Lijf & Lijn alle pijlers

Afvalchallenge 2017 - Deel 2

03-04-2017 20:00 2884 berichten
Nieuwe meeschrijvers welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
Hamaika 1,64m 86 67 72.8 +0.4 -13.2
Maureen 1.74m 75 67 75.9??? 0 +0.9
Polkadot 1.78m 96.1 75 88.3? -0.2 -7.8
Flyingdaydreams 1.77m 98 80 89.4? -0.5 -8.6
Sneeuwwitje80 1.80m 81.3 75 78.5? 0 -2.8
Strawberry 1.65 83 65 73.3??? -0.9 -9.7

Na meerdere weken niet reageren –> = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 07:42
65.11% gewijzigd
Ja ben best zenuwachtig voor maandag. Collega zei gisteren: 'Je moet je niet zo druk maken'. Maar die collega heeft makkelijk praten, die heeft ten eerste zelf al jaren een vast contract en ten tweede geen spanningen met onze leidinggevende. Tussen haar en mij hangt er toch iets wat ik niet kan plaatsen. En dat maakt toch dat ik een soort van nerveus ben.

Lief dat jullie allemaal meeduimen!

Lisaatje25 fijn dat het voor je gevoel wel goed gaat, ondanks dat je nog wel hetzelfde weegt. Uiteindelijk is dat ook het belangrijkste. Leefstijl veranderen is pittig ja, maar met doorzetten kom je er wel!

Suikerbroodje ik krijg nog steeds trek van jouw nick haha. En weet je wat er achter zit, dat het niet lukt om het snoepen onder controle te krijgen? Is er iets gebeurd of veranderd of de gedachte 'ik ben al best veel kwijt dus mag de teugels wat los laten? Hopelijk kan je het ontdekken zodat je het weer kan oppakken, Balen wijffie. :hug:

Hier ging het gisteren ook niet helemaal jofel. Lange werkdag, laat thuis, geen puf meer nergens voor en toen toch een roti besteld.... En later op de avond ook nog n bak druiven op, overdag ook al n slechte lunchhap...

Wat is dat toch dat als het dan net ff goed gaat n aantal dagen, dat er dan wel weer een dag bijzit waarop alles weer even compleet misgaat... Maar goed, we hebben het weekend nog....
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Mijn eerste berichtje op dit forum, maar ik vond dit een leuk en fijn topic.
Ik was heel goed opweg met afvallen.
Ik woog 73.5 kilo, veel te veel. Ik ben gaan sporten, en gezond gaan eten en op de dag dat ik ging trouwen (februari) woog ik 66 kilo! Helaas heb ik me in de vakantie weer teveel laten gaan en weeg ik 68.5 kilo nu weer.
En daar baal ik enorm van.

Ik heb een aandoening waardoor ik vet en vocht vasthoud in mijn benen. Daarom is gewicht niet helemaal een reeel beeld, en moet ik vooral naar centimeters kijken en accepteren dat mijn benen nooit slank zullen zijn.
Maar, ik ben niet zielig, en ben ook niet iemand die zegt oh ja ik kan er niks aan doen dat ik niet afval want mijn benen blabla. Nee, ik kan wel afvallen, maar ik heb gewoon een schop onder mijn kont nodig.

Daarom doe ik hier graag mee!
Mijn streef is om ooit 60 kilo te wegen maar ik weet niet of dat haalbaar is, 63 ben ik al erg gelukkig mee.

Ik wil best in de tabel, maar ik wil me als newbie niet zomaar opdringen hihi.
Hoi Sjoekrandan, welkom!! Heftig verhaal zo te lezen en dan ook een aandoening waarmee je vocht vasthoudt... Pittig...
Wel knap dat je dus daardoor niet alleen naar het getal kijkt maar vooral naar centimeters en een andere lifestyle.

Je bent van harte welkom in de tabel! Op maandag hebben we weegdag.
Zou je dan je gegevens willen doorgeven voor in de tabel? Danvoeg ik je toe!
Nou veel is het niet na een snaaiavond (zenuwen voor mijn contractgesprek vanmiddag) gisteravond, maar er is wel wat af.

Nieuw gewicht 75.8
Af deze week: -0.3
Totaal afgevallen -10.2

Het zal nog wel een kluif worden om voor 7 september de 75 rond aan te tokken, nog anderhalve week... Maar ik doe mijn best haha

Duimen jullie om 15 uur allemaal mee?
Alle reacties Link kopieren
We duimen mee Hamaika! Ik snap wel dat je het spannend vind hoor. Laat je het weten? Ik kon me vanmorgen niet wegen dus dat wordt morgen helaas (geslapen bij vriend). Nou heb ik gisteravond gebbqed en zaterdag heerlijk gegeten bij een bruiloft. Dus k vrees dat dat niet heel veel verschil had gemaakt haha

Welkom Sjoekrandan! Veel succes :)
Alle reacties Link kopieren
Welkom Sjoekrandan!

Ik heb gewogen vanmorgen en schrok er wel van. Ik zag wel aan mijn lijf dat het niet goed ging. Maar dit is wel echt erg. 74,9 kg. Dus +2.4 kg Ik voel me ook al even niet helemaal lekker. Regelmatig last van mijn buik en misselijk. Maar dus ook gewoon teveel snaaien en snoepen. Ik ben nu in ieder geval weer met mijn neus op de feiten gedrukt. Knop om en weer normaal gaan doen!

Succes vandaag Hamaika!
Alle reacties Link kopieren
Nouja Hamaika er is iig wat af toch! En ik duim mee!

Suikerbroodje, dit had ik dus na de vakantie, en het is eigenlijk voor mij heel goed geweest om idd even met mijn neus op de feiten te worden gedrukt want ik ben al heel de week mega gemotiveerd. Stom he, dat we dat soms nodig hebben.

Mijn Gegevens:

Lengte 1.63
Start: 73.5
Streef 62
Huidig: 68.3
Week - 0.5
Totaal: 5,2
Alle reacties Link kopieren
Welkom Sjoekrandan! Succes met jouw tocht!

Wat balen voor jou Suikerbroodje, hou ons op de hoogte of we je kunnen helpen om weer de goede kant op te gaan!
Hier nog hetzelfde gewicht voor zover ik weet, ik heb gisteren gewogen (heb thuis geen weegschaal) maar is geen digitale weegschaal dus soms wat lastig te zien.

Succes Hamaika, laat weten hoe het is gegaan! Ik snap je zenuwen helemaal!
Ik reageer later even uitgebreider, maar alvast even dit: Mijn contract is verlengd met 6 maanden, maar het was zoals verwacht een uiterst moeizaam gesprek.... Blijt erg lastig als degene met wie je niet klikt je leidinggevende is.... Later even uitgebreidere reactie maar wil eerst even iedereen informeren.
OK goed, de uitgebreidere reactie.... Nog nooit zo een raar gesprek meegemaakt... Op zich ben ik superblij dat het verlengd is met 6 maanden, geeft toch weer even een half jaar zekerheid. Maar toch ben ik niet helemaal tevreden en dat kwam door het gesprek zelf.

Maar goed, de verlenging is er :yes:

Zwaantje prima dat je morgen weegt meis. Nog wel n dagje extra om de schade te bepperken hahaha.

Suikerbroodje jeetje wijffie.... :hug: :hug: :hug: :redrose: is er iets wat wij kunnen doen dat het zo pittig is op het moment? Je was zo goed bezig.... Ik schrik er echt van meis, als wij je ergens bij kunnen steunen zeg het wel he? Als je zo fysieke klachten houdt zou ik denk ik toch even langs de huisarts gaan. Nogmaals :hug: en hopelijk motiveert de neuws op de feiten wel weer. Niet opgeven hoor, als je het tij weet te keren hoeft die ellende er niet af in elk gebal.

Sjoekrandan je staat er in, welkom! mooi resultaat ook voor deze week, halve kilo.

Lisaatje gelijk gebleven dus, nou ja gelukkig ook niks erbij. Wil je zelf geen digitale schaal? Ik zou een analoge zelf toch lastig aflezen vinden met die wijzers haha.

Nou wederom succes allemaal weer deze week ladies!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 11:53
37.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hamaika, dat klinkt inderdaad als een raar en vervelend gesprek, ondanks de goede uitkomst voor nu. Lijkt me goed om gewoon te blijven reflecteren en als je voor jezelf weet dat jij je werk goed doet dan kan niemand jou daarop aanspreken. Dan blijf je hoe dan ook het beste gevoel houden, wat de uitkomst ook mag zijn. Lijkt me idd slim om afstand te houden als je elkaar gewoon echt niet ligt! Klinkt ook wel als een moeilijk persoon! In ieder geval fijn dat het erop zit denk ik? :hug:

Ik merk dat ik voor mezelf aardig kan verantwoorden waarom ik op hetzelfde gewicht ben gebleven en mijn eetpatroon ook 'wel prima' vind, maar als ik op dit forum kijk naar de grammen die iedereen kwijtraakt vind ik het toch wel erg jammer. Misschien toch een andere tactiek proberen of wat strenger voor mezelf zijn.
Misschien inderdaad wel handig om een digitale weegschaal aan te schaffen, ik ben er in eerste instantie nooit zo van omdat ik vind dat de focus niet per se op gewicht moet liggen, maar ja als je wilt afvallen moet je toch weten hoe en wat.
Wat doen jullie er aan als je vastloopt of toch smoesjes verzint om lekkere dingen te eten?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt, jullie zijn lief. Doet me goed, het gaat me vast weer lukken. Net nog 4.5 km wezen hardlopen. Heerlijke temperatuur nu, ging fijn! En vandaag gaat het met eten ook prima.

Gefeliciteerd met je verlenging, Hamaika. Jammer dat het op deze manier moest, flauw van je leidinggevende. Maar wel weer lekker 6 maanden zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Suikerbrood oei oei dat is schrikken! Maar je weet dus wel hoe?
Nu dus er vol voor!

Haimaka fijn dat je iig een half jaar verlenging hebt maar wat een nare situatie met je leidinggevende zo.

Sjoukedran welkom!

Lisaantje niks erbij is ook al netjes. Ik zat ook al lang op zelfde. Natuurlijk niet positief als je minder wilt maar ook fijn dat het lukt stabiel te blijven.

Ik nog zelfde. Laatste vakantie week gehad en nog ff gevierd met Kids.
Morgen ga ik weer vol kha doen.

Kom op jua nu echt!!
Al wat recepten weer gevonden om het niet te moeilijk te maken.
Lisaatje
Knap dat je voor jezelf weet waar het aan ligt qua eten en meis vergelijk je niet met anderen he qua grammen. Laat je daar door niet ontmoedigen of denken 'ik doe het niet goed'. We hebben allemaal een andere bouw, andere stofwisseling.... en bij mij gaat het nu wel weer even goed, maar ik heb zowat 2 maanden stil gestaan en zal ook zeker weer geburen op een ander plateau dat het stilvalt. Dus kijk niet teveel naar de cijfertjes bij anderen, zolang er af gaat ben je goed bezig meis :hug: .

Suikerbroodje hoe voel je je nu? Goed bezig geweets dus gisteren! En ja zo denk ik er ook maar, linksom of rechtsom heb ik wel die verlenging. En wat de uitkomst ook zal zijn in februari, ik werk gelukkig in een vakgeboed met een tekort aan personeel dus zou zo iets anders hebben als ik weg zou moeten. Maar daar streef ik niet naar want heb ik een superleuke baan.

Jua!!! Je vakantie zit er wer op dus? Zal wel ff wennen zijn! Jij er dus ook weer vol tegenaan? We gaan weer knallen met zijn allen ladies!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 11:54
34.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ahhhhhhhh typ ik net een hele uitgebreide reactie, klik ik ergens op en poef alles weg!

Hamaika Gefeliciteerd! Hopen dat je leidinggevende snel zelf een andere baan wil :)

Sjoek Welkom

Hier nog op vakantie, nog maximaal aan het genieten! Als we terugkomen dan staan er nog verschillende feestjes in de planning.
4 september weer fris en fruitig beginnen!
in september ook beginnen met zwangerschapsbehandeling. Dus als alles goed gaat dan kom ik dan alleen nog maar aan haha.
Nu eerst nog maar maximaal genieten van al het lekkers qua eten en drinken.
Wel spannend die behandeling, zal niet zo lang meer duren voor ik er mee start! Nu bestaat er ook een kansje dat ik zwanger ben, maar heb besloten om mijn vakantie en feestjes gewoon zo te vieren zo als ik altijd doe! (tenslotte al 2 jaar niet spontaan zwanger geworden)

Jua en Suiker ook weer succes!!
Meiden ik weet niet zo goed of ik hiermee door moet gaan. Het afvallen lukt niet. Heb geen motivatie. Zit niet lekker in mn vel. En ben moe, maar slaap ook slecht.

Vanaf het begin schrijf ik mee in het topic. Dus wil het niet zomaar laten gaan en heb mijn doel nog niet. Maar er gebeurd zoveel om me heen. En ook zelf heb ik domme dingen gedaan. Het lukt gewoon allemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Woeffie, wat naar voor je. Weet je niet of je hiermee door moet gaan omdat je niet meer wilt afvallen, of omdat afvallen vanwege alle gebeurtenissen minder prioriteit is geworden?
Misschien helpt het je om te bedenken of en voor wat je het nog wilt doen, voordat je beslist of je ermee wilt stoppen. Is er iets waarbij ik je kan helpen? Hoe komt het dat je geen motivatie hebt en niet lekker in je vel zit? :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hamaika, wat een raar gesprek, vooral dat met die telefoon vind ik heel raar. Ach laat haar voor nu maar in dr sop gaarkoken, je hebt weer een half jaar een contract!

Bedankt voor alle welkoms, het is wel fijner om met anderen af te vallen. Ik heb alleen maar hele slanke vriendinnen dus die kennen de afvalstruggles niet zo, die hebben eerder aankomstruggles.
Ik had een college met wie ik samen ben gaan afvallen, maar zij is momenteel zwanger dus dat schiet ook niet op haha. Dus een beetje steun hier is fijn.

Voor de vakantiedames, groot gelijk dat je pas start na je vakantie, heb ik ook gedaan, en ik was daarom ook volledig gemotiveerd.

Woeffie, wat vervelend zeg. Weet je, als het niet je moment is, dan is afvallen een enorme opgave, er moet echt een soort knop om en als er van alles speelt in je leven gaat dat soms gewoon niet. Anderzijds kun je je ook nog rotter gaan voelen door EN dingen die al spelen EN niet afvallen of zelfs aankomen. Kun je misschien het op een lager pitje zetten, dus niet heel streng maar iedere dag dat je toch denkt heh ik heb gezond gegeten echt trots op jezelf zijn?
Misschien is het juist fijn om dan in dit topic te blijven?
Twilight oh hahahaha, balen is dat het van zo een heel verhaal. Heb ik ook al een paar keer gehad. En inderdaad, zou fijn zijn ja als die kuttenkop zelf een andere baan wil. Maar ben er bang voor dat ze hier nog wel ff blijft.

Lekker dat je nog vakantie hebt en wat spannend, die behandeling in het vooruitzicht. Enne hey, kansje dat je zwanger bent ja???? Oh dat zou nog het allerbeste zijn!!!!!!

Woeffie ja ik dacht al zoiets.... Echt advies heb ik niet behalve dat alleen jij kan besluiten of je mee wilt blijven doen of op een later moment weer wilt oppakken. weet dat als je dat zou besluiten je altijd weer terug kan als het zover is. Aan de andere kant, wat er nu niet nog bijkomt hoetft er later ook niet af. Het is nooit te laat om nieuwe start te maken. Anders wellicht hulp zoeken bij een dietiste of voedingsconsulente? Of de oorzaak achterhalen zoals Lisaatje ook zegt en dan eerst daar aan werken. Sterkte in elk geval.


@Hier gaat het redelijk, gisteren wel te zout gegeten en moet ongesteld worden dus hopelijk is dat voor mijn vakantie allemaal achter de rug. Ik ga volgende week donderdag. Sporten gaat wel heel goed gelukkig. Nou volhouden hahaha.
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 11:55
36.20% gewijzigd
Nou het is niet dat ik niet meer wil afvallen. Wil sowieso beneden de 80kg komen. Maar meer dat de motivatie er niet is. En dat ik niet lekker in mijn vel zit. Ben ook gewoon zo moe.

Hamaika gefeliciteerd met contract verlening. Snap best je je telefoon niet laat liggen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Hé dames. Hoe gaat het nu met jullie? Hier gaat het redelijk. En met sporten nog steeds heel goed. Ik heb goede hoop op een min maandag.

Woeffie, wat vervelend dat je niet lekker in je vel zit. Dan is lijnen extra moeilijk. Hopelijk voel je je snel weer wat beter.

Twilight, ik hoop zo voor je dat je zwanger bent! Zo niet, dan heel veel succes met de behandeling!

Hamaika, bijna op vakantie. Lekker! :-D
Suikerbroodje hier ging het de hele week redelijk, gisteravond wel een etentje gehad en een paar wijntjes gedronken. Niet zo goed haha maar wel lekker. Was ook zo goed als de hele week ongesteld ook nog, opgeblazen gevoel....

Ging vanmorgen even kijken op de weegschaal en was echt niet blij.... Maar goed, hopen maar dat het vocht is en dat het er nog afgaat vandaag want anders haal ik zeker mjn gewenste 75 rond niet voor de vakantie. Ik weet nu ook niet of ik morgen wel een min heb, hoop het wel maar weet het niet meer zeker.

Fijn dat het bij jou nu wel weer goed gaat meis!

En ja nog 4 nachtjes!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heerlijke dagen gehad!!

Mezelf volledig laten gaan :) Ik weet zeker dat ik nu 88 kilo weeg!
Vanaf morgen volledig in het gareel!

Ahh het zal vast vocht zijn!

Ik zal ook weer even actiever worden met schrijven, iets meer leven in de brouwerij :) Dan komt het qua motivatie ook vast weer goed!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het zo goed gaat Suikerbroodje! Hopen dat zich dat inderdaad ook laat zien op de weegschaal! :)
Hamaika als je je er maar redelijk goed bij voelt hoe het gaat, ik snap dat je dat doel voor de vakantie had maar die ene kilo laat het gevoel niet verpesten :)! Je bent goed bezig!
En twilight, dat zou leuk nieuws zijn, ik hoop het voor je!
Woeffie misschien helpt het om voor nu het doel van 'afvallen' om te zetten in 'op gewicht blijven'? Je hoeft jezelf dan minder op te leggen maar hebt dan ook weer niet het gevoel alsof je alles laat varen! In ieder geval lief zijn voor jezelf.

Hier gaat het een beetje schommelend, ik voel me niet zo goed deze week, niet echt een speciale reden, meer onzekerheden. Maar dan ga ik vaak eten om mezelf een warm gevoel te geven, of juist weer uit verveling. Eigenlijk merk ik dat het de laatste tijd bij alles een gewoonte is om mezelf te verwennen met eten. Heb vandaag een hele hoop gezonde producten opgeschreven en uitgezocht en hoop dat dat een beetje motivatie geeft om daar gewoon mee aan de slag te gaan zodat ik in ieder geval geen honger momenten krijg waarop ik ga schransen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren ook al gezocht naar allerlei lekkere en gezonde gerechten. Maar vaak wordt het dan hier toch wel weer de standaard maaltijden :) haha

Net gewogen 86,5
Dus lekker hoog...... Kan er volgende week alleen maar iets af zijn toch! Nu weer strak in het gareel. Alle belangrijke feestjes gehad!

Succes allen deze week!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven