Lijf & Lijn alle pijlers

40+, 10 kilo afvallen, geen crashdieet

03-08-2019 09:01 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,
Ik ben Goodvibes80, en wil graag minimaal 10 kilo afvallen. Niet door een crash dieet, maar door mezelf beter te leren kennen en erachter te komen waar het mis gaat. Zodat ik aanpassingen kan maken in mijn levensstijl, betere keuzes, minder snaaien (vooral ‘s avonds :-( ), maar toch nog steeds genieten. Ik heb nooit echt een dieet gevolgd.
Ik ben 43 jaar, weeg nu 90 kilo, ben 1,75 m lang, en wil graag eerst richting de 80 kilo. De kilo’s zitten een beetje overal, nog steeds een zandloperfiguur, maar in de meeste “gewone” winkels zit ik echt in de grootste maat.
Zijn er meer dames die hetzelfde willen? Lijkt me superleuk om samen het proces aan te gaan.

Groetjes !
Alle reacties Link kopieren
Anna, wat fijn dat je er al bijna bent! Inderdaad, dan op gewicht blijven en niet meer afvallen of weer aankomen is ook een nieuwe stap om even uit te proberen waar je je goed bij voelt. Zo ver ben ik nog niet;)

Ondanks dat ik dit weekend voor een weekend redelijk opgelet heb wat ik gegeten heb, voel ik me toch niet zo fit. Ik heb helaas het prikkelbare darm syndroom en dat betekent dat ik me vaak "opgeblazen" voel, of "dik", zo kan je het ook noemen. De afgelopen 3 weken sinds ik op mijn voeding let wel minder last van gehad, maar helaas is dat nu weer terug.
Ik voel me dus juist niet alsof ik afgevallen ben, maar eerder alsof ik enorm veel gegeten heb :cry: Hopelijk wordt het snel weer wat beter. Maandag mijn weegmoment.
Alle reacties Link kopieren
Anna, knap hoor. En heel fijn dat je al zo dicht in de buurt bent.
Vinder ook wel interessant dat je meer energie hebt gekregen.
Dat zou ik misschien nog wel liever willen dan een kilo eraf😁

Mac, ben echt benieuwd show jij zoveel stappen loopt. Ik kom daar echt niet aan. Soms denk ik weleens dat het goe zou zijn om een hond te hebben dan moet je echt wandelen.

Afgelopen vrijdag weer gewogen. Gewicht gelijk gebleven en eigenlijk was ik daar nog blij mee. Weekend ervoor super uitgebreid gegeten en meteen een ruime kilo erbij. Dat heeft dus de hele week gekost om er weer af te krijgen. Maar is wel Gelukt.

Om verder af te vallen zal ik wel iets strenger voor mijzelf moeten zijn.
PLUKKIE78 schreef:
24-09-2019 18:22
Anna, knap hoor. En heel fijn dat je al zo dicht in de buurt bent.
Vinder ook wel interessant dat je meer energie hebt gekregen.
Dat zou ik misschien nog wel liever willen dan een kilo eraf😁

Mac, ben echt benieuwd show jij zoveel stappen loopt. Ik kom daar echt niet aan. Soms denk ik weleens dat het goe zou zijn om een hond te hebben dan moet je echt wandelen.

Afgelopen vrijdag weer gewogen. Gewicht gelijk gebleven en eigenlijk was ik daar nog blij mee. Weekend ervoor super uitgebreid gegeten en meteen een ruime kilo erbij. Dat heeft dus de hele week gekost om er weer af te krijgen. Maar is wel Gelukt.

Om verder af te vallen zal ik wel iets strenger voor mijzelf moeten zijn.
Ja, dat vind ik ook heel fijn en een van de redenen dat ik het zo goed volhoud volgens mij. Eerst wilde ik vaak overdag gaan slapen (in het weekend deed ik dat dan ook, door de week werkte ik dan met dat gevoel) en 's avonds niets anders meer doen dan op de bank hangen. Dat is nu echt veel minder.

Vandaag wel een chocoladekoekje genomen omdat ik het niet wilde weigeren van degene die het aanbood. Maar dat kan ik dan ook gewoon hebben, niet ineens weer moe ofzo en ook daarna geen eetbui. Ik weet dat het niet bij iedereen hetzelfde werkt maar het is de moeite waard om het te proberen zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Plukkie, ik liep ook nooit 10.000 stappen hoor. Maar een stappenteller werkt bij mij wel motiverend. En ik ging ongemerkt van mijn verplichte half uur lopen per dag, naar nu meestal rond de 50 à 60 minuten. En daarnaast dan ook veel dagelijkse dingen lopend doen ipv met de auto of fiets.
Of het ook echt gewichtsverlies tot gevolg heeft zullen we maandag weten;)
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Hier gaat het nog steeds goed en leven mijn weegschaal op goede voet. Moet volgende week naar de diëtist dus dan hoor ik meer.
Op dit moment ben ik nog in een flow, ik heb het weekend de Dam tot Damloop uitgelopen.

Macbe, goed hoor dat je elke dag de 10.000 stappen red.
Vervelend dat je zoveel last van je buik hebt. Heb jij wels eens gedacht om het fodmap dieet te volgen. Ik heb het met een van mijn kinderen moeten doen en uit eindelijk zijn wij er achter gekomen wat hij niet of minder moest gaan eten.

Plukkie je schrijft dat je strenger moet zijn, maar misschien is het makkelijker dat je tegen jezelf moet zeggen andere keuzes moet maken.
Voor mij was het een eye opener dat ik mijn bord voor de helft met groenten moest nemen en dan een klein stukje vlees en een klein beetje aardappelen/ rijst of pasta.
Alle reacties Link kopieren
hallo dames! fijn om te lezen hoe goed jullie bezig zijn! ik heb de motivatie weer een beetje teruggevonden, deze week druk bezig in de sportschool, ik merk dat ik daar weer zin in krijg om te gaan. na het sporten voel ik me altijd heel goed, en trots dat ik ben gegaan. das wel lekker
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen

Travelgirl dat dieet ken ik niet. Zal ik eens googelen. De laatste tijd ging het best goed en dan weer een tijd niet helaas.
Daenerys ook in de goede flow, lekker! En trots zijn na het sporten mag zeker!

Ik heb vanavond een frietje gegeten. Niet zelf thuis uit de airfryer, maar echt van de frituur, met een dikke klodder Belgische mayonaise. Ik had niet zoveel keuze qua eten (oké die mayo had ik niet hoeven kiezen), maar ik dacht ook: een frietje op zijn tijd moet kunnen. Niet te krampachtig met dat soort dingen omgaan.

Dat vond ik enerzijds wel knap gedacht, maar ik merk ook dat ik het anderzijds toch liever niet gegeten had. En da's niet goed, want dan ben ik er dus toch vrij krampachtig mee bezig.
Afvallen is veel meer dan lijnen, dat blijkt wel weer.
Fijne avond!
Alle reacties Link kopieren
Macbe, je hebt helemaal gelijk met je quote afvallen is meer dan lijnen. Ik vind het een mooie tegel spreuk. Heb je genoten van dat frietje en je niet misselijk gegeten ? Dan moet het toch kunnen zolang het niet elke dag is.

Gaan jullie nog wat leuks doen het weekend, helaas moet ik werken .
Alle reacties Link kopieren
Travelgirl, misschien moeten we er een tegeltje van laten maken;)
Ik heb op zich wel van het frietje genoten, maar liever had ik een iets kleinere maat gehad (ik had maat “klein”, maar vond ‘m echt groot, dus de volgende keer neem ik een “kinder”). Omdat ik dan ook het idee heb van: “Oké, ik pas de maat nu aan, dus van de hoeveelheid die ik heb, mag ik ook echt genieten”.
Ik heb net al wel weer 5 kwartier gelopen, dus ik denk niet dat het echt veel schade heeft aangebracht. En dat weet ik met mijn verstand ook sowieso wel, maar toch.

Straks is er een soort familiemoment op het werk van mijn man. Er is een frietkraam en een ijskraam. Maar 2 dagen achter elkaar friet, daar heb ik toch niet zo’n zin in, ik weet zeker dat ik daar niet echt van geniet. Dus dat sla ik dan maar over.

Morgen gaan we een dagje naar Leuven (daar wonen we niet ver vandaan) en zondag weet ik het nog niet.
Succes met werken voor wie dat moet en verder ook voor iedereen een leuk weekend!
Maandag laat ik weten of en hoeveel ik ben afgevallen deze eerste 4 weken..... ;)
Alle reacties Link kopieren
Dames.....ik ben gaan wegen straks....
Maandag 2 september: 91,8 kg
Maandag 30 september: 88,3 kg
:cheer: :cheer: :cheer:
:yes: :yes: :yes:
Alle reacties Link kopieren
MacBE schreef:
30-09-2019 09:13
Dames.....ik ben gaan wegen straks....
Maandag 2 september: 91,8 kg
Maandag 30 september: 88,3 kg
:cheer: :cheer: :cheer:
:yes: :yes: :yes:
wow, 3,5 kilo! dat is echt goed macbe! gefeliciteerd!
Don't cry, buy a bag and move on.
Gefeliciteerd! En is het goed vol te houden hoe je dat nu doet want dat is het belangrijkste denk ik
Alle reacties Link kopieren
Bedankt ;);)
Ik ben ook heel blij. Ik weet dat het in de eerste maand wat sneller kan gaan, dus ik hoop nu in de volgende maand zo'n 2.5 kg af te vallen. Ik ga nu weer op de weegschaal op 1 november. Heel af en toe wegen bevalt me beter dan elke week (omdat ik bang ben niet gemotiveerd te blijven als er een keer niet zoveel af is).

Anna, het is zeker goed vol te houden, want eigenlijk lijn ik niet echt. Ik eet bewust (en moet dat dus ook blijven doen). 6x per dag op vaste momenten en gezonde dingen. Niet zonder er bij na te denken iets in mijn mond stoppen. Of hier op het werk iets lekkers meepakken (wat altijd voor handen is), terwijl ik er eigenlijk niet eens echt zin in heb.
Daarnaast zet ik nu elke dag wel tussen de 10.000 en 15.000 stappen, waarvan 1 uur achter elkaar stevig doorwandelen. Met name in het begin vond ik dat wel zwaar, altijd nog te moeten gaan, ook na een werkdag enzovoort, maar inmiddels lijkt het wel of ik er aan gewend ben en soms kijk ik er zelfs weleens naar uit om nog een stuk te gaan lopen (het moet niet gekker worden haha).

Ik denk dat ik het wel vol ga houden, want ik wil het gewoon heel graag. En getallen op de weegschaal die de komende weken hopelijk volgen, heb ik lang niet meer gezien (heel lang geschommeld tussen zeg maar 89 en 92 kg). Dus dat vind ik ook wel echt leuk, om te gaan merken.

Hoe gaat het met de rest? Lukt het allemaal nog een beetje, de lijn naar beneden?
Alle reacties Link kopieren
Macbe, gefeliciteerd 🎉🎉🎉.je mag trots op jezelf zijn wat je dit al bereikt hebt. En dit is zeker een motivatie om door te gaan.

Ik was gisteren bij de diëtist en zij zag al dat ik was afgevallen,en de cijfers lieten dat ook zien.
Wat wel grappig is macbe, wij lopen een beetje gelijk met de cijfers😁.

Verder kreeg ik van.haar nog een recept om bananen brood en een dadelreep te maken. Aangezien ik als ik werk soms laat eet. Ga ze van de week maken.resultaat horen jullie wel.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Travelgirl. Fijn dat het bij jou ook lukt.
Dat bananenbrood klinkt lekker!
Alle reacties Link kopieren
Macbe, als het bananen brood lekker is, zal ik je het recept geven.

Ik heb ook een recept van een dadel reep, ergh lekker en puur natuur.
Alle reacties Link kopieren
Da’s leuk, bedankt alvast!

Ik ben net weer 5 kwartier gaan lopen. Vanochtend ook al ergens heen gelopen waar ik normaal met de fiets of auto heen zou gaan. Nu in totaal 17.000 stappen. Maar ik ben de rest van de middag dan ook niet van plan nog veel te gaan bewegen. Het is weer voor een kop thee op de bank (ik hou van de herfst hoor). Vanavond nog wel een feestje met een bandje, dus misschien nog een beetje swingen. Altijd goed voor de calorieën ;)
Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames, ik ben de afgelopen dagen de keuken ingegaan en heb bananen brood gemaakt erg lekker en low calorieën

Ook de dadelrepen zijn lekker, dus hier voor jullie de recepten.

bananenbrood

Ingrediënten
4 rijpe bananen
3 eieren
180 havermeel
snuf kaneel
½ zakje bakpoeder
3 dadels (verse)
Benodigdheden:
Keukenmachine/ staafmixer
Cakevorm

Bereiding
Verwarm de oven op 180 graden. Leg de dadels 5 minuten in warm water zodat ze wat zachter worden, verwijder de pit en snijd in stukjes. Doe 3 bananen met de eieren, kaneel en dadels in een keukenmachine of staafmixer en mix tot een glad beslag. Doe dit in een kom en spatel de havermeel en bakpoeder er door. Giet het beslag in een cakevorm en leg een gehalveerde banaan er bovenop.


Bak het bananenbrood ongeveer 50 minuten in de oven. Controleer daarna met een prikker of het gezonde bananenbrood gaar is. Bewaar het bananenbrood afgedekt met folie of vries het in plakjes in.

je kunt ook rozijnen, noten en/of fruit toevoegen aan het beslag.

Dadelrepen

250 Gr gedroogde zachte mejoul dadels
175 Gr ongezouten notenmix.

Bakpapier.

Crushe de noten fijn imet staafmixer
Ontpit de dadels en voeg de dadels toe. Mix het geheel en smeer het uit op het bakpapier en leg het voor 3 uur in de vriezer. Daarna in repen snijden en afgedekt bewaren in de koelkast.


Succes allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Hey Travelgirl, bedankt! Lijkt me niet al te moeilijk, ondanks dat ik geen bakster ben. Dus toch eens proberen als ik wat tijd over heb.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de recepten. Ga ik zeker proberen. Lijkt mij erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met iedereen? Het is hier zo stil :confused:
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal! ik ben druk geweest laatste tijd, feestjes, familiegedoe, solliciteren... maar de weegschaal zei gisteren dat ik 1,5 kilo ben afgevallen. heb alleen niet echt door hoe dan, want voor mijn gevoel heb ik er niets aan gedaan. alleen veel minder gegeten, staat me een beetje tegen allemaal. maar heb ook niet opgelet, te weinig eten is ook minder voedingstoffen dus dat is niet goed.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Hey Daenerys, misschien niet helemaal op de juiste manier, maar toch lekker 1,5 kg eraf. Gezonder eten kan vanaf nu weer toch ;)
Alle reacties Link kopieren
ja, vanavond gevulde pasta met courgette en gerookte zalmreepjes. ik heb er trek in. Gisteren wel sate besteld/gegeten, want ik was laat thuis van familiebezoek wat veel energie kostte. vandaag ook weer een vermoeiende dag met een assessment voor een nieuwe baan. morgen uitslapen en ik heb me voorgenomen om eindelijk weer de sportschool van binnen te gaan zien dit weekend...
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Je eten klinkt heerlijk.
Succes met het asessment! Heb je de nieuwe baan dan al, of hangt het daar vanaf?
Ik heb vanavond vroeg gegeten, want moest daarna nog naar mijn werk voor een paar uurtjes. En nu heb ik honger dus...maar ik neem niks. Gewoon even de tanden op elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven