Lijf & Lijn alle pijlers

+/-5kg afvallen, we gaan gezellig door

03-01-2014 17:17 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "

Gottya schreef ons uitgangspunt in de allereerste OP van +/- vijf kilo afvallen vanaf 12 april, wie doet er mee?:

Wil je meedoen met de tabel? Schrijf gezellig met ons mee, geef 2 weken achtereenvolgens je gewicht door op maandag hier op dit topic en als je BMI niet lager is dan 17,6 zet ik je gegevens in de tabel.

De bedoeling van de tabel is dat wij elke maandag ons gewicht én het verschil met het startgewicht vetgedrukt doorgeven voor de tabel.

Nuttige links:

Eetmeter (a.k.a. Eettrut)

Body Fat Pictures and Percentages

Weight Control Over The Holidays

Tabel 1

Naam 9 jan 16 jan 23 jan 30 jan 6 feb 13 feb +/- Doel 7.Sp 73,8 72,6 73,6 73,4 73,7 73,4 -2,6 75,0 8.Plukkie 63,3 63,3 63,0 60,0 9.Koolmeesje 77,0 75,5 75,4 76,2 75,2 -1,0 74,5 10.Matisse 64,5 66,0 65,0 60,0 21. Sapo 69,5 69,1 68,9 68,5 68,3 68,3 -1,8 68,0 22.Gisele B. BMI 17,6

Tabel 2

Naam Mtr Start 6 jan 2014! BMI 1 sep 2014 BMI +/- Doel 7.Sp1.77 76,0 73,4 23,4 72,5 23,1 -2,6 72,0 8.Plukkie 1.62 62,8 62,2 23,7 63,0 23,9 -0,6 60,0 9.Koolmeesje 1,76 88,0 88,0 28,4 73,5 23,7 77,0 10.Matisse 1.72 63,4 60,0 21. Ambition 1.72 68,0 62,0 22. Sapo 1.72 70,1 -0,3 68,0 21.Gisele B. 1.80 57,0 17,6

SP = Sophiepapa

Koolmeesje = Koolmeesje123

*N.B. Enig voorbehoud met betrekking tot het deelnemen in onze tabel is dat je BMI niet lager mag zijn dan 17,6.
Ik bedenk opeens dat ik, net zoals sophiepapa, best wel wat buikspieroefeningen kan doen! Niet mijn grootste hobby, maar wel goed om te doen.
quote:koolmeesje123 schreef op 13 januari 2014 @ 15:19:

Ik bedenk opeens dat ik, net zoals sophiepapa, best wel wat buikspieroefeningen kan doen! Niet mijn grootste hobby, maar wel goed om te doen.Ik vind deze erg goed: http://www.youtube.com/watch?v=pNqrkGnkUWc wel een beetje een fout muziekje en heel oud maar wel prettig om te doen vind ik. Omdat je gewoon kan gaan liggen en volgen wat er wordt gezegd/gevraagd. Succes!!
Thanks! Haha, ik snap wat je bedoelt met het foute muziekje maar ik ga het wel doen, lekker straightforward inderdaad.
Aaah!!! Vergeten te wegen!!! Ik ga het morgenochtend meteen doen!
Tv-fanaat, lijkt me een goed teken! Dan ben je er niet teveel mee bezig :-)

Pffff, ahum, die buikspieren vielen nog behoorlijk tegen.... ik heb best wel wat kracht in mijn armen en benen, maar in mijn buikspieren duidelijk niet! Dat ga ik elke dag maar eens doen dus.

Zoals iemand al eerder schreef: door bezig te zijn met sport is het ook makkelijker om het eten te matigen.
Wow wat een mooie resultaten!! Volhouden zo!

Bij mij is het de 'tijd van de maand', misschien dat ik daardoor wat aangekomen ben dmv vocht vasthouden. Achja, we gaan gewoon door!
Goed gedaan allemaal! Ik ga morgenochtend maar eens op de weegschaal staan. Ik ben benieuwd. Mede door al het werk wat ik afgelopen week moest doen (nee ik ben nog steeds niet klaar, wel bijna) ben ik maar 1x wezen sporten. Dus ik ben er een beetje bang voor!! Nu heb ik ook een kleine blessure opgelopen die er voor zorgt dat ik morgen sowieso niet kan sporten. Hoe dat de rest van de week gaat moet ik nog maar eens zien. Die buikenspierenvideo maar eens bekijken, dat moet misschien nog wel lukken om te doen. Ook heb ik morgenavond een afspraak met een soort van dietiste om eens te kijken of zij mij nog kan helpen met afvallen.

@ Coconutz. Langzaam afvallen is juist veel beter dan snel een aantal kilo's afvallen. Op deze manier is het allemaal veel beter vol te houden dan een dieet. En ja ik snap dat je even je verwachtingen moet bijstellen, maar dat komt wel goed. Ik lees nu dat je al wel trots op jezelf bent!

OP je vraag wat voor mij werkt. Ik eet gewoon alles. Ik geloof niet in koolhydraatarm voor mezelf, omdat ik brood, pasta, rijst etc, gewoon niet kan laten staan. Ik zou zo'n manier van eten niet vol kunnen houden. Ik eet dus gewoon van alles. Ik zorg dat ik voldoende eet en dat ik gezonde tussendoortjes eet. Daarnaast zorg ik dat ik genoeg beweging krijg.

@koolmeesje. Jammer van die zak chips en drop. Maar kop op! Gewoon weer opnieuw oppakken!
Ik woog vanochtend 62,6 kg. Dat is -0,2. Maar dat is 400 gram meer dan vorige week en ik heb nog nooit zo'n netjes weekend gehad. Ik heb gewoon niks gesnoept/extra's gegeten. Zou het dan toch die chocoladeletter en reep chocola van vorige week zijn? De rest van de dagen waren echt super netjes. Ik had verwacht dat ik wel een paar honderd gram kwijt zou zijn. Erg balen. Had het gevoel dat het verder wel goed ging. Misschien ligt het ook aan de tijd van de maand. Hoe dan ook, ik baal nu wel een beetje.
Is er iemand die de cm's bijhoudt? Ik vind dat niet leuk om te doen, maar het loont wel. Soms val niet af in gewicht, maar zie je wel dat je in cm's afvalt.

Ik heb een goede dag gehad. Dus voor de eetlijstliefhebbers, hier mijn lijstje

Ontbijt: 2 boterhammen met appelstroop, koffie en een glas versgeperste sinaasappelsap (300 kcal)

Tussendoor: rijstwafel snack-a-jacks met chocola (60 kcal)

Lunch: 2 boterhammen belegd met sla, kipfilet en tomaat (250 kcal)

Tussendoor: cappuccino, banaan, gedroogd fruit, snoepje (350 kcal)

Avondeten: zalm in bladerdeeg, notenrijst en snijboontjes (500 kcal)

Toetjes: koffie met likeur (100 kcal)

Straks mag ik van mezelf nog een schaaltje chips. (250 kcal)

Totaal 1800 kcal
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
@ florienepien. Ik ben begonnen met het bijhouden van centimeters. Precies om de reden die jij beschrijft. Maar ik meet niet elke week omdat ik denk dat ik dan ook niet altijd resultaat zie.
Life22, ik denk dat het inderdaad vocht is wat je meet, en dat deze momentopname dus niks zegt over jouw werkelijke afvallen. We zullen volgende week wel zien.

Tv-fanaat, vervelend he, zo'n kleine blessure. Ik heb er ook last van. Anders zou ik vanavond aan het sporen zijn, zucht...

Buikspieroefening is dan een goed alternatief.

Heeft de dietiste nog goede tips gegeven?

Verder herken ik erg wat jij schrijft: wel alles eten, maar wel verantwoord. Bedankt voor jouw opbeurende woorden.

Plukkie80, ik zou me niet te druk maken over tienden van kilo's. Je bent goed en gezond bezig, en je gewicht varieert nou eenmaal een beetje. Het gaat om het grote geheel, en die is goed!

Florienepien, goed idee om de centimeters bij te gaan houden! Dat ga ik ook doen.
Zucht vandaag geen tijd gehad om jullie berichten te lezen. Morgen schade inhalen

Gewicht is 61,2 er is - 0,3 af.

Tot morgen iedereen!
Ai het is mij niet gelukt om mijn gewicht in het 'vet' aan te duiden. Ik zou niet weten hoe dit moet met de tablet, alles verspringt.
@Florienepien Centimeters meten doe ik niet, ik ben bang dat ik niet elke keer op precies dezelfde plek meet!

Die chocolade snack-a-jacks zijn trouwens echt heerlijk! Die ga ik morgen weer even inslaan denk ik!

Sport is inderdaad goed middel. Ik voel me zoveel lekkerder nadat ik even gesport heb, alleen daar al zou ik al sporten!
Jullie gewichten heb ik in de tabel gezet. Willen jullie het door jullie opgegeven gewicht in de tabel controleren? Het is best wel laat,

ik ben een beetje moe en een foutje is zo gemaakt.

Willen sommigen die dat nog niet hebben gedaan ook het verschil tussen het gewicht van vandaag met hun startgewicht uitrekenen en doorgeven voor de op een na laatste kolom in de tabel?

quote:titike81 schreef op 13 januari 2014 @ 21:34:

Ai het is mij niet gelukt om mijn gewicht in het 'vet' aan te duiden. Ik zou niet weten hoe dit moet met de tablet, alles verspringt.

Het kan ook zo

[.b]Gewicht is 61,2 er is - 0,3 af.[/b]

Zonder punt voor de [.b] dan krijg je

Gewicht is 61,2 er is - 0,3 af.

Probeer maar.
quote:coconutz schreef op 13 januari 2014 @ 12:11:

Wat werkt voor jullie eigenlijk het beste?

Ik probeer zo veel mogelijk koolhydraten te vermijden bij m'n avondmaaltijd. Op een enkele keer na, als ik echt er de behoefte aan heb neem ik een boterham, want ik kan echt verlangen naar een boterham met kaas bijvoorbeeld! Maar verder geen pasta, brood, aardappelen of rijst.

Daarnaast probeer ik uit te vinden, door een calorienteller in te vullen, wat ik binnenkrijg. Vind het alleen lastig te bepalen wat ik nodig heb.

Ook alcohol is echt beperkt tot vier glaasjes over het hele weekend (twee wijntjes en -kleine- glaasjes herfstbok). Doordeweeks verder geen wijntjes o.i.d. meer.

Wat werkt voor jullie?Bij mij werkt sporten, de eetmeter bijhouden en mijzelf wekelijks te wegen (dit topic dus). Verder eet ik eigenlijk alles. Ik drink een liter water per dag. Bij uitzondering drink ik frisdranken of alcohol.
Wow, ging vanmorgen nog een keer op de Weegschaal staan en nu woog ik 61,3. Hoe vreemd, een kilo verschil met gisteren! Wel weer fijne motivatie!

Fijne dag vandaag & succes!
Ik weeg precies hetzelfde als vorige week. 74,7 dus. Maar we gaan gewoon door.
Wauw, Life22, wat een verschil! Is het toch vocht geweest, denk ik. Fijne motivatie inderdaad! Goed bezig!

Tv-fanaat, jij bent ook goed bezig geweest. Er is niks bijgekomen, ookal heb je veel gewerkt en minder gesport! Kun je nagaan wat dat wordt als je op dezelfde manier door blijft gaan en wel weer wat meer kunt sporten.

Ik ben erg tevreden over mezelf. Gisteren was ik zo boos op mezelf dat ik voor mijn doen een zeer matige dag heb gehad. Voor het eerst eens een eetlijstje:

O/L: 1 witte boterham met kaas, rucola en pijnboompitten

T: 1 appel

A: 1 bord visrisotto

T: 1 appel en 1 sinaasappel

Ik tel geen calorieën, dus geen idee hoeveel dit was, maar ik hoop met deze matige dag die zak chips van eergister weer gecompenseerd te hebben :-)

Vandaag eet ik weer iets meer, maar wel gezond. Bijvoorbeeld ook weer yoghurt, dat eet ik bijna elke dag.
quote:Sophiepapa schreef op 14 januari 2014 @ 00:04:

Willen sommigen die dat nog niet hebben gedaan ook het verschil tussen het gewicht van vandaag met hun startgewicht uitrekenen en doorgeven voor de op een na laatste kolom in de tabel?

Dank je wel voor het bijhouden van de lijst!

Gewicht is 78,5 er is - 0,6 af.
Sophiepapa, bedankt voor het bijwerken van de tabel!
@koolmeesje123 Dat is niet veel in het lijstje! Heb je geen honger?

Heeft iemand de uitzending gezien met de schrijver van 'het zandloperdieet? (zie: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1389298)

Super interessant, maar wat zijn er toch veel verschillende meningen over eten!
Na de weging van gisterochtend, nu totaal -1,9 kilo!
@koolmeesje thanks!! Ik ga gewoon verder. Hopelijk is mijn blessure snel over zodat ik weer goed kan gaan sporten! Jouw eetlijstjes is wel erg weinig inderdaad. Als je wilt compenseren, moet je eigenlijk niets aan je drie hoofdmaaltijden doen. Ik zou dan juist de tussendoortjes alle drie (of twee) schrappen. Ik gok dat je nu nog niet aan de 1000 Calorieen komt en dat is echt te weinig.

@life. Nee niet gezien, ik ken de voedselzandloper wel. Staan goeie dingen in. Alleen gebruik ik dat idee alleen om te variëren. Voorin het boek staat ook een zandloper. Bovenste deel is wat je minder (dus niet NIET) zou mogen eten en onderste deel is wat je meer van zou kunnen eten. Dus ik probeer af te wisselen tussen onder en boven. Hoewel ik veel onder zit. Behalve bij brood aardappelen en rijst (bovenste helft) dat eet ik gewoon dagelijks.

Ik kom net terug van mijn afspraak bij diëtiste. Ik heb met haar mijn eetlijstjes doorgesproken en die zagen er gewoon goed uit daar had ze geen opmerkingen over. Ik kwam uit rond de 1800 calorieen en dat was gewoon goed voor mij, minder eten moest niet. Heb ook gevraagd over eten van 1400 calorieen en minder en dat was ook echt te weinig en zorgt er voor dat je lichaam

In de spaarstand komt. Je moet juist je verbranding op gang helpen en op gang houden en daarvoor moeten mensen juist meer eten. Dat merkte ik met het plan van drie jaar Geleden. Ik kreeg complete dag menu's mee, en ik moest dus veel meer eten dan ik deed. Ik kan wel eens zon dag menu hier neerschrijven als mensen dat willen?? Maar ik viel wel af.

Daarnaast heb ik het ook nog gehad over die verschillende diëten. Dr frank, koolhydraatarm etc. En dat werkt dus inderdaad maar tijdelijk. Je valt wel af. Maar zon dieet is niet je leven lang vol te houden, dus wanneer je weer normaal gaat eten, kom je dubbel zo snel weer aan.

Ook dat kijken naar hormonen enzo. Dat zijn vaak (niet altijd) mensen die een mbo opleiding hebben gedaan, en ergens zo'n pakket vandaan halen, maar eigenlijk niet weten waar ze het over hebben. Daarbij, zou het voor dokteren ook echt handig zijn als dat zou werken. Maar blijkbaar werkt dat ook niet goed, want zij maken daar geen gebruik van.

Ik kwam dus wederom tot dezelfde conclusie: voldoende en regelmatig eten en tijdens het sporten voldoende verbranden. Ik ga dus hetzelfde door met eten als ik al deed maar ik ga intensiever sporten.
quote:life22 schreef op dinsdag 14 januari 2014 16:54 @koolmeesje123 Dat is niet veel in het lijstje! Heb je geen honger?

Heeft iemand de uitzending gezien met de schrijver van 'het zandloperdieet? (zie: <a href="http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1389298" class="link">http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1389298</a>)

Super interessant, maar wat zijn er toch veel verschillende meningen over eten! Niet gezien maar zag hem wel voor bij koken bij 'uitzending gemist' ik ga hem zeker nog kijken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven