Lijf & Lijn alle pijlers

+/-5kg afvallen, we gaan gezellig door

03-01-2014 17:17 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "

Gottya schreef ons uitgangspunt in de allereerste OP van +/- vijf kilo afvallen vanaf 12 april, wie doet er mee?:

Wil je meedoen met de tabel? Schrijf gezellig met ons mee, geef 2 weken achtereenvolgens je gewicht door op maandag hier op dit topic en als je BMI niet lager is dan 17,6 zet ik je gegevens in de tabel.

De bedoeling van de tabel is dat wij elke maandag ons gewicht én het verschil met het startgewicht vetgedrukt doorgeven voor de tabel.

Nuttige links:

Eetmeter (a.k.a. Eettrut)

Body Fat Pictures and Percentages

Weight Control Over The Holidays

Tabel 1

Naam 9 jan 16 jan 23 jan 30 jan 6 feb 13 feb +/- Doel 7.Sp 73,8 72,6 73,6 73,4 73,7 73,4 -2,6 75,0 8.Plukkie 63,3 63,3 63,0 60,0 9.Koolmeesje 77,0 75,5 75,4 76,2 75,2 -1,0 74,5 10.Matisse 64,5 66,0 65,0 60,0 21. Sapo 69,5 69,1 68,9 68,5 68,3 68,3 -1,8 68,0 22.Gisele B. BMI 17,6

Tabel 2

Naam Mtr Start 6 jan 2014! BMI 1 sep 2014 BMI +/- Doel 7.Sp1.77 76,0 73,4 23,4 72,5 23,1 -2,6 72,0 8.Plukkie 1.62 62,8 62,2 23,7 63,0 23,9 -0,6 60,0 9.Koolmeesje 1,76 88,0 88,0 28,4 73,5 23,7 77,0 10.Matisse 1.72 63,4 60,0 21. Ambition 1.72 68,0 62,0 22. Sapo 1.72 70,1 -0,3 68,0 21.Gisele B. 1.80 57,0 17,6

SP = Sophiepapa

Koolmeesje = Koolmeesje123

*N.B. Enig voorbehoud met betrekking tot het deelnemen in onze tabel is dat je BMI niet lager mag zijn dan 17,6.
Afgelopen week eindelijk weer op de weegschaal gestaan en idd aangekomen. Had het wel verwacht. Ik weeg nu 63 kg. Ben wel van plan om weer beter op te letten en dansen gaat nu ook weer gelukkig!
Jammer, 5x5.

Maar je bent nog steeds veel dunner dan toen je begon! Ga door, je kunt het! Veel plezier met dansen.
Hello,

Even snel: Vanochtend gewogen, nog gewoon 80 kg.

Ben wel van plan mijn eetpatroon te veranderen volgens voedselzandloper, als ik het boek binnen heb.

Ik wil weer een 7 op de weegschaal
Vanochtend woog 63,5 kg. Niet slecht na een verjaardagsweekend vond ik! Totaal -1,5 kg.

Vanavond de laatste verjaardagsvisite :-).
@ koolmeesje ging goed! Ik was wen half uur te vroeg haha. Is wel fijn want kon mooi even bijkomen.terugweg had ik wind tegen heb me kapot gezweet .

Ik ben echt vergeten te wegen vanochtend. Ik was zo bezig al met het fietsen. Mijn update komt morgen.

Vinatic en titeke inderdaad prima toch. En vraag me hetzelfde af als koolmeesje.

Hoe gaat het bij de rest?
Goed gedaan Luneth! Gefeliciteerd

Moonlight: wel jammer dat je nog geen verschil ziet. Alvast succes met jouw nieuwe eetpatroon
Ik meld me voorlopig even helemaal af. Ben onder controle bij de dietiste en die maakt zich toch teveel zorgen. Mijn vetpercentage is inmiddels veel te laag en dus moet ik bijkomen en daar hebben we nu een dieet voor samengesteld.

Iedereen heel veel succes met het afvallen op gewicht blijven!!
Ik weeg vandaag 82 kg, dat is -6 kg!

En -1 kg ten opzichte van voor de vakantie!

Ik had het al wel verwacht: ik merk het gewoon aan mijn kleding!

Helaas is mijn bmi nog steeds oranje; die is pas goed vanaf 77 kg.

Sophiepapa zou je dat een keer als mijn huidige streefgewicht in de tabel willen zetten?

Ik heb mij net weer tegoed gedaan aan een enorme bak gekookte snijbonen, 75 gram rijst en een stukje gebakken vis. Volgens de eetmeter maar 482 kcal! Op deze manier kan ik wel lekker veel blijven eten
Oh Zyra, te weinig is ook weer niet goed! Succes met jouw nieuwe dieet en het bijkomen.
Hier 61,8 kg, dat is in totaal -1. Daar ben ik blij mee, want ik heb het patroon van de ene week 61,9 en de andere week 62,2 doorbroken. Vorige week was ik ook 61,8. Dus nu hopelijk volgende week weer een beetje eraf!

@titike81, komt vast goed, positief bekijken, er is niks bijgekomen!

@vinatic, gaat je vast weer lukken en nu twee kilo eraf is een goed begin! Fijne vakantie!

@koolmeesje, welkom terug! Wow een kilo minder dan voor de vakantie! Goed bezig!

O en wat betreft je vraag over afvallen als je bmi goed is, die van mij is goed, maar ik heb nog steeds 'randjes' en ik weet dat als ik twee á drie kilo afval, die niet meer zo erg heb. Dan zitten shirtjes enzo weer wat mooier, nu zie je toch een randje erdoor heen (bij de wat strakkere shirtjes, die ik nu dan niet draag).

@5x5, balen dat je bent aangekomen! Maar niet opgeven. Lekker dansen en dan komt het vast weer goed!

@moonlight, ben benieuwd hoe je ervaringen zijn met het aanpassen van je eetpatroon. Hopelijk werkt dat. En je zit vlak bij de 7 :-). Dat moet volgende week toch wel lukken, al is het 79,9.

@zyra123, veel succes! Pas goed op jezelf!
Ik ben me vergeten te wegen vandaag, dus ik geef morgen mijn gegevens door. Afgelopen week heb ik een goede week gehad, goed gegeten, goed bezig met bewegen. Ik ben wel tevreden over de afgelopen week. Ik hoop dat de weegschaal dat morgen ook aangeeft.

Ik wil weer meer gaan schrijven hier. Vanaf morgen dus ook een eetlijstje. Dat vind ik toch wel prettig.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
@Koolmeesje123... bedankt voor je bemoedigende woorden.

Tip: je kunt je het beste wegen in de ochtend nadat je naar het toilet bent geweest, voordat je gaat eten... dan weeg je het 'eerlijkst'!

Succes.
@Koolmeestje123... goed bezig met je gewicht, hoor.

Wat betreft dat groene BMI. Dat is zo groen als het voor jouzelf voelt. Ik voel me gewoon beter als ik iets lichter ben (maar nog wel gezond). Is een gevoel; valt eigenlijk weinig aan te tornen. Ik kan momenteel geen enkele broek meer aan, dus draag alleen rekbare rokjes, hahah. Maar misschien wil ik niet meer naar 54 kilo... dat moet ik nog even bekijken. Ga me ook nog een keer opnieuw meten (lengte), want laatst in het ziekenhuis was het heel anders.

Nogmaals succes!
Zyra wat rot dat het zo gaat. Ik snap dat je dan in dit topic nu niet op je plek bent, als er juist weer wat gewicht bij moet.

Koolmeesje, lekker bezig!

Tja ik heb t boek gereserveerd bij de bieb dus ik ben in afwachting van wanneer het er is (ze hebben meerdere exemplaren).

Vanavond weer hardgelopen. Heb t tempo nu iets opgevoerd. Eerder had ik puur als doel om het vol te houden maar nu wilde ik ook iets sneller. Dat is voor mijn stofwisseling vast ook goed
@zyra succes met alles!

@florienepien lijstjes zijn wel leuk om te lezen vind ik. Ik vind het leuk om nieuwe ideeen op te doen voor wat betreft eten. Ik zal er ook een paar posten.

@moonlight ik ben benieuwd wat je van het boek vindt. Ik heb het receptenboek. Is wel leuk voor gezonde (zoete) snacks en staan leuke ideeen in voor gezonde snacks op verjaardagen. Ik heb het gewone boek wel vaker doorgebladerd maar niet echt gelezen. Ik wil hem ook gaan reserveren in de bieb. Het is leuk toch dat je van sporten toch ook een ander doel gaat zien ipv afvallen. Ik heb nu twee keer gefietst en ik merk dat ik veel bezig ben met hoelang ik erover fiets. Ben trots als ik er snel iver heb gedaan.

Wat ik ook fijn vond aan fietsen (merkte ik vandaag) is dat ik niet echt ergens over na heb gedacht. Werkgerelateerde dingen waren meteen uit mijn hoofd. Ik ben iemand die veel in haar hoofd kan zitten. Dus dit is ook een leuke bijkomstigheid.
Vinatic, bedankt voor je tip. Ik heb me vanmorgen opnieuw gewogen en 'opeens' woog ik nog maar 81 kg i.p.v. 82 kg!

Volgende week dus 's morgens wegen, dan heb ik deze extra kilo alvast in the pocket!

Interessant om te lezen (ook van Plukkie) hoe je zelf aanvoelt hoeveel je wilt wegen, afgezien van het 'groene' bmi. Inderdaad is dat ook maar een bepaalde grens die door anderen is vastgesteld... als je je beter voelt bij een paar kilo minder is dat zeker de moeite waard. Dat van die lengte heb ik ook: ik weet niet helemaal zeker of ik echt 1.76 meter ben. Vroeger stond er altijd 1.78 in mijn paspoort. Zou wel leuk zijn voor mijn bmi berekening
Tv-fanaat en florienepien, ik ben benieuwd hoeveel jullie wegen. En ik ben ook benieuwd naar eetlijstjes
goed van jullie zeg! ga zo door
Gewogen en ik ben inderdaad afgevallen! 81,4, totaal -1,1
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Super, gefeliciteerd Florienepien!
Netjes florienepien!!! Super goed!

Ik sla een weekje over met wegen. Ik ben nu echt goed bezig sinds afgelopen woensdag en ik ben bang dat ik gedemotiveerd raak als ik ga wegen en niets ben afgevallen. Volgende week weeg ik weer mee.
Ookal gaat het op dit moment goed met mijn gewicht, ik ben toch een beetje mopperig vandaag. Ik wilde voor het eerst sinds lange tijd weer eens een avondje met chips inplannen vanavond. Maar ik ben me toch een partij aan het goochelen op de eetmeter om dat in te plannen en de calorieen nog een beetje binnen de perken te houden... en dan neem ik wel light chips, maar toch.

En dan ga ik morgen ergens eten waar ik shoarma zal krijgen. Dus ik vul dat alvast in voor morgen.... blijkt me daar ook een hoop calorieen in te zitten! Grrrrrrrr!!

En dan besef ik me weer: je hebt levenslang. Om een gezond gewicht te krijgen en niet te jojo-en moet ik dus zo voorzichtig blijven doorgaan als nu. Voor altijd...

En dat vind ik helemaal niet leuk!! Ik wil meerdere avonden in de week onbezorgd kunnen snacken, lekker genieten van het eten en van het leven. Natuurlijk kan ik het fysiek best laten, maar het is gewoon minder leuk
Je hebt ook levenslang. Maar het zal veranderen. Je hoeft echt niet avonden onbezorgd te snacken. Maar een keer kan echt geen kwaad.

Mag ik even meemopperen. Ik stond net op de weegschaal en ik ben gewoon 2kg zwaarder dan gisterochtend. Whut?
Mijn eetlijstje voor vandaag:

O - koffie met een plak ontbijtkoek

T - banaan, drie dropjes

L - 2 boterhammen met kaas, twee cracottes met filet americain

T - mandarijn, yoghurt met muesli, koekje

A - pasta met saus van tomaten, zak roerbakgroente en gehakt

T - niks meer, denk ik

Calorieën ongeveer 1750
Ooh Florienepien, dan mopperen we even samen, gezellig

Ik denk echt dat die 2 kg gewoon het (vocht)gewicht is dat schommelt gedurende de dag. Want vandaag heb je je in de middag gewogen, toch? En het zal ook wat schommelen gedurende de week. Niets van aantrekken hoor! Je bent lekker afgevallen en volgende week vast ook!

Zet hem op, we gaan gewoon door!

Vast je eigenlijk nog 2x per week?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven