Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge 2017

01-01-2017 15:13 1869 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!

(vanuit: "Afval Challenge")

1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.

Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in ;)
It's not always easy, but it's worth it.
Oeps niet gedacht eigenlijk. Toch maar opzoek naar iets anders.

Nikki ik ben niet zo'n kook wonder of het moet echt heel makkelijk zijn.
Wat is er weer veel geschreven. Ik kan het allemaal niet bijhouden en op iedereen reageren.

@ Judith. Mijn gewicht is deze week gelijk gebleven. Nog steeds 68,5

Leuk dat er weer nieuwe medeschrijvers zijn. Succes allemaal. Laten we hopen op een goed resultaat voor iedereen aankomende week.

Ik las vd week iemand die was begonnen met golfen en bang was dat dat niet zo goed is om af te vallen.

Maar dat valt best mee. Ik heb vandaag 18 holes gelopen. Wel in een bergachtig gebied en heb daarmee 1097 extra calorieën verbrand en 15669 stappen gezet.
Sorry dat ik zo lastig ben, Judith. Maar nu heb je net even teveel aangepast. Ik ben in totaal 3,6 kg afgevallen en afgelopen week 1,1 kg.
81.8 kilo, mijn bmi is nu precies 25
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Suikerbroodje: Ik had alles aangepast omdat ik dacht dat ik dat hele stuk fout had gedaan, maar niet dus... want die had ik er eerst wel staan.

Morgana en Evien jullie staan er in.
Dank je wel, Judith! En Morgana, wat goed! Staat fijn, hè, zo'n groen bmi. Ik hoop het ook snel te bereiken.
Ik zit even op haar website te kijken Judith, zie al heel veel lekkere recepten staan! Ik kook vaak best (stukje mager vlees, veel groente en een beetje rijst of zoete aardappel bijvoorbeeld) en heb zelf niet zo op sausjes en zout en peper, maar het is wel lekker om een paar keer per week iets anders dan dat te eten

Mijn lijstje van vandaag;

O: Havermout met Amandelmelk, rozijnen en blauwe bessen

T: Magere kwark met ananas en aardbeien

L: 4 Volkoren crackers met jam en kipfilet

T: een paprika en cherrytomaatjes

Speltcracker met kipfilet

D: Kipschnitzel, spruitjes en zoete aardappel

T: Eiwit shake
Wow!!! Zo rustig als het dit weekend was, zoveel hebben jullie nu geschreven!!

Aardig wat personen afgevallen zie ik! En Morgana hoeraaaa groene bmi!

Een aantal ook niet, maar die waren solidair met mij Pffff wat een drukte de afgelopen week.

Nu zal ik weer solidair met jullie meedoen om goed op te letten!

Ik zag ook iemand met veel stappen. Waarmee tel jij je stappen?

Hier wel weer een goed begin van de week. Aardig wat gelopen, alleen water gedronken, maar toch ook wel een stroopwafel gehad....
Hihi Tailor; havermoutbuddies!! Zo lekker met blauwe bessen <3

Ja ik ben ook selectief met haar recepten hoor, maar heb nog nooit zo veel recepten in 1 kookboek echt lekker gevonden (en ook nog gewoon makkelijk te maken)

Twilight hihi ja, ik had van het weekend even een sociaal dipje geloof ik, maar was ook wel fijn ergens haha. Ik merk dat ik weer beter in 'de flow' zit.

Mijn eetlijstje voor morgen:

O: zakje Quaker Havermout Oats express, 20gr haverzemelen met 125ml amandelmelk (ongezoet), 5 gr cranberries, 5gr bosbessen

T: 1 stoofpeer, 3 plakjes rookvlees, 3 plakjes kipfilet

L: 100gr magere Franse kwark, 20gr Atkins muesli, 5gr lijnzaad + appel

T: 75 gr wortels, babybel

D: Zuurkoolstamppot met 1/3e rookworst

T: kaascracker (geraspte kaas 15min in de oven op 180gr)

En ook al de planning voor woensdag gemaakt - nu al zin in
Dankjewel Judith!

Suikerbroodje, wat ben je goed aan het bewegen! Ik heb afgelopen eek alleen maar op mijn achterste gezeten. Maar morgen laatste tentamen (ik ben nu heel hard aan het leren zoals jullie zien) en na volgende week mijn opdracht inleveren en dan is er weer voor 7 weken ademruimte. Meer tijd om te reageren hier, meer tijd op te bewegen. Hopelijk komt het mooie weer er ook gauw aan! Dat ik die groeneb mi zou halen deze week had ik niet verwacht.

Wat erg om te zien dat er in een gezond lijkend tussendoortje stiekem toch best veel kcal zitten. Ik hou het wel bij mijn choco reep, dat zijn er ook een boel. Verder lekker fruit en groente mee naast mijn boterhammen. Ik heb 's avonds niet meer gesnoept voor de buis. Ook in het weekend niet, ik knuffel gewoon wat extra met mijn kat, dan heb ik ook wat in/om handen.

Over stappentellers gesproken, ik heb een fitbit zip maar deze slaat met regelmaat een dag over en om de haverklap een lege batterij, ik was er na een half jaartje klaar mee. Nu zit ik te denken aan iets wat me wat meer laat bewegen, al weet ik nooit zo of het niet too much voor me is omdat ik niet kan sporten. Maar iets wat piept als ik te lang op mijn achterste zit, zoiets met een balkje zoals de polar (?).. zoiets zoek ik denk ik. Heeft iemand daar ervaring mee?
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Dat klinkt ook lekker Judith! Dat ga ik ook eens doen! Welke kaas pak je?

De muffins zijn heel makkelijk te maken @woeffie met havermout, boekweitmeel, bakpoeder, honing en zuivelspread. Zelf doe ik er dan nog wat koekkruiden door en wat gedroogde abrikozen in stukjes. Vaak eet ik het als ontbijt. Soms als tussendoortje!

Mijn eetlijstje vandaag:

O: havermoutmuffin

L: courgette soep en 1 koolhydraat arme boterham serranoham

T: gevuld ei

D: boontjes, aardappel en kipfilet

T: sinaasappel + stukje gerookte kip
Ik heb rookvlees en augurken gekocht voor tussendoor, van jou overgenomen judith;)

Ik vind havermout zonder suiker nooit zo lekker, hebben jullie daar geen last van?

Hm ik ga ook eens kijken of ik eens een havermoutmuffin zal maken. Maak nu alleen wel eens bananenbrood voor ontbijt. Oh en een gevuld ei met zuivelspread is dat lekker?? Wel gezonder dan met frietsaus (al heb ik wel light frietsaus)

Golfen, leuk Evien! Zou ik ook wel weer eens willen doen. Ik ga iig morgen weer zwemmen.

Woeffie, je hebt bij de ah ook van die zakjes met fruit chips. Dat ik wel echt gezond en makkeljik en lekker (vind ik tenminste).
@bloempie ja ik vind het heel erg lekker! Klein beetje grof zout erdoor en wat kerrie! Havermout vind ik zelf ook alleen lekker met honing erdoor of in vanille yoghurt. De muffin is hier echt favoriet m'n dochtertje vind ze ook heerlijk.
Hihi... Bloempie... zo'n zakje is bv. van de ananas crisps voor de 15gr die er in zit al:

55kcal (dit valt mee)

0,45gr vet - niets

11,3gr koolhydraten, waarvan 9,24gr suiker!!

Dit tegenover bv:

100gr ananas: 50kcal, 0,1 g vet, 109 mg Kalium, 13gr koolhydraten waarvan 10gr suiker en 1,4gr vezels

Vind ik best een hoop voor 15 gram!!

Dit komt omdat bij gedroogd fruit zoals fruit chips het fruit al het vocht verliest en er dus puur en alleen fruitsuikers overbleven

Hihi Bloempie, wel leuk die rookvlees+augurk, handig hè soms, die lijstjes van anderen??

Nikki; Ik ga eens kijken of ik een recept kan vinden voor havermout muffins, klinkt lekker - en makkelijk.

Ik gebruik zelf of jong belegen of belegen gerapste kaas (gewoon kant en klaar in de winkel) - ik gebruik dan zo'n 10 a 20 gram - gewoon dun uitspreiden, smelt vanzelf aan elkaar

Wat betreft havermout doe ik altijd wat zoetstof en kaneel erdoor - de cranberries en bosbessen maken ook verschil
Haha ja Judith ik vind dat 's ochtends zo lekker, kan het elke dag eten! Ik doe er geen suiker of iets dergelijks doorheen maar een paar rozijntjes en blauwe bessen maakt het voor mij zoet genoeg.. Doe er als ik ga sporten of na het sporten een banaan doorheen, dan is het nog zoeter.

Heb trouwens pas ook weer eens rookvlees gehaald nav jouw lijstje Van de week ook maar eens op zoek naar de beruchte kaasknabbels.

Ik ben ook wel benieuwd welke stappentellers gebruikt worden.. Ik volg altijd mijn telefoon maar die heb ik natuurlijk niet altijd in m'n zak zitten (vergeet m juist altijd en overal).
Ik gebruik het horloge van Garmin de Apraoch X 40. Deze houdt echt alles bij, het aantal stappen, je hartslag , het aantal verbrande calorieën. Waar ik hem vooral voor gekocht heb is om de afstanden met golfen te kunnen meten.
Ik heb het zooooooooooo koud, en ben zwaar verkouden.

Heel m'n hoofd zit vol :(

Gelukkig had ik m'n warme havermout <3 yum yum yum en nu een kopje thee.

Wel nu een foodbaby haha - daar baal ik wel van - toen ik 70 woog (en alles daar boven) zag je dat nooit, nu lijk ik echt zwanger als ik wat gegeten heb haha.

Bij mij houdt m'n samsung mijn stappen bij, maar ik heb ook gewoon zo'n simpele stappenteller - gebruik het allebei eigenlijk niet haha. In het begin wel, maar weet nu dat ik op een dag er toch wel aan kom dus vond het niet meer nuttig.

Ik las ergens dat je minder trek hebt om te snoepen als je terugdenkt aan je laatste maaltijd (smaak, kleur, geur, gevoel) - wat denken jullie, zou dat echt zo zijn?
Beterschapjes Judith

En welkom voor de nieuwen.

Hier gaat het qua lijnen, gisteren weer te ver in de snoeppot gezeten met mijn Hand..

En ik wilde gaan hardlopen maar werd al moe bij de gedachte.

Pfff achteraf baal ik van de slechte gemotiveerdheid.

Dat moet anders kunnen vanaf vandaag toch?!
Dat gaat bij mij echt niet op!!

Ik zie bij jullie ook wel eens staan dat jullie een gebakje of iets anders zoets niet zo lekker meer vinden.

Nou hier echt wel! Kom maar door met die chips, chocolade, frisdrank en koeken
Hahahahaha Twilight, ik zal ze opsturen hahahahaha. Leuk!! En ja hoor ik was helemaal solidair met jou! We gaan weer knallen hoor deze week.

Morgana super meis die groene BMI nu! Goed zo! Succes vandaag met je tentamen.

Oh en rookvlees en augurk, lekker!

Judith niet ziek worden hoor! Haha geen idee of dat zo zou werken met terugdenken aan de laatste maaltijd. Ik heb het gevoel van niet.

Evda tuurlijk moet dat anders kunnen! Bij mij ging het gisteravond ook ff mis..... Maar goed, de week is net begonnen.

Ik heb nog steeds niks van dat mens gehoord en ben gisteravond met mijn beste vriendin uit eten geweest om het er over te hebben, De strategie. Nog 2,5 week en dan ga ik erheen, ben benieuwd..... Maar goed uit eten dus bij de griek en de nodige wijntjes.... Gelukkig hebben we nog 6 dagen om te compenseren hahaha.

Fijne dag allemaal
Wat vervelend dat je je niet lekker voelt, Judith. Hopelijk word je niet zieker. Beterschap! Terugdenken aan mijn laatste maaltijd lijkt me niet echt te helpen, krijg ik juist trek van, denk ik.

Eten bij de Griek is wel errug lekker, Hamaika!

Ik heb er vanmorgen alweer 6,5 km op zitten. Dat gaat dus lekker. Nu aan de slag, ik moet nog een boel doen.

Fijne dag allemaal!
Ja zit wel aardig wat suiker in, klopt Judith. Maar omdat het niet heel veel is en wel lekker vind ik het nog wel oké. Maar ja, er zijn misschien betere dingen om te eten..

Als ik aan een vorige maaltijd denk krijg ik alleen maar meer trek geloof ik haha

Nieuwe dag, nieuwe kansen evda en hamaika.

En ik heb soms ook nog wel echt zin in gebak ofzo hoor Twilight! Al is het me achteraf het vaak niet waard..

Mijn eetlijstjes van vandaag:

O: Smoothie van banaan en amandelmelk

T: mineola

L: 3 boterhammen met rosbief

T: augurk met rookvlees

D: risotto met spinazie, pesto, pijnboompitten, room etc, niet heel mager dit..

T: warme appel uit de magnetron met kaneel
Evda: Weer gezonde lekkere snackopties verzorgen? Of weer aan de salmiak kogels? Hier heb ik soms ook van die slimpie lolly's zonder suiker.

Hamaika schijnt zo te zijn dat je dan herinnert hoe vol je zat en dus minder eet, ofzo. No idea. Ik ga het eens proberen. Grieks eten is ook altijd zoooooooooo veeeeeeeeeeeeeeel!

Twilight: Ik ben ook al best lang bezig nu, zeker met suikers schrappen, dus dat zorgt er wel voor dat iets met suiker nu al snel heeeeeeel zoet is

Suikerbroodje: Inmiddels heb ik ook al van die gloeiende rode wangetjes haha, m'n leerlingen vinden het schattig, maar inmiddels voel ik mij zwaar rot :(

Lekker sportief bezig weer!

Bloempie: True, ik vond 15gr heel weinig hihi, dan heb ik liever de 100gr ananas- maar ik snap je punt wel hoor Lekker hè, appel met kaneel uit de magnetron, hier ook favoriet. Ook lekker met rozijntjes die je even in wat water laat wellen
Beterschap Judith hopelijk zet het niet door!

Mmmmm de Griek heerlijk daar kom ik ook heel graag.

Terug denken aan m'n eten? Ik ga het eens proberen!

Ik kom net uit de sportschool vandaag cardio en boven lichaam getraind!

Morgen benen en cardio!

Mij eetlijstje vandaag:

O: havermout muffin

T: niks (geen honger)

L: 2 koolhydraat arme boterhammen met ham en filet. Cracker gekookt ei

T: sinaasappel

D: aardappel spinazie gehaktbal

T: rosbief rolletjes met veldsla en beetje soja saus
Sukerbroodje ja was zeker lekker hahaha de griek maar inderdaad altijd veel en veel teveel. Ik krijg het nooit op nee. Maar smaakte prima. Goed hoor van die 6,5 km.

Bloempie wat n lekker eetlijstje!

Judith ik PM je vanmiddag even terug. Als ik nu denk aan mjn laatste maaltijd krijg ik weer trek hahaha. Kan ook niet de bedoeling zijn hahaha. Oh en appel met kaneel....... Jammie!!!

Nikki goed bezig geweest. IK ga vanvond weer aan de bak, na de griek wat herstelwerk te doen haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven