Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen +10kg ~ samen staan we sterk! (start jul/aug 2017)

23-07-2017 14:15 789 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello Ladies!

Zo kunnen we elkaar motiveren en steunen.
Lets do this ladies! :cheer: :yes:

Iedereen moet zelf de tabel invullen.
nickname : StrongTogether
ww : bringiton

Op zondag is het weegmoment! Dus ook op zondag de tabel bijwerken! :applause:
NaamLengteGestartStartgewichtHuidig gewichtStreefgewichtWeekTotaal
ZoMa171.5724-07-201781,871,665/ 70 voor mei-0,8-10,2
Sasky1.6724-07-20178070.967-0.5-9.1
leyla18 (zwanger)1.6817-09-201795.894,680-0,4-1,2
Mamamaria1.589-10-201788,686,2 78/86 op 1 maart -0,1-2,4
anoniem_351228 wijzigde dit bericht op 13-04-2018 19:26
86.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leyla ik had je natuurlijk al gefeliciteerd via een andere weg. Maar ik zou het super vinden als je nog mee wilt/blijft schrijven!

Sasky dat afvallen voor een zwangerschap is dus ook mijn doel. En sinds mijn PCOS diagnose al helemaal! In december gaan wij de medische molen in om voor ons 1e kindje te gaan. En elke kilo die ik afval is natuurlijk alvast mooi meegenomen! Zo kunnen wij natuurlijk ook laten zien aan de artsen dat we er serieus en al langer mee bezig zijn. Een betere motivatie om af te vallen is er niet denk ik!!

Stay strong girls! Ook als het resultaat even niet zo is als gehoopt!

Even wat side info.. vanaf vrijdag gaan wij verhuizen!! Hoop dat ik een beetje op gewicht kan blijven en niet te snel denk van : oh ef snel wat makkelijks eten! Want dat gebeurt natuurlijk al snel met een verhuizing. De keerzijde.. ik loop mij de benen onder het lijf vandaan natuurlijk! Hoop dat rond 7 december alles een beetje achter de rug is wat verhuizen en verbouwen betreft!
Aut viam inveniam aut faciam.
Alle reacties Link kopieren
Hamika hihi dankjewel!!!
Ja echt zo balen rondom die 77,5 blijven hangen, dat werkt ook echt niet motiverend.. Hopelijk heb je deze week een top resultaat!

Sasky hihi dankjewel! Jaaa ik had je berichtje gelezen gisteren, dankjewel!! Ik dacht ik typ het morgen wel hier als ik wat meer tijd heb hihi. Nu hopen dat hij blijft zitten!

Zoma jaa :)
Succes met verhuizen en verbouwen! Hopelijk gaat het met afvallen inderdaad goed de komende weken!

Lief van jullie dat ik mee mag blijven schrijven :) Doe ik graag! Betere motivatie om gezond te eten is er toch niet :)
Alle reacties Link kopieren
ZoMa, jij dus ook al zwanger willen worden! Ik dacht het all vanwege de PCOS, maar ja. en MamaMaria natuurlijk ook, die zit geloof ook ik in behandelingen - dat is ook absoluut niet bevorderlijk voor afvallen lijkt me! het is allemaal wel heftig zeg!!

En jij verhuizen EN de medische molen in?? Respect!! Veel sterkte daarmee en ik hoop dat je afvalt als een malle in ieder geval! Succes met verhuizen!!

Ikzelf heb het idee dat ik mijn hormonen iets meer in balans zijn als ik minder weeg en ik heb nu een cyclus van +-35 dagen, wel lang. Ik hoop dat als ik af kan vallen zich dat weer verkort. Maar eigenlijk is het gewoon een fixe idee van mij want ik heb geen PCOS. Maar ja, ik vond het zelf ook wel fijner wat minder te wegen.

Ik ben op het moment een beetje gefrustreerd, mijn broeken maat 42 zijn eigenlijk een beetje te groot, had ik een broek maat 40 online besteld en die is nog te klein :facepalm: Ik heb nog een maat 40 liggen maar die durf ik niet aan te proberen....haha. Dus ik heb nu iets wat ik eigenlijk nooit wilde, namelijk 'motivatie'broeken, waar ik binnenkort in wil passen.... En mijn bhs zijn ook te groot, maar daar komen binnenkort nog iets beter passende van de rare maten winkel ;-)

Hamaika, ja een plateau is frustrerend he? Je komt erdoor hoor! Ik weet het zeker!! Je bent al echt ver gekomen en je zat ook niet in heel rustig vaarwater heb ik het idee dus chapeau!!

Trouwens, ik hoorde van mijn schoonmoeder dat het 's winters sowieso moeilijker is om af te vallen, omdat je lichaam zich op koudere temperaturen instelt en meer vet verzameld. Dus wat dat betreft is het misschien niet raar dat we even allemaal een beetje hangen (behalve ZoMa natuurlijk). Ik heb vandaag de midweek review gedaan en ik had weer een halve kilo erbij, wel vreemd. Misschien moet ik ongesteld worden, maar ik hou het niet zo bij op het moment...

Gisteren toch twee koekjes gegeten en een pepermunt bal dus niet snoepen niet helemaal gelukt. Verder ook niet veel maar toch. Vanavond weer bezoek, ik hoop dat ik me kan inhouden. :-D

Succes dames!!
I could go into detail...but I won't.
Zo daar zijn we weer!!!

Wel fijn dat sommigen hetzelfde doel hebben hier zoals jullie Zoma en Sasky, dan kunnen jullie elkaar ook steunen.

Zoma veel sterkte en plezier vast met de verhuizing en ja de inspanning compenseert vast af en toe een snelle hap!

Leyla ja laten we hopen op een beter resultaat deze week ja. Leuk dat je blijft meedoen!

Sasky oh erg is dat he als je tussen 2 maten terechtkomt.... Dan zitten die grote niet lekker meer want te ruim en die andere kanje je nog niet inhijsen. Soms is het per merk of winkel nog weleens anders. maar wel enorm frustrerend ja.
Dat van die winter kan wel kloppen en sowieso, zomers eet ik meer fruit en salades en in de winter vaker stamppotten en stoof dus is ook wel iets anders. Maar laten we hopen op succes. En ja, de rottijd is gelukkig voorbij dus het emo-eten hopelijk ook!
Alle reacties Link kopieren
Sasky he wat shit van die broeken, ik heb dat inderdaad ook vaak gehad! Frustrerend!
Haha die motivatie broeken ken ik ook. Ik heb aardig wat broeken liggen, helaas.
Grappig dat je in de winter toch moeilijker afvalt. Ik hoop dat wij het tegendeel gaan bewijzen!

Hamaika ik vind het fijn om mee te schrijven! Gewichtsverlies is niet het doel, wel gezond eten!

Wij zijn gisteravond onverwacht uit eten gegaan, oeps :facepalm: Hopelijk ga ik vanavond weer sporten, even kijken of ik het red met werk! En even gezond eten vandaag, ook qua avondeten want dat gaat na het vreetweekendje nog niet geweldig en die extra kilo's die erbij zijn, wil ik liever kwijt!
Alle reacties Link kopieren
Dames! Ik moet dit toch even delen. Het is een beetje off topic.. maar ook weer een beetje on topic haha!

Ik heb deze maand voor het eerst een eisprong gehad op een normale dag in de cyclus! (20 dagen eerder) En dat allemaal door het afvallen!!

Vanochtend was ik nieuwsgierig naar de tussenstand en ik woog precies 76.0.. dus weer 700gram er vanaf! En gelukkig zie ik ook verdomd goed resultaat!
Aut viam inveniam aut faciam.
Goedemorgen ladies! Hier is het weekend begonnen gelukkig. Krege gisteren een mail van bol.com dat een bestelling bij de buren is afgeleverd. Dus ik was benieuwd bij welke buren, blijkt het eigenlijk een bedrijventerrein aan de andere kant van de stad te zijn. En bedankt..... Nou daar gaan we straks dan maar ff langs. Echt......

Leyla ook motivatie kleding ja? Ik heb hier ook nog een paar jurkjes die net iets te strak zijn en een jasje dat net niet lekker dicht gaat hahaha. Hopelijk gaan ze komend jaar gewoon goed passen. En precies laten wij het tegendeel bewizjen qua in de winter afvallen!
Jij dus gisteren uit eten geweest? Hopelijk kan je het nog wat compenseren. Ik ga morgen met 1 van mijn 2 beste vriendinnen uit eten en maak me wel beetje zorgen. Heb even gecheckt gisteren en nog steeds hetzelfde gewicht als maandag.... Maar ben ook ongesteld dus zal ook wel meespelen.

Zoma wat goed meis! Wat ontzettend fijn en dat moet ook wel een extra motivatie zijn denk ik zo. Goed bezig! Jij gaat wel echt als een speer haha! Ging het hier ook maar wat harder!

Nou meiden fijn weekend vast allemaal!
Alle reacties Link kopieren
hoi dames!
Leyla, jullie hebben dan ook wat te vieren! Is het sporten nog gelukt? Ik ben dus niet de enige met motivatie kleding! Ik ben er eigenlijk tegen omdat ik bij iedereen zie dat die motivatie vaak in frustratie omslaat, maar ja, ik had ze online gekocht en ik ben te lui om ze terug te sturen, dus vandaar! Ik had hetzelfde model als dat wat me nu te groot is dus ik dacht dat ik wel safe zat. Ik zal het dit weekend misschien nog eens proberen. Ik heb ook geen tijd/zin om uitgebreid broeken te gaan winkelen op het moment, eerst maar eens kijken waar ik uitkom.

ZoMa, wat goed zeg! Kan me ook voorstellen dat je een beetje gekickstart wordt zo rigoreus als je je gewoontes omgegooid hebt!

Hamaika, fijn he zoiets? Hopelijk is het niet te moeilijk om er te komen. Wij moeten af en toe ook ergens heen om dingen op te halen, waarbij ik denk: huh? hoe kunnen ze het nou uitgerekend daar achterlaten... En dan ook nog minimale openingstijden. Het ergste wat we ooit hebben gehad was een of andere louche garage, alleen maar overdag open. toen ik er kwam was het hardstikke donker, niemand te zien...het was verder wel ok, maar ik vond het best griezelig haha!

Gisteren weer lekker geyogaat, eens kijken of ik me vandaag tot joggen kan zetten... het is hier nogal regenachtig... Vanochtend gewogen, weer niks eraf - hmmm... en ik heb toch echt wel mijn best gedaan... Nou ja, zondag is een andere dag zullen we maar zeggen!

fijn weekend dames! We're going to beat winter!! haha :yes:
I could go into detail...but I won't.
Alle reacties Link kopieren
Wauw Zoma top zeg!! Echt heel fijn!

Hamaika ja tegenwoordig doe ik het niet meer hoor, maar ik heb veel dingen in de kast liggen ook die niet meer passen en zonde vind om weg te gooien omdat ik de hoop heb dat ik er wel ooit weer in pas haha. Ook zoiets..
Pff succes met je pakketje ophalen, wat gek dat je een stuk daarvoor moet rijden. Woon je zo afgelegen? Of is het iets waarvoor je moet tekenen?

Sasky haha ja dat klopt :) nee helaas, ik ging te laat weg van werk en kwam ook nog eens in de file terecht, waardoor ik mijn les niet gered heb. Daarnaast ben ik doodop en dwong mijn man mij ongeveer om op de bank te liggen en te relaxen haha.
Succes met joggen vandaag, hier is het ook niet heerlijk weer.. Wie weet is er zondag wel een top resultaat!!

Jaa beat the winter, ik vind het geweldig! :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Sasky hier nog n bizar motivatie kleding verhaal. Ik heb een geweldig tartan jurkje toen ik het kocht gelijk in een L en een M gekocht.... Zo bang dat ik over n tijdje die L te groot heb en de M er dan niet meer was..... hoezo erg hahaha. Overigens duurt die M nog wel n tijdje met de slakken voortgang van nu. :facepalm:

Broeken winkelen vind ik ook hels ja. Bah. Als ik iets vind dat leuk is en past koop ik er ook altijd gelijk maar meer dan 1. Ik haat broeken shoppen hahahaha.

Het is uiteindelijk gelukt om die laarzenspanners op te halen en was wel redelijk bereikbaar, al was ik n uur heen en terug onderweg. Wat n creepy verhaal van dat donkere pand hahaha. Hier kon ze hem eerst niet vindenen ik had echt zoiets van : je gata me nu niet vertellen dat dat ding er ook nog eens niet is he? Maar gelukkig uiteindelijk toch.

Ik heb gisteren een uur gefietst maar nog steeds geen verschil met afgelopen maandag. Ik geef je dus een :hug: van herkenning.

Leyla haha nee ik woon middenin het centrun van een grote stad. Daarom snap ik het ook niet want er is gewoon n afhaalpunt veel dichterbij. Maar zal wel aan mij liggen. En tekenen hoefde ik ook niet eens, echt bizar. Maar goed ik heb ze en kijk volgende keer wel even via wie er iets bezorgd wordt als ik weer wat bestel. Dit bleek GLS en daar is al eerder gedoe mee geweest. En ja lets kill the cold hahahaha

Hier dus nog niks verschil met afgelopen maandag. Zal wel door het ongesteld zijn komen denk ik, maar wel demotiverend. En dan vandaag dus met mijn beste vriendin uit eten. Hopelijk morgen wat balansen maar geen ok gevoel over deze week.....
Nou vanochtend ook nog eens met grote schrik wakker geworden. Brandweer en politie in de flat hier. Had 1 of andere nieuwe bewoner op de eerste verdieping vanochtend blijkbaar eten opgezet en was vervolgens IN SLAAP GEVALLEN !!!!!

Gelukkig was zijn rookmelder afgegaan en is de brand tot zijn eigen keuken beperkt gebleven. Maar echt, die woont hier net en nu al dit soort ellende. Geen directe buurman van mij gelukkig en ook niet mijn verdieping maar naast hem woont wel een alleenstaande moeder met een klein kindje......

Pfff... echt......moest het ff kwijt......
Alle reacties Link kopieren
Och jeetje hamaika, wat een schrik! Serieus hoe dan? Kan me heeel goed voorstellen dat je even helemaal van slag bent. Dan word je echt niet lekker wakker en je maakt je veel zorgen :( Shit!! dikke knuffel :hug:

Wel lekker gegeten gisteren?

Hoe gaat het met de rest? Goede resultaten vandaag?
Ja ben er wel de hele dag door van slag geweest ja, het zal je toch gebeuren zeg dat door zo n idioot je eigen flat affikt. Ik heb dan nog 'mazzel' dat ik op de benedenverdieping woon en een tuin heb dus waarschijnlijk vrij makkelijk weg kan maar toch...

Hij had eten opgezet, die malloot en was vervolgens in slaap gevallen. een tot keukenbrand geescaleerde vlam in de pan. En hij woont er net dus je gaat dan toch denken "waarom moest je elders weg?" Hopelijk hebben we niet de zoveelste 'verwarde man' kado gekregen...

En ja lekker gegeten heb ik wel, na zo een dag boeide het me even niet zo en heb ik roti met kipfilet gegeten.

Het betaalde zich helaas wel gelijk uit deze slechte week... 77,9 was het, dus + 0.5 :facepalm: . Maar ok, ongesteld, 2 x etentje dus het was geen verrassing helaas. Nu weer knallen....
Alle reacties Link kopieren
Hamaika, wow! wat een schrik! ik snap dat je dan niet echt veilig voelt in je eigen huis! Maar hopen dat het eenmalig was...

Oh dat van die dingen in twee verschillende maten kopen - ik geloof niet dat ik het heb gedaan maar een of twee keer heb ik er wel over nagedacht inderdaad. Maar ik vind het een beetje link altijd want je weet niet of het dan nog staat nadat je veel bent afgevallen, omdat je niet zo goed weet waar je afvalt...

Ja, inderdaad, wij hebben ook altijd rare afhaalpunten bij GLS! En we proberen het dan ook te vermijden iets te bestellen als het per GLS wordt afgeleverd. Nou ja, gelukkig heb je ze nu en weet je het voor de volgende keer.

Leyla, al kwaaltjes? Jammer dat je niet meer gesport hebt - deze week hopelijk beter.

Hier: :thunder: :thunder: Ik ben gewoon 0.8 aangekomen.... dat had ik niet verwacht - ik had natuurlijk wel een beetje gesnoept van de week en joggen is er vrijdag en van het weekend ook niet van gekomen, maar toch, geen grote zonden en drie keer sporten (inclusief yoga)...Volgens mij hang ik nu al meer als een maand rond dit gewicht. Dan gaat er weer een halve kilo af en vervolgens zit het er de volgende week weer bij. Zo wordt het niks natuurlijk... Ik ga mezelf maar op water en brood zetten denk ik....Ik moet van de week wel ongesteld worden, maar zoveel.... en natuurlijk niet goed gegeten van het weekend, veel taart omdat we zoontjes verjaardag hebben gevierd (zaterdag en zondag :facepalm:

Ik baal nog erger omdat ik deze week niet aan sporten toekom behalve vandaag en zondagavond. Man gaat een weekend weg en een vriendin komt met haar twee kinderen, dus ik weet niet zeker of ik zondagavond nog in staat ben om iets te doen, haha. Maar goed, dus niet snoepen, hopen op snelle menstruatie en hopen dat de schade meevalt. Ik denk niet dat ik mijn kerstdoel ga halen, er komen nog heel wat feestjes aan.

maar goed, vooral doorgaan. Veel keus is er niet vrees ik ;-)

succes weer deze week dames!!
I could go into detail...but I won't.
@Leyla, gefeliciteerd! En ja goed dat je mee blijft doen, toch wel heel belangrijk dat je op blijft letten. (En dat ga je nu natuurlijk eindeloos te horen krijgen van de verloskundige... :roll: )
@ Hamaika, heftig hoor zo wakker worden. gelukkig is er niks ernstigs gebeurd!
@ZoMa echt goed van die eisprong! dat is natuurlijk wel bekent van PCOS dat de symptomen minder kunnen worden door andere voeding. maar heel fijn voor je, extra bevestiging om door te gaan!
@sasky, dat is balen zeg! maar als troost ik had vorige week (voor ongesteldheid) ook +0.8 en die is nu weg! Als je al zo lang geen verandering ziet met sporten is het misschien een idee om je voeding echt om te gooien voor de verandering..? koolhydraatarm of zo gaan proberen? Ik bedoel jouw lijf is nu blijkbaar gewend aan wat je eet en is lekker efficient je voeding aan het gebruiken. Misschien kan je je metabolisme wakker schudden met iets anders?

Maar goed, ik ben helemaal opgelucht dat ik die +0.8 weer kwijt ben! ondanks etentjes vorige week en maar 1 X sporten gisteren (wel heftig klasje bodyshape..lekker maar afzien).
In ieder geval, kom toch wel tot de conclusie dat ik een beetje afgedwaald ben van mijn strenge pcos-proof eten plan, en stiekem weer cappucino's (met suiker) aan het drinken was enzo. Heeft ook wel te maken met een beetje depressief zijn vanwege de ongoing behandelingen om zwanger te worden, we zijn daar vorig jaar december mee begonnen en daar nu al een jaar mee bezig zijn doet wel wat met me...ook het idee dat ik nu hoogzwanger had moeten zijn uitkijkend naar mijn verlof eind december maakt me erg verdrietig. En voor mij is dat altijd een trigger om te willen eten. Maar goed, ga op nieuw proberen strenger te leven + meer sporten. Al wordt dat laatste wel lastig met deze ontzettend drukke maand. Goede voornemens beginnen nu al!!! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Mamamaria, I hear you, ik ken die gedachtes.... al een jaar onafgebroken bezig... :hug: dat is gewoon superzwaar .. ik vind het sowieso al knap om middenin de behandelingen ook nog eens op je eten te gaan letten, is mij nooit gelukt. Ik ben afgevallen in mijn behandelvrije periode.... dus ik weet niet wat een jaar onafgebroken behandelen bij mij had aangericht, zelfs als je weet dat het je kansen gaat verhogen is het moeilijk.

Ik ga nog eens nadenken over wat ik nu moet doen. Ik schommel de hele tijd al qua gewicht, een of twee weken val ik af, dan weer wat erbij O_o ik krijg er niet echt vat op. De ene week denk ik dat het prima gaat. Maar, zoals jij, ik ben ook wel wat aan het dwalen, mijn concept was zoveel mogelijk suikervrij, zo min mogelijk bewerkt en zo koolhydraatarm als mogelijk, 's avonds zeker kha (uitzonderingen daargelaten, feestjes enzo) en daarvan is geen sprake op het moment. Dus ik ga weer eens extra opletten (hoewel er nu wel het een en ander aan 'uitzonderingen' aankomt met kerst, nog wat verjaardagen etc.), maar die suiker is misschien wel een dingetje...
Denk wel dat mijn hogere gewicht een beetje aan de hoge kant was (zeg maar, ongesteld worden en ik kan me niet voorstellen dat ik in twee of drie dagen er zoveel aangevreten had, maar goed, we zullen het zien volgende week)
I could go into detail...but I won't.
Alle reacties Link kopieren
en nog een keer: :thunder: heb ik mn hardloopspullen mee, het plenst hier... en met die hardloopschoenen kan ik niet naar het fitnescenter, ik heb ze niet schoongemaakt... Ugh... misschien kan ik hier schoonmaken anders wordt het niets met joggen...

het is geloof ik niet mijn week (en het is pas maandag!)
I could go into detail...but I won't.
Sasky ja laten we hopen dat dit nooit meer voorkomt. In de 17 jaar dat ik hier nu woon is het gelukkig ook de eerste keer geweest en hopelijk ook de laatste. Het zet je wel ff aan het denken.

En ja klopt hoor, ik hoop ook dat de kleinere maat straks niet hele raar zit haha, maar er zit een brede tailleriem in dus als hij daar raar zou zitten kan ik hem wel vertellen.
Balen dat jij ook een plus hebt meis. :hug: . Ik herken het wel, ik hang ook al een maand rond de 77-78..... Geen idee waarom, en het schiet maar niet op. Net als jij ook niet in gevoelsmatig goede weken. En jij dus ook week voor de boeg met weinig sporttijd? Bij mij deze week wel tijd gelukkig maar eerst maar eens zien haha. Hopelijk wordt het jouw week alsnog en kan je evt iets binnen doen aan sport :hug:

Mamamaria ja ik hou me vast aan jouw verdwenen 0.8 haha, hopelijk gaat het hier net zo! Mooi dat je ze weer kwijt bent. En snap dat die behandelingen ook veel onzekerheid geven en je dan sommige dingen ook weer een beetje loslaat. Echt rot is het :hug: Het had zo anders kunnen zijn ja, hopelijk komt het snel goed en ben je volgend jaar om deze tijd wel in blijde verwachting. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Oh dames, help mij de winter door! :sigh: Wij hebben afgelopen weekend alles verhuist van ons oude huis naar de opslagbox. Helaas niet alles klaar gekregen in 2 dagen.. dus morgen weer even naar het oude huis en de laatste spullen wegbrengen en poetsen. Nu zitten wij dus 4 dagen bij een van mijn ouders in huis.. en ik merk dat ik mij zo erg verveel dat ik meer ga eten. Heb vandaag overdag wel het dubbele gegeten dan normaal. En met verhuizen heb ik zelfs burger king gegeten en ham kaas croissants. What am I doing? Er speelt momenteel super veel in mijn leven en ik merk dat ik het daardoor lastig vind om te touwtjes strak te houden. Ik kan echt boos worden op mijzelf dat ik na dit geweldige resultaat het weer een beetje “verwaarloos”. Of zal de verhoogde eetlust mede komen door mijn aankomende menstruatie? Ik baal zo van dit alles.... ik was zo goed bezig.

Sorry voor deze ego-post. Maar voel mij even niet zo happy.. :hamer:
Aut viam inveniam aut faciam.
Ach jeetje Zoma toch.... :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Kan al de stress rond de verhuizing er ook niet voor zorgen dat je even behoorlijk van slag bent? Ook omdat je schrijft dat er heel veel speelt momenteel, ik wete niet of je ook een emo eter bent net als ik maar zou heel goed kunnen dat daar de orzaak ligt meis.

Niet echt een oplossing helaas want ben ook een emo eter. Alleen de dooddoeners als probeer afleiding te vinden op die momenten door iets anders te doen. Wandelen, schrijven. met een vriendin afspreken.... Mij helpend at soort dingen wel maar het kan ook niet altijd. Helaas niet echt advies dus, alleen een hele dikke :hug: . En probeer niet op te geven meis want dan is het helemaal zonde van wat je al bereikt hebt. En de kutdagen die je hebt gehad zijn geweest, Probeer niet te lang te blijven hangen in spijt, maar het vanaf nu weer anders te doen. Sterke!
Alle reacties Link kopieren
Ja er speelt ook nog super veel drama in mijn schoonfamilie.. dat in combinatie met de verhuizing is niet niks. En inderdaad een emo-eter. Het is niet dat ik trouwens echt ben gaan snoepen of heel ongezond heb gegeten. Ja... 1 plakje cheddarkaas :facepalm: . Verder heb ik gewoon het dubbele gegeten van mijn normale portie. Pff stomme ik..

Vandaag tot nu toe alles redelijk op de rit! Vanavond kan ik niet avondeten zoals normaal I.v.m de verhuizing. Maar ik ga denk ik een maaltijdsalade halen, kan ook niks meer opwarmen omdat alles al weg is :bonk:
Aut viam inveniam aut faciam.
Alle reacties Link kopieren
ZoMa, volgens mij ben je nu een beetje te hard voor jezelf hoor! :hug: als er zoveel speelt is het niet zo heel gek dat je even 'terugvalt' toch! Alleen al die verhuizing is voor velen reden tot een terugval, je bent moe, het is een zootje, je kan niets vinden - niet gek dat je dan iets afhaalt of gaat eten.
En je hebt in ieder geval flink bewogen, dus hopelijk maakt het voor de weegschaal niet zoveel uit. Voor de PCOS zal het toch ook niet al te veel kwaad kunnen, die twee dagen, zeker niet als je niet eens echt aan de suiker bent gegaan (hoop ik, ik weet er te weinig van om echt een mening daarover te hebben vrees ik) volgens mij doe je het prima so far! Deze week misschien niet helemaal perfekt maar volgende week alsnog!! Hou vol en wees een beetje lief voor jezelf!! :hug: :hug:

Ik ben gisteren ongesteld geworden, had ik nog niet verwacht - vandaar misschien de toch wel dikke plus en de vele :thunder: . Ik heb gisteravond mijn DVD weer afgestoft en ga die weer eens wat vaker doen. Het is een cardio-kracht workout, en ik geloof dat die combi voor mij wel goed is. Verder heb ik nog eens nagedacht en misschien waren mijn 'goede' weken in het echt wel helemaal niet zo goed. Ik ga weer even streng zijn en niet meer snoepen en kijken of dat misschien nog wat resultaat brengt, voordat ik echt aan kha ga doen ofzo, ik vind dieten erg moeilijk en wil ook straks niet drie potjes moeten klaar maken elke dag (een voor man, een voor kind en voor mezelf).

Misschien komt er nog een andere push - mijn man is veel te zwaar (denk adipositas, minstens 30 kg teveel) en hij heeft nu aangegeven misschien ook wel wat actiever af te willen vallen, met begeleiding van een arts, omdat hij nog nooit meer dan 10 kilo is afgevallen. Misschien kan ik daar een graantje van mee pikken. Als hij het gaat doen tenminste. eens kijken.

Nou meiden, Kom op!! We kunnen het!!!! :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:
I could go into detail...but I won't.
Hoi dames,

@zoma niet zo streng zijn voor jezelf, he was zo ontzettend goed bezig! Zie het alsof je reserves hebt opgebouwd voor deze periode. Afvallen + verhuizen+ familie drama’s is gewoon te veel in 1 keer.
@hamaika, helemaal eens! Slechte gewoontes vervangen door andere dingen werkt het beste. Ik ben trouwens ook echt een emo-eter... ;-)Ook kwa snoepen vind ik, bv ik hield nooit van pure chocola maar heb altijd zin in iets ‘zoets’ bij de koffie na het eten. Eet nu een stukje 70% chocola en ben er helemaal aan gewend! Mijn man ook, dat werkt beter voor mij dan niks mogen. Of voor zoma als je tijdens de verhuizing wil je een afhaalmaaltijd, doe dan thais of een maaltijdsalade inderdaad ipv macdo of zo. Maar vooral ook accepteren dat het er effe niet allemaal inzit nu.
@sasky, dank voor het begrip ik heb wel eens de neiging om te denken dat ik gewoon alles moet kunnen en een beetje kop in t zand idee. Maar het is super zwaar en dat overvalt me regelmatig vanwege die kop in het zand. Nou ja december wordt voor ons allemaal een lastige maand denk ik.
Het lijkt me dat als jouw man met een dietist aan de slag gaat dat echt wel positief moet zijn ook voor jou. Samen aan de lijn lijkt me makkelijker dan alleen!! (Mijn man zit vrolijk een zak chips leeg te eten naast me nadat hij 2 kilo is afgevallen omdat hij een beetje verkouden was... :wtf: ).

Nou ja, ik ben totnutoe deze week best trots op mezelf, ben vanochtend zelfs gaan hardlopen voor werk! En ik ben ECHT geen ochtendmens...
Moe dat ik ben nu (20.50) maar ben ook nog niet thuis na een lange werkdag. Hopelijk hou ik mijn goede gedrag vol en ga ik mijn kerstdoel nog halen!!

Zet em op allemaal!!! :hello:
Alle reacties Link kopieren
Zoma ach meis er gebeurt ook wel heel veel in je leven op dit moment! Zoals de rest ook al zegt, wees niet te streng voor jezelf. Je hebt echt geknald afgelopen weken, nu even focus op het verhuizen en als je dan weer een eigen plekje hebt, kan je ook weer wat makkelijker je focus leggen op afvallen.

Mamamaria kan mij heel goed voorstellen hoe zwaar dat moet zijn, hopelijk komt het snel goed en ben je zwanger :hug:
Super goed van je dat je bent gaan hardlopen! Was het niet super koud? Mooie start van de week!

Sasky misschien komt de plus inderdaad van het ongesteld worden, laat je niet kisten! En inderdaad weer even net een tikkeltje strenger kan ook erg helpen. Zou fijn zijn als je man ook zou gaan afvallen, dan heb je wellicht ook wat qua motivatie aan elkaar.

Hamaika shit van je plus! Deze week inderdaad weer knallen, hopelijk zonder etentjes :) dan is het er vast zo weer af!

Hier gaat het op zich wel prima, ben doodmoe en weinig energie. Heb maandagavond wel gesport en probeer vrijdag ook te gaan, drukke week op het werk dus andere avonden lukt helaas niet. Kom echt doodmoe thuis van werk dus gun mezelf ook even rust. Qua eten gaat eigenlijk juist wel prima, ik heb mijzelf even niet gewogen want na het weekendje weg vorig weekend had ik weer erg last van weer normaal eten, zoals altijd na een vakantie hier.. dus ik ben zeker weten aangekomen. Denk dat ik mij eind van de week weer even ga wegen.

Kom op ladies weer, het gaat ons lukken!
Zoma hoe is het gisteren afgelopen? En hoe gaat het nu? En eens met Sasky, straf jezelf niet te hard, er speelt nu van alles en als dat minder is dan gata het je best goed af allemaal. Knuffel voor jou :hug:

Sasky balen dat je ongesteld bent geworden. Gelukkig dat je met die dvds wel thuis kan bewegen en er niet uit hoeft. Super dat je man wil gaan meedoen, extra motivatie. Hopelijk gaan het ook echt gebeuren en scheelt dan ook weer een potje op hetr fornuis ja.

Mamamaria jij dus ook een emo eter? En goed dat je al zo vroeg bent gaan hardlopen! De decembermaand wordt zeker moeilijk ja, voor mij ook echt schade beperken en op de niet feestdagen extra opletten

Leyla groot gelijk dat je met zo een week even rustig aan doet. Na stressdagen op het werk snap ik goed dat je dan ff niks meer wilt. En je bent maandag toch gegaan. Het gaat ons zeker weer lukken ja.

Hier gaat redelijk, qua eten gaat redelijk en beide dagen gesport en ge lunchwandeld (is dat een woord). Hopelijk betaalt dat zich weer eens uit in een min maandag.

We gaan er voor ladies :cheer: :jump: :blob:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven