Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met ww!

09-03-2018 10:05 399 berichten
Om goed in het ritme te komen en vooral te blijven ben ik op zoek naar een groepje die mee doen met de weight watchers of op een andere manier kan natuurlijk ook!

Eerste doel -10 voor 1 juni 2018. Samarkand

Nieuw doel: -7 kg van 1 juni tot 1 aug.

Wie doet er mee!? Zet je gegevens in reactie en ik voeg ze bij in de tabel!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtHuidig gewichtWeek -/+TotaalDoel 1 juni - 1 aug.
Martine89291.71cm110.5 kg104.8 kgvrij 29-6 -0.4-5.72.6
Unica371.76 cm83,5 kg74.9zon 24-6 -0.4-8.61.8
Samarkand371.63 cm 87.6 kg 75.9 kgdon 28-6 -0.7-11.73.1
Rosings401.68 cm 97.1 kg 95maan 18-6 +0.5-2.10
Ikjuh-1.77 cm 96 kg 94.1vrij 15-6 -1.9-1.9 1.9
Depster271.77 cm 77.9 kg 76.4don 28-6 -0.2-1.31.3
------
Wie langer dan 2 weken niet heeft meegeschreven haal ik even uit de tabel, uiteraard wel weer van harte welkom om weer mee te komen schrijven en wekelijks gewicht door te geven.
anoniem_640109a1b93c2 wijzigde dit bericht op 29-06-2018 07:06
78.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor het toevoegen van de extra kolom Martine! Ik ben ook erg benieuwd naar jullie eerste weegmoment hier.

Ja hier hetzelfde, doordeweeks wil ik net op of onder mn dagpunten blijven, om dan vervolgens in het weekend de touwtjes iets te laten vieren. We hebben niet voor niks ook weekpunten toch. Zo lijkt het mij prima vol te houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik weeg op donderdag. S morgens thuis en dan s avonds nog een keer op de cursus. De rest van de week probeer ik niet te wegen, maar soms kan ik de verleiding niet weerstaan.

Ik koop vegetarisch gehakt van de vegetarische slager, gewoon bij Albert Heijn. Het is al geruld en dan gooi ik het door de pastasaus of door een ander prutje. Ik eet regelmatig vegetarisch, zowel uit milieuoogpunt als om de punten te beperken.

Vandaag precies 23 punten op, dus helemaal prima!
Alle reacties Link kopieren
Hee dames!

Graag schrijf ik mee. Mijn startgewicht is 76.3 kg bij een lengte van 1.67.

Vorig jaar februari gestopt met roken en sinds toen 10 kg aangekomen.
Ik ben een groot sportfanaat en sport 5/6 keer in de week.
3 keer handbal, 1 keer tennis, 1 keer bootcamp en dan meestal nog een keer mountainbiken of hardlopen. Ook wandel ik meestal 2 keer in de week 8 á 10 km.
Daarnaast werk ik nog 32 uur per week op een verpleegafdeling op het ziekenhuis, waarbij ik veel loop.

Nu heb ik 23 punten op een dag en 35 extra weekpunten. Ik kan me goed hier aan houden. Maar wel merk ik dat waar andere mensen de punten opmaken aan lekkere, ongezonde dingen zoals een bakje chips in het weekend of een reep chocolade, ik deze punten echt nodig heb voor een extra boterham of 's avonds een extra bak kwark etc, omdat ik anders niet genoeg heb aan de 23 punten. Ik gebruik mijn extra punten dan ook vooral op de dagen dat ik veel sport en hierdoor erg honger heb. Wel vind ik het jammer dat er dan weinig punten over blijven voor een etentje of een paar wijntjes op zaterdagavond. Hebben jullie tips hiervoor?

Per week haal ik ongeveer 200 AP, maar weight watchers raad aan om deze niet op te maken. Wel vind ik dit vreemd dat iemand van mijn gewicht en lengte die weinig aan sport doet hetzelfde aantal punten krijgt als ik.

Ik at eerder in hoofdlijnen al erg gezond. Maar ik merkte dat ik steeds meer begon te snacken sinds het stoppen met roken. Ook ben ik gaan samenwonen met mijn vriend en die kan alles eten zonder één grammetje aan te komen. Als hij 's avonds een zak chips pakte was de neiging groot om dan toch even mee te snacken. Terwijl ik dit eerder thuis nooit zou pakken.

Verder is de 1ste 1,5 week me goed bevallen en ik ben benieuwd wat ik het volgende weegmoment weeg (vrijdag) :).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens 23.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Happynurse, leuk dat je ook aansluit.

Jij ook al gestopt met roken, wat goed! Helaas die vervelende kilo's die dan ineens makkelijk blijven plakken hè. Ik weet er helaas alles van.

Wat sport jij veel! Ik zou willen dat ik het ook zo leuk vond, helaas. Best bijzonder idd dat jij evenveel dagpunten hebt als iemand die een stuk minder actief is, zoals ik. Ik heb zelfs nog meer weekpunten dan jij (42). En balen dat je die extra punten nodig hebt voor een boterham. Ik vind het juist makkelijker vol te houden wetende dat je toch wat lekkers kunt pakken van de weekpunten. Sorry, hier dus geen tips voor je.

Misschien kun je deze vragen stellen op connect. Ik vind het erg leuk daar te lezen en kijk dagelijks wel even.
Welkom Happynurse! Zo, jij sport zeker veel! Heb ook geen tips helaas, misschien i.p.v. een boterham wat 0 punten yoghurt of iets anders het is een hele lijst inmiddels de 0 puntenlijst.

Ik ben trouwens ook gestopt met roken, gelijk toen ik er achterkwam dat ik zwanger was. Dus stoppen met roken, zwangerschapskilo en luiheid kilo’s zijn het haha.

Ben beetje grieperig deze week, dus nog niet gesport en beetje makkelijk met se punten helaas. Vanavond toch echt sporten en zo na het ontbijt gelijk de kids in laden en goede boodschappen doen.

Hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Welkom HappyNurse, goed dat je ook begonnen bent! Is het niet zo dat je Active Points in kan zetten voor meer punten om te eten? Zoiets werd er vorige week op de cursus besproken, dat je er voor kunt kiezen om een deel van je AP te gebruiken voor extra eten. Want als je echt meer beweegt heb je ook wat meer voeding nodig. Maar ik weet dus niet hoe je dat kunt instellen in de app, voor mij geldt namelijk niet dat ik te veel beweeg ;) .

Balen dat je niet lekker bent Martine, dat helpt niet om in het programma te blijven. Misschien lekker een soepje maken?
Ik ben vanaf gisteravond ongesteld, bleh.... Ik gun mezelf anders altijd lekkers bij de thee als koek of chocolade. Me vanmorgen beperkt tot een appel en een biscuitje, ik ga de zin in zoet weerstaan!

Maar vanmorgen gewogen en ik was 86,0 kilo. Sinds vorige week -0,6 en nu in totaal -1,6. Prima dus, hoeveel ik de kilo's er wel af kan kijken en graag zou willen dat het sneller gaat!

Dit weekend vieren we op zondag de verjaardag van mijn jongste. Ik ga zaterdag aan de slag met taarten bakken en wil nog bepalen wat ik zondag ga nemen. Ik denk wel een gewoon stuk taart (op Connect zie ik als alternatief wappeltaart, maar dat ga ik verder dan niet aan de visite geven), voor de lunch zorg ik voor broodjes dat kan ook met verantwoord beleg en dan zorg ik voor gezonde hapjes. Maar ik vind dat soort dagen wel lastig, ik houd namelijk heel erg van hapjes.

Succes weer allemaal!
Netjes Samarkand, dat is er maar weer af! Herkenbaar zin in zoet als je ongesteld moet worden, goed van je dat je het kan beperken! Hou vol!
Verjaardagen zijn altijd lastig he, maar zo te lezen een goede voorbereiding dus gaat helemaal goed komen!
Alle reacties Link kopieren
Lekker bezig met de tabel, fijn!!
:cheer: 6
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee! Ik doe nu drie weken WW en heb hiervoor Cambridge gedaan, dus ben al best wel wat kwijt (15 kilo). Overgestapt op WW omdat het toch een stuk gezonder is, maar dat eerste zetje met Cambridge was wel heel erg fijn! Mijn weegdag is op vrijdag. Ik ga dan ook naar de cursus.

Moet ik mijn startgewicht van nu opgeven of van toen ik helemaal begon? :P Ik vind het zo jammer dat bij WW het gewicht dat ik daarvoor ben afgevallen niet meetelt... Nou kijk maar, ik zet het er allebei wel neer.

Leeftijd: 30
Lengte: 1.61
Startgewicht (helemaal aan het begin): 96,4 kg
Startgewicht (aanvang WW): 83 kg
Huidig gewicht: 81,4 kg (vorige week vrijdag)
Totaal (sinds het begin): 15 kg
Totaal (sinds start WW): 1,6 kg

Morgen geef ik door wat ik deze week kwijt ben. :)
Alle reacties Link kopieren
Welkom Drackie, leuk dat je ook komt meeschrijven. Jij bent al heel wat kilo's kwijt, knap hoor! Is Cambridge dat dieet met veel shakes? Ik ken het alleen van naam. WW is idd gezond omdat het geen dieet is, maar een verandering van levensstijl.
Of zien jullie het allemaal wel als dieet?

Mooi Samarkand, weer lekker wat eraf. Ik ben al bijna door mn extra weekpunten heen deze week, dus ben benieuwd zondag hoeveel er bij mij deze week af is. Ik heb iig wel 2x gesport al deze week, met tegenzin dat wel, maar gelukkig toch maar gedaan.

Ja verjaardagen lijken mij ook lastig. Ik heb er nog geen gehad sinds ik ben begonnen. Vandaag wel taart op het werk afgeslagen, na twijfel dat wel, dat vond ik dan uiteindelijk wel weer goed van mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja die wappeltaart, die zie ik echt zeer geregeld voorbij komen op connect, ook vaak met foto's, ziet er heerlijk uit. Ik ben alleen niet zo goed in taart zelf bakken, jullie wel?
Alle reacties Link kopieren
Dankje Unica! Ik zie het wel als dieet omdat het mijn doel is ermee af te vallen en ik minder mag eten dan wanneer ik op gewicht wil blijven. Pas zodra ik ga stabiliseren zie ik het als een leefstijl. Cambridge is inderdaad met shakes. Niet zo gezond maar wel een fijne eerste zet.
Alle reacties Link kopieren
Gewicht deze week: 80,3 kg :cheer2: Bijna onder de 80! Volgende week al denk ik!
Welkom Drackie, leuk dat je ook mee schrijft! Zullen we het huidige gewicht doen? Heb ik en de rest ook gedaan. Ik ben ook al langer bezig, zit nu op ruim -12 kg maar hou het hier vanaf vorige week bij. Ik ga vandaag de tabel even bijwerken!
Netjes afgevallen deze week, super!

Wat goed Unica deze week 2 keer gesport, en bijna door de weekpunten heen is niet erg moet kunnen daarvoor zijn ze. Ik ben deze week helemaal niet geweest, volgende week weer sporten. Geeft dan toch een goed gevoel he taart afslaan op je werk, heb ik ook vaak. Al hoewel het er soms echt lekker uit ziet dan is het wel heel lastig. Ik ben ook totaal niet goed in taarten bakken, wil het wel meer gaan doen. Gezondere taartjes eten, haha.

Ondanks dat ik niet een hele goede week heb gehad toch nog een mooie min van 0.8! Erg blij mee!

Fijn weekend allemaal en succes met alle moeilijke momentjes in het weekend. Ik tot nu toe geen gekke dingen op de planning, maar dat is juist ook wel gevaarlijk met onverwachte uitjes. Ik ga mijn best doen!
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan allemaal, weer lekker wat kilo's kwijt met z'n allen. Ik weeg zondag weer.

Fijn hè Drackie bijna weer onder de 80. Ik kijk daar ook erg naar uit. Hoop het ook snel te bereiken. Succes weer.

Martine jij bent ook goed bezig hoor. 0,8 is zeer mooi als je al een tijd bezig bent. Ik teken ervoor, vrees dat ik het niet haal deze week. En ja klopt daar zijn de weekpunten ook voor, maar wil komende week toch proberen er wat minder van te gebruiken, ben tenslotte pas net begonnen haha

Ik woog tot 1,5 jaar geleden eigenlijk altijd rond de 68-70 en bleef daar zonder moeite op. Nu ik al een hele tijd boven de 80 weeg kan ik me dat gewicht eigenlijk niet meer echt goed voorstellen. Ik ben zo gewend aan mn huidige lijf. Herkennen jullie dat gevoel?
Alle reacties Link kopieren
Mooie resultaten, Martine en Drackie. Goed zo!!
Knap Unica dat je taart hebt afgeslagen. Ik heb pas een van de boeken van Mieke Kosters gelezen en zei beschreef dat ze alleen nog taart nam als ze het echt de moeite waard vond. Dus alleen de taart die je het allerlekkerst vindt en dus niet die moorkop waar je niet echt van geniet of een flauwe hap van bijvoorbeeld de Hema. Ik heb me dus voorgenomen om alleen nog maar zelfgebakken appeltaart te eten of chipolatataart, met marsepein, andere taart kan ik weerstaan.

Nav van de vraag van Unica over het gewend zijn aan je lijf, ik herken denk ik wel wat je schrijft. Ik vind mezelf vooral dik als ik naar foto’s kijk of wanneer ik zie hoe breed mijn broeken zijn. Maar als ik gewoon ergens ben, ergens heen fiets, met de kinderen ga zwemmen, dan voel ik me gewoon mezelf en niet perse te dik. Toen ik ooit met de WW 15 kilo was afgevallen bleef ik me hetzelfde voelen en zag ik vooral op foto’s dat ik er echt wel anders uit was gaan zien. Volgend mij is iets als zelfbeeld gewoon heel ingewikkeld omdat het nooit objectief kan zijn, snappen jullie wat ik bedoel?

Fijn weekend allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, goedemorgen. Ik heb me vanochtend weer gewogen en yes weer 8 ons eraf. De weegschaal gaf 80,7 aan. Heel erg blij mee, want had ik niet verwacht zoveel nadat ik ook bijna al mn weekpunten had opgemaakt.

Samarkand wat jij daar beschrijft gebruik ik ook tegenwoordig. Iemand zei ooit tegen mij dat je pas iets in je mond moet steken als het toch minimaal een 8 waard is, anders niet doen omdat je er dan toch niet echt van geniet. Dus helemaal eens met Mieke Kosters :)

En ik snap helemaal hoe je dat bedoelt. Ik heb exact hetzelfde, vind mezelf ook niet echt te dik ofzo in het dagelijkse leven. Maar dan zie ik mezelf op foto en denk ik 2 jaar terug zag ik er toch echt wel wat beter uit. En objectief zijn naar jezelf is ook lastig omdat je jezelf elke dag ziet in de spiegel en de meeste veranderingen wennen snel.

Fijne zondag allemaal!
Super goed Unica, dat is weer een mooie min!
Hoe gaat het met iedereen?
Ik ben gister eindelijk weer wezen sporten en vanavond weer is de bedoeling. Verder zit ik er deze week goed in, alleen het is weer de leuke periode bijna dus merk dat ik trek krijg in lekkere dingen en hou meestal vocht vast. Veel water drinken dus en sterk zijn!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kutweekend gehad omdat mijn kat vermist was. Heel veel gegeten. Nu gaat het weer goed, poes is ook weer thuis, maar ik denk dat het vanwege het weekend deze week geen min gaat worden. Ik had nog wel wat hoop, maar ik was vanmorgen zwaarder dan gisteren, dus ik denk niet dat het nog gaat lukken. Ik ga dan maar voor gelijk blijven, hopelijk lukt dat nog wel.

Ik ben wel begonnen met wandelen, kleine stukjes (vanwege een lichamelijke beperking kan ik niet meer). En omdat poes vermist was heb ik een stuk meer gedaan dan ik eigenlijk kan, maar zo wel een heleboel activpoints verdiend! 44 al vanaf vrijdag!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar Martine, dat heb ik ook heel sterk als ik ongesteld moet worden en ben. Dan is die lekkere trek lastig te stillen. Succes ermee!

Balen Drackie dat het weekend wat minder ging. Maar een verloren dag is nog geen verloren week, dus wie weet valt de ' schade' mee straks. Fijn iig dat je kat weer thuis is! En wandelen is supergoed voor de vetverbranding. Ik probeer dat ook 1x per week op de crosstrainer te doen.

Hier alles goed. Ik kan me tot nog toe prima aan de dagpunten houden doordeweeks en in het weekend gebruik ik wat weekpunten voor wat extra's. Ik heb nog niet het idee dat ik veel moet laten. Eet nog steeds wekelijks mn favoriete pasta's.
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal, ik ging even op in alle verjaardagsperikelen van mijn jongste zoon, maar meld me weer!
Goed bezig Martine met sporten, knap van je! En ik herken ook het meer trek hebben als je ongesteld bent/wordt. Het helpt mij om in elk geval goede lekkere dingen in huis te hebben, als meloen en druiven. En ik zie op Connectie vaak een suikersxhelp voorbij komen die je kan vullen met magere yoghurt of kwark en wat fruit. Kan je jezelf zo verwennen met een gebakje?

Fijn dat het goed gaat Unica, echt fijn aan WW dat je binnen je punten zelf steeds keuzes kan maken.

Wat goed Drackie dat je kat weer teruggekomen is, kan me voorstellen dat je je veel zorgen hebt gemaakt. Misschien valt het mee met wegen en anders kan je elke dag weer opnieuw beginnen.

Hier was het niet echt een goede week. De verjaardag in het weekend ging nog wel, maar daarna heb ik te veel gegeten van hapjes die nog over waren. In de min met weekpunten en op zondag, maandag en dinsdag geen blauwe bollen in de app. En ik raakte ook gefrustreerd omdat ik maar rond de 86 kilo bleef hangen, maar vanmorgen woog ik op de weegschaal thuis opeens 85,1. En toen ik er nog drie keer op ging staan zag ik ook nog 84,8 en 84,3 :-] . Maar ik houd de 85,1 aan om me niet rijk te rekenen, dan dus -0,9 deze week.
Gelukkig is de kat weer terecht Drackie! goed water drinken en dan valt het misschien allemaal wel mee met wegen!

Ja die suikerschelpen ook gezien, misschien inderdaad dat in huis halen! Voor nu lukt het gelukkig nog wel! Super goed samarkand ondanks niet een hele goede week toch nog een mooie min!!


Ik morgen weer wegen, vrees dat er vrijwel niets af is maar dat is meestal zo rond deze periode van de maand.

Vanavond wraps met kip en veel groente, en jullie?
Alle reacties Link kopieren
Succes morgen Martine, wie weet valt het mee!
Ik eet vanavond sperziebonen, een stukje zalm en gebakken aardappeltjes uit de oven met wat light mayonaise.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven