Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge 2017

01-01-2017 15:13 1869 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!

(vanuit: "Afval Challenge")

1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.

Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in ;)
It's not always easy, but it's worth it.
Heb ff dat onderzoekje gestaft.

Die kaasknabbels maken nieuwsgierig ja, ben gek op kaas. Maar zijn die dingen niet heel zout dan?

Hier volop ongesteld dus hou volop vocht vast. Nou lekker dan, zo wordt het nog lastig om donderdag onder de 79 te vertrekken. Maar goed, we gaan het wel zien.....

Vannacht geen oog dicht gedaan, godsamme wat ben ik zenuwachtig......
Kan me goed voorstellen dat je zenuwachtig bent Hamaika. Wil je alvast succes en sterkte wensen. Hoop toch dat je een paar leuke dagen hebt daar. Je kan het!!
Spannend hamaika! Kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent hopelijk valt het alles mee!!
hoi iedereen! leuk dat er hier zo veel geschreven wordt, maar wel moeilijk bij te houden voor mij hoor :p vooral omdat ik vaak niet echt weet waar de verhalen over gaan, dus voor nu sorry dat ik niet reageer, hopelijk kom ik er later wat in

Nikki ik zie net in de tabel, wij hebben echt bijna precies dezelfde statistieken. En nu hetzelfde gewicht ook haha! Hopelijk kunnen we elkaar goed motiveren

Wat zijn die kaasknabbels nou precies? Dat heb ik gemist, maar het klinkt heel goed.

Bij mij ging het gisteren goed, vandaag een rustige ochtend. Dit is mijn eetlijstje:

O - yoghurt met eiwitpoeder en een beetje quaker oats

T - peer

L - salade geitenkaas balsamico

T - 2 kiwi's

D - broccolistamppot met worst

S - yoghurt

Fijne dag iedereen!
Haha ik weet niet meer wie er met de kaasknabbels begon! Het is een kindersnack.. Ze smaken niet heel erg naar kaas (niet de bekende cheetos smaak) maar er is geen zout of troep aan toegevoegd en is voor tussendoor wel oké..

Snap dat het spannend is Hamaika! Nog even!
Judith weet alles over de kaas knabbels en de andere varianten.
Ja desje nu he het zegt ik zie het ook! Leuk dat we gelijk op gaan!

Ik mis ook wel eens een stukje hoor en reageren op alle voorgaande berichten vind ik ook moeilijk bij te houden.

Mijn eetlijstje vandaag:

O: yoghurt met granola

T: zelfgemaakt speltkoekje

L: 2 boterhammen 1 file 1 achterham

T: rijstewafel 2x net hummus

D: ? Moet zo nog om boodschappen

T: sinaasappel
De kaasknabbels:

https://www.ah.nl/product ... odies-kaasknabbels-12-mnd

Ik vind de wortelknabbels lekkerder:

https://www.ah.nl/product ... ies-wortelknabbels-12-mnd

Met dank aan Judith
Ja, het valt onder de babyvoeding en bevat dus alleen natuurlijke ingrediënten, en geen zout/suikers. Je hebt ze in de smaken wortel, paprika en kaas, maar de eerste twee vind ik zelf te zoet voor 'chips' - de kaasknabbels vind ik daarmee het lekkerste. Ze hebben niet heel veel smaak, maar daardoor ga je ook niet extreem ervan snacken. Ik doe meestal met 1 zakje voor 2 tussendoortjes.

Een zakje is 15 gram, per zakje is dat 69kcal, 1,5gr eiwitten, 10,5gr koolhydraten, 2,3gr vet.

Maar, zoals ik zeg, ik doe er vaak 2x mee, zakje naturel 15gr is bv. al 82kcal, met 5,3gr vet.
Femme en Judith, bedankt voor de tip! Ik ga eens kijken binnenkort of ik ze kan vinden bij de appie
Hallo dames! Ik ben een aantal dagen niet meer actief geweest. Ik was zo druk met werk, maar ik was ook ziek de afgelopen dagen. Dus ik heb nog geen kans gezien om te reageren/reacties te bekijken. Maar ik probeer nu even alles weer bij te lezen.

Qua afvallen gaat het mweh. Op de een of andere manier ben ik aangekomen, ook na drie dagen nauwelijks wat gegeten te hebben. Dus ik hoop dat het binnenkort wel weer op gang komt en dan naar beneden haha.

@Anke Welkom! Leuk dat je ook meeschrijft. Qua lengte/gewicht lijken we erg op elkaar. Een ideale steun!
We do not remember days, we remember moments ?
Thans ladies voor jullie steun, doet me goed. Judith zal jullie hier op de hoogte houden van het nieuws daar.

Deze week qua eten gaat wel goed alleen dat stomme ongesteld zijn nu helpt niet echt voor de lijn...
Incroyable: Het kan zijn dat je door de griep vocht vasthoudt (beschermingsmechanisme van je lichaam) - en soms ga je in de spaarstand als je echt te weinig eet en kom je dan juist aan. Gewoon nu weer doorzetten

Hamaika; Ongesteldheidsgewicht telt niet!

Heb net m'n eetlijstje voor morgen gemaakt, nu al zin in :D

O: 30gr Special K Nourish + 15gr Atkins crunchy muesli + 5gr cranberry & 100ml ongezoete amandelmelk + yakult light

T: 100gr magere Franse kwark + 20gr bosbessen + 10ml slimpie aardbei

L: roerei met Provençaalse kruiden + 5 kip knakworstjes + 5 wortels

T; 1/2Komkommer, 3 wortels

D: Atkins penne + bolognesesaus met VEEL groente

T: appel met kaneel

Oh ja: Willen jullie de tabel op BMI gerangschikt? Is dat prettiger, of juist niet?
Hahaha Judith als ik niet ben afgevallen donderdag dan wordt dat mijn motto!

Je eetlijstje ziet er goed uit voor morgen meis!

Wat betreft BMI, voor mij hoeft het niet per sé, ik vind het prima zoals hij is. Totaal afgevallen zou eventueel ook kunnen of gewoon zo laten. Wat de meerderheid wil.

Judith zal ff een update geven hier als we gepraat hebben en Judith ik geef jou ff mijn gewicht door donderdag voor in de tabel. Want maandag ben ik dus nog daar.

Knuf ladies en alvast super bedankt voor al het meeleven en meeduimen, hopelijk pakt het goed uit.

En hopelijk voor iedereen mooie resultaten deze week!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 11:04
26.15% gewijzigd
Hamaika, heel veel succes! Ik duim voor je!
Lekker lijstje Judith!

Voor mij hoef je het niet te veranderen hoor maar als de rest het wel wil prima!

Hamaika nogmaals heel erg veel succes en laat je niet gek maken daar he!!
quote:judith1107 schreef op 14 februari 2017 @ 16:51:

Incroyable: Het kan zijn dat je door de griep vocht vasthoudt (beschermingsmechanisme van je lichaam) - en soms ga je in de spaarstand als je echt te weinig eet en kom je dan juist aan. Gewoon nu weer doorzetten

Hamaika; Ongesteldheidsgewicht telt niet!

Heb net m'n eetlijstje voor morgen gemaakt, nu al zin in :D

O: 30gr Special K Nourish + 15gr Atkins crunchy muesli + 5gr cranberry & 100ml ongezoete amandelmelk + yakult light

T: 100gr magere Franse kwark + 20gr bosbessen + 10ml slimpie aardbei

L: roerei met Provençaalse kruiden + 5 kip knakworstjes + 5 wortels

T; 1/2Komkommer, 3 wortels

D: Atkins penne + bolognesesaus met VEEL groente

T: appel met kaneel

Oh ja: Willen jullie de tabel op BMI gerangschikt? Is dat prettiger, of juist niet?Ik vind het prima hoe het nu staat eigenlijk. Het staat nu wie er het langste meeschrijven.
Wat mij betreft helemaal goed zo! Ik zou het niet veranderen.

Hier een redelijk goede dag. Wel te veel spaghetti gegeten, en wat winegums.

Hamaika succes in Spanje! Hoop dat het gesprek brengt, wat je zoekt.
Ah Twilight winegums vind ik ook zo lekker haha ben gestopt ze te kopen daar kan ik niet vanaf blijven!

Hier ook weer lekker op dreef.

M'n eetlijstje:

O: yoghurt met granola

T:banaan

L: 2 koolhydraat arme boterhammen 1 serranoham 1 file

Rijstewafel hummus

T:2 manderijnen

D: carpaccio met sla en pijnboompitten

T: speltkoekje (zelfgemaakt)
Kind op school verkocht de winegums voor de judovereniging. Tja dan kun je toch niet weigeren Nu is het zakje gelukkig al leeg!!

Vandaag had vriendlief heel lief 2 Italiaanse bollen gekocht. Dus die beide met eiersalade opgegeten. Beetje jammer dat ik op school ook al boterhammen had gegeten..... Aiiii
Nee dat kan je niet weigeren haha

Ach zolang de rest van je dag gezond is dan zijn die Italiaanse bollen niet zo heel erg toch
Ik vind de lijst helemaal oké zoals ie is, hoor. Vandaag heb ik extra gelopen, het was zulk lekker weer! Ik merk dat ik wel makkelijker een snoepje pak nu, maar gelukkig niet zoals vroeger hele handen vol. Ik hoop zo maandag op 75 te zitten, maar weet ook dat ik niet zo snel af kan blijven vallen als ik tot nu gedaan heb. Afwachten maar. Het lopen gaat wel echt lekker. Ik merk dat dat me echt goed doet. Ik heb minder last van hoofdpijn. De buitenlucht en beweging doen me dus goed.
Twilight: OOOOOOOOh! Een Italiaanse bol (droog) is al 216kcal, 2 is dus al 432kcal, en dan ook nog de boterhammen al op! En een zak wijngums!! Terug in het gareel jij

Nikki: Lekker lijstje, hahaha broodje file - duurde die heel lang? Of stond er een rij? ;) (omg, heb te lang serieus moeten zijn vandaag, hahaha)

Suikerbroodje: Goed hoor, gecontroleerd snoepen is ook belangrijk, moet ook zo nu en dan kunnen (want ja, je zal echt niet je hele leven nooit meer wat lekkers eten ) Goed dat je je ervan bewust bent dat je misschien minder hard gaat afvallen. Ik weeg morgen met Hamaika nog een keer, hoop heel hard op de <65, maar ik heb echt geen idee of dat gelukt is... Ben benieuwd.

Fijn dat het lopen goed gaat. Ik kom in kou eigenlijk niet buiten haha, vandaag was het mooi weer dus heb een rondje door het winkelcentrum (grotendeels buiten) gedaan - Hoppa, 3 kwartier shoppen = 126kcal verbranden hahahaha.

Wel fijn dat die beweging je zo helpt en de hoofdpijn ook minder is!

Ik laat de tabel lekker zoals die is dan

Morgenavond schoolfeest van m'n werk (voor de nieuwe mensen; ik ben docent op het middelbaar onderwijs) - Er gaat haast niemand, maar ik ga echt een een hele avond dansen. Hophop!

Alleen nog even kijken wat ik aantrek... Hmzzzz...

Heb me weer netjes aan m'n lijstje gehouden. Morgen denk ik weer pasta, Atkins Heb al champignons en roerbakgroente (totaal 500gr groente), kipgehakt en garnalen er uit, alleen nog de tomatensaus maken, porties maken, pasta koken en porties maken et voila..... Volle vriezer met makkelijke maaltijden haha.
Ik spring in het gareel!!

Ik ga zo naar de sportschool. Ga les 11 van evy lopen!

Heb ja gezegd om mee te doen met een 5km obstakel run eind juni. Dus heb nu een stok achter de deur om niet te gaan stoppen met het hardlopen.

En vandaag veel in de tuin geweest, dus daar ook een paar calorietjes verbrand. In ieder geval genoten van de zon!
Haha Judith m'n telefoon maakt er zelf wel eens wat van ; )

Veel plezier morgenavond : )

Heerlijk dat goede weer he ik heb vanmorgen 6 km hard gelopen wat had ik het zwaar maar wel lekker gevoel de rest van de dag. Morgen weer naar de sportschool en het weekend ga ik ook echt goed opletten! Ik wil maandag zo graag onder de 72!

Gelukkig even geen etentjes enz dus moet goed komen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven