Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met...

08-09-2009 21:10 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Groepstherapie!!

(Dit is topic nummer 6... 'Afvallen met... Tegeltjeswijsheden!!' is hier terug te vinden)
Ik zou lekker solidair op de bank blijven zitten. Anders loop je alleen maar in de weg
Zo, weer genoeg geld uitgegeven vandaag (en ben nog niet eens de deur uit geweest! ) dus nu even zorgen dat er nog geld binnen gaat komen: facturen schrijven!!!
Ohja Age, die van mij was ook Hi inderdaad! En nu je 't zegt, ik kon wel gebeld worden. Daarom snapte ik er eerst niets van. Heb in eerste instantie nogal boos naar Hi gebeld

Solidair op de bank zitten lijkt me inderdaad een goed idee.

Ik ga zo wel even de was doen en boven opruimen. Wil eigenlijk, in 't kader van meer bewegen ook nog even een stuk lopen. Heb m'n iPodje opgeladen om lekker even met muziek te lopen. Anders vind ik het snel saai namelijk.
Peas on earth!
Ik krijg net een trouwkaart thuis gestuurd

Daar staat de afkorting R.S.V.P. op... Wat betekent dat? Als je een stukje wilt doen op tijd doorgeven?
Volgens mij betekent het repondez sil vous plait (sorry, te lui voor kriebels boven en onder letters). Dat je inderdaad even moet reageren, mét of zonder stukje . Wilde je een alfabet instuderen dan?
Peas on earth!
Als ik dat zou opsturen trouwens, met dergelijke afkortingen, zou ik een verklarende woordenlijst bijvoegen
Peas on earth!
Google zegt:

http://nl.wikipedia.org/wiki/RSVP

RSVP

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Ga naar: navigatie, zoeken

RSVP is een verzoek onderaan een uitnodiging om te reageren en aan te geven of men al dan niet ingaat op deze uitnodiging. "RSVP" betekent Répondez, s’il vous plaît, oftewel Antwoord alstublieft (of u wel of niet van plan bent te komen). De gastheer of -vrouw weet dan op hoeveel gasten hij/zij moet rekenen. Vaak staat er ook een uiterlijke datum achter het RSVP vermeld. Het reageren is een onderdeel van wat ook wel beleefdheidsvormen of etiquette genoemd wordt.

Andere verzoeken die op uitnodigingen kunnen staan zijn:

* A.a.u.b. (Antwoord alstublieft) – De gastheer of -vrouw verwacht een reactie, of u nu wel of niet ingaat op de uitnodiging.

* Regrets only – Alleen reageren als u niet ingaat op de uitnodiging.

* R.f.s.v.p. (Reponse favorable s'il vous plait) – Alleen reageren als u ingaat op de uitnodiging.

* V.g.a. (Verzoeke gunstig antwoord) – De gastheer of -vrouw hoopt op een bericht dat u de uitnodiging aanneemt.

* W.a.g. (Wordt antwoord gewenst) – De gastheer of -vrouw verwacht een reactie, of u nu wel of niet ingaat op de uitnodiging.

* W.g.a.g./ W.g.a.v. (Wordt gunstig antwoord gewenst/verwacht) – De gastheer of -vrouw hoopt op een bericht dat u de uitnodiging aanneemt.
Peas on earth!
Oh ja... Dat zou het zomaar kunnen zijn. Nou, ik spreek haar regelmatig (lijkt me logisch, anders mocht ik vast niet op haar bruiloft komen) dus dan kan ik zeggen dat ik kom.

Ik dacht aan een soort liedje met een alfabet erin verwerkt waaraan het bruidspaar zelf ook mee kan doen
Ik vind het wel bij ze passen er een ingewikkelde afkorting onder te zetten eigenlijk.

Maar die verklarende woordenlijst had best gemogen ja!
quote:Drift schreef op 26 september 2009 @ 14:44:

Oh ja... Dat zou het zomaar kunnen zijn. Nou, ik spreek haar regelmatig (lijkt me logisch, anders mocht ik vast niet op haar bruiloft komen) dus dan kan ik zeggen dat ik kom.

Ik dacht aan een soort liedje met een alfabet erin verwerkt waaraan het bruidspaar zelf ook mee kan doen

Als ik hun was, had ik nóg een afkorting in de uitnodiging gezet: SNTAW.

Oftwel: Stukjes Niet Toegestaan Anders Wegwezen
Peas on earth!
Een verklarende woordenlijst?!?

En waar is het eigen initiatief gebleven Drift?

Dit is makkelijk te googlen
quote:AgentL schreef op 26 september 2009 @ 14:50:

Een verklarende woordenlijst?!?

En waar is het eigen initiatief gebleven Drift?

Dit is makkelijk te googlen

Ik vind Erwt heel lief en ik weet dat Erwt ervan houdt iets te googelen. Bovendien wil ze liever niet de keuken schoon maken dus nu had ze nog wat te doen ook.

In al mijn luiheid denk ik dus aan de medemensch
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 26 september 2009 @ 14:49:

[...]

Als ik hun was, had ik nóg een afkorting in de uitnodiging gezet: SNTAW.

Oftwel: Stukjes Niet Toegestaan Anders Wegwezen

Dat moet op mijn kaart!

Voor ABC: A is van Anus, daar zit nu een pump

Keuken is hier weer schoon, alleen de vloer moet nog gedweilt.
Erwt!! Ik bedacht net dat je de sleutel niet maandagochtend in de bus beneden kan gooien want hoe haal ik 'm er dan uit?

Toch maar morgen ff iets bedenken dus... (waarom lopen die stomme steutels niet gewoon zelf naar boven ofzo?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
Olijf, even de sleutel van de brievenbus van de bos van vriend halen. Iets tussen de deur doen en snel even naar beneden wandelen. Is dat een optie?
Of (het lijkt wel of ik bij de sleutelklantenservice werk ), Erwt gooit de sleutel morgen even in de bus. Als ze toch onderweg is gaat dat misschien wel. En dan kun jij de sleutel morgen gewoon uit de brievenbus vissen
Ik denk dat brievenbussleutel van de bos van Olief halen wel een goeie optie is eigenlijk. Erwt zou de sleutelbos ook morgen even in de bus beneden gooien maar dan moet ik wel iets hebben om die bus open te maken. Anders kan ik alleen maar door de opening naar de sleutels staren en dat schiet ook niet zo op
Ik ben mijn eigen bananenschil
Oh, dank Moos, dat ga ik morgen eten! Zou ik ook een scheutje kookroom kunnen gebruiken?

Erwt, heb je een voorbeeldplaatje van je coupe? Ben wel benieuwd

Ik moet mezelf zo opdirken voor bruiloft... Maar ik hang op de bank met mijn hormonen en deaus celebrations...
Olief zal de sleutel van de brievenbus overdag op zijn werk niet nodig hebben toch?
Oh leuk, een bruiloft! Hebben je hormonen niet zo veel zin Pilous?
Erwt kan toch ook aanbellen en de sleutel overhandigen maandag? Of mis ik iets?
Nee, normalieter was ik nu ongesteld geweest denk ik. Gezien het feit dat ik gisteren mijzelf met 4 puisten naar het werkmoest slepen, nu ernstige eetbehoefte heb en snel op de kast zit vandaag... Hmm... dus ik denk, hormonen.

Net een turkse pizza gegeten met knoflooksaus. Dat was misschien niet zo handig

Straks met een paar meiden eerst uiteten en dan naar het feest. Ik hoef niet te rijden, dus ik zeg, wijn, hier kom ik!
Dat is te simpel Age....
Klinkt goed: een feestje vanavond!!

Zo, hier zijn alle facturen geschreven en geprint...

Straks in enveloppen & op de post, en ook nog rekening van spoedtandarts kopiëren en dan het origineel samen met declaratie op de post.

En ook nog... *zucht* papiertroep weg (grote stapel) en nog een stapel met tijdschriften opbergen.

Maar eerst: was naar de wasserette voordat 'ie dicht is!!!

(en een appel eten... rammelderammel)
quote:Pilous schreef op 26 september 2009 @ 15:22:

Dat is te simpel Age....

Dat dacht ik ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven