

Heb deze zeker 1500 kcal met sporten verbrand dus het maakt niet uit. Vananvond alleen nog wat fruit ofzoJe verbrand geen 1500 kcal met sporten tenzij je een topsporter bent.
quote:mrsdoubtfire2 schreef op 19 december 2014 @ 23:52:

[...]

Je verbrand geen 1500 kcal met sporten tenzij je een topsporter bent.2 uur fietsen is al 1700 kcal dus als je een uur bokst en dan nog een uur wat doet zal je best meer verbruikt hebben dan met een beetje fietsen ;)
Don't know, don't care
Lala: is Mrs. Doubt er nog steeds? Hb haar geblokt.

Moest trouwens 1500 kcal deze hele week zijn. Woordje vergeten te schrijven 😝 . Deze week 1 uur gelopen met helling en dat was 700 kcal volgens dat apparaat. Gister 45 min gelopen en 500 en maandag gebokst. Dus 1500 kan echt wel. Je kan best 1500 kcal met sporten verbranden op een dag alleen wat langzamer dan een topsporter. Waarom is dat mens er nog niet afgegooid ?
Mierot: gewoon proberen op te letten en idd 1 januari er weer hard tegenaan.
Mietrot, die chocolademousse klinkt wel heel erg lekker! Ik vind deze maand ook moeilijk hoor, er zijn overal zoveel lekkere dingen.

Schorpioen: tuurlijk kan je best zoveel kcal verbranden. Trek het je niet aan, er op reageren is teveel aandacht voor dat mens joh.

Vandaag eindelijk eens gaan denken over het kerstmenu. Ik ben volledig inspiratieloos, dus het zal wel de standaard gourmet worden Ach, dat is altijd lekker en gezellig, dacht ik maar zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven