Lijf & Lijn alle pijlers

40+, 10 kilo afvallen, geen crashdieet

03-08-2019 09:01 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,
Ik ben Goodvibes80, en wil graag minimaal 10 kilo afvallen. Niet door een crash dieet, maar door mezelf beter te leren kennen en erachter te komen waar het mis gaat. Zodat ik aanpassingen kan maken in mijn levensstijl, betere keuzes, minder snaaien (vooral ‘s avonds :-( ), maar toch nog steeds genieten. Ik heb nooit echt een dieet gevolgd.
Ik ben 43 jaar, weeg nu 90 kilo, ben 1,75 m lang, en wil graag eerst richting de 80 kilo. De kilo’s zitten een beetje overal, nog steeds een zandloperfiguur, maar in de meeste “gewone” winkels zit ik echt in de grootste maat.
Zijn er meer dames die hetzelfde willen? Lijkt me superleuk om samen het proces aan te gaan.

Groetjes !
Alle reacties Link kopieren
Travelgirl, fijn om advies te krijgen van een diëtiste. Ken de voedselzandloper niet. Zal eens kijken wat dat inhoudt.
Zou wel super zijn als het lukt!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken de voedselzandloper ook niet. Ben benieuwd, ga eens kijken.
Vandaag ben ik aan het werk en op mijn werk is ALTIJD iets lekkers voor handen, maar het is me gelukt om nog niks in mijn mond te stoppen. In de pauze even een klein half uurtje rondgelopen en tussendoor ga ik in elk geval steeds even rechtstaan en een stukje lopen. Veel stappen zijn het niet, maar beter dan 8 uur achter elkaar zitten.
Vinden jullie gewicht belangrijk als getal, of meer hoe je kleding zit / hoe je eruit ziet op een foto of in de etalage;)?
Alle reacties Link kopieren
wat goed gaan jullie allemaal! en macBE, bedankt voor je felicitaties!
ik had een leuke dag, wel een beetje dubbel gevoel dat mijn kleine meisje al zo groot wordt!!!
Wel taart gegeten en alles wat ik wilde.
Man heeft deze week nog vakantie en kinderen zijn weer naar school, dus dan vindt hij het altijd leuk om samen ergens te lunchen. Dat helpt niet voor de lijn maar wel voor de relatie, dus daar denk ik dan maar niet teveel over na..... :-D
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Deanerys,
Nog gefeliciteerd.
je moet je niet alles gaan ontzeggen, want dan wordt het alleen maar moeilijker. Kan je tijdens de lunchen niet een verantwoorde keuze maken ?

Macbe, voormij is het met name belangrijk dat ik een of meer maatjes minder kan dragen, dat is toch makkelijker shoppen. En wat betreft de foto's, dat is mooi meegenomen, maar ik sta meestal achter de camera.


Voor degenen die de voedselzandloper niet kennen, hier in het kort de uitleg.

De Voedselzandloper is een methode die is bedacht door dr. Kris Verburgh. Verburgh claimt dat mensen met de Voedselzandloper langer en gezonder leven en als bijverschijnsel gaan afvallen. In de bovenste driehoek van de zandloper staan voedingsmiddelen die zouden moeten worden vermeden. In de onderste driehoek staan de voedingsmiddelen die als alternatief gekozen kunnen worden.

Voor mij betekent het dat ik niet zoveel moet aanpassen in mijn dieet, ik hoef ook geen "moeilijke" producten te kopen. Ik zal mij niet volledig op de voedselzandloper richten omdat mijn diëtist ook naar mijn hardloop doelen kijkt.
Alle reacties Link kopieren
Daenerys, als je man nog vakantie heeft en je kunt lekker samen lunchen enzo, dan zou ik dat ook doen hoor. Geniet ervan.

Travelgirl, bedankt voor de uitleg. Ik had gisteren ook even gegoogled. Ik denk dat ik dan teveel koolhydraten eet. Toen ik de vorige keer 30 kg ben afgevallen, heb ik er niks voor gelaten. Alleen met mate en goede keuzes maken. Bijvoorbeeld met oud en nieuw wel een oliebol, maar dan op een eetmoment (ipv mijn avondcracker ofzo), dus niet als extra'tje. Of in de zomer 's middags een ijsje, maar dan ipv een boterham op mijn eetmoment van rond 15 uur. Ik wil toch eens kijken of het me nu weer op deze manier lukt, maar ik vind die zandloper wel iets om te onthouden.

Het gaat mij ook meer om kleding enzo hoor, dat valt ook onder "uiterlijk"/foto's. Ik bedoelde meer dat een bepaald getal me niet zoveel zegt, ik zeg mijn gewicht toch tegen bijna niemand. Dus of ik nu 90 of 80 weeg, tja... Het gaat inderdaad meer om wat je wel past met 80 kg en of het lekker zit, ipv met 90 kg.
Alle reacties Link kopieren
Fijne uitleg Travelgirl, dank je
Heb er nog wat op gegoogled en zag er mooie plaatjes bij.
Ben wel blij net de donkere chocolade😇.


Wat betreft afvallen gaat het mij er vooral om dat ik weer een beetje in model kom. Dus vooral hoe het er uit ziet en het gewicht ansich maakt mij niet zo veel uit. Gebruiken het aantal kilo’s vooral als richtlijn.

Vandaag wel goed gegeten en ruim binnen de 1500 kcal gebleven. Blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Hoe gaat het met jullie? Ik ga een vrij moeilijk weekend in qua feestelijkheden en verleidingen. Maar....deze week is zó goed gelukt, dat ik het echt zonde zou vinden om er nu 3 dagen geen rekening mee te houden.

Dus....hopen dat het lukt om zoveel mogelijk te weerstaan en echt met mate te snoepen ;)


Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
En dan die Big Mac reclame tussendoor :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Droom19 schreef:
06-09-2019 12:08
En dan die Big Mac reclame tussendoor :rofl:
:puh:
Ik ben nog geen 40, maar wel al bijna 10 kilo afgevallen door zoveel mogelijk suikervrij te eten. Dus inderdaad niet als crashdieet maar heel langzaam en meer als levenstijl om het ook vol te kunnen houden. Nu het laatste stukje weer wat strenger begonnen met de suikerchallenge van het diafetesfonds mee. Doen meer mensen dat hier? Ik wil het wel wat langer volhouden dan een week...
Alle reacties Link kopieren
Anne, WoW wat knap. Heb zelf ok zitten denken om suikervrij ( tijdelijk) te gaan eten. Heb het vermoeden dat het heel confronterend is als je alle verstopte suikers ontdekt.

Ga ook eens kijken naar de challenge
Ja, ik ben nu wel zo iemand die in de supermarkt de ingrediëntenlijst staat te lezen, maar op een gegeven moment weet je natuurlijk ook welke producten je het beste kunt nemen. Bij mij werkt het heel goed en ook als je dan weer wat minder streng gaat zijn is het zo'n gewoonte geworden dat je gewoon nog steeds heel wat maaltijden per dag zonder suiker eet waardoor ik in ieder geval dan veel makkelijker op gewicht blijf. Dit is het eerste dieet waar ik nog vrijwel geen jojo-effect heb gehad. En dus 8 kilo afgevallen sinds vorig jaar september. Nu nog proberen 2 en dan wil ik op gewicht blijven. Ik denk dat het gaat lukken. Ik ben heel benieuwd naar ervaringen van anderen met suikervrij eten. Omdat het bij mij zo onverwacht goed heeft gewerkt.
Alle reacties Link kopieren
Anna2208 👏👏wat knap zeg. Wat ik me afvroeg let jij alleen op de suiker in de ingrediënten of ook hoeveel koolhydraten erin zitten.
Ik ben fan van de AH app, dan kan je vanuit je luie stoel de producten bekijken.

Ik probeer naast koolhydraten ook de suikers te minderen. Heb deze week geen zoet beleg gegeten, geen drinken met suiker. Voor mij als duiker junk is
Dat erg knap
Deze week is goed verlopen, nu kijken hoe het weekend gaat.
Travelgirl33 schreef:
07-09-2019 12:17
Anna2208 👏👏wat knap zeg. Wat ik me afvroeg let jij alleen op de suiker in de ingrediënten of ook hoeveel koolhydraten erin zitten.
Ik ben fan van de AH app, dan kan je vanuit je luie stoel de producten bekijken.

Ik probeer naast koolhydraten ook de suikers te minderen. Heb deze week geen zoet beleg gegeten, geen drinken met suiker. Voor mij als duiker junk is
Dat erg knap
Deze week is goed verlopen, nu kijken hoe het weekend gaat.
Ja ik let alleen op de toegevoegde suikers dus kijk vooral naar de ingrediëntenlijst veel minder naar voedingswaardetabel. Ik eet gewoon brood (van een bakker die geen suiker toevoegt) aardappelen en rijst. Ik eet dus niet koolhydraatarm hoewel het door producten die suikerrijke producten vervangen (vlees op brood ipv hagelslag bv) wellicht wel iets minder koolhydraten zijn dan eerst. En ik eet ook geen producten met heel veel natuurlijke suikers zoals siroop of honing. Maar daarom gaat het waarschijnlijk ook niet zo snel (omdat ik wel koolhydraten eet) maar kan ik het wel prima volhouden. Ik zeg natuurlijk niet dat het voor iedereen zo werkt. Daarom ben ik zo benieuwd naar anderen die dit doen.
Alle reacties Link kopieren
Nou suikervrij is zeker niet gelukt dit weekend... ik mag nu officieel meeschrijven want sinds gister ben ik 40!
Maandag begint het echte leven weer, man gaat dan ook weer aan het werk en ik heb me voorgenomen om vanaf maandag weer aan de bak te gaan. Dus weer lekker sporten en normaal eten, geen snoep meer voor mij, minder koolhydraten en veel groente.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!
Ik ben de verjaardagsactiviteiten redelijk doorgekomen ;) Niet veel gesnoept, maar wel ongezonder gegeten dan anders. Daarnaast wel vrijdag 15.000 en gisteren 18.000 stappen gezet (is voor mij veel), dus hopelijk compenseert dat een beetje...

Suikervrij eten...tja, ik weet dat suiker niet goed is, dus probeer in elk geval daar rekening mee te houden. Maar bijvoorbeeld verpakkingen lezen in de supermarkt heb ik nog nooit gedaan, ook niet toen ik 30kg ben afgevallen. Ik geef eerlijk toe dat ik daar te lui voor ben, net als op een andere manier rekening houden met eten tijdens afvallen. Bijvoorbeeld punten tellen bij weight watchers enzo. Nooit gedaan, ik vind iets als snel “gedoe” en daardoor moeilijk vol te houden.
Maar dat ligt voornamelijk aan mij, hoor. Ik snap dat je op een gegeven moment al sneller weet welke producten wel of niet goed zijn, of bv bij WW dat punten tellen steeds handiger gaat. Dus het is van mij uit gezien gewoon een kwestie van er niet in willen investeren. Luiheid dus (6) .

Ik vind van iedereen die het lukt om af te vallen dat heel knap en denk dat iedereen zo haar of zijn manier heeft om dat te bereiken. Dus go for it allemaal en hopelijk krijgen we hier dan veel berichtjes over verloren kilo’s ;)
Alle reacties Link kopieren
Daenerys, gefeliciteerd! Heb je het uitgebreid gevierd?

MacBE, goed gedaan met alle feestjes. Ook een hele kunst.
En superknap die 18.000 stappen.

Bij mij is de eerste 1,2 kilo er af. Ben ziek geweest en dat heeft lekker meegeholpen want ik had totaal geen trek. Een geluk bij een ongeluk.
Nu de rest er af met gezond eten.
Alle reacties Link kopieren
Lekker Plukkie, 1,2 kg! Reden is minder, dus hoop dat je goed opgeknapt bent. Maar ergens een gelukje bij een ongeluk, vanaf nu hopelijk gezond verder.

Ik heb mezelf voorgenomen om pas na een maand te wegen, omdat ik anders bang ben teleurgesteld te worden.

Hoewel ik degene was die zei dat een getal me niet zoveel zegt, hoop ik natuurlijk wel dat het getal op de weegschaal lager wordt ;)
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het goed. Heb vanmorgen op de weegschaal gestaan en ben nu 1.2 kilo kwijt. Hou me strikt aan de adviezen van de diëtist. Merk dat ik meer maat hou en dat ik me ook beter voel. Heb veel minder last van vreedkicks of het gevoel dat ik suiker moet hebben.

Macbee, ik snap heel goed wat je bedoelt, ik begin altijd aan actief mijn eetpatroon bij te houden. Maar na een paar dagen wordt ik laks. En vind ik het ook een gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Deanery’s! Ik hoop dat je het leuk hebt gehad!

Jullie zijn allemaal goed bezig! Hier gaat het redelijk. Vandaag een hele goede dag, veel beweging en ook nog netjes gegeten. Als ik dit volhoud kom ik een heel eind. Ik probeer ook wat minder koolhydraten te eten en ook minder suiker. En gewoon wat minder van alles, en veel groenten als alternatief. Ik heb vandaag 25.000 stappen! Eerst vanochtend 8,5 km afwisselend hard gelopen en gewandeld. Ik gok 6 km van de afstand hard gelopen en 2,5 km gewandeld. Verder veel in de tuin gedaan, huis opgeruimd, wasjes gedaan etcetera.

Travelgirl en plukje fijn die eerste 1,2 kilo! Is dat toeval? ;-
Alle reacties Link kopieren
Wow wat een hoop beweging krijgen jullie allemaal!

Ja ik heb zeker een leuke dag gehad vrijdag!
Ik ben wakker gezongen door man en kinderen, toen de kinderen naar school waren hebben man en ik in de stad een cadeautje geshopt, mooie armband gekregen!
Toen de kinderen uit school gehaald, taart gegeten (kaarsjes uitblazen is gewoon een must al word ik 80) en aan het eind van de middag kinderen naar schoonouders gebracht uit logeren en toen zijn man en ik poepchic uit eten geweest! heerlijke dag!!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Travelgirl ook 1,2 kg kwijt, fijn! En ook fijn te horen dat het makkelijker wordt.
Goodvibes,, wow zoveel stappen, goed zeg!
Daenerys, klinkt als een heel gezellige dag!

Tot nu toe staan er vandaag 12.000 stappen op mijn teller (uur gelopen en vanochtend lopend boodschappen gedaan), dus dat doel is in elk geval alweer bereikt. Nu nog zoveel mogelijk erbij.
Niet snoepen en normaal eten gaat vandaag ook goed. Morgen heb ik echter de hele dag een meeting met gezamenlijke lunch en da’s toch wel anders dan mijn eigen 2 boterhammen met kaas die ik normaal eet. Dus maar weer proberen om er toch zo goed mogelijk doorheen te komen met zo weinig mogelijk extra’s.
Ik heb net gewogen (doe ik 1 keer per week) en de suikervrije week heeft verschil gemaakt van -300 gram. Daar ben ik eigenlijk wel tevreden mee. Dus ik ga nog even door.
Fijn dat het bij jullie ook goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Anne, na een week zonder suikers vind ik 300 gram een mooi resultaat. Voel je jezelf ook beter, door minder suiker te eten.

Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben, heeft iemand nog een lekker recept, bijv salade?
Ik ben erg van de wraps, met Philadelphia kaas, sla verse mango en kipfilet.
Alle reacties Link kopieren
ik heb laatst couscoussalade gemaakt, dat vond ik erg lekker, had ik niet verwacht.
https://www.leukerecepten.nl/recepten/c ... lade-feta/
Don't cry, buy a bag and move on.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven