Lijf & Lijn alle pijlers

Afvalchallenge 2017 - Deel 2

03-04-2017 20:00 2884 berichten
Nieuwe meeschrijvers welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
Hamaika 1,64m 86 67 72.8 +0.4 -13.2
Maureen 1.74m 75 67 75.9??? 0 +0.9
Polkadot 1.78m 96.1 75 88.3? -0.2 -7.8
Flyingdaydreams 1.77m 98 80 89.4? -0.5 -8.6
Sneeuwwitje80 1.80m 81.3 75 78.5? 0 -2.8
Strawberry 1.65 83 65 73.3??? -0.9 -9.7

Na meerdere weken niet reageren –> = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 07:42
65.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier vanmorgen 73,3 kg. Dat is + 0,2 Het blijft dus allemaal een beetje hetzelfde. Ik beweeg echt veel, loop iedere dag en daarnaast ga ik 3 tot 4x per week hardlopen ongeveer een half uur per keer. Maar ik snoep gewoon echt te veel. Ik ben van plan maar weer eens op mijn telefoon bij te gaan houden wat ik eet. Dan zie ik het meer en dat houdt me hopelijk tegen zoveel te snoepen.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog steeds 84.4.
Dat valt me mee! Een maximaal drink (lees: zuip!) weekend gehad, en ongesteld. Dus valt me mee dat het niet meer is.
Zo toch maar eens fatsoenlijke kleren aan trekken, en dan braaf op de fiets een paar boodschappen doen.
Dan heb ik dan toch netjes 7 km gefietst. Anders was het gewoon met de auto.

Ik had willen zwemmen, maar daar de kracht nog niet voor hahaha
Alle reacties Link kopieren
76,6 wordt saai he haha
Ik heb de knop nog niet gevonden ben ik bang. Heel erg van plan deze week heel streng te zijn aangezien we volgende week op vakantie gaan ( en dan ben ik ook nog ongesteld...dus niet veel goeds)

Ben wel goed aan het bewegen , op zich. Extra lopen savonds, vaker weer de fiets.
maar zo moeilijk om streng te zijn, de dietiste werkte toch beter als stok.....stom he?
Nu ook wel redelijk blij al met mijn gewicht. Ik wil vooral ook strakker worden maar dat is ijdele hoop ben ik bang
Jammer Suikerbroodje van de plus ook. ... Goed idee om weer bij te gaan houden wat je eet meis, het is zo zonde want je beweegt superveel en dan met snoepen toch weer aankomen... :hug: . Hopelijk helpt inzicht je weer verder.

Twilight en Jua dus hetzelfde gebleven. Nou ja ook niks erbij in elk geval.

Twilight ongesteld dus ja? Dat was ik afgelopen week. Dan zeker knap dat het gelijk is gebleven.

Jua voor jou een :hug: . Sterkte deze week meis. En ongesteld dus op vakantie.... Kan je na de vakantie niet terug naar de dietiste? Klote dat het ff niet lukt meis.... Maar ik zou de dietiste opnieuw overwegen als dat wel werkte.

Hier ging gisteren een collega weg (weer eentje) en dit keer wel n keer ja gezegd tegen n klein stukje kersenvlaai. Ik doe dat eigenlijk nooit meer maar dit is wel echt n collega die ik ga missen. Dus uitzondering gemaakt. En de week is nog lang geluikkig naar de volgende maandag. Met wandelen in het park zondag heb ik een nare blaar op mijn hiel open gelopen, dus sporten ging niet gisteravond. Hopelijk vanavond weer....
Alle reacties Link kopieren
Ohhh balen dat een leuke collega weg is! En af en toe een stukkie gebak moet ook best mogen!

Ik baalde zo dat ik weer ongesteld was, dus ik vond dat ik al die borrels ook wel verdiend had! Maar ik hoorde gisteren al dat ik mij behoorlijk misdragen heb haha. Oeps geen weet meer van :) haha oeps!!

En balen van je blaar! Vanavond maar extra hard sporten!

Jua balen dat het even niet meer lukt! Maar zou dit dan niet het goede gewicht voor je kunnen zijn?

Hahaha dat was heel vaak het woord balen! :)
Alle reacties Link kopieren
@ haimaika thanks.....
Ik staat wel nog steeds op +0.4 maar ben al paar weken gelijk. Deed jij de tabel? Mag het + dan weg??
Balen van die collega, ja dan mag je ook best een keer mee doen.

@Twilight BALEN haha.. ja best vaak. Jij je dus misdragen. Hihi.
Misschien is dit goed gewicht voor mij maar zit met kleding ook net tussen maten in. Voor heupen en billen maat groter nodig maar dan in taille zakt alles af of staat open.
Weet dat als ik nog paar kg af val dat iets meer in verhouding is.
Hoop ik dan...was vroeger iig
Twilight gewoon een BAALweek dus haha. Wel grappig, ze vielen me pas op nadat jij ze noemde hahahahaha,. Maar we hebben ook allemaal wel baaldagen nu geloof ik. Maar goed nieuwe ronde nieuwe kansen.

En jij je dus zo misdragen dat je het niet meer weet? Had je de volgende dag geen kater dan? Hahaha nou ja als het maar gezellig was #hebdatookweleens....

Jua Ja slordig van mij, ik heb nooit meer naar die +0.4 gekeken. lekker blonde actie weer, met hetzelfde gewicht alleen het vraagteken weggehaald en nooit meer aan dat andere rotgetaletje van de eerste keer gedacht. Hij is weg! :facepalm: :-$

Lastig meis dat tussen 2 maten in zitten..... Wellicht inderdaad toch nog die paar extra kilo proberen kwijt te raken, al is het wel te hopen natuurlijk dat dan op de goede plekken het eraf gaat en je dat probleem kwijt bent. Hopelijk lukt dat ! :hug:

Ja jammer van die collega ja, hij is er nog anderhalve week. Waarom zijn het altijd de leuke collega's die weggaan he? En de kersenvlaai was lekker, en zeg maar zo dat er fruit in zat hahahaha.
Gisteren nog wel veel last gehad van die blaar maar wel in de lunch wezen lopen. Maar ik moet ook echt meer discipline of een schop onder mijn hol hebben of beiden. Het gaat niet slecht maar ook niet goed. Sta nu al vanaf eind mei zo rond dit gewicht dus zo schiet het niet op natuurlijk....

Succes allemaal weer!
Hamaika mijn gewicht is nog gelijk. Nja was iets zwaarder en ben nu weer gelijk. Hopelijk volgende week een min.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jullie allemaal? Hier nog hetzelfde. Sporten gaat goed, snoepen gaat ook goed maar dat is dus niet goed. Ik krijg de knop niet om gezet. Dat moet wel, want ik zie aan mijn buik dat ik wat dikker word. Over 2 maanden ga ik op vakantie, dan wil ik toch graag nog wat kwijt.

Jua, fijne vakantie!
Ligt het aan mij of hebben jullie ook nog maar 3 pagina's in ons topic????

Woeffie hopelijk volgende week weer een min dus.

Suikerbroodje hier ook redelijk hetzelfde. helaas ook hier.... Op de een of andere manier sta ik mega stil en is er ook geen beweging in te krijgen.... Ik hoop nu voor mijn vakantie 7 september 75 te wegen, maar ja, als het in dit tempo gaat, of beter het gebrek aan tempo dan wordt dat nog lastig...

Dit weekend gelukkig geen verleidingen en de komende 2 weekends ook niet dus hopelijk gata er weer af, maar ik roep dat al weken... Weet niet, het is ff niet mijn succesvolste tijd..... In 2 maanden tijd nauwelijks een kilo eraf...
Ik heb gewoon alle pagina's hoor hamaika.

Ik doe mn best maar met vakantie heb ik niet de beweging als dat ik normaal werk.
Ben afwezig. Het gedoe van ex houd me bezig. En ook het contact met die scharrel is er zo af en toe.
Oh oh oh dit is echt zo blond he? :-$ :-$ :-$

Blijkt aan mijn instellingen in mijn profiel te liggen toen ik ging kijken. Er stond: posts alleen zichtbaar van de laatste maand hahaha.

Echt serieus.......... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor de stilte van mijn kant. Ff weg geweest. Vrees een behoorlijke plus op de weegschaal en dit weekend ook nog een festival O_O soms weet ik gewoon niet meer waar ik moet beginnen. Sporten gaat wel goed gelukkig :)

Ik ga morgen even bijlezen en meer reageren.!
Is goed Zwaantje, we lezen je wel vandaag! Hier gaat het ook niet al te best, ik probeer maa even zo te denken dat er toch 0.2 af is maar jezus...... Ik kom maar niet weg bij die 77..... Al weken niet...... Knuffel ook voor jou dus, :hug:

Over 3,5 week ga ik met vakantie, dan zou ik zo graag 75 of minder wegen maar gezien de laatste tijd gaat vraag ik het me af. Maar goed ik ga er wel voor....
Alle reacties Link kopieren
Ehhhh oeps~!!! 85,2 dus nog maar een halve kilo in totaal eraf!!

En de rest van de maand zal niet beter gaan vrees ik! Heb nog feest hier in de stad! 5 dagen lang gezelligheid, ga ik altijd heen met mijn vriend en familie. Heerlijk genieten!
En we gaan daarna nog op vakantie!

Ik ga er met in gang van het nieuwe schooljaar wel weer volledig voor! Nu nog te veel festiviteiten staan!
Deze week nog niet zo veel, dus nu nog even gezond proberen te doen!

Maar ik zie er goed uit blijkbaar, want ik krijg maximaal complimentjes :) dat is dan wel weer leuk!
Oh Twilight..... Pittige maand dus voor de boeg ja? Nou dan wellicht het betse om het begin van het nieuwe schooljaar als nieuw startpunt te zien en er dan weer vol voor te gaan. Zeker ook met je vakantie nog gepland. Sterkte meis!

En oh die complimentjes zijn wel fijn!!!
Alle reacties Link kopieren
Hai iedereen!
Ik zou graag meedoen op dit forum! Mijn huidige gewicht is ongeveer 78 en mijn streefgewicht 68 kg. Mijn lengte is 178cm.
Hoe pakken jullie het allemaal aan tot nu toe? :-) Aan de tabel te zien vergaat het de meeste van jullie goed!
Lisaatje25 welkom! Ik ga je in de tabel zetten. Gezellig weer iemand erbij!

Heb jij al bedacht hoe je het wilt gaan aanpakken?

Ik ben de laatste jaren een behoorlijke jojo geweest. Jaren terug woog ik rond de 67, toen aangekomen naar 76, afgevallen naar 61, aangekomen naar 86 en nu hopelijk blijvend op de weg naar beneden. Sinds oktober vorig jaar bezig en 9 kilo er af maar sta nu een beetje stil en heb nog n lange weg te gaan.... :whip:

Mijn probleem is niet snoepen maar te grote porties eten, nog te vaak zondigen en niet genoeg beweging. Ik heb chronische lage rugklachten dus kan de ene keer meer dan de andere. Nu gaat het gelukkig weer even goed.

Hoe pak ik het aan:

- zondigen beperken tot 1 dag in de week en dan op die ene dag echt mogen eten waar ik zin in heb
- elke dag lunchwandelen en s avonds thuis op de hometrainer een half uur
- kleinere porties (kleiner bord helpt al)
- overdag wat regelmatiger iets gezonds tussendoor zoals fruit of een glas water.
- s avonds een handje ongebrande amandelen o.i.d.

Theoretisch klinkt het allemaal goed haha, maar het er aan houden is soms lastig... :facepalm:

Nogmaals welkom hier!!!! Ik zie ook dat we ongeveer dezelfde weg nog te gaan hebben qua huidig gewicht en streefgewicht.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig een nieuwe schrijfster! Welkom!

Mijn beweging gisteren was in ieder geval goed: Ik heb een kilometer gezwommen en totaal 7 km gefietst. Dus dat zat in ieder geval goed!

Mijn porties zijn te groot, ik houd te veel van alcohol, en ik snoep te veel, en ik beweeg niet super veel.
Ehhhh aiiii best confronterend zo! Maar dit probeer ik dus te veranderen, maar deze maand lukt het even helemaal niet!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel! En dankje voor het uitgebreide antwoord!
Wat toevallig inderdaad Hamaika, dat had ik nog helemaal niet gezien, samen op naar de -10 ;-).
Theoretisch gezien klinkt het inderdaad goed haha! Waar gaat het nu dan denk je mis?

Hoe ik het wil aanpakken, ik sport wel ongeveer 2/3 keer in de week maar op dagen dat ik niet sport beweeg ik heel weinig. Dus daarin meer regelmatige beweging aanbrengen.
Daarnaast wil ik met name tussendoortjes later op de avond omzetten in gezonde tussendoortjes. Om ze helemaal te schrappen gaat denk ik (nog) niet lukken omdat ik dan zoveel cravings krijg dat het juist niet lukt.
Hoe houden jullie bij of de 'gewone' maaltijden (ontbijt, lunch, avondeten) ok zijn? Dat is denk ik bij mij meestal niet de valkuil, vooral ontbijt en lunch gaat over het algemeen wel goed.

Twilight84 vervelend dat het deze maand niet lukt! Heb je al bedacht hoe je dat wil aanpakken? Of laat je deze maand even op zijn beloop?
Alle reacties Link kopieren
Ik geloofde het gisteren niet, dus vanmorgen me nog maar eens gewogen (op 2 weegschalen), maar ze zeggen nog steeds 72.5kg. Dat is -0.8, totaal eraf 9 kilo

Vanmorgen heb ik al hardgelopen. Het sporten gaat echt lekker.

Leuk, een nieuwe meeschrijfster. Welkom Lisaatje! En succes met afvallen!
Suikerbroodje wat goed! Het is je ook echt gegund! Jij hebt ook baggerweken gehad.

Ducktales schrijf jij nog mee? Ik mis al 3 weken updates...

Twilight ook goed bezig met sporten, en goed dat je ook je zwakke momenten inziet qua eten. Inderdaad we weten het wel, nu nog wat mee doen haha.

Lisaatje25 ja redelijk hetzelfde begin en eindpunt. Ben benieuwd! Goed ook om de tussendoortjes te veranderen, dat heb ik ook gedana, van bijvoorbeeld een reep of iets nu ongebrande amandelen of zuivel of fruit. De gewone maaltijden hou ik gevoelsmatig bij, ik ben niet iemand die calorieën telt of apps gebruikt. Dat vind ik teveel gedoe. Het is vooral de discipline.

Bij mij gaat het nu mis omdat ik weer emo eet.
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 11:51
38.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ach Hamaika toch. Steeds weer een stukje meer loslaten. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je inderdaad gelijk in, ik ben ook geen voorstander van calorieën tellen want dat is ook niet alleen waar het om gaat! Feit blijft wel dat ik er minder binnen moet krijgen dan verbranden, als ik wil afvallen..

Wat vervelend voor je Hamaika, ik herken me in het emo eten. Goed dat je voor mogelijke toekomstige situaties wilt afsluiten. Sterkte..
Lisaatje inderdaad. Het gaat niet alleen om calorien tellen, sommige mensen zweren erbij en dat is ook prima. Maar het gaat vooral om gezonder eten. En precies dat, meer verbranden dan binnen krijgen.

Ik moet altijd wel lachen om die sites waar dan staat hoeveel je verbrand met een activiteit, maar dat ze dan niet vragen hoe zwaar je bent of hoe lang. Bij ons op het werk ook, staat dan 'traplopen verbrand je 40 kcal mee. Ehm, ja... Lijkt mij toch een verschil of je op 1 hoog zit of op 12 en of je 100 kilo weegt of 70...

Nou we gaan er weer voor, zaterdag wel n etentje maar dat is de enige verleiding deze en komende week dus moet goedkomen.
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 11:52
31.03% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven