Lijf & Lijn alle pijlers

Banenzwemmen

04-08-2021 12:07 1052 berichten
Volgende week ga ik beginnen met banenzwemmen. Ik denk dat dit bijdraagt aan een fitter leefstijl (naast het fitnessen). En ik vind zwemmen gewoon super leuk, vandaar dat het me leuk lijkt om dit als sport erbij te doen. In eerste instantie wil ik beginnen met één keer per week. Maar ik heb totaal geen ervaring hiermee. Ik heb wel een badpak gekocht die chloorbestendig is. Maar waar moet ik nog meer op letten? Heeft iemand tips? Is bijvoorbeeld een brilletje nodig voor één keer per week zwemmen? Daarnaast heb ik van mezelf sluik, dun haar. Natuurlijk is chloor ook gewoon niet al te best en dat weet ik ook. Na het zwemmen afdouchen ga ik dus ook zeker doen. Welke shampoo/ conditioner is aan te raden om mijn haar toch zoveel mogelijk te beschermen tegen het chloor?
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
09-08-2021 21:56
Ik begin altijd in het warm waterbad, wij hebben ook een kleiner bad met warm water. En daar begin ik in maar na een paar baantjes vind ik dat te warm en dan is het koude bad ineens prima. :)
Ah wat lekker om twee baden te hebben!
TIP om makkelijker het water in te gaan:
Adem in voordat je de kou ingaat,
Houd je adem vast,
Ga de kou in, adem uit en houd vast.
Dus eigenlijk, adem in hou vast, adem uit hou vast.

Dat voorkomt dat je schokkerig, hoog en te snel gaat ademen, iets wat automatisch gebeurt als je het koud krijgt.


https://herleva.nl/koudetraining-gezond ... e-jaar-in/


Dit deed ik altijd al een soort van onbewust. Ik lig er dan ook met een paar seconden helemaal in. Mijn zus had dat veel meer moeite mee. Met deze tip gaat het hart nu veel makkelijker af.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 09-08-2021 22:26
20.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Arena89 schreef:
09-08-2021 22:21
Ik ga eens kijken naar Funkita. Valt dat groot of klein?
Ik heb 12 van Funkita = M Nike volgens mij.