+/-5kg afvallen, we gaan gezellig door
vrijdag 3 januari 2014 om 17:17
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "
Gottya schreef ons uitgangspunt in de allereerste OP van +/- vijf kilo afvallen vanaf 12 april, wie doet er mee?:
Wil je meedoen met de tabel? Schrijf gezellig met ons mee, geef 2 weken achtereenvolgens je gewicht door op maandag hier op dit topic en als je BMI niet lager is dan 17,6 zet ik je gegevens in de tabel.
De bedoeling van de tabel is dat wij elke maandag ons gewicht én het verschil met het startgewicht vetgedrukt doorgeven voor de tabel.
Nuttige links:
Eetmeter (a.k.a. Eettrut)
Body Fat Pictures and Percentages
Weight Control Over The Holidays
Tabel 1
Naam 9 jan 16 jan 23 jan 30 jan 6 feb 13 feb +/- Doel 7.Sp 73,8 72,6 73,6 73,4 73,7 73,4 -2,6 75,0 8.Plukkie 63,3 63,3 63,0 60,0 9.Koolmeesje 77,0 75,5 75,4 76,2 75,2 -1,0 74,5 10.Matisse 64,5 66,0 65,0 60,0 21. Sapo 69,5 69,1 68,9 68,5 68,3 68,3 -1,8 68,0 22.Gisele B. BMI 17,6
Tabel 2
Naam Mtr Start 6 jan 2014! BMI 1 sep 2014 BMI +/- Doel 7.Sp1.77 76,0 73,4 23,4 72,5 23,1 -2,6 72,0 8.Plukkie 1.62 62,8 62,2 23,7 63,0 23,9 -0,6 60,0 9.Koolmeesje 1,76 88,0 88,0 28,4 73,5 23,7 77,0 10.Matisse 1.72 63,4 60,0 21. Ambition 1.72 68,0 62,0 22. Sapo 1.72 70,1 -0,3 68,0 21.Gisele B. 1.80 57,0 17,6
SP = Sophiepapa
Koolmeesje = Koolmeesje123
*N.B. Enig voorbehoud met betrekking tot het deelnemen in onze tabel is dat je BMI niet lager mag zijn dan 17,6.
Gottya schreef ons uitgangspunt in de allereerste OP van +/- vijf kilo afvallen vanaf 12 april, wie doet er mee?:
Wil je meedoen met de tabel? Schrijf gezellig met ons mee, geef 2 weken achtereenvolgens je gewicht door op maandag hier op dit topic en als je BMI niet lager is dan 17,6 zet ik je gegevens in de tabel.
De bedoeling van de tabel is dat wij elke maandag ons gewicht én het verschil met het startgewicht vetgedrukt doorgeven voor de tabel.
Nuttige links:
Eetmeter (a.k.a. Eettrut)
Body Fat Pictures and Percentages
Weight Control Over The Holidays
Tabel 1
Naam 9 jan 16 jan 23 jan 30 jan 6 feb 13 feb +/- Doel 7.Sp 73,8 72,6 73,6 73,4 73,7 73,4 -2,6 75,0 8.Plukkie 63,3 63,3 63,0 60,0 9.Koolmeesje 77,0 75,5 75,4 76,2 75,2 -1,0 74,5 10.Matisse 64,5 66,0 65,0 60,0 21. Sapo 69,5 69,1 68,9 68,5 68,3 68,3 -1,8 68,0 22.Gisele B. BMI 17,6
Tabel 2
Naam Mtr Start 6 jan 2014! BMI 1 sep 2014 BMI +/- Doel 7.Sp1.77 76,0 73,4 23,4 72,5 23,1 -2,6 72,0 8.Plukkie 1.62 62,8 62,2 23,7 63,0 23,9 -0,6 60,0 9.Koolmeesje 1,76 88,0 88,0 28,4 73,5 23,7 77,0 10.Matisse 1.72 63,4 60,0 21. Ambition 1.72 68,0 62,0 22. Sapo 1.72 70,1 -0,3 68,0 21.Gisele B. 1.80 57,0 17,6
SP = Sophiepapa
Koolmeesje = Koolmeesje123
*N.B. Enig voorbehoud met betrekking tot het deelnemen in onze tabel is dat je BMI niet lager mag zijn dan 17,6.
maandag 20 januari 2014 om 20:30
Daling vorige week was ook veel te positief. Ik ben deze week aangekomen. Gewicht nu 81,4kg, dus afgevallen -1,1kg . Maar ik heb wel een goed gevoel over de afgelopen week. Ik heb zo goed als elke dag gesport, ben me echt dagelijks bewust geweest van wat ik wel en niet ging eten en heb ook gewoon echt goede keuzes gemaakt.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
maandag 20 januari 2014 om 20:32
Hmmm... ik woog vanochtend 62,8 dat is in totaal +/-0,00. Wel weer 200 gram zwaarder dan vorige week. Zucht. Op zaterdag na en zondagochtend na ging de vorige week hartstikke goed. Niet teveel gegeten en toch redelijk wat bewogen. Ik snap er helemaal niks van. Nu weet ik wel dat maandag altijd mijn zwaarste dag is van de week. Op één of andere manier blijft mijn eten in het weekend langer in mijn lichaam zitten ofzo, waarschijnlijk omdat ik dan toch net andere dingen eet. Ik ga daarom woensdag even opnieuw wegen. Kijken of dit echt mijn gewicht is. Wel frustrerend. Vandaag op het werk stonden er snoepjes en chocola. Helemaal niets van genomen. Vervolgens had ik een overleg waarbij iemand koeken had meegenomen en die stonden precies voor mijn neus (twee uur lang), maar ik heb niet genomen
. De aanhouder wint denk ik dan maar. Ooit moet mijn gewicht naar beneden gaan!
@sophiepapa, lekker sportief bezig geweest dus! En ondanks je wat slechtere dagen ben je in ieder geval niet zwaarder geworden! En wat je zegt, wellicht ben je nog wat lichter omdat het eten nog niet allemaal door je spijsvertering heen is.
@coconutz, jeetje dat is klote zeg! Een operatie is niet niks en dan ook nog 6 weken op krukken. Heel veel sterkte! En dan weeg je ook nog meer deze week. Het zit je niet mee .
@tv-fanaat, lekker hoor, in ieder geval niks erbij! Netjes!
@zyra123, balen dat er ook wat bij is, maar per saldo zit je nog in de min! Positief bekijken!
@life22 en titike81, jullie gaan erg goed!
@vinatic, goede instelling. Een minnetje is een minnetje
@Luneth, goed bezig! Bijna onder de 63, wat een fijn gevoel is dat!
@Mango12, balen dat je even in een negatieve spiraal zit. Hopelijk kan die vriendin je een schop geven en is komende week gewoon weer een nieuwe ronde met nieuwe kansen!!
@sophiepapa, lekker sportief bezig geweest dus! En ondanks je wat slechtere dagen ben je in ieder geval niet zwaarder geworden! En wat je zegt, wellicht ben je nog wat lichter omdat het eten nog niet allemaal door je spijsvertering heen is.
@coconutz, jeetje dat is klote zeg! Een operatie is niet niks en dan ook nog 6 weken op krukken. Heel veel sterkte! En dan weeg je ook nog meer deze week. Het zit je niet mee .
@tv-fanaat, lekker hoor, in ieder geval niks erbij! Netjes!
@zyra123, balen dat er ook wat bij is, maar per saldo zit je nog in de min! Positief bekijken!
@life22 en titike81, jullie gaan erg goed!
@vinatic, goede instelling. Een minnetje is een minnetje
@Luneth, goed bezig! Bijna onder de 63, wat een fijn gevoel is dat!
@Mango12, balen dat je even in een negatieve spiraal zit. Hopelijk kan die vriendin je een schop geven en is komende week gewoon weer een nieuwe ronde met nieuwe kansen!!
maandag 20 januari 2014 om 21:18
Ik kan vandaag niet wegen want ik ben nog bij mijn vriend, en hij heeft geen weegschaal...
Morgenavond zou ik dat wel kunnen doen maar ik wacht liever tot de ochtend daarop!
Dat zou dan woensdagochtend worden, kan dat dan nog in de tabel?
Jullie gewichten klinken goed hoor. Het kan niet constant naar beneden gaan, maar dat zal vast wel doorzetten over een weekje.
Titike, Life22, hartstikke leuk natuurlijk dat er bij jullie wèl wat af is!
Morgenavond zou ik dat wel kunnen doen maar ik wacht liever tot de ochtend daarop!
Jullie gewichten klinken goed hoor. Het kan niet constant naar beneden gaan, maar dat zal vast wel doorzetten over een weekje.
Titike, Life22, hartstikke leuk natuurlijk dat er bij jullie wèl wat af is!
maandag 20 januari 2014 om 22:52
quote:koolmeesje123 schreef op 20 januari 2014 @ 21:18:
Ik kan vandaag niet wegen want ik ben nog bij mijn vriend, en hij heeft geen weegschaal...
[...]Geen probleem.
[...]Geen probleem.
dinsdag 21 januari 2014 om 13:38
Ik probeer dat patroon van 0.5 kg per week ook aan te houden. Wil eigenlijk niet dat het te snel gaat, want ik ben dan bang dat het er snel weer aan zit.
Mijn eetpatroon vandaag is wat rommelig, want ik had mijn brood rond 11 uur al op (krijg op school altijd sneller trek). Dus toen ik thuis kwam om 1 uur heb ik maar een banaan genomen. Vult altijd goed en ik hoop dat ik me dan aan mijn lijstje kan houden. Voor vandaag kom ik uit op 1580 calorieën, dus dat zou heel netjes zijn.
Hebben jullie trouwens ook een drie dagen grens? Ik kan het drie dagen altijd uitstekend volhouden, en daarna krijg ik trek in iets lekkers (chips, chocolade zoiets). Stond vanochtend ook al te twijfelen of ik een twix zou nemen of niet, maar ik ben sterk gebleven .
Mijn eetpatroon vandaag is wat rommelig, want ik had mijn brood rond 11 uur al op (krijg op school altijd sneller trek). Dus toen ik thuis kwam om 1 uur heb ik maar een banaan genomen. Vult altijd goed en ik hoop dat ik me dan aan mijn lijstje kan houden. Voor vandaag kom ik uit op 1580 calorieën, dus dat zou heel netjes zijn.
Hebben jullie trouwens ook een drie dagen grens? Ik kan het drie dagen altijd uitstekend volhouden, en daarna krijg ik trek in iets lekkers (chips, chocolade zoiets). Stond vanochtend ook al te twijfelen of ik een twix zou nemen of niet, maar ik ben sterk gebleven .
dinsdag 21 januari 2014 om 14:29
Vanochtend heb ik mij weer gewogen, omdat ik vermoedde dat het gewicht van gisteren niet representatief was.
72,4 kg, 0,4 kg lichter dan vorige week en een kg lichter dan gisteren. Volgens mij is dit correcter dan wat ik gisteren woog. Het verschil zal denk ik vocht zijn geweest.
@Luneth, Drie dagen grens? Het was mij niet opgevallen. Ik zal er ook niet op gaan letten omdat ik bang ben dat het dan een self fulfilling prophecy gaat worden.
@5x5, Fijn dat je je weer wat beter voelt.
72,4 kg, 0,4 kg lichter dan vorige week en een kg lichter dan gisteren. Volgens mij is dit correcter dan wat ik gisteren woog. Het verschil zal denk ik vocht zijn geweest.
@Luneth, Drie dagen grens? Het was mij niet opgevallen. Ik zal er ook niet op gaan letten omdat ik bang ben dat het dan een self fulfilling prophecy gaat worden.
@5x5, Fijn dat je je weer wat beter voelt.
dinsdag 21 januari 2014 om 15:59
dinsdag 21 januari 2014 om 16:12
quote:@ coconutz: wat vervelend van die operatie! Weet je al wanneer die plaats gaat vinden? Je zegt dat je dan van te voren je doel wil bereiken; is dat tijdtechnisch haalbaar?Jawel, want ik probeer het eigenlijk zo te plannen dat ik aan het begin van de zomer wordt geopereerd en daarmee dus ook voor mijzelf een soort einddatum bepaal voor het behalen van mijn streefgewicht. 64kg gaat me niet lukkien, maar ik moet in de buurt kunnen komen.
dinsdag 21 januari 2014 om 23:08
Wauw, Sophiepapa, dat betekent dus dat jij in 'werkelijkheid' al bijna op jouw streefgewicht zit! Wat goed! Fijn om al zover te zijn, dan hoef je straks alleen te letten op het behouden van jouw goede gewicht.
Gelden er eigenlijk andere eetlijstjes voor het behoud van het gewicht? Dat je dan iets meer moet/mag eten om niet verder af te vallen? Lijkt me ook nog best lastig, want het goede gewicht is wel iets om zuinig op te zijn, dus ik zou dan erg bang zijn om weer aan te komen.
Gelden er eigenlijk andere eetlijstjes voor het behoud van het gewicht? Dat je dan iets meer moet/mag eten om niet verder af te vallen? Lijkt me ook nog best lastig, want het goede gewicht is wel iets om zuinig op te zijn, dus ik zou dan erg bang zijn om weer aan te komen.
dinsdag 21 januari 2014 om 23:14
Coconutz, balen zeg van die operatie! Nou ja, het is in ieder geval een goede stok achter de deur moet je maar denken... 
Luneth, ik herken wel dat ik na een aantal dagen niet snoepen ècht zin krijg in iets lekkers! Ik weet alleen niet of dat elke drie dagen is...
Op dit moment baal ik een beetje van mijn nieuwe gezonde leefwijze. Ik heb net twee stuks fruit op, maar ik blijf zo'n zin houden in iets lekkers... gewoon een lekkere volle bak chips!!
Maar ik doe het niet, want morgenochtend weeg ik mij weer....
Bovendien ga ik morgen op bezoek bij een goede vriend en dan ga ik heus wel lekkere dingen eten/snoepen. Dus ik moet ophouden met dat zielige gedoe dat ik ook nooit wat mag, want dat is gewoon niet waar!
Het helpt echt om het hier even van mij af te schrijven.
Luneth, ik herken wel dat ik na een aantal dagen niet snoepen ècht zin krijg in iets lekkers! Ik weet alleen niet of dat elke drie dagen is...
Op dit moment baal ik een beetje van mijn nieuwe gezonde leefwijze. Ik heb net twee stuks fruit op, maar ik blijf zo'n zin houden in iets lekkers... gewoon een lekkere volle bak chips!!
Maar ik doe het niet, want morgenochtend weeg ik mij weer....
Bovendien ga ik morgen op bezoek bij een goede vriend en dan ga ik heus wel lekkere dingen eten/snoepen. Dus ik moet ophouden met dat zielige gedoe dat ik ook nooit wat mag, want dat is gewoon niet waar!
Het helpt echt om het hier even van mij af te schrijven.
dinsdag 21 januari 2014 om 23:19
Nog even mijn eetlijstje:
O/L: vier volkorenboterhammen, waarvan drie belegd met kaas, sla en pijnboompitten en 1 zonder beleg.
Avondeten: drie tortillawraps gevuld met gehakt, groente en kaas
T: 1 sinaasappel en 1 appel
Geen idee hoeveel calorieën dit zijn, hopelijk niet te weinig.
Even een vraag uit nieuwsgierigheid: wanneer word je eigenlijk erelid??
O/L: vier volkorenboterhammen, waarvan drie belegd met kaas, sla en pijnboompitten en 1 zonder beleg.
Even een vraag uit nieuwsgierigheid: wanneer word je eigenlijk erelid??
woensdag 22 januari 2014 om 09:16
Volgens mij eet ik meer Koolmeesje, maar ik zou zo niet weten op hoeveel calorieën je zit. Misschien wat teveel kaas zo op het eerste gezicht. Zit veel zout in en dat houdt weer vocht vast.
Mijn lijstje (1525 calorieën).
O: Brinta en een kop thee.
T: 2x koffie en een kiwi.
L: 3x meergranen boterham + volkoren beschuit (alles met halvarine). Beleg: Kaas, cervelaat en appelstroop en op de beschuit niks. Glas water erbij.
T: Glas water en een appel.
T: 2x koffie en een plakje kruidkoek.
A: Zuurkoolschotel met zalm. Glas water. Toe: schaaltje magere yoghurt met siroop.
T: 2x thee.
Mijn lijstje (1525 calorieën).
O: Brinta en een kop thee.
T: 2x koffie en een kiwi.
L: 3x meergranen boterham + volkoren beschuit (alles met halvarine). Beleg: Kaas, cervelaat en appelstroop en op de beschuit niks. Glas water erbij.
T: Glas water en een appel.
T: 2x koffie en een plakje kruidkoek.
A: Zuurkoolschotel met zalm. Glas water. Toe: schaaltje magere yoghurt met siroop.
T: 2x thee.
woensdag 22 januari 2014 om 10:30
@ sophiepapa en plukkie80, merci voor de info!
@koolmeesje, welke kaas neem je?
@ luneth, lijstje ziet er goed uit!
Ik zal mijn lijste ook posten:
O: muesli met magere melk, groene thee
T: handjevol ongezouten noten
L: zilvervliesrijst, zalm, groentemix
T: druiven
D: broccolisoep met beschuit
T:magere fruityoghurt
En dadelijk twee uurtjes gaan sporten, misschien ook gaan wandelen met de hond.
@koolmeesje, welke kaas neem je?
@ luneth, lijstje ziet er goed uit!
Ik zal mijn lijste ook posten:
O: muesli met magere melk, groene thee
T: handjevol ongezouten noten
L: zilvervliesrijst, zalm, groentemix
T: druiven
D: broccolisoep met beschuit
T:magere fruityoghurt
En dadelijk twee uurtjes gaan sporten, misschien ook gaan wandelen met de hond.
woensdag 22 januari 2014 om 11:06
Wow! Ik woog vanmorgen 85,5 kg, dat is -2,5 kg!! En dat is ook -2,2 kg t.o.v. vorige week maandag.
Ik begrijp dat dit wat veel is. En, zoals jullie al schrijven, het kan ook voor een deel vocht zijn. Maar het is wel goed voor de motivatie! En dit is dan nog zonder sporten, vanwege die kleine blessure. Komende week verwacht ik daar weer mee te kunnen beginnen.
Jaja, wat het al met je kan doen als je ophoudt met het elke avond eten van chips...
Ik gebruik inderdaad wat veel kaas. En dat is dan ook nog van die volvette oude kaas. Heerlijk!! Dat is wel een aandachtspuntje, maar ik vind weinig anders lekker op brood en ik eet principieel geen vleeswaar. Ik denk dat ik wat vaker yoghurt ga nemen in het vervolg.
@ Luneth en Titike81, wat een keurige eetlijstjes! Dat geeft inspiratie!
Ik begrijp dat dit wat veel is. En, zoals jullie al schrijven, het kan ook voor een deel vocht zijn. Maar het is wel goed voor de motivatie! En dit is dan nog zonder sporten, vanwege die kleine blessure. Komende week verwacht ik daar weer mee te kunnen beginnen.
Jaja, wat het al met je kan doen als je ophoudt met het elke avond eten van chips...
Ik gebruik inderdaad wat veel kaas. En dat is dan ook nog van die volvette oude kaas. Heerlijk!! Dat is wel een aandachtspuntje, maar ik vind weinig anders lekker op brood en ik eet principieel geen vleeswaar. Ik denk dat ik wat vaker yoghurt ga nemen in het vervolg.
@ Luneth en Titike81, wat een keurige eetlijstjes! Dat geeft inspiratie!
woensdag 22 januari 2014 om 11:12
@ Sophiepape & koolmeesje123: wat zijn jullie goed bezig! Wat een verschil. Vooral bij jou koolmeesje...
Ik had me stiekem nogmaals na 2 dagen gewogen (was niet blij maandag) nadat ik wat meer op eten had gelet, maar nu was ik zelfs zwaarder. Wel moet ik deze week ook ongesteld worden, dus ik besluit bij deze dat het niet representatief is.
Over 2 weken ga ik overigens voor een langere periode op reis, ik heb dan geen weegschaal bij me en weet niet of ik dan heel trouw kan blijven volgen en op iedereen kan reageren.
Is het erg als er wat langer radiostilte van mijn kant is? Ik hoop trouwens dat ik door het vele reizen vanzelf ga afvallen...
Het na 3 dagen meer trek hebben in snoep herken ik niet zo, ik heb meestal precies het omgekeerde: hoe langer ik niet snoep, hoe zoeter ik het vind en hoe minder behoefte ik eraan heb. Het zijn dus net die eerste 3 dagen die ik vaak lastig vind...
Succes allemaal weer, ga zo door!
Ik had me stiekem nogmaals na 2 dagen gewogen (was niet blij maandag) nadat ik wat meer op eten had gelet, maar nu was ik zelfs zwaarder. Wel moet ik deze week ook ongesteld worden, dus ik besluit bij deze dat het niet representatief is.
Over 2 weken ga ik overigens voor een langere periode op reis, ik heb dan geen weegschaal bij me en weet niet of ik dan heel trouw kan blijven volgen en op iedereen kan reageren.
Is het erg als er wat langer radiostilte van mijn kant is? Ik hoop trouwens dat ik door het vele reizen vanzelf ga afvallen...
Het na 3 dagen meer trek hebben in snoep herken ik niet zo, ik heb meestal precies het omgekeerde: hoe langer ik niet snoep, hoe zoeter ik het vind en hoe minder behoefte ik eraan heb. Het zijn dus net die eerste 3 dagen die ik vaak lastig vind...
Succes allemaal weer, ga zo door!
woensdag 22 januari 2014 om 11:37
quote:koolmeesje123 schreef op 21 januari 2014 @ 23:19:
Even een vraag uit nieuwsgierigheid: wanneer word je eigenlijk erelid?? Om te weten hoeveel calorieën dit zijn zou je dit moeten invullen in de Eetmeter *klik*. De eetmeter geeft niet alleen de hoeveelheid calorieën aan maar ook of je voldoende voedingsstoffen eet.
Wat betreft het erelidmaatschap, het antwoord hou je nog even te goed van mij. Daar moet ik even voor gaan zitten.
Even een vraag uit nieuwsgierigheid: wanneer word je eigenlijk erelid?? Om te weten hoeveel calorieën dit zijn zou je dit moeten invullen in de Eetmeter *klik*. De eetmeter geeft niet alleen de hoeveelheid calorieën aan maar ook of je voldoende voedingsstoffen eet.
Wat betreft het erelidmaatschap, het antwoord hou je nog even te goed van mij. Daar moet ik even voor gaan zitten.