Lijf & Lijn alle pijlers

40+, 10 kilo afvallen, geen crashdieet

03-08-2019 09:01 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,
Ik ben Goodvibes80, en wil graag minimaal 10 kilo afvallen. Niet door een crash dieet, maar door mezelf beter te leren kennen en erachter te komen waar het mis gaat. Zodat ik aanpassingen kan maken in mijn levensstijl, betere keuzes, minder snaaien (vooral ‘s avonds :-( ), maar toch nog steeds genieten. Ik heb nooit echt een dieet gevolgd.
Ik ben 43 jaar, weeg nu 90 kilo, ben 1,75 m lang, en wil graag eerst richting de 80 kilo. De kilo’s zitten een beetje overal, nog steeds een zandloperfiguur, maar in de meeste “gewone” winkels zit ik echt in de grootste maat.
Zijn er meer dames die hetzelfde willen? Lijkt me superleuk om samen het proces aan te gaan.

Groetjes !
Alle reacties Link kopieren
ik hoor het morgen. ik was over met nog 1 andere kandidaat en nav het assessment gaan ze een keuze maken. het ging redelijk en ik herken mijzelf wel in de uitkomst dus ik heb er in ieder geval alles aan gedaan.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Spannend! Succes met wachten. Hopelijk een goed bericht dan morgen 🙏
Alle reacties Link kopieren
Dank je. heb nog niks gehoord. wachten is wel spannend :-D

ondertussen gaat het nog niet zo goed wat eten betreft. maar ik heb wel voor mijzelf besloten dat 5 kilo genoeg is. dan is het vadsige eraf zeg maar. ik ben nu 40, vind mijzelf redelijk prima, maar voor het gezonde zou 5 kilo wel mooi zijn. echt dun word ik niet meer. dat kost me teveel moeite. en dan vind ik het niet meer leuk want koken en eten vind ik te leuk.
maar de knop is nu wel om. vanavond gezond koken. en binnenkort een detox doen samen met man. hij wil ook
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
En, Daenerys, al iets gehoord?
Je moet doen waar je je goed bij voelt. Voor de één is dat 5 kg, voor de ander 10...enz.
Ik wil zelf, nu ik eenmaal op gang ben, wel voor ongeveer 13 kg gaan. Maar ik begrijp heel goed wat je zegt, want eigenlijk geldt dat voor mij ook.
Ik ben een echt wintermens en de voor mij 2 gezelligste maanden van het jaar staan voor de deur. Niet dat ik me dan helemaal volvreet, echt niet. Maar bij gezelligheid hoort voor mij ook lekker eten, een glas wijn, enzovoort. Ik vind "leven" ook belangrijk, net zo belangrijk als gezond leven/afvallen. Dus ik hoop dat ik er een middenweg in weet te vinden de komende maanden.
Samen met je man een detox is leuk, zeker als hij ook wil. Makkelijker vol te houden dan alleen.
Alle reacties Link kopieren
hey MacBE, ik hoor het vanmiddag om 17 u. Ze houden het spannend, zal ik maar zeggen...
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Daernerys heb je de uitslag ? Spannend hoor.

Hier gaat het wisselend, probeer mijzelf aan de dieet adviezen te houden, alleen 's avonds ga is de verleiding te groot. Wel zien andere dat ik kilo's kwijt ben. Ik voel mijzelf ook minder vatsig.

Voor mij is het belangrijkste dat ik lekker in mijn vel zit en ik vind een gezond gewicht ook belangrijk. Voordat ik starten zat mijn BMI tegen de kant van Obese aan. En dat wil ik gewoon niet. Ik hoef niet maat 36 te hebben, maar wil wel in de gewone confectie maat blijven.
Ook de minder kilo's schelen bij het hardlopen, ga zelfs in het voorjaar een halve marathon lopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook benieuwd Daenerys;)

Hier gaat het volgens mij best oké, maar aangezien ik maar 1x per maand op de weegschaal ga, nu pas weer 1 november, weet ik niet zoveel over afgevallen kilo's. De ene keer denk ik te kunnen zien dat ik afgevallen ben, de andere keer weer helemaal niet. Zal ook wel te maken hebben met wat ik aan heb.
Er was één rokje dat ik weer paste, dat eerst echt niet goed meer zat. Maar om nou te zeggen dat er al veel kleren te groot worden, dat ook helemaal niet (helaas).

Ik heb de afgelopen maand geen alcohol gedronken. Hier in België is elk jaar in februari "Tournée Minerale", dan kun je met heel Vlaanderen meedoen om een maand geen alcohol te drinken. Man en ik doen er ook elk jaar aan mee, hoewel ik nog nooit gemerkt heb dat ik me daardoor beter voel of afgevallen was. Waarschijnlijk drink ik daar sowieso niet genoeg voor.

Sinds een tijdje doen we zo'n maand wat vaker per jaar, nu dus weer half september tot komend weekend. Aan de ene kant heb ik wel weer zin in een glas wijn, of een portje. Aan de andere kant ben ik ook bang dat het een negatief effect zal hebben op mijn afvalpoging.
Ik las ergens dat je vetverbranding 3 dagen stil ligt na het nuttigen van alcohol?? Eerlijk gezegd lijkt me dat wat overdreven als je er wel gewoon bij beweegt enzo, maar toch.... Het zijn net dat soort berichten waardoor ik dan niet meer zo goed "durf".

Het is bij mij toch wel een beetje alles of niks, merk ik. Ik snoep en drink nu niet en kan dat volhouden. Maar als ik bv 1 wijntje zou nemen, of een klein bakje chips, dan ben ik 1) bang dat het geen zin meer heeft en 2) dat ik geen maat kan houden en er langzamerhand weer insluipt dat ik toch ga snoepen ofzo.
Dat vind ik wel lastig, hoor. Een levensstijl vinden die grotendeels gezond is, maar waar je AF EN TOE wel iets van jezelf mag...
Alle reacties Link kopieren
ik heb de baan gekregen!
dat betekent trouwens wel dat ik een ander sportschema moet gaan opstellen
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Joehoe, gefeliciteerd :cheer: :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Heb je "gekke" werktijden gekregen?
Alle reacties Link kopieren
nee maar ik heb 4 jaar niet gewerkt, dus sportte ik overdag. nu zal dat ‘s avonds en in het weekend moeten.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ah oké, dat is inderdaad wel een aanpassing. Ik vond het in het begin moeilijk om te bewegen (lopen) op werkdagen. Maar op een gegeven moment hoorde het gewoon ook bij de dag, zeg maar.
Een nieuwe baan is in het begin ook vermoeiend waarschijnlijk, dus misschien is de combi werken en sporten dat dan ook wel eerst. Maar da’s logisch, heeft dan gewoon wat tijd nodig. Er komt vast een nieuw ritme. Alvast succes en natuurlijk ook veel plezier met je nieuwe baan!
Alle reacties Link kopieren
Daernerys gefeliciteerd!!! Zeker in het begin zal het lastig zijn om je te verzetten tot sporten. Misschien kan je een vaste avond inplannen. Van sporten kan je ook energie krijgen. Ik zal niet gelijk 4x pw gaan sporten, aangezien een nieuwe baan ook energie kost.

Hier gaat het nog steeds goed, heb vandaag de 8 km in Amsterdam gelopen en ik heb een goede tijd gelopen.
Nu heerlijk uit puffen op de bank.

Macbe, hierin Nederland hebben ze dry januari.
Wat betreft maat houden ik merk dat het mij steeds makkelijker af gaat. Ik eet geen hele zakken chips meer leeg, in 1x. En wat alcohol ik drink ook een stuk minder.
Ik heb ook als spreuk, ik kan elk moment weer starten met lijnen.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Travelgirl! 8 km hardlopen lijkt me écht een hele opgave. Zo knap!
Ook dat je maat weet te houden. Da's toch het belangrijkste op de lange termijn.
Ik mocht vandaag weer alcohol, maar heb alleen een slokje cactusjenever geproefd, dus da's eigenlijk niks. Door de week drink ik sowieso niet, dus de komende dagen nog op de oude voet voort.
1 november komt alweer wat dichterbij, mijn 2e weegmoment!
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel, travelgirl en macbe!

en jullie gaan ook goed! ik heb dit weekend een documantaire gezien The Gamechangers Movie. ik vond het echt super interessant. gaat over alle voordelen en het effect van een plantaardig dieet op je lichaam en sportprestaties. Vaak wordt gezegd dat eiwit uit dierlijke producten moet komen maar dat blijkt dus helemaal niet waar.
In een week kun je al aardige resultaten behalen. ik ga het deze week proberen, ben beieuwd!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik ook wel benieuwd naar Daenerys. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik (voor ik me er überhaupt in verdiept heb) al meteen denk dat zoiets niks voor mij is. Beetje stom wel, want het is natuurlijk een vooroordeel als je er nog helemaal niks van weet.
Maar jullie weten inmiddels wel dat ik lui ben in dat soort dingen; ik moet het hebben van meer bewegen en minder eten. Maar wel gewoon alles kunnen eten. Daarmee bedoel ik gewoon koolhydraten, eiwitten enzovoort, zonder dat ik er rekening mee houd dat iets een verboden product of voedingsstof is. Ook punten tellen is niks voor mij en verpakkingen bekijken ook niet. Ik ken mezelf goed genoeg en haak dan af.
Gelukkig ziet het er naar uit dat elke dag wandelen en me er bewust van zijn wat ik in mijn mond stop (en me hierbij afvragen of ik het echt wil en er voor over heb) ook werkt voor mij.
Toch ben ik benieuwd naar je resultaten aan het einde van de week, laat het zeker weten :)

Goodvibes, hoe gaat het met jou? Lees je nog mee als TO?
Alle reacties Link kopieren
ik heb gisteren een recept gekookt van de site van gamechangersmovie. hmmmm, niet te eten! :rofl:
het was een pasta ovenschotel en zag er heerlijk uit toen het uit de oven kwam maar het smaakte gewoon nergens naar. maar goed, ik houd niet van verspilling dus ik heb hem opgepimpt met nog wat meer kruiden en kaas. niet vegan maar het smaakte wel een stuk beter.
Vandaag een heerlijke groentesoep gegeten. recept van mijn dochter (van 9 :worship: ) ze had het vorige week op school gemaakt. en het scheelde mij een hoop werk want zij heeft ook alles gesneden :lol:
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
:rofl: :rofl: :rofl:
lekker opgepimpt naar non-vegan, maar in elk geval te eten.

Groentesoep is altijd lekker en helemaal als je dochter geholpen heeft :heart:
Alle reacties Link kopieren
ik heb nu de hele week geen vlees gegeten. niet helemaal vegan, ik heb wel een keer ei gegeten en (vegetarische) kaas. maar ik moet zeggen, het voelt goed. ik heb geen zwaar gevoel meer in mijn buik ‘s ochtends. ik heb er ook totaal geen moeite mee. En het kan tussen mijn oren zitten maar, ik heb een tijdje niet gesport en ben vanmorgen weer gegaan en het ging erg goed! Mijn man zat vanmiddag weer aan een broodje rosbief, maar ik had een salade met kikkererwten en linzen. ik denk dat ik het nog maar een tijdje vol ga houden. ik heb trouwens ook helemaal geen trek meer in zoet. Zou dat met elkaar te maken hebben?
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of dat met elkaar te maken heeft. Maar volgens mij kun je idd wel afkicken van zoetigheid. Of er een relatie is met vegan eten zou ik niet weten.
Als je je er goed bij voelt en je hebt geen moeite om vlees ed te laten staan, waarom dan idd niet nog een tijdje dit doen? Uiteindelijk draait veel om je lekker in je vel voelen. Meer dan een getal op de weegschaal of een bepaalde kledingmaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eigenlijk een topic openen. Afvallen na je 40 e. Maar toen zag ik deze. Dus ik dacht , misschien mag ik hier meeschrijven?
Ff kort, vrouw, 43, 76 kg. Wil 8 kilo afvallen.
Hoe? Eigenlijk, door flink te minderen met suikers. Een tijdje calorieen tracken, en verkennen van koolhydraat arm eten.
Ik sport graag. Dus het ligt m bij mij echt aan de foute voeding. Merk dat ik me minder fit voel, weinig energie en slecht slapen. Waardoor mijn plezier in t sporten minder wordt. Of t een met t ander te maken heeft wil ook graag onderzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Kardinaalsmuts,
Welkom hoor;) En succes met het bereiken van je doel.
Ik vind mensen die koolhydraat armer en suikervrijer willen eten altijd knap, want zoals je misschien gelezen hebt, ben ik vrij lui en heb ik dus zelf weinig zin om dat soort dingen te onderzoeken;)
Ik ben 2 sept begonnen en was na de 1e maand 3,5 kg afgevallen. Nu ga ik weer 1 november op de weegschaal, deze vrijdag. Heel benieuwd! Ik probeer mijn doel te bereiken door bewuster te eten (wil ik dit nu echt?) en elke dag een uur te lopen. Verder heb ik sinds ik begonnen ben nog nauwelijks alcohol gehad, maar ben ik zeker niet van plan om voor altijd dat wijntje of portje te laten staan.
Sporten is niet zo mijn ding.....maar gelukkig helpt stevig doorwandelen tot nu toe ook.
Wat voor sport(en) doe jij graag?
Alle reacties Link kopieren
Dank je.
Knap, in een maand 3,5 kilo!
Daar doe ik t voor. Maar je hebt geen idee wat je dagelijks aan calorieen binnenkrijgt?
Tsja ik ben ook lui....Ja, ik zeg ook dat ik wil verkennen en onderzoeken ;-)
De 80 /20. % regel vind ik ook wel een goeie. In t weekend een wijntje of biertje sla ik niet af. Afgelopen weekend slechts 1 rood wijntje gedronken.
Minderen is ook al heel wat. Ik doe aan hardlopen en kickboksen, wandelen doe ik ook graag.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik weet niet wat ik binnenkrijg en ook niet wat ik verbruik. Ik heb een heel simpele stappenteller, deze telt alleen stappen en dit is mijn houvast. Sowieso elke dag boven de 10.000, meestal rond 12.000 per dag, in het weekend soms wat meer en in de afgelopen 8 weken ben ik 3x boven de 20.000 geweest.

Helemaal aan het begin heb ik 1x online ingegeven wat ik op een dag zou eten, puur ter indicatie. Ontbijt, tussendoortje om 10.00 u, lunch, tussendoortje om 15.00 u, avondeten, tussendoortje om 21.00 u. Daar kwam toen een bepaald aantal calorieën uit. Dat heb ik vergeleken met zo'n berekening die ik ergens gedaan had over wat ik nodig had aan calorieën (gewicht, lengte, mate van dagelijkse inspanning) en dat zat er toen onder. Dus ik dacht; als ik me ongeveer hier aan hou, gaat het goed. En dat is blijkbaar ook zo. En dan kan ik natuurlijk wel variëren tussen aardappels, pasta, rijst/ vlees, vis/ soorten groente, enz. Daarmee verandert het aantal calorieën wel, maar echt niet zodanig dat mijn beeld van de dag niet meer zou kloppen.

Ik ben 10 jaar geleden 30 kg afgevallen. Daar waren er in 10 jaar tijd een kleine 10 weer bij (beetje schommelend, dan weer wat eraf, dan weer iets erbij). Die 30 kg heb ik er op dezelfde manier afgekregen; elke dag wandelen en 6x per dag iets eten.
In de tussentijd lukte het me niet echt om de 10 kg die er bij sloop, er weer af te krijgen, maar achteraf gezien deed ik ook niet erg mijn best. Vooral aan genoeg bewegen ontbrak het, ik heb ook een zittend beroep en na het werk had ik vaak geen zin meer. Verder ben ik erg bourgondisch aangelegd en haal ik troost ook nog wel eens uit eten (niet ongelimiteerd snoepen, maar gezellig een glaasje drinken, iets erbij, enz). Dan vond ik dat ik dat "verdiend" had.

Ik merk nu dat als ik de discipline heb om elke dag bewust te eten (wil ik dit wijntje echt, of kan ik zonder. Als ik echt wil mag het ook en geniet ik er van) én elke dag te wandelen, ongeacht drukte, tegenzin, regen, vermoeidheid, dat het me toch lukt om op een vrij simpele manier (niks tellen, geen koolhydraten, suikers, enzovoort uitsluiten) af te vallen.
De manier is misschien wel makkelijk, maar de discipline heus niet altijd. Inmiddels merk ik zowel aan kleding als in de spiegel en op foto's wel dat ik afgevallen ben en dat motiveert ook. Maar het blijft best moeilijk, zeker nu mijn favoriete seizoen aangebroken is.

Ik denk ook dat minderen heel goed is en zie wat ik doe ook als minderen/ aanpassing van levensstijl ipv diëten. Want dan is het hopelijk ook beter vol te houden en dat laatste zal ook zeker moeten, willen de kilo's er niet meer bijkomen.
Alle reacties Link kopieren
1 november....mijn weegmoment;)....

Maandag 2 september: 91.8 kg
Maandag 30 september: 88.3 kg
Vrijdag 1 november: 84 kg

:hyper: :hyper: :hyper:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven