Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge 2017

01-01-2017 15:13 1869 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!

(vanuit: "Afval Challenge")

1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.

Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in ;)
It's not always easy, but it's worth it.
Het was heerlijk en erg gezellig gister hamaika

Vandaag weer gezond verder, ben nu in de voorbereiding voor morgen. De ontbijt muffins ben ik weer even beu ben nu lekker granola aan het maken voor van de week weer eens even een ander ontbijt! Spannend weer voor iedereen het weeg moment. Ik verwacht er niet te veel van.

Komende week heb ik niet veel tijd om te sporten helaas dus dan thuis maar wat doen. Het meisje dat bij me werkt heeft een weekje vrij dus moet zelf wat extra uren maken.
Hallo allemaal!

Mijn naam is Anke en zou ook graag meedoen als dat nog kan. Weeg op dit moment 90 kilo en ik ben 172 cm lang. Mijn eerste doel is om 80 kilo te wegen in mei. Heb al eens wat pogingen gedaan die mislukten vanwege te weinig motivatie, daarom zou ik hier graag mee praten.

Veel liefs!
Hallo Judit en andere dames,

Ik meld me voorlopig af.

Kan dit topic niet meer bijhouden.

Succes en wie weet tot snel in andere topic's

Byeeeeee!
Prrrr, mauw miawwwww.
Nikki lekker zeg, die granola zelf maken haha, ik denk dat ook steeds maar het komt er niet van hihi.

Jammer Jane

Hoi Anke, gezellig, ik gooi je zo gelijk in de tabel Heb je een plan de campagne voor hoe je wilt afvallen? Ga je eetlijstjes posten?

Ik woog vanochtend 65,0 haha net die 1 ons is me niet gegund, maar nog steeds vooruitgang, dus mooi. Volgende week dan maar de 64 ;)
Hey ladies, zojuist opgemeten en mijn nieuwe gewicht is nu 79.0

Er af -0,2 .

Had op meer gehoopt/ gerekend maar ben net nu dit weekend ongesteld geworden...... Dus dat drukt de pret helaas. Maar klaag niet, 1 januari woog ik nog 82,5 dus netje 0,5 kilo per week er af sindsdien.

En mijn vetpercentage is sinds 1 januari met 2% gedaald, nog een lange weg te gaan maar het begin is er.

Nikki fijn dat je een gezellige avond hebt gehad ff los van de kids.

Anke welkom! Dit is een gezellig actief topic. Jij dus ook nog eenlange weg te gaan? Ik kom van 86 kilo in september en nu dus 79, mede ook door de tips en de stok achter de deur in dit topic. Jij kan het ook!

Jane jammer meis, veel succes ook verder voor jou.

Judith oh oh oh wat zijn we toch hetzelfde weer! Bij jou ook die ene rot ons! Ik wilde ook zo graag in de 78 eindigen deze week, maar nee hoor, 79.0..... Knuffel voor jou ook!

Judith ik geef jou donderdag een soort tussengewicht door dat je dan in de tabel mag zetten want komende maandag kan ik niet wegen als ik in Bilbao ben.
72.3

Ik krijg het niet dik gedrukt.

Niks eraf helaas maar wat er niet aankomt hoeft er ook niet af haha

Nieuwe week nieuwe kansen ;)

Welkom Anke
Helaas 88.7 kg.

Ben mijn motivatie even kwijt.
Goedemorgen,

Welkom Desje en Anke! Heel veel succes met afvallen,

Jammer dat je weggaat Jane, blijf je wel lijnen?

Supergoed Hamaika, 0,5 kg per week!

Hoe meet jij jouw vetpercentage? Ik ben er ook wel benieuwd naar.

Ik ben vanaf woensdagavond tot volgende week vrijdag ook in het buitenland. We staan vanaf zaterdag op een beurs, ik ga al eerder naar Frankrijk om de opbouw te coördineren en kan dan ook mijn familie zien

Ik geef dus komende maandag ook geen gewicht door

Mijn gewicht: 78,1

Deze week -0,4

Totaal -5,4

BMI 24,4

Hoe gaat het met jou Judith?
Goedemorgen! Fijn dat er vooruitgang is, Judith. En bij jou er ook weer wat af Hamaika, lekker toch! En Femme ook al lekker afgevallen weer. Jammer dat het even niet wil lukken, Woeffie. Kop op! Je kunt het! Welkom Anke! Leuk dat je mee komt kletsen Veel succes met afvallen. Niks eraan is ook geen achteruitgang, Nikki. Ook mooi toch. :-)

Mijn gewicht vandaag: 75,5kg

Afgelopen week dus -1kg

Totaal -6kg

BMI 25,5

Mijn streefdatum is 1-6-'17

Fijne dag allemaal!
Wow, goed gedaan Suikerbroodje,-1kg.

Ik heb blijkbaar over Judith heen gelezen. Je bent afgevallen. Daar ben ik heel blij om!
En een beetje motivatie voor Woeffie:
Goed bezig allemaal! En woeffie gewoon doorgaan en dan misschien iets strenger?

Ik had een prima week, alleen gister echt mega ongezond gegeten op een verjaardag. Gewicht helaas hetzelfde als vorige week. Bij mij is het beetje om en om, afvallen en dan weer gelijk blijven. Deze week maar weer afvallen dan..

Gewicht dus nog 88.9
Hier 84.3 dus 300 gram eraf deze week.

Valt mij heel erg mee na dit feestweekend! IK heb heerlijk genoten en toch iets afgevallen.

Dik gedrukt lukt mij niet goed op mijn telefoon. Sorry.

Jammer jane dat je gaat.

Ahhh zag al aardig wat grammen eraf! Fijn! !

Welkom anke!

**** tadaaa ik stuur wat motivatie naar woeffie!!
79.2

Ff gedemotiveerd....doe mijn best maar gebeurt weinig. ( voor menstruatie zat ik lager...erna weer bijna terug dat wel maar toch)

Meiden ik houd t ff niet bij...erg druk.

Als ik de tabel moet begrijp ik dat.
Hey iedereen, ik antwoord later even uitgebreider, maar voor nu mijn gewicht en mijn eetlijstje:

gewicht: 72,4, dus 1 kilo minder dan vorige week Dat is een goed begin!

Eetlijstje voor vandaag:

O - yoghurt eiwitpoeder havermout

T - appel

L - 2 boterhammen met geitenkaas

T - 2 kiwi's

D - pompoenchili

S - yoghurt
Goedemorgen meiden, het is weer even geleden dat ik gereageerd heb! Heb het lekker druk gehad en daardoor weinig tijd gehad om de afgelopen week mee te schrijven..

Ik zie dat Evda ondertussen niet meer meeschrijft, jammer! Maar het is voor een leuk doel

Evien succes met jouw dieet!

Fijn dat het zo goed gaat Suikerbroodje, dat geeft vast een hoop motivatie, je valt er in ieder geval goed mee af!

Succes in het buitenland Hamaika! Ik hoop dat de gesprekken goed verlopen en dat je fijne dagen hebt. Welke kant het ook op gaat, je weet daarna in ieder geval waar je aan toe bent.

Judith, een compliment in de supermarkt, vertel.. Haha of heb ik daar helemaal overheen gelezen? Fijn dat je bent afgevallen, doet je vast goed! Ik doe zelf niet aan een cheatdag, dat gaat bij mij helemaal de verkeerde kant op. Ik eet dan echt alles wat los en vast zit en ga zelfs naar de supermarkt om te halen waar ik trek in heb. Ik ben wel wat losser in het weekend, zo heb ik gisteren wat popcorn op. Maar probeer het bij 1 maaltijd te houden waarvan ik mag eten wat ik wil, zo heb ik zaterdag pizza gegeten. Maar ik probeer de overige maaltijden wel gewoon te eten.

Woeffie en Jua ik stuur jullie wat motivatie

Femme voor mijn gevoel ben jij altijd goed bezig haha ik vind het knap!

Voor de nieuwe dames; welkom en gezellig dat jullie meeschrijven!

Mijn gewicht vanmorgen was 60.9. Dat is +0,1 tov vorige week.. Ik merk dat ik een beetje blijf schommelen op dit gewicht maar ik denk dat het komt omdat ik af en toe te weinig eet (vooral op mijn werk als het druk is) en daardoor ga ik snaaien. Heb op mijn werk een goed gesprek gehad met mijn leidinggevende (hij had al een vermoeden waarom ik een gesprek wilde) en we hebben wat taken verdeeld, hij zag ook in dat wat ik deed gewoon te veel was en ik het niet kon wegwerken.. Vanaf vandaag heb ik hopelijk meer rust qua werk en hoop dat het mijn eetpatroon ook ten goede komt

Kan daarnaast ook niet wachten op het voorjaar (heb sowieso niets met kou en winter ). Ga dan vaak skaten met vriendinnen en doe dan veel lopend en op de fiets wat ook nog wel wil helpen.

Fijne dag allemaal
Ohja, mijn lijstje voor vandaag:

O: Havermout met amandelmelk, rozijnen, blauwe bessen en kaneel

T: Magere kwark met ananas

L: 2 Volkoren boterhammen met huttenkase en tomaat

T: Fruit (collega trakteert met taart en fruit voor ieder wat wils , vast lekkerder dan mijn eigen appel)

D: Ovenschotel met prei en aardappel

T: Eiwit shake

Via Oanh's kitchen (Thanks Judith ) heb ik een recept voor koolhydraatarme broodjes gevonden. Ik moet dan dus psylliumvezels halen, maar ik vergeet steeds om langs het kruidvat te gaan, vanmiddag toch maar doen..
Ik heb even snel terug gelezen.

Het is moeilijk op iedereen persoonlijk te reageren met m'n telefoon maar ik zie wel mooie resultaten.

Woeffie en jus hopelijk snel weer gemotiveerd!

Ik ben het soms ook even kwijt het is en blijft iets moeilijks en iets wat we altijd vol moeten blijven houden!

Ik heb lang moeten zoeken naar een eet stijl die ik ook echt wil en kan blijven doen. Maar buitenom dat blijft het een strijd! Hopelijk gaat het knopje snel weer om en zakt de weegschaal weer!

Mijn eetlijstje:

O: yoghurt met granola

T: rijstewafel

L: 2 koolhydraatarme boterhammen serranoham en rookvlees

T: banaan

D: stamppot andijvie met tartaar

T: rookvlees met augurk
Haha Hamaika, ja grappig zeg. Ik ga gewoon donderdag ook nog een keer met je meewegen, misschien zijn we dan allebei eronder ;)

Nikki: Ach, gelijk blijven is ook winst, nu weer er tegen aan!

Woeffie: Nou zonder motivatie maar +0,1 erbij vind ik nog steeds goed hoor. Nu weer even je motivatie vinden (want, weet je, je doet dit voor jezelf en jouw gezondheid, jij voelt je er beter mee en het aankomen geeft je geen goed gevoel.

Femme gaaf! Wat voor beurs? Mooi resultaat ook weer. Ja, het gaat bij mij eindelijk ook weer de goede kant op :D ben er echt blij mee.

Nice Suikerbroodje, goed hoor! En ja, zeker fijn die vooruitgang, echt heel prettig.

Bloempie: Zolang het maar afvallen en gelijk blijven is, en je je bewust bent van hoe dat komt... Dan ga je nog steeds de goede kant op!

Twilight: Nice! En dat met het lekker genieten, zo zie je maar dat dat ook best gaat als je dan de rest van de tijd netjes eet!

Jua: Nee joh, je hoeft niet weg, je laat nog updates weten en dus is het prima Jammer dat het even niet zo hard gaat, soms helpt het om dan wat dingetjes in je eetpatroon aan te passen/net wat anders te doen, als je veel hetzelfde eet kan je ook stagneren.

Desje: Lekker eetlijstje!

Tailor: hahaha ja volgens die man had ik echt een hele mooie kont haha, zomaar in de supermarkt, best bizar. Ja precies, cheatmeals werken bij mij ook het beste, daar kan ik dan ook echt naar uitkijken, terwijl ik met een dag vaak toch veel meer zou eten. Tailor ook een lekker lijstje, die vezels vergeet ik ook steeds inderdaad!!!
We staan op een kunstbeurs en hebben daarna nog veel klantafspraken. Normaal gesproken ben ik gemotiveerd voor beurzen, maar nu wat minder wegens de toekomstige sluiting van het bedrijf waarvoor ik werk. Het is wel een goed moment om te netwerken. Hopelijk is iemand op zoek naar een Frans/Nederlandse project manager,

Ik vertrek woensdagmiddag, zal ik me woensdag ook nog een keer wegen? Ik ga woensdagochtend ook nog hardlopen. Het was gisteren nog 4 weken tot de halve marathon

Ben jij klaar voor je reis naar Spanje Hamaika?
Dankjewel meiden!!

Ik doe het ook zeker voor mezelf judith. En was zo blij met dat gewicht in de 87kg. Hoop het ook snel weer te zien op de weegschaal.
Nikki precies that is the spirit! Balen dat het gelijk is, maar gelukkig ook niks erbij! En inderdaad ja, het zal altijd een strijd blijven ja. Dat frustreert soms wel, ik ben eerder ook al eens afgevallen naar 61 kilo en toen dacht ik 'dit aankomen nooit meer'. Maar vervolgens werd ik nog 10 kilo dikker.... Bizar blijft het ja.

Woeffie balen van die + 0,1 , maar zonder motivatie nog niet slecht hoor. Koppie weer op en weer ervoor gaan meis!

Femme ik heb een Severin weegschaal die dat meet. Die weegt naast gewicht ook vetpercentage, water, botmassa, spiermassa, benodigde kcal en BMI. Jij ook naar het buitenland dus? Spannend die kunstbeurs maar leuk ook je familie zien! Wel enorm balen meis van het bedrijf, hopelijk levert het wat op met netwerken en contacten leggen.

En gelukkig qua gewicht wat er af dus. Spannend die marathon voor de boeg!

Suikerbroodje , Desje super zeg van die hele kilo's

Bloempie zo herkenbaar, hier ook, de ene week kom ik aan de andere week val ik af. Ik kijk dus ook zelf vooral over de hele maand naar mijn voortgang.

Twilight netjes ook!

Jua voor jou ook wat motivatie, kom op meis je kan het! Ik laatst ook ene kilo erbij in een week en nu alweer 2 weken aan het zakken.

Tailormade wat supergoed dat je dat gesprek hebt gehad op je werk en dat je gehoord bent. Hopelijk geeft dat ook wat rust meis.

Judith OK dan wegen wij donderdagochtend samen! Dat kan nog net ja, want ik vlieg om 14.15. Eens kjken of we allebei onder die rotgetallen kunnen duiken, we zijn er zo dichtbij!

Ik had vandaag een goede dag qua eten. Als lunch 2 bruine pistoletten met gebraden kipfilet, avondeten was boerenkool met een gehaktbal en tussendoortjes waren fruit. Ook een half uur gewandeld in de lunch en weer een half uur gefietst. En.... de taart op het werk genegeerd die op het bureau naast me stond te wenken. Ik heb hem gewoon laten staan hahahaha. Gaat me steeds beter af!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 11:03
19.46% gewijzigd
Femme: Ja inderdaad, een mooie kans, maar snap inderdaad dat de 'zin' even wat minder is voor een bedrijf waarvan je weet dat het ophoudt. Logisch.

Oh nog 4 weken tot je marathon, spannend!! En gaat snel zeg!

Woeffie: Precies, dat gevoel vasthouden, hoe goed dat voelde... haal daar je motivatie uit

Hamaika: Het gewicht vasthouden is meestal lastiger dan afvallen, dus dat is niet zo gek Hangt ook af van hoe je af valt, hoe meer/sneller je afvalt, hoe makkelijker het weer terugkomt want dat wijst op een crash dieet - dat is als je dan weer gewoon gaat eten lastiger vast te houden. We gaan het doen voor donderdagochtend!

Ik had ook een goed eetdagje vandaag, wel nog een extra eierkoekje op - maar ik zat opeens tot 17.30 op m'n werk voor een gesprek, moest toen nog boodschappen doen en had enorme honger haha, dit was even snel snel makkelijk :p - wel zo'n kleintje, en heb hem er ook weer afgedanst/gehoepeld hahaha.

Eetlijstje voor morgen:

O: 30gr Special K Nourish, 5gr cranberry, 20gr bosbessen, 125ml ongezoete amandelmelk + yakult light

T: appel

L: 2 kha boterhammen met komkommer sandwich spread, plak kipfilet bieslook en een gebakken ei + flesje smart protein cappuccino

T: kleine eierkoek

D: goedgevulde groentesoep met rundergehakt, kha boterham met filet americain light + flinke portie bloemkool & sperziebonen

T: zakje kaasknabbels van het babyvoeding schap
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 14-02-2017 10:23
Reden: pnderzoekje verwijderd
% gewijzigd
Oh ja! Heb vanmiddag de beruchte kaasknabbels gehaald (en geproeft natuurlijk), ik vind het heel goed te doen! Vraag me dan af waarom je zulke dingen niet in de 'gewone' schappen hebt, of kijk ik daar overheen? In veel tussendoortjes zit altijd zoveel rotzooi.. Je lijstje ziet er lekker uit Judith!

Mijn lijstje voor morgen:

O: Havermout met amandelmelk, een banaan en kaneel

T: Appel

L: Maiswrap met kipfilet, veldsla, tomaat en feta

T: Cracker met Humus

D: broccoli met kipfilet en rijst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven