Lijf & Lijn alle pijlers

Ben jij knap?

12-12-2018 13:08 358 berichten
Geïnspireerd door een ander topic vroeg ik mij het volgende af:
Ben jij knap. En dan bedoel ik: algemeen genomen en door het grote merendeel knap bevonden.
Dus een beetje het standaard knap. We kunnen het hebben over 'wat knap is' en dat ' smaken verschillen' maar ik denk dat men wel weet wat ik bedoel. Het zgn perfecte plaatje. Mag best iets afwijken. Maar je weet denk ik wel of je knap gevonden wordt door de meute. En je mag ook best tevreden zijn met wat je ziet in de spiegel denk ik. Ik heb zelf nogal een broertje dood aan valse bescheidenheid namelijk.

Maar doe eens geen sociaal wenselijk antwoorden zoals: iedereen heeft wel wat knaps of uiterlijk boeit mij niks. Want dat bedoel ik niet in dit topic en kan je een ander topic over openen. Ik bedoel echt: ben jij knap! Puur buitenkant. En word jij als knap gezien door de meeste mensen. Want meestal weet je dat zelf wel denk ik.
En je kan hier gewoon eerlijk zijn. We zijn toch anoniem. Ook als je jezelf doorsnee of misschien zelfs juist lelijk vindt kan je dat gewoon zeggen. Ik ben hier niet om te oordelen. Het is gewoon another oppervlakkig topic ter vermaak :-)

TO begint: ja ik denk dat ik wel knap ben. En ook door de meeste mensen wel knap word gevonden. Is dat een deugd? Absoluut niet. Het is in dit topic dan ook niet de bedoeling om politiek correct te gaan doen.

Shoot!
anoniem_376869 wijzigde dit bericht op 12-12-2018 13:16
9.70% gewijzigd
Isabellarose- schreef:
13-12-2018 14:50
Ik ben zonder make-up ook behoorlijk plane-jane trouwens. Ik geloof dat iedereen me voorbij zou lopen.

Moet ook zeggen dat haarkleur veel doet. Toen ik nog donker was had ik lang niet zoveel aanspraak dan toen ik naar licht ging.


Oh? Hoe knap ben je dan eigenlijk van jezelf?
Alle reacties Link kopieren
Elle1976 schreef:
13-12-2018 18:20
Leuk topic! Niet alles gelezen.

Ik hoor vaak dat mensen mij ‘super knap’ vinden, ‘modellen-achtig’ zelfs. Hartstikke leuk natuurlijk en ik ben zeker blij met mijn uiterlijk (de ene keer iets meer dan de andere keer) want het heeft zeker voordelen! Maarr ik ervaar ook nadelen.
  • Vrouwen zijn vaak jaloers en jaloerse vrouwen zijn niet aardig!
  • Mannen denken vaak dat je dom bent; tenminste in mijn beroepsgroep
Nog een toevoeging.
Mannen lopen de hele tijd op je te geilen en willen je (bijna) allemaal neuken. En dat zie je dus dat is best wel awkward.
amarna schreef:
13-12-2018 14:43
Wat jammer dat grijs haar in dit topic lelijk gevonden wordt. Ik ben mooier met mijn wit/staalgrijze haar dan met mijn, tot 10 jaar geleden, geverfde haar.
Grijs haar is helemaal niet lelijk hoor
Alle reacties Link kopieren
Elle1976 schreef:
13-12-2018 18:34
Nog een toevoeging.
Mannen lopen de hele tijd op je te geilen en willen je (bijna) allemaal neuken. En dat zie je dus dat is best wel awkward.
en ze voelen zich ''bedreigd/onzeker'' en nemen daardoor serieuze relaties alleen met de ''plane jane's''
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
13-12-2018 00:34
Als gratis drankjes in de kroeg een graadmeter is voor knapheid dan ben (was?) ik echt beeeeeldig.

Ik zag dat altijd meer als graadmeter van hoe wanhopig de heren in de kroeg waren though (en ikzelf: funds are low als je student bent). Bovendien zocht ik die aandacht toch ook op ofzo, want nu krijg ik nooit meer een drankje aangeboden als ik eens uitga en zo anders zie ik er nou ook weer niet uit dan 5 jaar geleden en heb toch ook geen ‘married with children’ op m’n voorhoofd getattoeërd staan voor zover ik weet.
https://www.youtube.com/watch?v=2d_dtTZQyUM
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
13-12-2018 12:27
Als je kijkt naar foto's van jezelf van 10 jaar terug, snap je vaak niet waarom je toen zo negatief over je uiterlijk was.
Ik denk dat je daar al gauw weer te positief over bent. Een soort nostalgie of zo, geen idee.
:proud:
Ik heb zo'n man. Meesterlijk hoe ver je in je leven komt met speltheorie.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
13-12-2018 19:02
:proud:
Ik heb zo'n man. Meesterlijk hoe ver je in je leven komt met speltheorie.
Jouw man kwam na ampel calculeren bij jou uit?

Ik ben zelf niet 'standaard knap' maar heb wel een heel uitgesproken gezicht en ik weet dat er veel vrouwen zijn die mij heel lelijk vinden maar er zijn er ook die ik blijkbaar enorm intrigeer. Er zijn onbekende vrouwen geweest die op straat vanuit het niets op me afstapten maar veel van mijn versierpogingen werden met dedain weggelachen.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gemiddeld denk ik. Verzorgd, maar geen grote schoonheid.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
13-12-2018 18:32
Oh? Hoe knap ben je dan eigenlijk van jezelf?
Ik heb gemerkt dat haarkleur er veel toe doet hoor, hoog blond heeft op de een of andere manier een grotere aantrekkingskracht bij mannen. Zegt idd niet zo heel veel over de rest van je uiterlijk... nu ik donkerblond ben merk ik een behoorlijk verschil wat aandacht betreft.

Vandaag voelde ik me heel veel bekeken, dus dacht goh het valt toch wel mee dat verschil. Even vergeten dat ik door een val twee grote schaafwonden op m’n hoofd heb ;-D
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
13-12-2018 19:20
Ik heb gemerkt dat haarkleur er veel toe doet hoor, hoog blond heeft op de een of andere manier een grotere aantrekkingskracht bij mannen. Zegt idd niet zo heel veel over de rest van je uiterlijk... nu ik donkerblond ben merk ik een behoorlijk verschil wat aandacht betreft.

Vandaag voelde ik me heel veel bekeken, dus dacht goh het valt toch wel mee dat verschil. Even vergeten dat ik door een val twee grote schaafwonden op m’n hoofd heb ;-D
Haarkleur en -lengte maakt veel verschil in het aantal en type man dat je aantrekt.
Alle reacties Link kopieren
Elle1976 schreef:
13-12-2018 19:28
Haarkleur en -lengte maakt veel verschil in het aantal en type man dat je aantrekt.
Dat ook :) tot nu toe was het weinig goeds, dus eens kijken wat m’n donkerblonde haar doet Haha.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ik heb poor face symmetry. Afbeelding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb geen beeldschoon uiterlijk. Op dat gebied scoor ik stevig beneden-gemiddeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat anderen mij knap vinden. Maar ze vinden mij ook een koel en afstandelijk uiterlijk hebben. Wat trouwens helemaal niet bij mijn karakter past; ik ben juist open en spontaan.
Alleen zelfverzekerde (vaak zeer knappe) mannen stappen op mij af. Maar die zijn vaak erg arrogant en ze pasten helemaal niet bij mij. Inmiddels ben ik al jaren bezet, trouwens.

Ik vind mezelf helemaal niet zo knap, hoe langer ik kijk hoe meer ik zie wat me niet bevalt. Rationeel weet ik dat ik knap ben, maar zo voel ik me helemaal niet.
Daar word ik soms wel verdrietig van, want ik zou graag wat blijer zijn met mezelf.
-
Alle reacties Link kopieren
Haha die scene was ik vergeten. Nou ik bedoel maar!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond en vind mezelf niet knap, hoewel dat vroeger wel van mij gezegd werd. Ik vind mezelf wel aantrekkelijk, maar dat heeft meer te maken met dat ik naarmate ik ouder wordt steeds meer tevreden met mezelf ben en met mijn uitstraling.

De vriendinnen van mijn dochter beweren jaloers te zijn op mijn kaaklijn en hoge jukbeenderen. Volgens de norm van de huidige 15 jarigen ben ik "The Bomb" op dat gebied. :-D :yes:
Alle reacties Link kopieren
MargjeM schreef:
13-12-2018 19:00
Ik denk dat je daar al gauw weer te positief over bent. Een soort nostalgie of zo, geen idee.

Huh?
Als ik kijk naar foto's van vroeger, denk ik 'goh, wat zag ik er toen goed uit', dat heeft niets met nostalgie te maken, want zo dacht ik er zelf toen niet altijd over. Ik zie toch hoe ik eruit zie op die foto's? Te positief zou het kunnen zijn, als ik mezelf zonder foto probeer te herinneren hoe ik eruit zag.
Later is nu
Ik ben van achter een lyceum en van voor een museum. Mooie bos haren, strak en slank maar mijn gezicht is mijn leeftijd, 50 plus en zie er echt niet jonger uit.
Soms maak ik daardoor hilarische dingen mee :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mezelf niet lelijk maar ook zeker niet heel knap, gewoon gemiddeld. Ik heb een wat voller figuur (altijd op de grens gezond gewicht/overgewicht), wat ik inmiddels heb geaccepteerd en eigenlijk ook gewoon goed bij mij vind passen. Ik heb een mooie volle bos bruine krullen en blauwe ogen, ben ik ook blij mee. Ik zie er jonger uit dan dat ik ben, wat waarschijnlijk altijd zo zal blijven aangezien dat echt in de familie zit. Mijn gezichtshuid is nooit zuiver geweest, dat vind ik wel echt een groot minpunt, maar met make-up is dat weg te werken. En ik heb een buikje, maar die vindt mijn vriend juist leuk en zacht. Jongens hebben mij niet heel vaak interessant gevonden, juist vaak 'schattig'.
Alle reacties Link kopieren
jooppie schreef:
13-12-2018 07:54
Opvallend veel mensjes alhier die zichzelf nogal, knap, goed figuur, mooi haar, vaak nagekeken, vrijgehouden in de kroeg etc. vinden....
Niks mis met de eigenwaarde van de viva meisjes....
Ik vind het grappig maar ben nog steeds op zoek naar de definitie van knap!
Voor mij is de definitie van knap: een lieve uitstraling hebben. En levensvreugde uitstralen.

Of je gezicht symmetrisch is, je neus smal of breed, blond lang hart of kort bruin, dat zegt mij allemaal NIKS over of ik iemand knap vind.
De allerliefste mensen vind ik het mooist. En hoe modellerig je er ook uit ziet, als ik je niet aardig vind/ je uitstraling arrogant vind dan zal ik je nooit knap gaan vinden.
En dat klinkt allemaal blabla politiek correct, maar ik zie het echt zo.

Ik vind mezelf best knap, want ik vind mezelf lief en sprankelend.
Ik hoor niet van vreemden dat ze me mooi vinden, maar raak wel altijd met iedereen in gesprek, dus ik ben in ieder geval niet afstotelijk.

En bij vrienden denk ik als ze het zeggen, dat ze het zeggen om iets liefs te zeggen. Niet per se omdat ze me mooi vinden.

Ben echt eigenlijk stiekem heel erg benieuwd wat jullie van mij zouden vinden.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
13-12-2018 11:04
Ja. Ik ben knap.
Maar het boeit mij niet zoveel.
Ik ben ook gelukkig. Dat boeit mij meer.
Wat dan ook weer een dooddoener is.
Er zullen ook mensen zijn die mij niet knap vinden.
Ja, ik ben ook knap, maar sinds een aantal jaar last van zware depressies, dus ik zou mijn uiterlijk idd zo inruilen voor een minder mooi, maar gelukkiger/positiever ingesteld hoofd.
Alle reacties Link kopieren
wiezel schreef:
14-12-2018 00:36
Voor mij is de definitie van knap: een lieve uitstraling hebben. En levensvreugde uitstralen.

Of je gezicht symmetrisch is, je neus smal of breed, blond lang hart of kort bruin, dat zegt mij allemaal NIKS over of ik iemand knap vind.
De allerliefste mensen vind ik het mooist. En hoe modellerig je er ook uit ziet, als ik je niet aardig vind/ je uitstraling arrogant vind dan zal ik je nooit knap gaan vinden.
En dat klinkt allemaal blabla politiek correct, maar ik zie het echt zo.

Ik vind mezelf best knap, want ik vind mezelf lief en sprankelend.
Ik hoor niet van vreemden dat ze me mooi vinden, maar raak wel altijd met iedereen in gesprek, dus ik ben in ieder geval niet afstotelijk.

En bij vrienden denk ik als ze het zeggen, dat ze het zeggen om iets liefs te zeggen. Niet per se omdat ze me mooi vinden.

Ben echt eigenlijk stiekem heel erg benieuwd wat jullie van mij zouden vinden.
Ik denk juist dat knap redelijk objectief te meten is, met inderdaad de symmetrie in het gezicht.

Wat jij beschrijft is mooi, en dat is voor mij niet hetzelfde als knap. Ik zei al dat ik meestal mooi genoemd wordt. Dat geloof ik ook wel, maar als knap zie ik mezelf zeker niet. Dat is een heel andere orde. Niets mis mee, trouwens.

Verder benoemen veel mensen ook hun lichaam: iets te dik/dun, zandloper etc. Naar mijn idee gaat knap vooral over het gezicht, maarja, dat is natuurlijk mijn invulling :-]
Later is nu
Definitie van knap van vriend :
`je hebt mooie poppetjes en je hebt lekkere wijven'

Met mooie poppetjes kun je niet zo veel. Als hun make up en haar maar goed zit. Een lekker wijf hoeft niet altijd knap te zijn, dat is een leuke vrouw die aantrekkelijk is, lef heeft, dingen onderneemt en niet piept over haar nagels.
-Bladora- schreef:
13-12-2018 19:20
Ik heb gemerkt dat haarkleur er veel toe doet hoor, hoog blond heeft op de een of andere manier een grotere aantrekkingskracht bij mannen. Zegt idd niet zo heel veel over de rest van je uiterlijk... nu ik donkerblond ben merk ik een behoorlijk verschil wat aandacht betreft.


Dat klopt, dat heb ik zelf ook ervaren.
Maar die opmerking van TO viel me gewoon heel erg op. Het hele topic zegt TO dat ze zo knap is, en nu blijkt dat ze zonder make-up en met haar eigen haarkleur eigenlijk niemand opvalt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven