Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 1:1 dieet 2021

10-02-2021 09:26 1219 berichten
We gaan over naar het ViaFora!

https://www.viafora.nl/forum/jouw-lijf/ ... dieet-2021

Er is een algemeen account aangemaakt voor de OP zodat het bijwerken van de tabel niet afhankelijk is van 1 forummer. De actieve forummers van hier hebben de inloggegevens.


Dit Topic is voor iedereen die het leuk vindt om mee te kletsen over het (Cambridge) One2One dieet, in alle stappen! Ook als je andere producten gebruikt, zoals Body&Fit, Sanaslank, Prodimed, etc. Wees welkom!

Voor de tabel:
Graag doorgeven wat je huidige gewicht is en hoeveel je in totaal bent afgevallen :)
LengteStartgewichtStreefgewichtAfgevallenHuidig
GoalDigger1.6880,968,0-15,365,6 :cheer2:
Vajana1.68107,080,0-14,592,5
Honing141,70102,875,0-14,290,2
LovelyLady891.5669,752,0-14,555,2
AltijdGefeest1.6574,962,0-6,768,2
Slank45671.6792,272,0-7,684,8
Ikbengek1.70135,5100,0-14,0121,5
Wangzakeekhoorn1.6593,570-0,193,4
Selleriesalade1.7285,065,0-6,079,0
Caroline731.6085,670,0-5,680,0
Feliz19901.76107,2/td]80,0X107,2
OneTrickPony1.6483,563,0-21,362,2 :cheer2:
Linkjes naar leuke inspiratietopics en eerdere delen van het CB500 topic:

Het inspiratietopic "Dingen die zo fijn zijn, nu ik niet meer zo zwaar ben...."
lijf-lijn/dingen-die-zo-fijn-zijn-nu-ik ... ages/44199

Cambridge 500 deel 6
lijf-lijn/cambridge-500-deel-6/list_mes ... 7/28611363

Cambridge 500 deel 5
lijf-lijn/cambridge-500-deel-5/list_messages/315765

Cambridge 500 deel 4
lijf-lijn/cambridge-500-we-gaan-er-voor ... 3#22039153

Cambridge 500 deel 3 Met dank aan Takkentrol :cheer:
lijf-lijn/cambridge-500-we-gaan-er-voor ... #p18723757

Cambridge 500 deel 2
lijf-lijn/cambridge-500-we-gaan-ervoor/ ... 9#17438529

Cambridge 500 deel 1
lijf-lijn/het-cambridge-500-dieet/list_ ... /130844/67

P.S. Reacties m.b.t. het al dan niet gezond zijn van het dieet hoeven niet. Komen ze er wel zal ik ze dan ook niet beantwoorden :heart:
anoniem_403146 wijzigde dit bericht op 11-07-2021 12:49
84.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
OTP ik vervang 2 maaltijden door shakes en de avondmaaltijd eet ik gewoon met het gezin mee, zoveel mogelijk zonder koolhydraten.
Moet wel weer wennen om zoveel te drinken ook weer haha!
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
17-02-2021 09:28
Ik vertel juist aan iedereen dat ik het doe. Dat is mijn stok achter de deur. En het hielp de vorige keer heel goed, dus ze hebben weinig te 'zeuren' erover.

Hier eindelijk een beetje naar beneden deze week. Hopelijk zet de dalende trend zich voort.
Ja, dat is ook zeker zo. Wat fijn dat je gewicht weer daalt! Als je maar gewoon stug doorgaat moet dat gewicht vanzelf volgen.
GoalDigger schreef:
17-02-2021 14:03
Dankjewel! Ik was thuis in een week tijd -0,9. Bij de consulente was dit 'maar' -0,5. Maar ach, beter eraf dan erbij! ;-)

Wat goed van je zeg!!! Heerlijk! Ik hoop ook dat je het snel op de weegschaal ziet, is toch een fijne motivatie. Ik heb mijn taille en heupen ook maar weer eens gemeten n.a.v. je post... Taille -8 cm, heupen -7 cm. Bijna gelijk op! :high5: Zet 'm op!

Wat goed! De thuisweegschaal telt vind ik, daar moet je het straks ook mee doen. En die centimeters: wauw! Meten is weten :thumbsup:

_melon schreef:
17-02-2021 14:13
OTP ik vervang 2 maaltijden door shakes en de avondmaaltijd eet ik gewoon met het gezin mee, zoveel mogelijk zonder koolhydraten.
Moet wel weer wennen om zoveel te drinken ook weer haha!

Dat is fijn, dat je gewoon met het gezin kan mee eten. Dan voelt het ook niet zo als een opgave. Mijn vriend en ik hebben ervoor gekozen om vrijwel alle avonden apart te koken. Ik maak nu voor 2-3 dagen eten en dan hoef ik het de meeste dagen maar gewoon in de magnetron te schuiven. Dat scheelt ook wel weer voor de verleiding om toch iets meer te eten.

Vanochtend op de weegschaal 77,8! Uiteindelijk dus toch 0,9 kg afgevallen deze week. Vorige week ook. Hopelijk blijft het zo doorgaan. Al hoop ik stiekem toch op een aantal weken iets meer zodat ik niet nog 2 weken (in totaal 18) door hoef. Tussenstand is nu -5,7 in 4 weken :hello:
Alle reacties Link kopieren
OneTrickPony- schreef:
18-02-2021 15:15
Vanochtend op de weegschaal 77,8! Uiteindelijk dus toch 0,9 kg afgevallen deze week. Vorige week ook. Hopelijk blijft het zo doorgaan. Al hoop ik stiekem toch op een aantal weken iets meer zodat ik niet nog 2 weken (in totaal 18) door hoef. Tussenstand is nu -5,7 in 4 weken :hello:
Lekker bezig zeg! Misschien (nog) meer bewegen als je iets meer in een week kwijt wil? Maar -5,7 in 4 weken is al hartstikke netjes!

Ik had vandaag een meeting met leidinggevende en deze had als lunch - heel lief bedoeld... - roti geregeld. Oeps! Ik heb alleen wat kip, sperziebonen en ei genomen en de plaat + aardappels laten liggen. Was wel heel lekker, maar zout joh! Als avondeten dus maar pap denk ik zo... En het wegen morgen zal ook wel niet geweldig zijn door vocht vasthouden :|

Heb je nog plannen 't weekend?
GoalDigger schreef:
19-02-2021 17:59
Lekker bezig zeg! Misschien (nog) meer bewegen als je iets meer in een week kwijt wil? Maar -5,7 in 4 weken is al hartstikke netjes!

Ik had vandaag een meeting met leidinggevende en deze had als lunch - heel lief bedoeld... - roti geregeld. Oeps! Ik heb alleen wat kip, sperziebonen en ei genomen en de plaat + aardappels laten liggen. Was wel heel lekker, maar zout joh! Als avondeten dus maar pap denk ik zo... En het wegen morgen zal ook wel niet geweldig zijn door vocht vasthouden :|

Heb je nog plannen 't weekend?
Roti, wat heerlijk zeg! Als ik toch een maaltijd zou moeten noemen wat het ultieme comfort food is is het dat wel :hyper:
Hoe heeft je weegmoment de dag erna uitgepakt?

Kook je verder helemaal zoutloos? Ik weet wel dat dat eigenlijk de bedoeling is, maar als je straks weer normaal gaat eten gebruik je ook zout, dus ik doe dat bij sommige dingen wel, maar dan veel minder dan ik normaal gesproken zou doen. Een ei zonder zout vind ik echt niet te doen. Zo zonde als je maar zo weinig eet, hetgeen je dan wel eet moet dan toch wel extra lekker zijn denk ik dan maar :mrgreen:

Hier is gisteren een vriendin langsgekomen die nog niet wist van mijn CB avontuur maar wel erg supportive was toen ik het vertelde. Heel fijn! Vandaag lekker een stuk wandelen. Het is zulk heerlijk weer! Heb jij nog leuke dingen gedaan of op de planning GoalDigger?

Ik heb het plateau ontzettend doorbroken denk ik.. Sinds mijn vaste weegdag donderdag is er al weer 0,7 af! :cheer2:

En hoe gaat het met de andere dames? MMM en Melon?
Alle reacties Link kopieren
OneTrickPony- schreef:
21-02-2021 08:56
Roti, wat heerlijk zeg! Als ik toch een maaltijd zou moeten noemen wat het ultieme comfort food is is het dat wel :hyper:
Hoe heeft je weegmoment de dag erna uitgepakt?

Kook je verder helemaal zoutloos? Ik weet wel dat dat eigenlijk de bedoeling is, maar als je straks weer normaal gaat eten gebruik je ook zout, dus ik doe dat bij sommige dingen wel, maar dan veel minder dan ik normaal gesproken zou doen. Een ei zonder zout vind ik echt niet te doen. Zo zonde als je maar zo weinig eet, hetgeen je dan wel eet moet dan toch wel extra lekker zijn denk ik dan maar :mrgreen:

Hier is gisteren een vriendin langsgekomen die nog niet wist van mijn CB avontuur maar wel erg supportive was toen ik het vertelde. Heel fijn! Vandaag lekker een stuk wandelen. Het is zulk heerlijk weer! Heb jij nog leuke dingen gedaan of op de planning GoalDigger?

Ik heb het plateau ontzettend doorbroken denk ik.. Sinds mijn vaste weegdag donderdag is er al weer 0,7 af! :cheer2:

En hoe gaat het met de andere dames? MMM en Melon?
Roti is inderdaad heeeeel lekker! En toch... Als ik mijn ultieme comfort food moet kiezen, is dat een pokebowl met zalm... Hmmm! Ik heb met mijn consulente afgesproken dat als ik precies 10 kg kwijt ben (dus nog precies 2 te gaan), dat ik een pokebowl met een goed glas rode wijn mag. :heart: Kijk er nu al naar uit!

Nou, wegen was zaterdag boven verwachting! 73,9 kg :lol: Begint erop te lijken! Ik kreeg op Facebook trouwens de herinnering dat ik de vorige keer op deze dag al 11,3 kg kwijt was O_O En ook begin januari begonnen toen. Ging dus toch wel 2 x zo snel... Gek, ik had in mijn hoofd dat het ongeveer even snel ging als nu. Nouja, het is wat het is. Beter langzamer dan helemaal niet...

Ja, ik kook zoutloos. En geloof me, ik was echt de allergrootste zout-junkie die er was hahaha. Overal super veel zout overheen. Dus de eerste week was zwaar afkicken, maar inmiddels ben ik er (vreemd genoeg, want had dat nooit gedacht) aan gewend. Maar ik snap jouw gedachtengang ook hoor! Als ik er niet aan had kunnen wennen zou ik ook gewoon wat zout gebruiken. Want idd: als je klaar bent neem je het ook.

Wat fijn van je vriendin en het doorbreken van je plateau! In de goede flow lijkt het :high5: Hoe was je wandeling? Ik had ook het voornemen om een lekker stuk te wandelen, maar ik had sneakers aan die ik al een tijdje niet had gedragen. En ja hoor, na 1,5 km een dikke blaar :-| Dus maar snel weer richting huis. Vandaag poging 2 haha!

Fijne week OTP en keep up the good work!
Alle reacties Link kopieren
Het gaat goed! Ben een paar kilo kwijt, maar we hadden dit weekend bij een restaurant afgehaald en koolhydraatarm was geen probleem, maar het was ZO zout. Heb nog steeds dorst er van, niet normaal. Niet voor herhaling vatbaar en heb vanochtend ook niet gewogen, lijkt me geen goed idee.
GoalDigger schreef:
22-02-2021 08:43
Roti is inderdaad heeeeel lekker! En toch... Als ik mijn ultieme comfort food moet kiezen, is dat een pokebowl met zalm... Hmmm! Ik heb met mijn consulente afgesproken dat als ik precies 10 kg kwijt ben (dus nog precies 2 te gaan), dat ik een pokebowl met een goed glas rode wijn mag. :heart: Kijk er nu al naar uit!

Nou, wegen was zaterdag boven verwachting! 73,9 kg :lol: Begint erop te lijken! Ik kreeg op Facebook trouwens de herinnering dat ik de vorige keer op deze dag al 11,3 kg kwijt was O_O En ook begin januari begonnen toen. Ging dus toch wel 2 x zo snel... Gek, ik had in mijn hoofd dat het ongeveer even snel ging als nu. Nouja, het is wat het is. Beter langzamer dan helemaal niet...

Ja, ik kook zoutloos. En geloof me, ik was echt de allergrootste zout-junkie die er was hahaha. Overal super veel zout overheen. Dus de eerste week was zwaar afkicken, maar inmiddels ben ik er (vreemd genoeg, want had dat nooit gedacht) aan gewend. Maar ik snap jouw gedachtengang ook hoor! Als ik er niet aan had kunnen wennen zou ik ook gewoon wat zout gebruiken. Want idd: als je klaar bent neem je het ook.

Wat fijn van je vriendin en het doorbreken van je plateau! In de goede flow lijkt het :high5: Hoe was je wandeling? Ik had ook het voornemen om een lekker stuk te wandelen, maar ik had sneakers aan die ik al een tijdje niet had gedragen. En ja hoor, na 1,5 km een dikke blaar :-| Dus maar snel weer richting huis. Vandaag poging 2 haha!

Fijne week OTP en keep up the good work!

Een pokébowl is ook echt hemels! Wat een vooruitzicht, en dat is vast al erg snel als je zo lekker doorgaat! :cheer2: Het leuke van een pokébowl is dat het ook nog eens relatief gezond is. Je kunt straks wel elke week een pokébowl eten als je zou willen. Hier in het dorp kun je de sushi rijst ook vervangen voor deels sla of zilvervliesrijst.

Dit gaat inderdaad wel echt een stuk langzamer dan met CB500. Ik was toen in een week of 7, 12 kilo kwijt. Maar dat voelde ook echt wel meer als een opgave. Ik ben toen op sommige momenten echt gefrustreerd geweest. Een gekookt ei eten voelde als ontzettend zondigen. Dat is niet goed voor de psyche. Dit voelt veel gezonder en is gemakkelijker vol te houden.

Wat vervelend van die blaar. Heb je jezelf net de deur uit gesleept en dan krijg je dat! Hopelijk heb je het nog kunnen inhalen met dat heerlijke weer van gisteren.

Dank en jij ook veel succes weer!

_melon schreef:
22-02-2021 08:46
Het gaat goed! Ben een paar kilo kwijt, maar we hadden dit weekend bij een restaurant afgehaald en koolhydraatarm was geen probleem, maar het was ZO zout. Heb nog steeds dorst er van, niet normaal. Niet voor herhaling vatbaar en heb vanochtend ook niet gewogen, lijkt me geen goed idee.
Fijn dat het goed gaat Melon! :cheer: Wat vervelend als je dan bedenkt iets heerlijks af te gaan halen en het dan zo verpest wordt omdat het te zout is. Gelukkig is het dan wel vaak vocht wat blijft plakken en valt je daarna weer extra af :-D

Hier gaat het nog steeds goed! Ik heb heerlijk gewandeld dit weekend en probeer nu ook thuis wat extra te bewegen door wat oefeningetjes te doen. Vanochtend heb ik de 76,9 gezien dus het blijft hier vooralsnog dalen. Ik gebruik een app die aan de hand van wat je afvalt per week uitrekent wanneer je ongeveer op je streefgewicht zou moeten zijn. Nu staat deze op half april, dus ik hoop tegen eind april dat doel te hebben behaald. Dat is precies een gezond BMI. Dan wil ik gaan af- en opbouwen in de hoop nog 3-4 kilo te verliezen. Hopelijk tegen het begin van de zomer slank én afgebouwd.

Hoe voelen jullie je?
Alle reacties Link kopieren
OneTrickPony- schreef:
23-02-2021 09:58
Een pokébowl is ook echt hemels! Wat een vooruitzicht, en dat is vast al erg snel als je zo lekker doorgaat! :cheer2: Het leuke van een pokébowl is dat het ook nog eens relatief gezond is. Je kunt straks wel elke week een pokébowl eten als je zou willen. Hier in het dorp kun je de sushi rijst ook vervangen voor deels sla of zilvervliesrijst.

Dit gaat inderdaad wel echt een stuk langzamer dan met CB500. Ik was toen in een week of 7, 12 kilo kwijt. Maar dat voelde ook echt wel meer als een opgave. Ik ben toen op sommige momenten echt gefrustreerd geweest. Een gekookt ei eten voelde als ontzettend zondigen. Dat is niet goed voor de psyche. Dit voelt veel gezonder en is gemakkelijker vol te houden.

Wat vervelend van die blaar. Heb je jezelf net de deur uit gesleept en dan krijg je dat! Hopelijk heb je het nog kunnen inhalen met dat heerlijke weer van gisteren.

Dank en jij ook veel succes weer!
Jaaa, vind het echt heerlijk! Hier kan dat inderdaad ook, maar ga dan liever iets minder vaak voor 'the real deal'.

Dat deze versie gezonder is voor de psyche ben ik het helemaal mee eens hoor. Het voelt ook niet echt alsof je op dieet bent. Met de 500 was het echt overleven inderdaad hahaha... Pffff. En hey, wat goed dat je de 76 al hebt gezien! Je gaat lekkerrrr! :cheer: Eind april is nog te overzien. Als ik zo doorga met +- een kilo per week, kan ik hopelijk eind maart gaan opbouwen. Want vanochtend zat ik precies op 73! Fijn dat het nog goed gaat, ondanks dat ik iets minder heb gewandeld de afgelopen week/2 weken.

Verder gaat het hier wel goed, ik probeer maar niet te ver vooruit te kijken met dat coronagedoe. Ik heb namelijk zo'n vermoeden dat die versoepelingen snel weer teruggedraaid worden als de verkiezingen achter de rug zijn... Ben er wel helemaal klaar mee inmiddels moet ik eerlijk zeggen, dat vele thuiszitten. En hoe gaat het met jou?
Goedemorgen! :bye:

Wat goed dat je al op de 73 zit!! Eind maart is het zo, wat een fijn vooruitzicht zeg. Ben je nog steeds van plan om de oude opbouw aan te houden? Of die versneld te gaan doen? Ik denk dat ik zodra ik weer koolhydraten ga eten ik ook weer een wijntje ga drinken hoor. Dat mis ik gewoon zo ontzettend, zeker met dit weer!

Een beetje bewegen is goed, maar ik denk ook dat je je al snel te veel inspant met zo weinig kcal in je maag. Ik ben soms echt fysiek moe na een lange wandeling, heb jij dat ook?

Helemaal met je eens dat Corona echt niet leuk is :'( Werk jij ook fulltime thuis? Ik ben ook wel bang dat dit te snel te veel versoepeling is en dat mensen dit ook als vrijbrief kunnen gaan zien om toch meer te gaan doen, ondanks de waarschuwing die Rutte gisteren uitte over dat het echt spannend is dat er weer meer kan straks.

We zijn er voorlopig nog niet van af denk ik.. Hopelijk blijft het mooi weer!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik schrijf graag mee! Eerder het Cambidge800 gedaan en nu weer begonnen maar dan zelf shakes bestelt.
De motivatie die ik anders kreeg van het wegen bij een consulente mis ik en hoop ik bij jullie te vinden :)

Jullie mooie resultaten helpen in ieder geval al!

Vorige week begonnen met 77,9 kilo en vandaag 76,2 kilo. Prima resultaat!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik zou ook graag mee willen schrijven!

Ik doe CB nu voor de 2e keer. Heb de eerste keer de oude variant gedaan van alleen shakes. Toen van 93,6 kg naar 82,5 afgevallen maar niet goed op gebouwd. Toch anderhalf jaar tussen de 85-86 kg vast kunnen houden. Ik ben 1,78 lang en breed gebouwd (brede heupen, brede ribbenkast, brede schouders soort van amazone bouw ofzo ;-D )

Nu weer een doorstart gemaakt. Het gaat wel langzamer met het nieuwe programma. Ik ben nu op dag 11 en 3,3 kwijt in totaal. Eerste week was ik 2,5 kwijt.

Ik moet ook bijna ongesteld worden en ik hou altijd vocht vast voordat ik ongesteld wordt en tijdens de menstruatie raak ik dat meestal weer kwijt.

Ik moet eerlijk zeggen ik vind het pittig. Ik heb gewoon heel vaak een hongergevoel. Ik drink met gemak 3,5 liter water en wil ook niet veel meer drinken ivm het doorspoelen van mineralen en vitamine.

Hoe is dat voor jullie? Hebben jullie vaak nog trek?

Ik ben wel erg trots dat mijn gezin gewoon patat eet voor Mn neus en ik dan een eitje bak met sla.

Volhouden maar weer!

Mijn doel is 78 kg of wat minder zit nu op 83,3.

Succes weer allemaal, bikkels!
Welkom Zonnetje en Wintervuur, wat leuk dat jullie ook mee willen schrijven! :cheer:

@Zonnetje: welke shakes heb je besteld? En eet je nu in de avond ook een maaltijd? Wat heb je een heerlijk resultaat geboekt in de eerste week! Vind je het een beetje vol te houden? :)

@Wintervuur: Wauw al 3,3 in 11 dagen! Dat moet vast motiveren :cheer2:
Het vocht vasthouden rondom de menstruatie is herkenbaar. Fijn dat je inzicht hebt in wat er rond die periode aankomt en weer af gaat als de week weer voorbij is.

Honger heb ik helaas ook regelmatig. Het is echt niet te vergelijken met de ketose van CB500. Vooral in de middag rammelt mijn maag en ben ik slap, soms zelfs wat duizelig als ik bijvoorbeeld te snel opsta. Gisteren na mijn avondeten was mijn buik zoveel geluiden aan het maken, niet normaal. Alsof ik drie weken niet had gegeten! Ik eet mijn avondeten dan ook al vaak rond 16.30-17.00 uur. Psychisch vind ik het dan weer wel beter vol te houden met het stappenplan dan met alleen de producten. Met een heel gezin om je heen dat aan de lekkere vette dingen zit lijkt me dan ook echt lastig. Ik vind het ook heel knap van je Wintervuur!

Ik probeer zelf om alleen maar dingen die ik écht lekker vind te eten als avondeten en probeer er steeds weer een feestje van te maken: gevulde courgette met gehakt en geitenkaas, verse soep met rivierkreeftjes, tonijnsteak met groene asperges.. :heart: Ik eet ook veel meer vis dan voorheen. Zitten toch minder kcal in! :mrgreen: Hoe doen jullie dat? Vinden jullie het lastig om lekkere combinaties te maken met de voedingsgroepen die wel mogen?

Hier gaat het nog steeds als een speer: vanochtend 76,1! Dat scheelt een halve kilo met gisteren O_O In totaal nu op een ons na 7,5 kilo kwijt. Ik denk dat ik nu in de richting ga komen dat mensen het ook echt aan me zullen gaan zien. Sinds ik bezig ben heb ik nog maar enkele mensen gezien buiten mijn partner om maar ik geloof niet dat iemand nog echt wat aan me zag. Dat is het nadeel van zoveel overgewicht natuurlijk: die paar kilo zie je niet. Ik zelf ook niet in de spiegel. Ik merk vooral dat mijn BH's twee haakjes strakker kunnen en mijn onderkin aan het slinken is. Ik kan niet wachten tot ik weer een gezond gewicht heb. Nog dik 9 kilo te gaan!

Succes allemaal vandaag! Hebben jullie leuke weekendplannen?
Alle reacties Link kopieren
@pony, wat ga je lekker! Heb wel bewondering voor je variatie! Ik kom niet heel veel verder gehakt, kip, ei en de salades, boontjes , broccoli :-D

Fijn dat je het al kan merken aan je gezicht en bh. Geeft ook weer moed. Hoeveel wil je kwijt?

Ik heb een korte broek besteld in maat 42 i.p.v. 44. Hij gaat dicht! Voor het mooie mag er nog wel wat af ;-) dus weer door gaan! Ik zie het ook vooral in mijn gezicht.

Nog een reden om wat af te vallen is de zomer, ik kan heel slecht tegen de warmte en met minder kg kan ik hitte beter verdragen. :whistle:
Dank Wintervuur! En wat goed van jouw korte broek! :cheer: De zomer is inderdaad zo veel lekkerder als je je niet zo druk hoeft te maken over vetrollen hier en daar. Ik hoop dat mijn dijen niet meer zo tegen elkaar aan schuren als ik op streefgewicht ben. Steeds maar in de weer zijn met van die wielrenbroekjes die opkruipen en warm zijn is echt vervelend.

Ik moet nog 9 kilo voor een gezond BMI maar wil voor de mooi nog wel 4 kilo extra kwijt. Daarom wil ik eigenlijk pas gaan opbouwen als ik op een gezond BMI zit.

Welke stap volg jij? Je bent al best een eind richting je streef, fijn! Heb je al nagedacht over opbouwen? We hadden het er hier al eerder in het topic over: als je van stap 2 komt dan ben je nog wel een week of 10-12 onderweg daarmee namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje2021 schreef:
25-02-2021 08:51
Goedemorgen,

Ik schrijf graag mee! Eerder het Cambidge800 gedaan en nu weer begonnen maar dan zelf shakes bestelt.
De motivatie die ik anders kreeg van het wegen bij een consulente mis ik en hoop ik bij jullie te vinden :)

Jullie mooie resultaten helpen in ieder geval al!

Vorige week begonnen met 77,9 kilo en vandaag 76,2 kilo. Prima resultaat!
Komt goed. Ik zal ook weer wat actiever meeschrijven. Het zout van afgelopen weekend ben ik nu ook wel kwijt denk ik, haha!
Alle reacties Link kopieren
Wintervuur schreef:
26-02-2021 08:12
Hallo dames,

Ik zou ook graag mee willen schrijven!

Ik doe CB nu voor de 2e keer. Heb de eerste keer de oude variant gedaan van alleen shakes. Toen van 93,6 kg naar 82,5 afgevallen maar niet goed op gebouwd. Toch anderhalf jaar tussen de 85-86 kg vast kunnen houden. Ik ben 1,78 lang en breed gebouwd (brede heupen, brede ribbenkast, brede schouders soort van amazone bouw ofzo ;-D )

Nu weer een doorstart gemaakt. Het gaat wel langzamer met het nieuwe programma. Ik ben nu op dag 11 en 3,3 kwijt in totaal. Eerste week was ik 2,5 kwijt.

Ik moet ook bijna ongesteld worden en ik hou altijd vocht vast voordat ik ongesteld wordt en tijdens de menstruatie raak ik dat meestal weer kwijt.

Ik moet eerlijk zeggen ik vind het pittig. Ik heb gewoon heel vaak een hongergevoel. Ik drink met gemak 3,5 liter water en wil ook niet veel meer drinken ivm het doorspoelen van mineralen en vitamine.

Hoe is dat voor jullie? Hebben jullie vaak nog trek?

Ik ben wel erg trots dat mijn gezin gewoon patat eet voor Mn neus en ik dan een eitje bak met sla.

Volhouden maar weer!

Mijn doel is 78 kg of wat minder zit nu op 83,3.

Succes weer allemaal, bikkels!
Ik heb ook nog regelmatig trek hoor! En zie vooral het doel. Een aantal dingen helpen mij dat ik het volhou
- anderen (dank daarvoor :) )
- doel voor ogen houden
- voortgang
- de tijd waarin we leven; weinig sociale verplichtingen enz
- thuiswerken (ik zie niemand eten)

Aan de andere kant zijn er ook weer verleidingen maar die ga ik niet noemen, die negeer ik :)

Mij helpt inderdaad water drinken ook maar beperkt maar een lekkere thee of een kopje koffie tussendoor (en daarvoor altijd een glas water).
Alle reacties Link kopieren
OneTrickPony- schreef:
26-02-2021 09:24

@Zonnetje: welke shakes heb je besteld? En eet je nu in de avond ook een maaltijd? Wat heb je een heerlijk resultaat geboekt in de eerste week! Vind je het een beetje vol te houden? :)

Ik probeer zelf om alleen maar dingen die ik écht lekker vind te eten als avondeten en probeer er steeds weer een feestje van te maken: gevulde courgette met gehakt en geitenkaas, verse soep met rivierkreeftjes, tonijnsteak met groene asperges.. :heart: Ik eet ook veel meer vis dan voorheen. Zitten toch minder kcal in! :mrgreen: Hoe doen jullie dat? Vinden jullie het lastig om lekkere combinaties te maken met de voedingsgroepen die wel mogen?

Hier gaat het nog steeds als een speer: vanochtend 76,1! Dat scheelt een halve kilo met gisteren O_O In totaal nu op een ons na 7,5 kilo kwijt. Ik denk dat ik nu in de richting ga komen dat mensen het ook echt aan me zullen gaan zien. Sinds ik bezig ben heb ik nog maar enkele mensen gezien buiten mijn partner om maar ik geloof niet dat iemand nog echt wat aan me zag. Dat is het nadeel van zoveel overgewicht natuurlijk: die paar kilo zie je niet. Ik zelf ook niet in de spiegel. Ik merk vooral dat mijn BH's twee haakjes strakker kunnen en mijn onderkin aan het slinken is. Ik kan niet wachten tot ik weer een gezond gewicht heb. Nog dik 9 kilo te gaan!

Succes allemaal vandaag! Hebben jullie leuke weekendplannen?
Ik zie hier mensen heel handig meerdere stukken te quoten in 1 tekst, dat lukt mij niet dus even zo.

Thanx voor je welkom! Ik heb de shakes van Body en Fit. Ik gebruik voornamelijk de shakes maar heb voor de afwisseling ook repen.
S avonds eet ik inderdaad een gewone maaltijd waar ik inderdaad extra van kan genieten en waar ik echt kies wat ik lekker vind. Ik eet wel koolhydraatarm overigens dan.

Wij zijn ongeveer even lang, ik ben 1 cm groter, kom van een iets lager gewicht dus ben minder kwijt dan jij maar ik woog vanmorgen 75,9. Helemaal tevreden dus.

Of en wanneer je ziet dat je afgevallen bent is ook afhankelijk van je kleding maar vanaf 5 kilo kan je het echt wel zien hoor! En anders wel voelen wat minstens zo belangrijk is.
Alle reacties Link kopieren
OneTrickPony- schreef:
24-02-2021 11:23
Goedemorgen! :bye:

Wat goed dat je al op de 73 zit!! Eind maart is het zo, wat een fijn vooruitzicht zeg. Ben je nog steeds van plan om de oude opbouw aan te houden? Of die versneld te gaan doen? Ik denk dat ik zodra ik weer koolhydraten ga eten ik ook weer een wijntje ga drinken hoor. Dat mis ik gewoon zo ontzettend, zeker met dit weer!

Een beetje bewegen is goed, maar ik denk ook dat je je al snel te veel inspant met zo weinig kcal in je maag. Ik ben soms echt fysiek moe na een lange wandeling, heb jij dat ook?

Helemaal met je eens dat Corona echt niet leuk is :'( Werk jij ook fulltime thuis? Ik ben ook wel bang dat dit te snel te veel versoepeling is en dat mensen dit ook als vrijbrief kunnen gaan zien om toch meer te gaan doen, ondanks de waarschuwing die Rutte gisteren uitte over dat het echt spannend is dat er weer meer kan straks.

We zijn er voorlopig nog niet van af denk ik.. Hopelijk blijft het mooi weer!
Dankjewel! Morgenochtend weer weekdag, zou super zijn als ik in de 72 zit nu... Wat betreft de opbouw: hele goede vraag. Mijn consulente had het over 2 weken per stap, maar dan ben ik dus even lang bezig met opbouwen als met het dieet zelf haha! Dus denk niet dat ik dat ga doen... Of misschien wel, maar dan met Body&Fit producten (ook super goede macro's, minder suiker, lekker en een heel stuk goedkoper). En dat wijntje, 1 per week ga ik zeker weten doen! Ik snap je helemaal!

Echt fysiek moe na een wandeling heb ik niet zo zeer. De eerste weken wel hoor. Merk verder ook niet echt dat ik weinig kcal binnenkrijg gelukkig.

Ja, ons kantoor is opgezegd en ik heb vorige week een vast contract gekregen (whoohoo!), dus ik werk nu voor 'altijd' thuis... o_o Maar als de regels weer iets soepeler worden, ga ik zeker ergens een gezellige flexplek zoeken voor een paar dagen per week. Mijn kat praat ook weinig interessants terug... :lol: Jij werkt ook thuis begrijp ik? Dat vraagt echt een hele omgooi van je routines hè?

Hoe ga jij met je gewicht? En heb je het gevoel dat je nog lekker in de flow zit?
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje2021 schreef:
25-02-2021 08:51
Goedemorgen,

Ik schrijf graag mee! Eerder het Cambidge800 gedaan en nu weer begonnen maar dan zelf shakes bestelt.
De motivatie die ik anders kreeg van het wegen bij een consulente mis ik en hoop ik bij jullie te vinden :)

Jullie mooie resultaten helpen in ieder geval al!

Vorige week begonnen met 77,9 kilo en vandaag 76,2 kilo. Prima resultaat!
Hey wat leuk, welkom! Ik las dacht ik dat je Body&Fit gebruikt? Dat zijn echt prima shakes. Qua macro's zelfs beter dan die van CB. Alleen zitten er minder toegevoegde vitamines/mineralen in, misschien een goed idee om wat extra vitamines te nemen.

Goed bezig, lekker volhouden! En voor support kan je hier altijd terecht! :-D
Alle reacties Link kopieren
Wintervuur schreef:
26-02-2021 08:12
Hallo dames,

Ik zou ook graag mee willen schrijven!

Ik doe CB nu voor de 2e keer. Heb de eerste keer de oude variant gedaan van alleen shakes. Toen van 93,6 kg naar 82,5 afgevallen maar niet goed op gebouwd. Toch anderhalf jaar tussen de 85-86 kg vast kunnen houden. Ik ben 1,78 lang en breed gebouwd (brede heupen, brede ribbenkast, brede schouders soort van amazone bouw ofzo ;-D )

Nu weer een doorstart gemaakt. Het gaat wel langzamer met het nieuwe programma. Ik ben nu op dag 11 en 3,3 kwijt in totaal. Eerste week was ik 2,5 kwijt.

Ik moet ook bijna ongesteld worden en ik hou altijd vocht vast voordat ik ongesteld wordt en tijdens de menstruatie raak ik dat meestal weer kwijt.

Ik moet eerlijk zeggen ik vind het pittig. Ik heb gewoon heel vaak een hongergevoel. Ik drink met gemak 3,5 liter water en wil ook niet veel meer drinken ivm het doorspoelen van mineralen en vitamine.

Hoe is dat voor jullie? Hebben jullie vaak nog trek?

Ik ben wel erg trots dat mijn gezin gewoon patat eet voor Mn neus en ik dan een eitje bak met sla.

Volhouden maar weer!

Mijn doel is 78 kg of wat minder zit nu op 83,3.

Succes weer allemaal, bikkels!
Hey Wintervuur, wat super leuk dat je ook aansluit. Hahaha, herkenbaar die Amazone-bouw. Ik merk inderdaad ook dat het echt langzamer gaat met het nieuwe programma. Ik ben nu in week 8 pas de helft kwijt van toen ik Cambridge500 deed... Maar houd het wel een stuk beter vol. Dat was echt overleven (zoals je weet!)

Nu heb ik eigenlijk niet meer echt honger. Alleen 's middags wel eens. Maar ik ontbijt pas rond 11, en dan een reep om 2/half 3 en om 6 uur eten. Dan om half 9 nog iets en dan ben je de dag prima door.

Denk dat je er nog wel aan went hoor! Je maag moet ook weer even krimpen en dan neemt het hongergevoel vanzelf af. En teveel water is inderdaad ook niet goed. Ik merk zelf dat bijv. groene thee beter helpt tegen honger dan alleen water. Misschien kan je proberen meer (kruiden/groene) thee te drinken?

Knap dat je het volhoudt terwijl je gezin patat zit te eten!! Heel herkenbaar hier. Alleen wordt er dan steeds gevraagd 'vind je het echt niet erg dat ik voor je neus eet?' Heel lief, maar dat irriteert op den duur ook :lol:

Zet 'm op!
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje2021 schreef:
26-02-2021 13:35
Ik heb ook nog regelmatig trek hoor! En zie vooral het doel. Een aantal dingen helpen mij dat ik het volhou
- anderen (dank daarvoor :) )
- doel voor ogen houden
- voortgang
- de tijd waarin we leven; weinig sociale verplichtingen enz
- thuiswerken (ik zie niemand eten)

Aan de andere kant zijn er ook weer verleidingen maar die ga ik niet noemen, die negeer ik :)

Mij helpt inderdaad water drinken ook maar beperkt maar een lekkere thee of een kopje koffie tussendoor (en daarvoor altijd een glas water).
Bedankt voor je tips! Heb jij ook dat je van sommige producten meer vol zit dan van andere? De havermout smoothie, repen vullen meer en langer dan bijv een shake 2 Go bij mij
Alle reacties Link kopieren
GoalDigger schreef:
26-02-2021 19:34
Hey Wintervuur, wat super leuk dat je ook aansluit. Hahaha, herkenbaar die Amazone-bouw. Ik merk inderdaad ook dat het echt langzamer gaat met het nieuwe programma. Ik ben nu in week 8 pas de helft kwijt van toen ik Cambridge500 deed... Maar houd het wel een stuk beter vol. Dat was echt overleven (zoals je weet!)

Nu heb ik eigenlijk niet meer echt honger. Alleen 's middags wel eens. Maar ik ontbijt pas rond 11, en dan een reep om 2/half 3 en om 6 uur eten. Dan om half 9 nog iets en dan ben je de dag prima door.

Denk dat je er nog wel aan went hoor! Je maag moet ook weer even krimpen en dan neemt het hongergevoel vanzelf af. En teveel water is inderdaad ook niet goed. Ik merk zelf dat bijv. groene thee beter helpt tegen honger dan alleen water. Misschien kan je proberen meer (kruiden/groene) thee te drinken?

Knap dat je het volhoudt terwijl je gezin patat zit te eten!! Heel herkenbaar hier. Alleen wordt er dan steeds gevraagd 'vind je het echt niet erg dat ik voor je neus eet?' Heel lief, maar dat irriteert op den duur ook :lol:

Zet 'm op!
Gefeliciteerd met je vast contract wat fijn! Zeker in deze rare tijd. Kan me wel voorstellen dat het beetje eenzaam is thuiswerken. Ik werk in de ggz als woonbegeleider ik zie heel veel mensen en ben juist erg moe, heb het nog nooit zo druk gehad als afgelopen jaar.

Ja hier vragen ze ook steeds of ik het niet erg vind! Maakt het niet makkelijker maar vind het zeker niet erg! De wereld draait niet om mij of mijn dieet ;-D

Ik eet wel wat eerder moet ook wel ivm fysieke activiteit in mijn werk. Ik probeer het uit te stellen tot 9 uur op mijn werk, dan heb ik mijn energie wel echt nodig.
Alle reacties Link kopieren
OneTrickPony- schreef:
26-02-2021 10:57
Dank Wintervuur! En wat goed van jouw korte broek! :cheer: De zomer is inderdaad zo veel lekkerder als je je niet zo druk hoeft te maken over vetrollen hier en daar. Ik hoop dat mijn dijen niet meer zo tegen elkaar aan schuren als ik op streefgewicht ben. Steeds maar in de weer zijn met van die wielrenbroekjes die opkruipen en warm zijn is echt vervelend.

Ik moet nog 9 kilo voor een gezond BMI maar wil voor de mooi nog wel 4 kilo extra kwijt. Daarom wil ik eigenlijk pas gaan opbouwen als ik op een gezond BMI zit.

Welke stap volg jij? Je bent al best een eind richting je streef, fijn! Heb je al nagedacht over opbouwen? We hadden het er hier al eerder in het topic over: als je van stap 2 komt dan ben je nog wel een week of 10-12 onderweg daarmee namelijk.
Die schurende benen zijn heel herkenbaar! Wat kan dat zeer doen he.. ik heb dan echt wel rode plekken ook. Schijnt dat er wel een soort gel bestaat ervoor zodat je benen glijden en niet schuren maar nooit gebruikt.

Opbouwen kan eventueel ook versneld maar vind het niet erg om langer bezig te zijn, denk ook wel goed voor het aanleren van een gezond eetpatroon.

Vind het ook niet erg om wat onder mijn streef te eindigen met 78 heb ik net aan een gezond gewicht maar dat staat ook al gewoon mooi bij mij vind ik zelf door mijn grove bouw. (Dan heb ik nog billen en borsten :-D )

Ik volg stap 1 maar doe niet moeilijk over wat extra groenten die neem ik soms ook gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Super fijn dit topic! Leuk dat we hier steun hebben aan elkaar en onze ervaringen delen. Ik forum mobiel dus ik quote met maar met 1 persoon per bericht sorry daarvoor :bonk:

Heb ook de oudere topics wel eens doorgelezen is leuk om te doen, maar toen was het programma wel heel andere dus mis je toch de ervaring van nu vind ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven