Lijf & Lijn alle pijlers

Ben jij knap?

12-12-2018 13:08 358 berichten
Geïnspireerd door een ander topic vroeg ik mij het volgende af:
Ben jij knap. En dan bedoel ik: algemeen genomen en door het grote merendeel knap bevonden.
Dus een beetje het standaard knap. We kunnen het hebben over 'wat knap is' en dat ' smaken verschillen' maar ik denk dat men wel weet wat ik bedoel. Het zgn perfecte plaatje. Mag best iets afwijken. Maar je weet denk ik wel of je knap gevonden wordt door de meute. En je mag ook best tevreden zijn met wat je ziet in de spiegel denk ik. Ik heb zelf nogal een broertje dood aan valse bescheidenheid namelijk.

Maar doe eens geen sociaal wenselijk antwoorden zoals: iedereen heeft wel wat knaps of uiterlijk boeit mij niks. Want dat bedoel ik niet in dit topic en kan je een ander topic over openen. Ik bedoel echt: ben jij knap! Puur buitenkant. En word jij als knap gezien door de meeste mensen. Want meestal weet je dat zelf wel denk ik.
En je kan hier gewoon eerlijk zijn. We zijn toch anoniem. Ook als je jezelf doorsnee of misschien zelfs juist lelijk vindt kan je dat gewoon zeggen. Ik ben hier niet om te oordelen. Het is gewoon another oppervlakkig topic ter vermaak :-)

TO begint: ja ik denk dat ik wel knap ben. En ook door de meeste mensen wel knap word gevonden. Is dat een deugd? Absoluut niet. Het is in dit topic dan ook niet de bedoeling om politiek correct te gaan doen.

Shoot!
anoniem_376869 wijzigde dit bericht op 12-12-2018 13:16
9.70% gewijzigd
Ik vind mezelf niet heel knap. Ook niet lelijk. Als ik wat moeite zou dan (opmaken etc) zou ik vast knapper zijn.
Ik denk dat anderen er ook zo over denken als ze mij zien.

Maar goed, ik vind het te onbelangrijk atm.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Ik heb een heel gemiddeld uiterlijk.

Maar ik ben tevreden en mijn vriend vindt mij mooi, dus :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Nee
Alle reacties Link kopieren
Nou het grappige is dat ik dit weekend van verschillende mensen te horen heb gekregen dat ik echt knap ben. Nu heb ik overgewicht dus pas ik niet in het plaatje, maar zij vertelden mij dat ik doordat het goed in proportie is dat ik dus gewoon knap ben.

Nu moet ik zeggen dat ik weet dat ik een mooie kop heb, maar dat ik nou niet perse vind dat ik knap ben door wat er onder mijn hoofd gebeurt. :lol:
Ik vind mezelf zeker niet lelijk..
Heb wel verbeterpunten maar heb een mooie uitstraling, mooi dik haar met slag , zandloper figuur, slanke lange benen. En zie er jonger uit.
Ik heb wel een make upje nodig om er goed uit te zien
Geen natural beauty.
anoniem_377600 wijzigde dit bericht op 12-12-2018 13:19
17.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
JA!

Ik ben knap want ik ben gewoon een mooie vent.
En ik ben knap want ik heb gestudeerd. Ik heb de mavo gedaan.
Nee. Lichaam gemiddeld, haar gemiddeld, gezicht benedengemiddeld.
Alle reacties Link kopieren
Nee, mijn gezicht is niet symmetrisch genoeg. Geen idee of dan lelijk ben, daar heb ik geen kijk op.
Ben wel blij met mijn lichaam.
Geeft niet, het droogt wel weer op.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mezelf totaal niet knap of mooi of iets in die strekking (erg laag zelfbeeld) maar als ik de meeste mensrn moet geloven mag ik er best zijn. Heb ook vaak gehoord dat ik mooi ben. Maar omdat ik zelf zo over mezelf denk kan ik dat moeilijk geloven. Dat moet nog groeien denk ik, ik weet niet...
willem1959 schreef:
12-12-2018 13:17
JA!

Ik ben knap want ik ben gewoon een mooie vent.
En ik ben knap want ik heb gestudeerd. Ik heb de mavo gedaan.
Ik heb het idee dat jij het best bewaarde geheim van het viva forum bent!
Nee, maar ik heb het geaccepteerd.
Hecamel schreef:
12-12-2018 13:16
Nou het grappige is dat ik dit weekend van verschillende mensen te horen heb gekregen dat ik echt knap ben. Nu heb ik overgewicht dus pas ik niet in het plaatje, maar zij vertelden mij dat ik doordat het goed in proportie is dat ik dus gewoon knap ben.

Nu moet ik zeggen dat ik weet dat ik een mooie kop heb, maar dat ik nou niet perse vind dat ik knap ben door wat er onder mijn hoofd gebeurt. :lol:
Je hebt overgewicht en overgewicht. Iemand met 50 kg te veel zal er niet knap uitzien maar ongezond.
Iemand met 10-20 kg overgewicht, waarbij alles mooi verdeeld is en die nog een zichtbare taille heeft kan echt wel knap zijn.

Ik krijg best vaak te horen dat ik een mooie vrouw ben en al voldoe ik bij lange na niet aan het ideaalbeeld 'in de boekskes' ben ik wel tevreden met hoe ik er uit zie.
Moet wel zeggen dat ik in jeans en niet opgemaakt totaal niet opval en heel gewoontjes ben. Met de juiste kleding en wat make-up is het al heel wat anders.
Ik ben wel knap.
Niet mooi maar wel leuk om naar te kijken. Goeie huid, mooi haar, grote ogen, lange wimpers, volle lippen.
Ben wel wat ouder en te dik dus moet er wel moeite voor doen, zie er snel ordinair uit. Bepaalde lingerie (goed bedeeld maar in slechte lingerie vormen te aanwezig), goede subtiele make-up, etc.
Ik krijg wel vaak te horen dat mensen mij mooi vinden en ben daar wel blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Rete-knap.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Voor een vrouw van mijn leeftijd zie ik er best goed uit. Ik heb mezelf nooit knap gevonden, tot ik ging scheiden en mijn uiterlijk een tikje veranderde. Vanaf dat moment heb ik regelmatig complimenten gekregen en inmiddels kan ik ook accepteren dat ik knapper ben dan ik altijd van mezelf vond.
Nee. Maar daar heb ik (meestal) vrede mee.
Nee, ik heb een geboorte defect aan mijn ogen/oogleden waardoor ik er heel anders uitzie dan een gemiddeld mens.
Er is niets aan te doen, maar ik word er wel vaak mee geconfronteerd. Van de vraag wat heb jij?, tot belachelijk gemaakt/uitgescholden te worden door vreemden
Alle reacties Link kopieren
Knap... neuh. Ik ben een ukkie, maar ik heb de rondingen op de juiste plek. Ik ben helemaal geen klassieke schoonheid. Maar als ik anderen mag geloven ben ik wel woest aantrekkelijk. Dat komt niet door mijn fotomodellenuiterlijk, maar wel door mijn ondeugende blik, scheve maar zeer brede lach en enthousiasme.

Van mezelf vind ik dat ik mooi haar heb, man is dol op mijn boezem.
Kortom: niks te klagen, al zie ik mijn onvolkomenheden heel goed.
Ik vind mensen mooi als ze tevredenheid uitstralen, en blij met zichzelf zijn. Ik ken genoeg mensen die op zich een prachtig plaatje zijn, maar toch niet mooi door hun ontevreden uitstraling.
Zo zonde vind ik dat...
Alle reacties Link kopieren
Ja, toch wel. Ik deel de bloedlijn van een bekend persoon hier in België. Het is dan wel verre familie, maargoed. :-D Doet er niet toe natuurlijk. Dat terzijde... . Ik vind dat voornamelijk omdat ik mezelf accepteer zoals ik ben. Ik vind mezelf een mooi persoon. Het enige wat ik zou veranderen is een beter zicht, zodat ik geen bril hoef te dragen. Maar daar komt binnenkort verandering in met (hopelijk) het laten laseren van mijn ogen.

Het feit dat ik nu stukken meer sport sinds enkele maanden voedt het gevoel van "knap zijn" wel. Sporten geeft mij mentale energie, ik haal daar veel voldoening uit. Ik vind dat het het onrechtstreeks het gevoel van gelukkig zijn met jezelf voedt. Dan voel je je ook knapper en straal je dat ook meer uit, al is het maar je postuur. Denk ik dan.
Niet knap denk ik a la model, ik heb wel ''iets'' volgens vele.
In elk geval zandloper-figuur, slanke benen, platte buik. Krullen, amper make-up nodig (zogenoemde uitnodigende lippen).
Maar ik kleed me er nauwelijks naar, lange tijd dik/overgewicht gehad door medicatie etc, dus gewend me te verstoppen. Ik draag nu nog geregeld kleding die eigenlijk 5 maten te groot is... (truien/shirts/etc).
Af en toe verschijn ik in iets wat bij mijn nieuwe figuur past en dan heb ik wel bekijks ja..

Maar mijn man vindt mij knap en aantrekkelijk en dat het belangrijkst. Hij zou willen dat ik iets meer eigenwaarde/zelfvertrouwen zou hebben omdat dat veel mooier staat nog dan alle kilo's die ik van mezelf nog af moet vallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het moeilijk te beoordelen.

Ik ben geen fan van mijn uiterlijk en zou eerder zeggen dat ik lelijk was dan knap. Ik zou mezelf benoemen als iemand met een beneden gemiddeld uiterlijk.
Van anderen hoor ik wel eens dat ik mooi ben. Soms zelfs op straat. Niet vaak trouwens. Vrienden van mijn vriend vinden mij schijnbaar heel knap. Een van zijn vriendinnen zit altijd naar mij te staren. Ze liet me laatst een model zien en ze vond dat ik er op leek. Dat is echt niet zo trouwens, mocht ik willen. De waarheid zal misschien in het midden liggen, en dan zou ik dus gemiddeld zijn. Maar hoe weet je dat zeker? Ik zou het wel graag eens willen weten, hoe de medemens mij nou beoordeeld.
Alle reacties Link kopieren
Hadewychh schreef:
12-12-2018 13:22
Je hebt overgewicht en overgewicht. Iemand met 50 kg te veel zal er niet knap uitzien maar ongezond.
Iemand met 10-20 kg overgewicht, waarbij alles mooi verdeeld is en die nog een zichtbare taille heeft kan echt wel knap zijn.

Ik krijg best vaak te horen dat ik een mooie vrouw ben en al voldoe ik bij lange na niet aan het ideaalbeeld 'in de boekskes' ben ik wel tevreden met hoe ik er uit zie.
Moet wel zeggen dat ik in jeans en niet opgemaakt totaal niet opval en heel gewoontjes ben. Met de juiste kleding en wat make-up is het al heel wat anders.
Ik heb echt flink overgewicht. En toch vinden veel mensen mij mooi. Zal er ook mee te maken hebben dat ik me weet te kleden en een leuke uitstraling heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mezelf pas knap als ik mn best doe met mn haar en makeup.
Vriend vindt mij superknap. Ik hem ook.
Er is mij vaak gezegd dat ik knap ben, ik lijk op Gal Gadot zeggen ze.. kwa hoofd dan, kwa figuur past ze 2x in mij hahaha :popcorn:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven