Lijf & Lijn alle pijlers

5 kilo er af voor de Kerst

17-10-2016 12:29 940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog maar een paar weken tot de Kerst. Maar ook daarna gaan we vrolijk verder....

Maandag is de weegdag! Geef iedere maandag je gewicht door aan Vlammetje in een PB!

Succes allemaal!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5744,575......Vlammetje-1311.73 74,2681,372,9......Kraaienpootje311.777669175Geen weegschaalJejoue?1.63 66,5612,663,9......MevrouwStippel361.64 68,1631,266,92 x geen gewicht doorgegeven1eendje341.7766,4610,865,6geen gewicht doorgegevenMagneet311.7870,7651,269,5Geen gewicht doorgegevenOestertje?1.8070,1621,368,8......gruffalo?1.7680,8712,778,1......
@Evda: volgens mij zit jij met dit eetlijstje nog ver onder de 1400. Kan dat kloppen?

Ik ga de boel ook weer bijhouden. Ik heb tussen de middag alleen wel twee tosti's gegeten. Maar... de kast met snoep en koek heb ik al meerdere keren opengemaakt en gelukkig weer dichtgedaan! Ik wil maandag wel met een eerste resultaat aankomen zetten. Ben erg gevoelig voor tabellen.
Ik eet ook altijd best eenzijdig Lanzaroos..mooi lijstje toch

Mirjam; nee hoor

Ontbijt= 380

Lunch en tussendoortjes 620

En diner rond de 600
Mag ik ook meedoen? Ik was heel lang 67, nu 77. Inmiddels al wel van 79 naar 77 gegaan. Het gaat de goede kant op dus. ;)

Ik sport twee keer per week. Probeer pasta eten (en andere machtige dingen) te beperken. Ook ben ik bezig regelmatig de hele dag door 'gezonde' dingen te eten zodat ik 's avonds niet superveel ga eten en snaaien. (wat nog niet helemaal lukt)

Toch snaai ik nog te veel. Moet ik meer groente eten. En kan ik best met de fiets naar mijn werk. Motivatie waar ben je!
@ Mirjam 75: Haha, dan zit je in op zo'n forum goed. Tabellen en lijstjes in overvloed

@Evda2016: Oef, als ik zou eten wat jij eet zou ik de dag niet doorkomen. Heb je niet verschrikkelijk veel honger de hele dag?

Ik ben vandaag op de fiets naar mijn werk (enkele reis 15 km). Ik kijk nu naar buiten en zie alleen maar bomen heel hard heen en weer schudden en regen tegen de ruit aan slaan En ik moet dus nog terug...
Wat ik vandaag eet:

O: kom havermoutpap met wat rozijnen en gebroken lijnzaad

T: banaan

L: 2 volkoren boterhammen met humus en een salade van tomaat, komkommer, veldsla, paprika, selderij en peterselie en een sinasappel;

T: 3 mandarijnen en voor ik weer op de fiets stap nog een volkorenboterham met humus

A: volkoren pasta met courgette, champignons, spinazie, paprika en zonnebloempitten.

T: schaaltje yoghurt (na het sporten).
quote:Kraaienpootje schreef op 18 oktober 2016 @ 15:28:

@ Mirjam 75: Haha, dan zit je in op zo'n forum goed. Tabellen en lijstjes in overvloed

@Evda2016: Oef, als ik zou eten wat jij eet zou ik de dag niet doorkomen. Heb je niet verschrikkelijk veel honger de hele dag?

Ik ben vandaag op de fiets naar mijn werk (enkele reis 15 km). Ik kijk nu naar buiten en zie alleen maar bomen heel hard heen en weer schudden en regen tegen de ruit aan slaan En ik moet dus nog terug...

Je goede gedrag wordt meteen afgestraft

Ik hoorde dat het vanavond gaat stormen (maar goed, er werd wel vaker code geel afgegeven terwijl er niets aan de hand was..). Kan je in het ergste geval terug met het OV?
quote:Lanzaroos schreef op 18 oktober 2016 @ 15:36:

[...]Je goede gedrag wordt meteen afgestraft

Ik hoorde dat het vanavond gaat stormen (maar goed, er werd wel vaker code geel afgegeven terwijl er niets aan de hand was..). Kan je in het ergste geval terug met het OV?Nee helaas niet, het OV is hier echt heel erg slecht. En mijn baas heeft net de bedrijfsbus die ik eventueel zou kunnen lenen in elkaar gereden Dus helaas wordt het gewoon fietsen voor mij. Gelukkig gaat de wind de goede kant op!
Ben blij dat ik niet ben gaan hardlopen, pfffffff. Wilde om 15u gaan, maar het goot van de regen! Straks bij mijn moeder eten en dan naar de sportschool. Ga van het weekend wel weer lopen en morgen en vrijdag nog 2 sportschool.

Mijn lijstje van vandaag:

2 bth met 30+ kaas

1 rijstewafel 15+ smeerkaas

2 boterhammen met een omelet van 2 eieren en een plakje ham

1 appel en 1 dikke plak bananenbrood

Volgens mij heeft mijn moeder pasta op het menu. Of dat met courgetti of spagetti is weet ik niet.
@ kraaienpootje nee hoor totaal niet! Best een flink ontbijt op en ook flink bord stamppot.....heb zelfs de appel tussendoor niet op omdat ik geen trek had... Nou heb ik vandaag ook amper bewogen hoor!!
Hier mijn eetlijst. M'n lunch was iets minder slank. Moet nog even omschakelen.

O: 1bhm met kaas en vleugje jam

T: geschrapte worteltjes, banaan

L: 3 tosti's met beetje ketchup(was wel erg lekker)

D: sajoer boontjes, rijst, salade. Denk dat ik de hamburger achterwege laat.

Verder koffie met magere melk, water en thee.
anoniem_36115 wijzigde dit bericht op 18-10-2016 17:34
Reden: Banaan vergeten
% gewijzigd
Hoe was je fietstocht naar huis Kraaienpootje?

Ik heb net m'n avond eten op, heb veelste veel gegeten want het was zo lekker! Nu maar een ommetje met de hond.

Mijn eetlijstje van vandaag (hier geen eenzijdige lijstjes, ik eet altijd een beetje vreemd )

O: Rode linzen/zoete aardappel/boerenkool soup

T: Nog een klein kopje van dezelfde soep

L: tonijnsalade met appel, augurk, paprika, komkommer en lente-ui, met bladsla en een gekookt eitje

T: Maiscracker met kaas, grapefruit

D: Vegetarische Pad Thai noodles me heel veel groenten.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Mirjam, 3 tosti's bestaat dat uit 3 boterhammen of 6 boterhammen? Tosti is helemaal niet slecht, ik neem er dan een (dus 2 boterhammen of 3) met beetje chilisaus bij.

Mijn moeder had pasta gemaakt, lekker hoor maar ik vind het dan irritant dat ze witte pasta heeft, geen volkoren ofzo. Erg he, tot 6 weken geleden at ik ook alles wit.

Net lekker geknald in de sportschool, heerlijk!!!! Ik heb X-core gedaan, kennen jullie dat? Morgen naar de zumba!

Bijzonder ontbijt Bladora Goed idee, die salade voor de lunch, heb je daar een dressing door gedaan? Kan ik vrijdag ook maken, heb nog een blikje tonijn!
Vrij goede dag gehad vandaag. Wel een klein beetje gezondigd met eten. Kon een gebakje tijdens werk niet afslaan (was niet netjes geweest). En had een klein kaasbroodje bij de lunch. Wel goed gesport. En daarna moest ik echt ff iets eten en had niets anders dan een mini nuts. Heb geen cappuccino gehad want daar had ik geen tijd meer voor. Dus dat scheelt weer. Avondeten was nasi met zilvervliesrijst en daarna thee. Niet meer gegeten verder na het avondeten en dat is behoorlijke winst. Dus ik ben redelijk tevreden maar het kan nog beter!
@watson: welkom! Hier ook iemand die veel meer groenten zou moeten eten. Ga vanaf nu mijn bord eerst vol groenten doen, en dan pas de rest.

Ben aan het puzzelen geslagen. Zo'n lekkere vakantiebezigheid. Ben dan veel minder geneigd om te gaan snaaien.
@jynta ik heb er twee eetlepels halfvolle slasaus bij gedaan. Er zat een halve kleine appel in, kleine stengel bleekselderij, 2 lente uitjes, 2 augurkjes, 1/4 rode paprika, en ongeveer 4 centimeter komkommer, plus 1 blikje to in op water in. Dat is dan goed voor 2 porties en samen met het eitje en sla maar 172 calorieën volgens MFP. En het was erg lekker! Morgen eet ik de de rest voor ontbijt of lunch.

Ik ken X-core niet, mijn sportschool biedt dat niet aan. Ik had vandaag behalve even hardlopen een rustdag en morgenochtend ga ik eerst een uur Pump doen en daarna een uur Balance, vind dat een fijne combi!

Klinkt goed je dag vlammetje! Maar ik vind dat je altijd eten kn afslaan hoor in elke gelegenheid. Als ik dat gebakje niet had gewild had ik echt gewoon nee gezegd in jouw geval!

Ik drink nu een glas rode wijn, een erg lekkere Bordeaux en eet nog wat gegrilde groene asperges. Normaal doe ik daar lekker parma ham omheen maar dat had ik niet. Zijn zo mer peper en zout ook wel lekker
Hier is mijn lijstje.

O: twee boekweitwafels met groentenspread (van avocado, spinazie en een beetje geraspte geitenkaas) en een smoothie van magere yoghurt, lijnzaad, blauwe bessen en honing;

L: drie boekweitwafels met hummus en een gekookt eitje;

T: een appel, later nog drie soepstengels (in huis vanwege de kinderen natuurlijk );

A: lasagne

Ik ben niet naar de yoga geweest, was doodop. Ben om 20:00u in slaap gevallen voor de TV en werd later wakker gemaakt door man, en daarna doorgeslapen tot 06:00u, met een kleine onderbreking van de baby. Zal het dus wel nodig gehad hebben. Ga vandaag om het in te halen wel krachttraining doen vanavond.
Fleet, ik zou niet meer kunnen lopen als ik op boekweitwafels zou moeten leven. Vind jet het niet erg weinig? Je krijgt erg weinig calorieën binnen zo...
Daarom heb ik ze ook goed belegd met hummus en ei, vult het prima. Maar ik heb ook een zittend beroep, dus dan heb ik veel calorieën niet nodig.
quote:fireflywentby schreef op 17 oktober 2016 @ 21:07:

Nou, ik zou wel mee willen doen, want ik ben al een tijd flink bezig. Ik sport 5 dagen in de week (krachttraining + een klein beetje cardio) en ik eet een stuk gezonder. Maar... met kilo's werken, werkt niet in mijn geval. Want ik ben de afgelopen tijd zwaarder geworden. Let wel: ik ben niet dikker geworden, maar alleen zwaarder. Ik zit strakker in mijn vel en ben een stuk sterker. Maar de weegschaal gaat de andere kant op bij mij.

Dus. Die 5 kilo's gaan er bij mij niet af... :(spieren wegen meer dan vet, je ben dus flink in spiermassa toegenomen. Wordt dat ook gemeten op de sportschool? Gewicht zegt idd niet alles
Goedemorgen allemaal! Wat een prutweer zeg. Ideaal weer om nog even in bed te blijven liggen. Toch fijn, zo'n herfstvakantie. De kinderen vermaken zich prima beneden en ik ben met een kop koffie weer in bed gekropen. Vanmiddag met de kinderen naar Naturalis en vanavond zal ik mijn gezicht weer in de sportschool laten zien.

Hebben jullie ook een beloning voor jezelf in het vooruitzicht? Ik trakteer mezelf graag op een mooi jurkje. Maar in de kast hangen ook nog heel wat jurkjes die graag weer eens gedragen willen worden, maar waar ik me nu een soort rollade in voel.
@mirjam75 Ja, het is eigenlijk heel makkelijk. Als je meer groente eet in verhouding tot koolhydraten, dan is dat sowieso wat minder zwaar. Maja, dan moet je het wel doen ;)

Wat bij mij sowieso helpt is alle suikers laten staan - dus ook geen honing, te veel fruit etc etc etc.

@fireflywentby - bij mij is hetzelfde geval. Ben een paar jaar geleden intensief gaan sporten en werd ook alleen maar zwaarder. Tsja.
quote:fireflywentby schreef op 17 oktober 2016 @ 21:07:

Nou, ik zou wel mee willen doen, want ik ben al een tijd flink bezig. Ik sport 5 dagen in de week (krachttraining + een klein beetje cardio) en ik eet een stuk gezonder. Maar... met kilo's werken, werkt niet in mijn geval. Want ik ben de afgelopen tijd zwaarder geworden. Let wel: ik ben niet dikker geworden, maar alleen zwaarder. Ik zit strakker in mijn vel en ben een stuk sterker. Maar de weegschaal gaat de andere kant op bij mij. Dus. Die 5 kilo's gaan er bij mij niet af... :(Ik herken het Fiteflywentby, ik sport ook veel en wordt vaak slanker, zonder lichter te worden. Daarom heb ik mijn weegschaal ook de deur uit gedaan Maar ik hoop stiekem wel ook nog wat lichter te worden!
Goedemorgen allemaal!

Vanmorgen even in een opwelling op de weegschaal gestaan en was 0.4 zwaarder tov maandag, na ontbijt (normaal ervoor) en ben ongesteld dus beiden niet zo gunstig, maar toch.. ..

Ga gewoon stug door!!

Zometeen hardlopen in de plensregen..Want, heb een afspraak met mezelf elke woensdag en zondag weer of geen weer...anders krijg ik uitstel gedrag wat uiteindelijk afstel wordt.

Ga proberen 40 minuten te hardlopen.

Vandaag:

O: magere kwark met havermout, rozijnen en paar ongebrande noten

T rijstwafel met pindakaas

L 2 meergranen zachte bolletjes met jam en kaas

T appel + 1 Evergreen

D: witlofsalade met geb aard en tartaartje

T beetje kwark
Goedemorgen!

Nou ik vanmorgen op de weegschaal en gewoon een kilo zwaarder sinds vorige week! Hoewel ik dacht al een beetje resultaat te zien . Ik beweeg veel, 3 keer pump, 2 keer zumba, 2 keer Balance en 1 keer yoga per week.

Ik vind net lastig om te bepalen wat goed is voor me aangezien ik de omdat mijn metabolisme gewoon een beetje verpest is. De afgelopen 10 kaar minstens 5 dagen per week 8-12 uur op m'n benen gestaan, rennen en vliegen, weinig eten. Dagen dat ik om 6 uur in de ochtend begon en pas rond 5 uur aan eten dacht waren niet vreemd. Sporten deed ik bijna nooit en op vrije dagen at en dronk ik wat ik wilde maar bleef altijd rond hetzelfde gewicht.

Misschien ben ik ook wel zwaarder geworden door meer te sporten misschien moet ik het wat meer tijd geven.

Fine dag allemaal!
Mirjam, klinkt als een heerlijke dag! Lekker in bed! Ik heb ook een beetje uitgeslapen, wilde om 9 uur naar pump gaan maar het lijkt of ik een spiertje in m'n lies verrekt heb en ik wil niets forceren, dus ben ook even blijven liggen.

Ik heb niet echt een beloning in m'n hoofd, denk dat ikmal ontzettend blij ben om weer een echt strakke buik te hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven