Lijf & Lijn alle pijlers

+/-5kg afvallen, we gaan gezellig door

03-01-2014 17:17 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "

Gottya schreef ons uitgangspunt in de allereerste OP van +/- vijf kilo afvallen vanaf 12 april, wie doet er mee?:

Wil je meedoen met de tabel? Schrijf gezellig met ons mee, geef 2 weken achtereenvolgens je gewicht door op maandag hier op dit topic en als je BMI niet lager is dan 17,6 zet ik je gegevens in de tabel.

De bedoeling van de tabel is dat wij elke maandag ons gewicht én het verschil met het startgewicht vetgedrukt doorgeven voor de tabel.

Nuttige links:

Eetmeter (a.k.a. Eettrut)

Body Fat Pictures and Percentages

Weight Control Over The Holidays

Tabel 1

Naam 9 jan 16 jan 23 jan 30 jan 6 feb 13 feb +/- Doel 7.Sp 73,8 72,6 73,6 73,4 73,7 73,4 -2,6 75,0 8.Plukkie 63,3 63,3 63,0 60,0 9.Koolmeesje 77,0 75,5 75,4 76,2 75,2 -1,0 74,5 10.Matisse 64,5 66,0 65,0 60,0 21. Sapo 69,5 69,1 68,9 68,5 68,3 68,3 -1,8 68,0 22.Gisele B. BMI 17,6

Tabel 2

Naam Mtr Start 6 jan 2014! BMI 1 sep 2014 BMI +/- Doel 7.Sp1.77 76,0 73,4 23,4 72,5 23,1 -2,6 72,0 8.Plukkie 1.62 62,8 62,2 23,7 63,0 23,9 -0,6 60,0 9.Koolmeesje 1,76 88,0 88,0 28,4 73,5 23,7 77,0 10.Matisse 1.72 63,4 60,0 21. Ambition 1.72 68,0 62,0 22. Sapo 1.72 70,1 -0,3 68,0 21.Gisele B. 1.80 57,0 17,6

SP = Sophiepapa

Koolmeesje = Koolmeesje123

*N.B. Enig voorbehoud met betrekking tot het deelnemen in onze tabel is dat je BMI niet lager mag zijn dan 17,6.
@luneth, het is zo herkenbaar wat je verteld over je oma. Bij mij zou ze ook teleurgesteld zijn als ik niet zou eten van al dat lekkers;)

@ life 22, je streefdoel komt dichterbij. Het is toch een teken dat je goed bezig bent. Eens de trailer opzoeken van die film. Ik ben benieuwd.

@plukkie 80, ik heb in de wagen altijd amandelen of rijstwafels en flessen water liggen. Het helpt ook om zelf een lunchpakket op te stellen met extra tussendoortjes.

Nou, de fiets is een sportmodel (granville stylus) en hij rijdt zalig. Ik hoop echt op mooi weer om opnieuw te kunnen gaan fietsen!
@titike81: Dat is altijd een goed teken, hopen dat je weer kunt fietsen.

@life22: Die wil ik zeker kijken! Scorsese is mijn favoriete regisseur dus deze staat bovenaan mijn lijstje. Hoop stiekem dat Leo er een oscar voor wint. Dat wordt wel een keer tijd vind ik.

@plukkie: Hoe ging het met hardlopen? Hoop dat je geen last van blessures hebt gehad.

Ik heb vanmiddag weer even een blok gewandeld. Heb lang gestudeerd en dat helpt dan direct even om het hoofd leeg te maken en te ontspannen. Morgen op de weegschaal, hoop echt dat ik wat ben afgevallen, heb flink mijn best gedaan.
Ik ben echt nieuwsgierig naar morgen, hoeveel er bij iedereen af is!

Heb wel met mezelf afgesproken dat ik op maandag 'echt' iets ongezonds mag om beetje frustratie te laten gaan als ik afgevallen ben. Lijkt me de beste dag omdat het net na wegen is!
Deze week bijna elke dag gesport, geen gekke dagen gehad, dus er moet morgen wat af zijn! Dat heb ik verdiend

@ Plukkie, hoe ging het hardlopen? Ik ben vanmiddag ook geweest. Ik vond het kouder dan ik had verwacht.

Als ik rond lunchtijd in de auto moet zijn, dan smeer ik altijd een boterhammetje. Dat geeft me dan de vrijheid om wat anders/lekkers te eten, als we op de plaats van bestemming zijn.

@ Koolmeesje: Dat vind ik zo stom! Ik ken ook mensen die van alles naar binnen zitten te werken en vervolgens een figuur hebben waar ik alleen maar van kan dromen.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
@koolmeesje123, precies! Zo is het ook! We gaan er weer voor!

@life22, het was gelukkig verder gisteren wel een erg leuke dag! Heb je trouwens een nieuwe avatar? Valt me nu ineens op, maar weet eigenlijk niet wat je hiervoor had. Of je had je er geen. Wel een leuke trouwens! Denk dat maandag na wegen ook wel een goede dag is om iets slechts te eten. Dan heb je nog de hele week om het weer te compenseren :-).

@titike81, fijn dat je nieuwe fiets bevalt! Hopelijk is het snel goed weer om te fietsen. Al moet ik zeggen dat het vandaag bijvoorbeeld ook wel een goeie dag daarvoor was. Wel goed warm aankleden.

@Luneth, hardlopen (of eigenlijk joggen) ging goed. Deze keer geen last van mijn been. Heb wel ongelooflijk langzaam gelopen (een slak zou me nog inhalen denk ik), omdat ik bang was dat de pijn weer terug zou komen. Maar het ging goed. Hopelijk blijft het zo. Woensdag staat hardlopen weer op de planning. Kijk er nu al naar uit. Het is zo fijn. Al zou ik liever op mijn oude tempo lopen en geen interval. Maar toch is het fijn om even bezig te zijn in de buitenlucht.

Ben ook erg benieuwd hoeveel iedereen morgen weegt!!
@Florienepien, een boterham smeren hadden wij eigenlijk ook moeten doen. Maar goed, heb er wel weer van geleerd. Volgende keer ga ik dat zeker doen. Dan kom ik in ieder geval niet in de verleiding om ook nog een zak snoep te kopen.
@Florienepien, ik drukte te snel op versturen :-). Zo te horen moet er bij jou wel wat af zijn! Ik ben erg benieuwd!!! Morgen is een spannende dag! :-)
Ik heb vandaag wat minder regelmatig gegeten. Druk geweest met werk weer. Jeetje, morgen nog een dagje en dan hebben we het ergste gehad.

Morgen weer wegen. Ik ben er een beetje bang voor want heb nog steeds niet kunnen sporten. Ik weet ook niet of het volgende week zal gaan lukken om te sporten.

Ga nu verder broadchurch kijken. Kijkt iemand ook?
Wil je die kilo's snel en verantwoord kwijt?

Eet zoals onze voorouders aten en beweeg elke dag. Geloof me, dan gaat het heel snel!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-01-2014 10:29
Reden: commerciële link verwijderd!
% gewijzigd
quote:Florienepien schreef op 16 januari 2014 @ 19:54:

[...]

Ik meet mijn taille op het smalste stuk en mijn buik ter hoogte van mijn navel.

Ik heb geen idee hoe dat werkt met buikspieroefeningen, omtrek en buikvet. Men zegt dat je niet plaatselijk kunt afvallen, dus ik denk niet dat je buikvet verbrandt als je buikspieroefeningen doet. Wel worden je buikspieren strakker en gespierder. Maar zolang het laagje vet op je buik er nog zit, zul je er weinig van zien, vrees ik

Veel van mijn vet is opgeslagen op mijn buik.

Ik ben het helemaal met jullie eens dat plaatselijk afvallen niet mogelijk is met de volgende kanttekening. Ik merk wel dat als ik goed heb gefitnest en mijn buik heb getraind mijn buik er strakker uitziet doordat de buikspieren onder het buikvet strakker zijn. Mijn buik lijkt dan minder "uit te puilen". Hopelijk heb ik het voor jullie begrijpelijk opgeschreven wat ik bedoel.
Heb een drukke week gehad. Ben drie keer door de weeks door de regen naar de sportschool geweest en ik heb een keer geschaatst.

Eten ging goed op twee uitzonderingen na. Deze week ben ik een keer bij KFC wezen eten. Doordat ik mijn eten bijhoud met de Eetmeter zie ik dat ook terug in de grote hoeveelheden van calorieën en dat de hoeveelheid verzadigde vetten dat ik binnen heb gekregen is gestegen. Dat was wel op dezelfde dag dat ik ben wezen schaatsen.

Ten tweede ben ik dit weekend naar een all you can eat Japans restaurant geweest.

Ben benieuwd wat ik morgen weeg. Tot morgen allemaal!
quote:koolmeesje123 schreef op 14 januari 2014 @ 13:18:

Sophiepapa, bedankt voor het bijwerken van de tabel!Graag gedaan!
Heb een rotweek achter de rug. Ik begon vol goede moed, maar na een bezoek aan de huisarts flink de balen in. Heb last van m'n voet (genetische afwijking) en zal er hoogstwaarschijnlijk aan geopereerd worden en 6 weken op krukken moeten. Daar gaat m'n beweging.... Blegh
@coconutz dat is inderdaad vervelend van je voet! Is dus best een ingrijpende operatie? Aangezien je zo lang op krukken moet?

@sophiepapa doorzetter! Door de regen naar de sportschool.

Ik heb net op de weegschaal gestaan. Ik weeg nog steeds 74,7 gelukkig. Hmmm hopelijk kan ik deze week weer sporten. Hoe zijn de cijfertjes bij jullie?!!!
quote:tv-fanaat schreef op maandag 20 januari 2014 07:06 @coconutz dat is inderdaad vervelend van je voet! Is dus best een ingrijpende operatie? Aangezien je zo lang op krukken moet?

@sophiepapa doorzetter! Door de regen naar de sportschool.

Ik heb net op de weegschaal gestaan. Ik weeg nog steeds 74,7 gelukkig. Hmmm hopelijk kan ik deze week weer sporten. Hoe zijn de cijfertjes bij jullie?!!!

Ja, iets met het breken van een botje in voet en bijschaven van het eea (hallux valgus). Maar anderzijds moet ik misschien wel juist voor die tijd mijn doel bereiken. Maakt me misschien fitter en minder kans op trombose wellicht?

Ik heb me ook zojuist gewogen. Weeg nu 78,9 kg, dus +400 gr

Deze week weer even goed bij de les blijven!
Ik dacht me toch goed gedragen te hebben deze week, echter bij mij is er ook wat bij. Nu 71,6 en dus + 0,5 en totaal -1,4. Hopen dan maar op betere resultaten volgende week.
Ik woog vandaag 60,5 dus in totaal -1,7 kg

Ik heb inderdaad nu een plaatje bij mijn naam haha!
Gewicht hier is nu 60.8. Er is 0.4af en in totaal 0.7

Het gaat stilletjes onderaf.
Vanochtend gewogen: 73,4 kg. Totaal -2,6 kg.

Weer terug op het gewicht van vorige week, maar daar staat tegenover dat ik de afgelopen week twee keer uit eten en een keer naar de KFC ben geweest.

Daarbij komt dat volgens mij de sushi van gisteren nog niet door mijn spijsvertering is verwerkt. Ik zal mij morgenochtend nog eens wegen als ik er aan denk.
Gisteren eerste een verjaardag en daarna een etentje met olie- en kaasfondue. Ach ja, dat hoort er bij. Vanochtend was ik 58.0 kilo (dus -1 t.o.v. mijn startgewicht). Zo lang er een minnetje voor staat, gaat het de goede kant op
Vandaag op het menu:

O=Sultana hartig (had haast)

L= Half pakje Selderij sticks, een hardgekookt ei en een halve komkommer

T= een hele mango (vanmiddag rond 15u) en er ligt een sultana met kaneel kaar.

A= nog geen idee, zal aangezien ik overdag niet veel calorieen binnenkrijg wel iets zijn wat dat rechttrekt.
Vanochtend was ik heel blij, want de weegschaal stond op 63,1 kg. Deze week er dus 0,7 kg af, dat is in totaal -1,9 kg.

Ik hoop het deze week ook weer zo goed vol te kunnen houden, dan kan ik afscheid nemen van de 63 :-).

Mijn lijstje voor vandaag komt in totaal op: 1626 calorieën.

Ontbijt: Brinta en thee.

Tussendoor: Meergranen boterham met halvarine en cervelaat, een kiwi en een espresso.

Lunch: Drie meergranen boterhammen met halvarine. Beleg was cervelaat en appelstroop. Glas water erbij.

Tussendoor: Kop thee en een appel.

Tussendoor: Twee koppen koffie en een plakje kruidkoek. Glas water.

Avond: Stamppot van rode biet met een rundersaucijsje. Toe: Magere yoghurt met een scheutje vla en siroop.

Tussendoor: Twee koppen thee.
Poeh ik heb niet mijn dag vandaag! Ondanks het mooie getal op de weegschaal.

Voel me moe, energieloos en ik heb het alleen maar koud! Of het nou komt door het afvallen of doordat ik grieperig word?
@ life 22, Sinds dat ik afgevallen ben heb ik het sneller koud. Maar als je merkt dat het te lang begint te duren zou ik naar de huisarts gaan. Verzorg u goed. Ohja, tof plaatje:)
Pfoe de schade valt nog mee deze week: nog steeds 64.8 (kan vanaf tablet niet dik drukken). Paar keer flink gezondigd deze week, wel nog een keertje gaan hardlopen in de regen! Matig tevreden dus. Hoopte dat deze week beter zou gaan, maar heb net al 2,5 bord pastasalade op met veel te veel pesto . Ik kan de motivatie even slecht vinden, meestal gaat het op dit soort momenten flink mis, maar hoop dat ik door me hier van bewust te zijn niet alle chipszakken open trek! Heb echt een flinke schop onder m'n kont nodig, vanavond kijken of ik een vriendin kan vinden die dat wil doen!

@ coconutz: wat vervelend van die operatie! Weet je al wanneer die plaats gaat vinden? Je zegt dat je dan van te voren je doel wil bereiken; is dat tijdtechnisch haalbaar?

@ sophiepapa: heb afgelopen week net zo gezondigd als jij, maar dan bij de snackbar. Goed dat je desondanks toch bent blijven sporten!

Succes allemaal deze week!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven