Afvallen met...
donderdag 29 april 2010 om 10:45
Mooie brieven Erwt, ik zou er een topic van maken als ik jou was. Sterker nog, ik zou er een topic van maken, ware het niet dat ik dan vast een ban aan mijn broek krijg.
Wat gezellig zeg dat jullie allemaal mee gaan naar Fiji, komen jullie ook mee naar NZ? Misschien een beetje lastig met Doppie, maar goed, die is dan al 4 maanden, dan kan Xan best 6 weekjes alleen voor hem zorgen.
Zo ik heb net een uur (!!) in de tandartsstoel gelegen voor een gloednieuw setje voortanden. Geen hobby zeg. Wel mooi, al valt het jammer genoeg nu nogal op dat de rest van mijn tanden een soort witte vlekjespatroon hebben en neppies dus niet. Tandarts zei al dat ze mijn nieuwe voortandjes ook nog wel een keer van witte vlekjes wil voorzien. Mag ik nog een keer. Wie mooi wil zijn..
Wat gezellig zeg dat jullie allemaal mee gaan naar Fiji, komen jullie ook mee naar NZ? Misschien een beetje lastig met Doppie, maar goed, die is dan al 4 maanden, dan kan Xan best 6 weekjes alleen voor hem zorgen.
Zo ik heb net een uur (!!) in de tandartsstoel gelegen voor een gloednieuw setje voortanden. Geen hobby zeg. Wel mooi, al valt het jammer genoeg nu nogal op dat de rest van mijn tanden een soort witte vlekjespatroon hebben en neppies dus niet. Tandarts zei al dat ze mijn nieuwe voortandjes ook nog wel een keer van witte vlekjes wil voorzien. Mag ik nog een keer. Wie mooi wil zijn..
donderdag 29 april 2010 om 10:53
donderdag 29 april 2010 om 10:56
donderdag 29 april 2010 om 10:57
Wat stom van galbulten zeg! Waar komt zoiets door eigenlijk? Ik had er namelijk nog nooit van gehoord.... Misschien inderdaad toch maar even naar de huisarts!
Dapper van tandarts Keessie , je moet er wat voor overhebben, zulke vlekjesloze tanden
Oh en Doppie thuislaten? Neejoh, die gaat gezellig mee. Naast jóu in het vliegtuig
Dapper van tandarts Keessie , je moet er wat voor overhebben, zulke vlekjesloze tanden
Oh en Doppie thuislaten? Neejoh, die gaat gezellig mee. Naast jóu in het vliegtuig
Peas on earth!
donderdag 29 april 2010 om 10:59
Ohhhh google levert op dat galbulten hetzelfde zijn als netelroos. Dat wist ik niet (ik zag enge gelige bulten voor me ). Oorzaken volgens google:
geneesmiddelen
antibiotica
pijnstillers (aspirine!)
anderen
infecties
bacterieen
gisten (Candida)
virussen (hepatitis B, Pfeiffer)
parasieten
fysische prikkels
lichamelijke inspanning
druk op de huid
koude
warmte
zonlicht
voeding
vooral middelen die berucht zijn als allergieveroorzaker zoals vis, garnalen,ei etc.
insectenbeten
vlooien
muggen, etc
interne ziekten
auto-immuunziekten (lupus erythematosus, rheumatoide arthritis)
leukaemie/ ziekte van Hodgkin
contactallergie op de huid
geneesmiddelen
antibiotica
pijnstillers (aspirine!)
anderen
infecties
bacterieen
gisten (Candida)
virussen (hepatitis B, Pfeiffer)
parasieten
fysische prikkels
lichamelijke inspanning
druk op de huid
koude
warmte
zonlicht
voeding
vooral middelen die berucht zijn als allergieveroorzaker zoals vis, garnalen,ei etc.
insectenbeten
vlooien
muggen, etc
interne ziekten
auto-immuunziekten (lupus erythematosus, rheumatoide arthritis)
leukaemie/ ziekte van Hodgkin
contactallergie op de huid
Peas on earth!
donderdag 29 april 2010 om 11:07
Oh, dat is gek... ik werd gebeld uit Duitsland en klikte zomaar op 'verstuurd'...
Maar nee joh Keessie, Doperwt gaat gewoon mee op onze groepsreis, want die moet immers borstvoeding
En dan mag hij bij jou en Kees op schoot, kunnen jullie vast oefenen. Heeft Erwt zelf ook even rust.
8 uur is VROEG Moos! Respect!
En waarom moest je nieuwe voortanden Keessie?
Maar nee joh Keessie, Doperwt gaat gewoon mee op onze groepsreis, want die moet immers borstvoeding
En dan mag hij bij jou en Kees op schoot, kunnen jullie vast oefenen. Heeft Erwt zelf ook even rust.
8 uur is VROEG Moos! Respect!
En waarom moest je nieuwe voortanden Keessie?
donderdag 29 april 2010 om 11:14
Ik heb die bulten sinds een half jaar gok ik. Toen ik 1,5 maand geleden zo'n tabletje nam is het al die tijd weggeweest, maar nu dus weer terug.
Ik kan voor de zekerheid nog weer een tabletje nemen, maar ik het het sterke vermoeden dat die duizeligheid ook van dat tabletje komt.
Wat wel weer gek is is dat die dingen ook juist schijnen te helpen tegen duizeligheid.
Nou, inmiddels kijk ik zo ->
Ik kan voor de zekerheid nog weer een tabletje nemen, maar ik het het sterke vermoeden dat die duizeligheid ook van dat tabletje komt.
Wat wel weer gek is is dat die dingen ook juist schijnen te helpen tegen duizeligheid.
Nou, inmiddels kijk ik zo ->
donderdag 29 april 2010 om 11:27
Ik heb schildjes op mijn voortanden sinds ik een jaar of 12 ben. omdat ik als baby heel veel antibiotica heb gehad (middenoorontstekingen) is de aanmaak van mijn glazuur niet helemaal goed gegaan. Het is daardoor vlekkerig en geribbeld en gewoon niet goed werkend op sommige plekken.Daarom een laagje 'porcelein' (weet ik veel wat het precies is) over de voortanden.
Nou slijt dat, kan afbreken, vergelen enz. Daardoor had ik een soort van patchwork van laagjes, reparaties, butsjes, enz. Nu heeft ze al die oude lagen er af geslepen en nieuwe aangebracht. Kan ik weer jaren mee vooruit. Was niet perse nodig hoor, maar wel mooier.
Nou slijt dat, kan afbreken, vergelen enz. Daardoor had ik een soort van patchwork van laagjes, reparaties, butsjes, enz. Nu heeft ze al die oude lagen er af geslepen en nieuwe aangebracht. Kan ik weer jaren mee vooruit. Was niet perse nodig hoor, maar wel mooier.
donderdag 29 april 2010 om 12:26
donderdag 29 april 2010 om 12:30
Lensje: AF-S Nikkor 35mm F1.8G DX. Dit objectief heeft een maximaal diafragma van f/1.8 voor een helder zoekerbeeld en een prachtig onscherpe achtergrond met weinig scherptediepte. Het objectief bevat ook Nikkor's ultracompacte ring-type Silent Wave Motor (SWM) voor een stille en accurate scherpstelling, zelfs met camera's zonder ingebouwde motor, zoals de Nikon D40 en D60 digitale reflexen review
Bruiloft was inderdaad aanleiding/ excuus om het te laten doen, stralend op de foto's Ik hoef geen laagjes op andere tanden, ze zou dan op de voortanden in een lichtere kleur een zelfde soort vlekjespatroon aan brengen als ik op al mijn andere tanden heb.
Weet niet of ik dat wil/ of dat kan voor de bruiloft. Ik kijk het eerst maar een dagje aan, even wennen aan de nieuwe look. (& feel, raar is dat gevoel, net als een nieuwe vulling) Zag net in de spiegel trouwens dat ze ook heel mooi het spleetje tussen ene voortand en die ernaast heeft weggewerkt.
Bruiloft was inderdaad aanleiding/ excuus om het te laten doen, stralend op de foto's Ik hoef geen laagjes op andere tanden, ze zou dan op de voortanden in een lichtere kleur een zelfde soort vlekjespatroon aan brengen als ik op al mijn andere tanden heb.
Weet niet of ik dat wil/ of dat kan voor de bruiloft. Ik kijk het eerst maar een dagje aan, even wennen aan de nieuwe look. (& feel, raar is dat gevoel, net als een nieuwe vulling) Zag net in de spiegel trouwens dat ze ook heel mooi het spleetje tussen ene voortand en die ernaast heeft weggewerkt.
donderdag 29 april 2010 om 13:22
Oh wauw, mooi lensje!!
Kan zelf niet wachten tot ik in Londen met mijn camera kan spelen Even oefenen voor China straks!
Goed om even te wachten met je tanden. Nu let je er op, maar wie weet valt het wel mee en is het helemaal niet voor anderen zichtbaar dat je vlekjes op je andere tanden hebt.
Maar wie weet blijf je het zelf wel zien, en heb je straks trouwfoto's waar je niet blij mee bent.
Zo zo, wat ben ik actief Uitgroei zit in de verf en er hangt buiten al een handwasje.
Ga me nu weer even in de hotels verdiepen
Kan zelf niet wachten tot ik in Londen met mijn camera kan spelen Even oefenen voor China straks!
Goed om even te wachten met je tanden. Nu let je er op, maar wie weet valt het wel mee en is het helemaal niet voor anderen zichtbaar dat je vlekjes op je andere tanden hebt.
Maar wie weet blijf je het zelf wel zien, en heb je straks trouwfoto's waar je niet blij mee bent.
Zo zo, wat ben ik actief Uitgroei zit in de verf en er hangt buiten al een handwasje.
Ga me nu weer even in de hotels verdiepen
donderdag 29 april 2010 om 13:26
Oooh, wat hou ik van die engelsen
Had gisteravond gemaild dat ik m'n vlucht geboekt had.
Dit zijn de reacties (van 3 verschillende personen):
"How wonderful!!! I’m so pleased!"
"Hey Super news! I can’t wait to have a drink all together!"
"So great that you have booked your flight! We can hangout lots which is great!"
Eén van die meiden was laatst een weekend in A'dam, toen was het ook al heel gezellig!
(ik ken ze allemaal via werk, de ene al 2jr, de ander 1jr en weer een ander heb ik afgelopen maand ontmoet)
Had gisteravond gemaild dat ik m'n vlucht geboekt had.
Dit zijn de reacties (van 3 verschillende personen):
"How wonderful!!! I’m so pleased!"
"Hey Super news! I can’t wait to have a drink all together!"
"So great that you have booked your flight! We can hangout lots which is great!"
Eén van die meiden was laatst een weekend in A'dam, toen was het ook al heel gezellig!
(ik ken ze allemaal via werk, de ene al 2jr, de ander 1jr en weer een ander heb ik afgelopen maand ontmoet)
donderdag 29 april 2010 om 18:06
vrijdag 30 april 2010 om 00:30
En Drift en kwamen elkaar inderdaad gewoon tegen Ik ben belachelijk vroeg thuis voor mijn doen, tijdens de giga-regenbui om 11 uur hield vriendin het voor gezien, en toen ik nog even bij een andere vriendin ging kijken bleek die al zodanig bezopen dat ik daar (in mijn zeiknatte kleren) ook niet echt zin meer in had, dus nu ben ik lekker thuis. En moe ook, merk ik.
Maar wel vandaag een definitief ja gekregen voor dat ene project waar ik zo op liep te stressen, en ineens is iedereen weer heel blij met mij Maar goed, wel heel fijn, weer wat druk van de ketel.
Ik ga lekker nog even lezen en dan pitten. Ga morgen nog wel even de vrijmarkt op en een bandje kijken ergens.
Maar wel vandaag een definitief ja gekregen voor dat ene project waar ik zo op liep te stressen, en ineens is iedereen weer heel blij met mij Maar goed, wel heel fijn, weer wat druk van de ketel.
Ik ga lekker nog even lezen en dan pitten. Ga morgen nog wel even de vrijmarkt op en een bandje kijken ergens.
vrijdag 30 april 2010 om 00:52
Ja, Moos en ik kwamen elkaar zomaar spontaan geheel ongepland en niet afgesproken tegen in een overvolle stad
Ik ben ook alweer thuis, ook belachelijk vroeg, door dezelfde regenbui als waar Moos last van gehad heeft
Ben niet zo nat geregend als Moos denk ik maar nog steeds behoorlijk (want stond, met minstens honderd andere mensen, onder een luifel). De meeste mensen met wie ik was hadden het daarna wel gezien. Heb met vriendin nog een rondje gewandeld maar toen begon het weer te hozen en kregen we het koud.
Beetje jammer. Maar goed, nu lekker mijn bedje in.
Ik ben ook alweer thuis, ook belachelijk vroeg, door dezelfde regenbui als waar Moos last van gehad heeft
Ben niet zo nat geregend als Moos denk ik maar nog steeds behoorlijk (want stond, met minstens honderd andere mensen, onder een luifel). De meeste mensen met wie ik was hadden het daarna wel gezien. Heb met vriendin nog een rondje gewandeld maar toen begon het weer te hozen en kregen we het koud.
Beetje jammer. Maar goed, nu lekker mijn bedje in.