Lijf & Lijn alle pijlers

5 kilo er af voor de Kerst

17-10-2016 12:29 940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog maar een paar weken tot de Kerst. Maar ook daarna gaan we vrolijk verder....

Maandag is de weegdag! Geef iedere maandag je gewicht door aan Vlammetje in een PB!

Succes allemaal!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5744,575......Vlammetje-1311.73 74,2681,372,9......Kraaienpootje311.777669175Geen weegschaalJejoue?1.63 66,5612,663,9......MevrouwStippel361.64 68,1631,266,92 x geen gewicht doorgegeven1eendje341.7766,4610,865,6geen gewicht doorgegevenMagneet311.7870,7651,269,5Geen gewicht doorgegevenOestertje?1.8070,1621,368,8......gruffalo?1.7680,8712,778,1......
Ik doe ook graag mee!

Ben in maart bevallen van mijn zoontje en was in totaal 20 kg aangekomen. Ik moet er nog minimaal 8. Aan de ene kant op zich nog wel tevreden met mijn huidige look, maar aan de andere kant is die buik me een doorn in het oog en pas ik nog niet (of niet mooi) in mn oude kleding.

Was goed bezig tot vorige week, toen had ik een week vakantie en liet ik even de teugels vieren. Voor de vakantie zat ik op 75.9, nu durf ik ff niet te wegen haha. Ben het sinds maandag weer aan het oppakken, maar vind het erg moeilijk. Ben een suiker/koolhydratenverslaafde dus probeer die ook wat te schrappen. Speculaas/kruidnoten is vooral mijn grote valkuil, dat koop ik dus ook zelden.

Als ik met de Kerst 72 kg weeg, ben ik tevreden. Dan wil ik nog doorgaan naar 68. Heb ooit zelfs 62 gewogen maar dat zie ik nu niet zo snel meer gebeuren. Voor 1.69 cm is 68 prima gewicht.

Sporten vind ik op moment te lastig met de baby. Inmiddels is het grafweer en mijn sportschool is te duur op dit moment. Die €40 pm kan ik nu écht beter gebruiken.
Mirjam, klinkt leuk! Veel plezier!

Evda, tijdens de menstruatie weeg ik me dus nooit... Veel dat je gaat lopen, veel succes!

Bladora, ai, rustig aan doen ja. Ik snap dan wel overigens dat je lichaam een heel andere stofwisseling op na houdt. Misschien komt het gewoon wel, maar heeft het even tijd nodig.

Ik heb ook nog geen beloning voor ogen. Ik koop eigenlijk meestal wat ik nodig heb, dus om daar dan mee te wachten tot ik het verdient heb is dan niet zo praktisch. Ik wil ook gewoon strakker in mijn vel zitten en me lekker voelen, lijkt me al een beloning op zich.
Hoi kippenmama! Succes, vooral als je niet kan sporten!

Ik heb trouwens het idee dat iedereen van jullie kinderen heeft! Is dat zo?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Nee ik heb geen kinderen. En staan ook nog even niet op de planning

Ik heb gister voor het eerst sinds lange tijd gewoon echt niet gesnoept. Trots op mezelf

Wel nog een beschuitje gegeten toen ik terug kwam van cursus rond 9 uur. Het restje avondeten was namelijk veeel minder dan ik dacht, oeps!

Ik kan wel sporten, maar kan er op dit moment echt de motivatie niet voor vinden. Vriend en ik waren vorige week samen begonnen met een thuis fitness programma. Hij doet normaal aan krachttraining maar wegens blessure even niet. Dit was heel leuk en ging goed, maar door omstandigheden is het deze week nog niet gelukt samen te sporten.
Oh ok Lanzaroos hier ook geen kindergarten en ook asked niet op de planning.

Ik snap wel dat je jeer geen motivate voor kan vinden hoor! Ik vind sporten toch zo niet leuk eigenlijk. Ik heb een tijdje terug die thuissport app van Kayla Itsines, Sweat gedownload, dat vond ik best ok. Maar aangezien m'n broer ook naar de sportschool gaat is dit wel praktisch, en hij gaat sowieso dus dan 'moet' ik wel mee.

Ik ga nu proberen hard te lopen en het regent ook nog, maar ja die hond moet toch uit.
Hallo allemaal,

Wat wordt er super veel geschreven. Heb even de tijd nodig om alles bij te lezen. Maar top hoor!

Dit motiveert enorm. Ik heb de tabel in de openingspost gezet zoals jullie allemaal wel zien.

Op maandag wordt de tabel bijgewerkt en ik denk dat het voor Bladora ook fijn is als de nieuwe schrijvers op maandag ook even hun gegevens + gewicht van die dag doorgeven in dik gedrukte letters. Dat maakt het lekker overzichtelijk.

Gister een drukke, maar leuke herfstvakantie dag gehad. Vandaag een beetje werken en vanmiddag oppassen.

Mijn eetlijstje van gister:

O: 2 beschuiten met kaas en 2 kiwi's / 2 koppen thee

L: 2 meergranen broodjes met ham, roomkaas light en kipkerrie / 3 koppen thee

D: Tagliatelle met champignons en verse groente en sla, daarna heel iets yoghurt.

Had gisteravond een uitje met collega's. Heb spa rood gedronken i.p.v. wijn en 1 klein blokje kaas gehad.

Mega trots op mezelf....hahaha.

Vandaag een flinke wandeling maken. Morgen naar de sportschool.

Fijne dag en succes!
Zijn wij dan de enige zonder kinderen Bladora??

Haha we hebben inderdaad met die app van Kayla gesport! Ik heb het vorig jaar al eens gedaan en ik vond dat toen heel leuk. En het motiveert dat mijn vriend mee doet. Als mijn vriend niet mee doet is het ook een beetje lastig met de pup, hij wil overal bij zijn. Als ik hem loslaat dan gaat hij meespringen en onder me liggen, als ik hem in de bench doe dan gaat hij piepen. Dus helemaal rustig sporten lukt dan niet

Succes met hardlopen!

Wauw Floor, dat vind ik ook heel knap van je!
Oh my ik moet m'n Engelse spelling even uitzetten en m'n text checken voordat ik wat typ haha.

Wat een keurig lijstje zeg Floor! Ik kan alleen zo eten als ik druk ben, geen tussendoortjes.

Wat voor pup hebben jullie Lanzaroos? En hoe oud? I houd van honden!

Ik heb net 3.5 km hardgelopen in de regen, tijdens de cool down het helemaal koud gekregen. Nu op de bank met een kop thee, Narcos en de houthaard aan, heerlijk!
quote:Lanzaroos schreef op 19 oktober 2016 @ 11:48:

Zijn wij dan de enige zonder kinderen Bladora??

Hier nog 1 kinderloos!

Tsja, sporten heb ik dan echt geen enkele moeite mee. Ik wordt chagrijnig en rusteloos as ik meer dan 2 dagen niet sport . Als ik 's-avonds niet kan sporten vanwege weer of omdat ik een rustdag nodig heb weet ik echt niet wat ik met mezelf aan moet
Hier ook (nog) geen kinderen!

Thanks voor jullie reacties. Jij bent ook goed bezig Bladora, hardlopen in de regen. Zo knap vind ik dat.

Kraaienpootje ik zou willen dat ik ook onrustig werd van niet sporten... ik moet mezelf er soms echt naar toe slepen. Daarnaast kom ik soms tijd te kort, denk dat ik ook maar weer moet gaan hardlopen. Als ik naar de sportschool ga (anderhalf uur trainen) ben ik daar een hele ochtend mee aan kwijt. Vind ik zo zonde van de tijd.........
Ik vind het knap dat je op een uitje de rode wijn kan laten staan en aan het spa water gaat Floorfaberfan! Daar ben ik echt heel slecht in. Ik had me begin deze maand voorgenomen om een maand geen alcohol te drinken en ik heb het welgeteld 5 dagen vol gehouden . Bij de eerste de beste verleiding ging ik al overstag.

Tijd te kort heb ik ook wel altijd. Ik werk meer dan full-time, dus het is altijd wel veel plannen. Nu ben ik ook niet zo'n huishoud wonder, en als ik moet kiezen tussen nog even sporten en schoonmaken verliest de schoonmaak het meestal wel . Nu woon ik erg klein, dus in dat soort dingen gaat ook niet zoveel tijd zitten. En veel vrienden van mij doen dezelfde sporten, waardoor sport en sociaal voor mij door elkaar loopt.
Kraaienpootje, ik wou dat ik dat had!! Maar weet je wat ik echt irritant vind aan sporten. Ik ga het gewoon zeggen als ik intensief sport zoals dat van Kayla, dan worden mijn haren snel nat en dus vet. En daar heb ik zo'n hekel aan! Ik doe trouwens ook niet veel aan huishouden maar als je dat intensief doet is het misschien ook net sporten lekker stofzuigen en dweilen

Geen alcohol drinken is echt geen moeite voor mij. Ik kan me nu niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst echt een glas wijn heb gehad, volgens mij is dat serieus jaren geleden. Af en toe laat ik me toch een glas inschenken bij bijvoorbeeld mijn ouders tijdens het eten, en dan als ik een uur over een half glas heb gedaan neemt iemand mijn glas maar over had ik ditzelfde maar met chocola eten........

Floor, je hoeft helemaal geen 1,5 uur te trainen joh! Je kan in 45 minuten al een hele mooie workout hebben gedaan, alles daarbuiten is helemaal niet nodig. Waar ben je 1,5 uur mee bezig? Misschien als je je workout kan inkorten tot 45 mins dat je de motivatie er wel voor kan vinden? Dan ben je twee keer zo snel klaar. De meeste groepslessen zoals pump duren ook maar een klein uur.
Kraaienpootje, kun je dank niet beter tegen je zeggen dat je alleen in een restaurant een wijntje drinkt? Dan heb je een middenweg ;)

Lanzaroos ik las laatst een stukje dat als je tijdens het huishouden doen op je houding let dat t ookal sporten wordt. In plaats van iets gewoon oppakken een squat doen en het dan oppakken.

Voor vanavond staat zaalvoetbal op t programma alleen heb geen vervoer en 3km enkele reis is toch wel ver, vooral als je na 2 uur achter een bal aanrennen nog terug moet... Dus misschien wordt dat wel niks vanavond..
@ kippenmama. Dit lijkt mijn verhaal wel! Ook in maart bevallen en er moeten nog de nodige kilo's af. Ik vind het ook lastig om te sporten met een baby. Het komt op de avonden aan, maar dan ben ik vaak zo moe.

Hoe doe jij dat? En doe je dan thuis iets aan sport?

Vandaag een redelijke dag. Wel een koekje gegeten. Zo lastig nee te zeggen als iemand het aanbiedt net op het moment dat je honger hebt.
Oh, dan ben ik niet de enige Meamea en Kippenmama. Ik ben ook in maart bevallen van mijn jongste dochter en sporten gaat nog zo-zo. In het weekend gaat het wel goed, dan kan dat op het gemak in de ochtend en hoef ik het niet na een drukke dag 's avonds nog te doen. Dat lukt me momenteel nog niet, op de yoga na dan (maar ook met moeite).

Man maakt mijn schema en heeft aangegeven dat ik de krachttraining niet twee dagen achter elkaar moet doen, maar ik kom daar toch aan uit voorlopig en ga het toch doen. Want anders kom ik er gewoon niet aan toe en maakt het afvallen gewoon veel lastiger als ik niet sport.
Herkenbaar, vooral het tijdgebrek. Ben in september 2015 bevallen maar heb ook moeite om tijd vrij te maken. Heb wel de luxe dat ik kan sporten op het werk. Dat doe ik op dinsdag omdat mijn vriend dan met de kleine thuis is. Andere dagen wordt dat lastig. Daarnaast 1 x in de week op de fiets naar het werk, dat is in totaal een uur fietsen. Meer sport lukt echt niet qua tijd maar ik ga vaak wel een eind wandelen in het weekend en op donderdag (is mijn dag met de kleine). Ik vind sporten helaas niet heel leuk. Maar ben wel heel blij wanneer ik klaar ben, voel me dan heerlijk!

Vandaag 1 keer gezondigd, klein focaccia broodje gehad. Net zag ik cake staan toen ik van mijn bureau naar het toilet liep maar die heb ik genegeerd.
.
Ik heb 3 kinderen, maar deze zijn al wat ouder. 2 op de middelbare school en 1 in groep 8. Dus het zijn geen zwagerschapskilootjes bij mij meer. We zijn vandaag gezellig naar Amsterdam geweest. Maar tussen de middag wel lekker een frietje gegeten en zaterdag een verjaardag dus ben benieuwd of er wat af is maandag.
Ik heb mijn drank gebruik al teruggeschroefd naar alleen het weekend Roderok. En voor iedereen nu denkt dat ik een drank probleem heb: dat valt echt wel mee Het is nu ook weer niet zo dat ik me klemzuip in het weekend, maar gewoon een (1) lekker speciaal biertje op de vrijdag avond en 1 of 2 drankjes op zaterdag middag/avond. Moet prima kunnen binnen als ik voor de rest gezond en goed eet!

Maar 3 km is toch makkelijk te fietsen? Dat is net 10 minuutjes! Op de terugweg rustig en in een lage versnelling de spierpijn er een beetje uit trappen :-) Kun je best Roderok!
Maar ik ben vandaag wel braaf van de cappuccino afgebleven!
Tja met vervoer bedoel ik dat ik helemaal niks heb.. Ook geen fiets en 6km lopen en 2u sporten is toch een beetje veel...

Eens kijken of ik een fiets kan lenen vanavond

En goed bezig kraaienpootje!
Hahah Kraaienpootje, ik denk absoluut niet dat jij een drankprobleem hebt hoor Het aantrekkelijke aan drank is alleen iets wat mij compleet ontgaat. Dit geldt overigens ook voor de cappuccino, ik lust geen koffie. Zelf worstel ik dan juist met het afblijven van hartige hapjes en zoete snoepjes. Chips, chocola, koekjes, zoete toetjes, you name it.

Roderok, wat irritant. OV ook geen optie? En goeie van het huishouden inderdaad! Ik zal er eens op letten.

Mijn eetlijst:

o: Halve bak magere kwark, muesli (heel vieze :( ) en wat cacao nibs

l: 3 boterhammen met kaas en een gekookt ei

t: peer

a: ravioli met walnootkaasvulling, moet zo nog even groente halen. wat past hier bij?
Hai Ladies,

Ik heb 2 kinderen, de jongste is 3.

Ik heb een net dagje vandaag, vroege dienst gewerkt. Moet ook wel, morgen naar de sauna en dan ga ik niet heel keurig eten. Sowieso zit er appelgebak bij het arrangement. Wel ga ik een gezonde keuze maken qua lunch en diner.

Mijn lijstje:

O: 2 boterhammen met 30+ kaas

T: 2 rijstewafels met 15+ smeerkaas

L: 2 boterhammen met omelet met een plakje ham en soepgroente, 2 kiwi's

T: Banaan

D: kom chiliconcarne

Volgens MFP 1277 cal .Ik ga zo nog naar de zumba en neem dan hooguit nog een pakje droge melba toastjes. Ben wel gaar, maar ga gewoon. Morgen de hele dag om bij te komen.
@Lanzaroos, ik doe altijd 3 kwartier a een uur cardio en daarna krachttraining. Ik denk dat ik dat 1 keer in de week blijf doen a 75 minuten en dan nog een keer 45 minuten. Daarnaast wandelen / fietsen en wat yoga oefeningen. Dank je wel voor je tip! Fijn!

Mijn lijstje van vandaag:

O: 2 volkoren crackers met slankie smeerkaas, kop thee

Lunch: 2 boterhammen met schuddebuikjes, 2 koppen thee

T: Kiwi en kop thee

D: Hutspot (stamppot wortel, stukje rookworst) en wat yoghurt.

Vanavond : drie koppen thee, klein koekje.

Volgens mij is stamppot helemaal niet goed he.... Ik heb vanmiddag een eind gefietst en had zo'n trek. Als ik het uitreken op MFP kom ik op 1200 calorien. Dat is toch juist aan de lage kant? Denk dat ik nog wat fruit ga eten.

Ik merk dus dat ik minder snoep, geen hagelslag bij ontbijt / lunch neem en daar nu dus een beetje zeurderige hoofdpijn door krijg. Dat vind ik wel lastig. Ik weet dat als ik nu suiker neem het prima gaat. Maar het afkicken maar even doorzetten.

Merk wel dat ik me nu al veel beter ga voelen in m'n lijf nu ik bewuster op let en meer beweeg. Voel me al een stuk fitter! Dat is een goed teken. Nog ongeveer 8 weken te gaan hahaha!
Mag ik ook meeschrijven hier?

Ik ben Jeetjemina, 29 jaar oud, 1.73 m en 67,5 kg. Ik heb een gezond bmi maar zou graag een paar kilo af willen vallen. 64,5 is mijn streefgewicht.

Sporten (fitness) doe ik 3x per week. Mijn valkuil is snoepen. Daar hou ik gewoon erg van en dan vind ik het moeilijk om maat te houden

@floorfaberfan: waarom zou stamppot niet goed zijn? De worst is wel vet natuurlijk, maar met stamppot an sich is niet vele mis denk ik, mits je er niet veel boter doorheen doet? Heb je bewust alleen vanmiddag een tussendoortje genomen?

@Lanzaroos: Welke groente heb je uiteindelijk gekocht? Champignons zijn er wel lekker bij denk ik, of spinazie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven