Lijf & Lijn alle pijlers

5 kilo er af voor de Kerst

17-10-2016 12:29 940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog maar een paar weken tot de Kerst. Maar ook daarna gaan we vrolijk verder....

Maandag is de weegdag! Geef iedere maandag je gewicht door aan Vlammetje in een PB!

Succes allemaal!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5744,575......Vlammetje-1311.73 74,2681,372,9......Kraaienpootje311.777669175Geen weegschaalJejoue?1.63 66,5612,663,9......MevrouwStippel361.64 68,1631,266,92 x geen gewicht doorgegeven1eendje341.7766,4610,865,6geen gewicht doorgegevenMagneet311.7870,7651,269,5Geen gewicht doorgegevenOestertje?1.8070,1621,368,8......gruffalo?1.7680,8712,778,1......
Hoi allemaal!

Ik was gisteren en vanmorgen bij een vriendin dus moet nog even bijlezen!

Voor iedereen die nog mee wil schrijven, ik vind het prima hoor! Maar als me in de tabl wil geef dan de gegevens op Maandag even door anders blijf ik bezig

Lijstje van gisteren:

O: Soep van geroosterde trostomaten gevuld met prei en courgette

L: Zelfgemaakte tonijnsalade van gisteren, gekookt eitje erbij.

T: mais amarant cracker met kruidensmeerkaas en komkommer

D: volkorenpasta met saus van tomaten, gegrilde paprika en courgette, spekjes verse basilicum en heel veel mozzarella bij vriendin

T: Fles rode wijn gedeeld met vriendin, paar handjes chips, nogal gezondigd dus maar het was erg gezellig

Vanmorgen had vriendin ovenbroodjes en croissants dus ook al niet echt een goede start van de de gemaakt
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Hoi dames, graag zou ik hier actief meelezen (ik hoef niet te schrijven dus). Ik hoop dat jullie dat goed vinden?
Haha, ik moet zeggen dat ik je ontbijtjes altijd geweldig vind Bladora
Inderdaad Bladora, sta jij iedere avond een pan soep te maken?
Haha ik ben geen zoetekauw en houd eigenlijk niet van yoghurt, muesli, fruit etc etc. En eigenlijk ook niet zo van brood. Maar ik houd wél heel erg van soep dus ik kook twee soepen per week waarvan ik dan porties invries. En dat kan ook prima voor ontbijt besloot ik
Natuurlijk kan dat, als jij dat lekker vind ..

Ik hou niet zo van soep in de morgen..ook niet van hartig, alleen van zoet.
Tegen een kom yoghurt met muesli zit ik echt te eten, zelfde als met brood. Soep gaat er zonder moeite in en is meestal erg voedzaam en gezond. Maar ik kan echt alles voor ontbijt eten hoor. Restjes van de vorige dag, heerlijk
Soep in de ochtend, wat grappig! Nog nooit gehoord dat iemand dat deed. Ach, als jij dat lekker vindt Bladora! Ik dacht eerst dat je begon met het lijstje van het aantal gangen van gisteravond. ;)

Ik had vandaag een moeilijke dag, komtie :

O: 2 crackers met slankie smeerkaas, kiwi en 2 koppen thee

L: Boterham met schuddebuikjes en cracker met ham, 2 koppen thee

Nou toen kreeg ik dus enorme trek vanmiddag tijdens m'n werk (waar ik heel veel moet lopen en bewegen).

T: 2 sultanakoekjes

En toen was ik net bij een vriendin, even bijgekletst met paar glazen water en...... koekje en klein kommetje chips. Ai ai ai.

En heb als avondeten een schaaltje stamppot andijvie.

Vriendlief is vanavond de deur uit en m'n ouders hadden een schaaltje gebracht. Super lief....

Maar denk dat ik zo maar even een flink wandeling ga maken.

Ik vond de chips heerlijk maar ik wil het eigenlijk even niet meer eten. Moeilijk, moeilijk!

Bedenk me wel dat ik te weinig at voor ontbijt en lunch. Dan heb ik s middags mega veel trek. Moet dus nog wat meer (gezonder) eten.
@floorfaberfan: je zegt het zelf al, je ontbijt en lunch waren niet erg vullend waarschijnlijk. Ach een beetje zondigen is niet zo erg, zolang je het maar in de gaten houdt toch. Drink je ook genoeg water? Daarvan krijg ik ook een goed gevuld gevoel.

@evda2016: Hoi!! herinner me jou zeker nog! Leuk je hier weer tegen te komen.

Mijn lijstje van vandaag:

O - yoghurt, muesli, Peer

T - -

L - 2 sneetjes donker brood met paling worst, halve komkommer

T - 2 mandarijnen

D - kop kippensoep, 5 mini loempia's

T - hand pepernoten

Verder veel thee gedronken, stuk of 8 koppen in totaal denk ik
@floorfaberfan, misschien helpt t ook als je producten met minder suiker eet en waar veel vezels in zitten.

Mijn lijstje voor vandaag:

O: yoghurt met granola

L: pasta met vlees en jus(geen idee hoe t heet in het NL maar t was igg lekker!)

A: klein beetje pasta met groene pesto, overbakken met mozzarella en een avocado

K merk zelf dat ik niet meer behoefte heb om meer te eten, maar ik eet smiddags dan ook wel veel dus dat is beter dan dat ik ga lopen snoepen
Floorfaberfan valt mee toch qua Zondigen.. ik heb dat ook als ik te weinig eet krijg ik gegarandeerd savonds een snoepbui. Daarom meestal 2 flinke hoofdmaaltijden.

Kraaienpootje, beweeg je zoveel dat je 2100 kcal mag?

Ik heb trouwens geen idee wat ik mag, zit meestal rond de 1600.
Mag ik hier ook nog meeschrijven?

Ben 28, 1.69m, mijn startgewicht was 81, maar ik ben nu 61 (van juli 2015 tot juli 2016 kwijtgeraakt). Mijn doel is 59 - dat is 'maar' 2 kilo, maar kost me echt veeeeeel meer moeite dan die eerste 20 die ik al kwijt ben. (zal het maandag er ook nog eens opzetten, Bladora)

Lukt 57 me... vind ik dat ook niet erg ;). Dan zit ik op de ondergrens van een gezond BMI. N.a.v. een auto ongeluk zit sporten er niet in, niet heel erg want die 20 kilo ben ik ook alleen door eetgewoonten aanpassen kwijtgeraakt... maar ik merk dat ik de motivatie mis.

Ik ken best wel wat namen hier vanuit andere topics, maar ik vind dit een goed, duidelijk doel met een duidelijke 'einddatum' - ik denk dat dat me net dat beetje meer zal helpen.

Ik zou het in ieder geval top vinden om het jaar eindelijk onder de 60 af te sluiten.

Deze week heb ik veel bij m'n ouders gezeten, waar echt alles in huis is en ook in grote mate wordt aangeboden (vandaar dat ik toch weer die kilo zwaarder ben :( ) Maar daarom heb ik ook afgesproken; vanaf morgen geen (onnodige) suikers meer (wel gewoon suikers uit fruit) en vanaf maandag ook geen drank meer.
It's not always easy, but it's worth it.
Judith .. hier is wat meer leven in de tent
Eetlijstje van vandaag:

O: kwark met havermout, appel en walnoot

L: 3 boterhammen, 2 kaas en 1 pindakaas

T: peer en mandarijn

D: ravioli, spinazie en rundervink (aii, veel kcal)

Avondeten was behoorlijk kcalrijk dus ik kan niks meer nemen, maar heb wel een beetje trek. Zo even thee zetten.

Floor ik zou inderdaad vezelrijker en minder suiker eten. Schuddebuikjes zijn super lekker maar zorgen wel voor een sugar high en daarna dip, daar kan je drang naar zoetigheid wel vandaan komen!
Ik maak geen lijstje van vandaag hahaha. Lekker geluncht en gedineerd in de sauna, was fijn!

Morgen ochtend naar de sportschool. Ik hoop wel dat ik maandag iets zie op de weegschaal... Na zo'n dag niet opletten....
Fijn dat t fijn was Jynta!

Mijn lijstje vandaag:

O: twee mini sesam bolletjes met roomboter en kaas, 1 mini croissant met roomboter en rozenbottel jam, glas verse jus

L: twee mais amarant crackers met kruidensmeerkaas en komkommer

T: salade van kropsla, tomaat en komkommer en een beetje dressing

D: Griekse Briam, een courgette, aubergine, tomaat en aardappel stoof. Erg lekker! Had er ook nog een beetje feta bij.

T: jawel weer een flesje rood gedeeld met broer tijdens narcos
@lanzaroos, leuk jullie pup! Wij hebben een 5 jaar oude Bordercollie, en hij is zo leuk! Als je op instagram zit kun je hem bewonderen op @maylowbc
quote:-Bladora- schreef op 20 oktober 2016 @ 14:38:

Haha ik ben geen zoetekauw en houd eigenlijk niet van yoghurt, muesli, fruit etc etc. En eigenlijk ook niet zo van brood. Maar ik houd wél heel erg van soep dus ik kook twee soepen per week waarvan ik dan porties invries. En dat kan ook prima voor ontbijt besloot ik En gebakken ei met spek? Dat eten ze toch vooral in Engeland?
Shoot first, ask questions later!
Vanmorgen woog ik 78.4..

Daarom mocht ik van mezelf een keertje hagelslag op mijn boterham

Vandaag

O: 2 boterhammen hagelslag

T: schaaltje worteltjes

L: magere kwark met havermout en rozijntjes en paar noten.

T: Cup a soup+ 1 Evergreen

D: gek aard, boontjes en half tartaartje

T: beetje kwark
Ik zou het niet kunnen Bladora, soep in de ochtend! Wel een goed begin van de dag, de groenten heb je dan al binnen. Boldercollie, oh, wat leuk! Als onze kat gaat hemelen (in het uiterste geval over tien jaar pas, wat we wel hopen natuurlijk) dan komt er hier ook eentje.

Judith, wat ontzettend knap! Ik heb dezelfde lengte als jou en dezelfde leeftijd, grappig. Veel succes om onder die 60 te komen, je komt er wel!

Ik had gisteren geen goede dag. Veel boterhammen met slecht beleg en 's avonds een goed bord ravioli (ja, door jou Lanzaroos ). Maar het mocht de pret niet drukken: 71.9 zei de weegschaal vanochtend. Yay! Maar ik was gewoon vergeten te drinken gisteren en had de hele dag honger. Was dus een signaal om te drinken. Dat was de valkuil die ik vergeten ben: ik drink te weinig.

Zit nu met een kop thee en een kan met water: moet dus lukken vandaag.

Voor wie zich afvraagt waarom ik me dagelijks weeg: ik las onlangs in de Women's Health dat dat dus goed werkt in het afvalproces, schijnt motiverend te werken (en doet het ook ). Ik denk wel dat ik het in de dagen dat ik ongesteld ben ga laten, maar voor de rest van de maand doe ik het gewoon, eens kijken of het ook echt werkt op de lange termijn.

Vandaag ben ik op het werk, dus het eetlijstje dusver:

O: twee stukken toast met roomboter en rijstemelk;

T: appel;

L: twee boterhammen met notenboter;

T: peer;

A: weet ik nog niet, we hebben gisteren de afspraak gemaakt dat man voortaan kookt die dag en gaat voortaan op vrijdag boodschappen doen (zo lekker, gewoon kunnen aanschuiven na het werk!)

Maar het zal wel gezond zijn, nu hij binnenkort gaat cutten en ik wil afvallen.

Iedereen een goede dag, en geen vrijdag avond borrel voor de TV.
quote:Evda2016 schreef op 20 oktober 2016 @ 19:14:

Kraaienpootje, beweeg je zoveel dat je 2100 kcal mag?

Ik heb trouwens geen idee wat ik mag, zit meestal rond de 1600.Ik sport wel vrij veel ja. Meestal zo'n 5 keer per week en daarnaast fiets ik 2 a 3 maal per week naar mijn werk (15 km enkele reis). 1800 kcal is ook wel echt het minimum waarmee ik de dag kan doorkomen, als ik minder eet wordt ik heel erg flauw, duizelig en lusteloos.
Mijn lijstje van gister:

O kom havermoutpap met gebroken lijnzaad en handje rozijnen

T 3 mandarijnen

L Maaltijdsalade met pasta, gegrilde courgette, paprika en champignons en rauwkost en een gekookt ei

T 2 boterhammen met pindakaas

A Mijn vriend heeft voor me gekookt: paste met zalm en garnalen en een roomsaus (wel met light room) en een rauwkost salade

Sport: In de ochtend 20 minuten yoga en voor het avondeten nog ruim een uur hardgelopen (trail) (vandaar de twee boterhammen als tussendoortje )

Vanmorgen een slecht begin. Mijn vriend had een ontbijtje voor me gehaald, maar dat was dus een broodje met brie . Hij steunt me wel echt op zijn manier met het afvallen, maar het gaat er bij hem niet in dat kaas niet gezond is... En dat ik niet van brood hou in de ochtend... Ik was al blij verrast dat hij gister met light room gekookt had, dat is al een hele grote stap vooruit voor hem!
Goed bezig Kraaienpootje! Wat sport je veel zeg, super goed!

Wel lief van je vriend dat hij een ontbijtje voor je had gehaald. Ik ben ook gek op brie / kaas, heerlijk op een hard broodje of cracker. Zo jammer dat het niet gezond is....

Ik heb m'n ontbijt op, mails bijgewerkt en ga zo naar de sportschool.

Heb vanavond een borrel gepland staan met vriendinnen. Denk wel dat ik wijntjes drink met veel water.

Morgen maar weer sporten.

Lijstje voor vandaag:

O: 2 crackers met jong belegen kaas en komkommer

T: Druiven

L: Ga lunchen met vriendin, denk een soepje of salade

T: Kiwi

D: Chili con carne

Vanavond 2 a 3 glaasjes wijn. Ga heel rustig drinken.

Nu sporten, vanavond een uur wandelen.

Mooie dag!
Mogguh!

Ontbijt: 1 banaan. Op naar de sportschool! Fijne dag allemaal!
Ja het is ook super lief, maar dat maakt het zo moeilijk om dan kritisch te zijn. Het lijkt zo ondankbaar! Maar het gebeurt wel vaak dat hij met de allerliefste bedoelingen speciaal voor mij iets haalt omdat ik dat zo lekker vind (specifiek drankje, croissantjes in de ochtend, reep goede chocola, speciale kaas of wijn), en dat ik me dan te schuldig voel om te zeggen dat ik het momenteel niet wil eten omdat ik wat kilo's kwijt wil. Hij weet ook wel dat ik af wil vallen en probeert me ook echt te steunen (hoewel het van hem niet hoeft), maar op het moment dat hij in de winkel staat denkt hij alleen maar: "oeh dat vind Kraai lekker, laat ik dat voor haar meenemen." En lijkt hij het gezonde even compleet vergeten te zijn. Maar het is wel heel lief

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven