Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met...

16-12-2009 21:06 2983 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een groeiende Erwt
Ha! Dat was grappig! Er ligt opeens weer een laag sneeuw op het dakterras
Als ik pas laat in slaap val is het niet de bedoeling dat ik al zo vroeg wakker word... Argh! Er is iets mis in m'n ritme
He Age, mede John Denver fan

En goodmeuning allemaal van nog steeds snothoofd.

Ga zo aankleden en dan over een klein uurtje in de trein naar Haarlem, gezellig!

Ik ga zo naar mijn werk, een collegaatje uitzwaaien die vandaag voor het laatst is.
Kunnen die producenten misschien de nietjes op de haargrens van het voorhoofd van Joke lostrekken? Die wenkbrauwen staan me íets te ver omhoog...

Veel plezier meisjes!
Dat boekje

trouwens!

Ik heb juist lekker lang geslapen. Als hier sneeuw gevallen is, is ie ook alweer weg, want ik heb er niets van gezien. Ik ga vanmiddag maar eens naar de Gamma om kleurstaaltjes te halen voor de muur in de woonkamer, even kijken wat leuk is
Peas on earth!
Hier is de sneeuw ook bijna weg...

En de kinderkamer Erwt? Neem je daar ook kleurstaaltjes voor mee? Ik stem nog steeds voor groen... Alhoewel, petrol is ook cool. Ach, van mij mag je alles kiezen, als het maar geen zoete pastelkleur wordt... Daar wordt Doperwtje een mietje van

Aan welke kleur zit je aan te denken voor de woonkamer?
Hoe subtiel Age

Gisteren hebben we allemaal klusjes gepland voor de komende tijd, want er moet nog vanalles, ook in woonkamer, gang, computerkamer (die dan ook logeerkamer wordt, zodat er een kamer vrijkomt). De kinderkamer staat pas voor maart op de planning

Ik vind petrol echt wel leuk eigenlijk! Ik denk dat ik maar gewoon een tas voor staaltjes meeneem.

De muur in de woonkamer wordt waarschijnlijk neutraal, zandkleurig-achtig (even in de Gamma kijken), want ben die nadrukkelijke kleuren even zat. In mijn vorige woning had ik een oranje en gele muur (heel gaaf!) en in deze dus een rode muur. Nu even iets subtielers
Peas on earth!
Er is op mijn werk iets veranderd waardoor ik ineens weer op het forum kan

Ik zocht heel wat anders op internet en was in de veronderstelling dat ik wel weer nergens bij zou kunnen maar ik kon overal bij en kon het niet laten even te kijken of ik dus ook op het forum zou kunnen.

Niet echt goed met een drukke tijd en overdrachten enzo in het vooruitzicht
Drift

*zag dat Drift gepost had en dacht al: hee, die moest toch werken?!*
Peas on earth!
*Drift moet eigenlijk ook werken*

Het voelt een beetje onwerkelijk aan het werk te zijn. Vanochtend op de snelweg wat het écht heel rustig, en dat vond ik een nogal vreemde gewaarwording. Het was ook nog heel donder en regenachtig dus ik had meer zin om om te draaien en terug mijn bed in te gaan.

Hier heb ik verder een redelijk rustige dag. Ben mijn berg met verslagen die ik nog moet uitwerken aan het verkleinen. Of zoiets
Hier is het inderdaad ook een beetje miezerig. Wel lekker dat je even kunt doorwerken vandaag (hoewel dat te bezien valt, nu je op het forum kunt ). Morgen vrij toch?
Peas on earth!
Ach, werken wordt natuurlijk vreselijk overschat

Morgen ben ik vrij inderdaad. Misschien is het forum wel tijdelijk bereikbaar om mij door de feestdagen heen te slepen, daar moet ik dan natuurlijk wel optimaal gebruik van maken

Dat boek wat je gekocht hebt klinkt wel interessant Erwt!

Ik ben bezig met een rotklusje. Mijn overspannen manager begint maandag met reïntegreren in dezelfde functie als ik heb. Ik ben een soort schema voor hem aan het maken. Maar ik heb in de afgelopen jaren zoveel vervelende ervaringen met hem gehad dat ik dit even helemaal niet zie zitten. Ik heb met de interim manager allemaal goede afspraken gemaakt maar ik verwacht gewoon dat het volledig in de soep gaat lopen omdat mijn manager zich nooit aan afspraken houdt
Ik heb het boek vanochtend uitgelezen (is niet zo'n dik boekje). Het geeft wel een goed beeld van eergerelateerd geweld en de gedachte achter 'familie-eer' volgens mij. Voor mij sloot het mooi aan op een training daarover, die ik laatst had. Die training krijgt nog drie vervolgmiddagen volgend jaar, dus da's wel leuk!

Ik denk inderdaad dat ze jou vast speciaal toegang tot het forum hebben verleend in deze laatste decembermaanden!

Iew... je bent dus eigenlijk een schema aan't maken, waarvan je inschat dat hij zich er toch niet aan gaat houden?
Peas on earth!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 30 december 2009 @ 11:06:

Iew... je bent dus eigenlijk een schema aan't maken, waarvan je inschat dat hij zich er toch niet aan gaat houden?

Ik weet zelfs vrij zeker dat hij zich hier niet aan gaat houden. Hij gedraagt zich weer precies zoals ik van hem gewend ben. Want hij heeft de afgelopen weken ook al een aantal uur gewerkt. Het is gewoon een hele vreemde man.

Nu heb ik gelukkig nog maar een aantal weken met hem te maken, en ik ben van plan me er niet te veel van aan te trekken maar ik merk nu al aan mezelf dat dat lastig is.
Ja, lijkt me ook lastig, want in feite wordt zijn takenpakket dan hetzelfde als jouw takenpakket? Dan is het wel frustrerend om te zien hoe hij daarmee omgaat....
Peas on earth!
Hij gaat inderdaad een deel van mijn werkzaamheden overnemen. Wel maar een klein deel maar toch. Het is een soort van gemakkelijk toeval dat ik een nieuwe baan heb want dat maakt het mogelijk dat hij het een en ander van me over gaat nemen. De interim manager heeft ook aangegeven dat zij dit geen hele goede oplossing vindt maar dat hij toch écht zal moeten reïntegreren. En daar heeft ze ook gelijk in.

Het voelt gewoon een beetje frustrerend en ik maak me oprecht zorgen om het slagen van dit hele plan.
Heeft hij eigenlijk geen zin om in die functie te reïntegreren?
Peas on earth!
Hij wil liever terug komen als manager inderdaad. Heeft vorige week geroepen dat er immers niets mis is met zijn leidinggevende capaciteiten

Gelukkig is het de bedoeling dat dat voorlopig écht niet gaat gebeuren. Maar hij is maar heel moeilijk in te perken en er moet eigenlijk iemand de hele dag met hem mee lopen om er zeker van te zijn dat hij ook echt doet wat er met hem is afgesproken.
Nu hebben hij en ik hetzelfde beroep en voert hij dat beroep officieel ook een aantal uren per week uit. Hij heeft de afgelopen jaren echter de kantjes er nogal af gelopen en kwam zijn afspraken en dergelijke nooit na.
Ongelooflijk zeg....

Soms vind ik dat de non-profitsector wel iets meer richting 'profit' zou mogen gaan. In commerciele bedrijven kun je dit soort dingen écht niet (zo lang) maken, dan is het gewoon een keer klaar en vlieg je eruit. Ook in mijn werkveld heb ik het idee dat men soms eindeloos ziek/thuis kan blijven, heelll lang kan reïntegreren en dat er wel héél veel kansen worden geboden aan mensen die soms gewoon ongeschikt zijn voor hun functie.
Peas on earth!
Ik baal daar ook van Erwt. Nu is er op de lokatie waar ik werk nog veel meer mis (ik ga er niet te veel op in want dat maakt het nogal herkenbaar denk ik). Er is hier een redelijk wanbeleid gevoerd de laatste jaren en dat is in de afgelopen tijd best wel aan het licht gekomen. Het is de bedoeling dat er redelijk wat gaat veranderen maar dat gaat helaas niet in het tempo waarin ik het graag zou zien gebeuren.

Van mijn manager is geen dossier aangelegd terwijl er heel veel klachten over hem waren. Er zit voorlopig dus niets anders op dan dat hij hoe dan ook gaat reïntegreren. Helaas...
Ja, ik heb inderdaad het idee dat de dingen die jij ook beschrijft (over wanbeleid) veel langer in 'ons soort' organisaties kan voortdurend dan in de commerciele sector. Eindeloos wordt overal over gepraat, nieuwe plannen en kansen gecreëerd, er worden zelfs functies gecreëerd om iemand maar niet de laan uit te sturen. Het frustreert me af en toe enorm....
Peas on earth!
Héél herkenbaar inderdaad. Ook de frustratie erom. Ik vind dat mensen echt wel een tweede kans verdienen maar niet ook nog een 8e, 9e en 10e

En dat hangt inderdaad echt samen met de meer softe sector.
Hebben de cliënten geen last van die situatie Drift? Want het lijkt me nou niet bepaald een werkveld waarin die fouten gepermiteerd kunnen worden? De cliënten moeten m.i. wel beschermd worden tegen dit soort toestanden, en daar is de overheid verantwoordelijk voor.

Kun je J.P. Balkenende geen brief schrijven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven