Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 1:1 dieet 2021

10-02-2021 09:26 1219 berichten
We gaan over naar het ViaFora!

https://www.viafora.nl/forum/jouw-lijf/ ... dieet-2021

Er is een algemeen account aangemaakt voor de OP zodat het bijwerken van de tabel niet afhankelijk is van 1 forummer. De actieve forummers van hier hebben de inloggegevens.


Dit Topic is voor iedereen die het leuk vindt om mee te kletsen over het (Cambridge) One2One dieet, in alle stappen! Ook als je andere producten gebruikt, zoals Body&Fit, Sanaslank, Prodimed, etc. Wees welkom!

Voor de tabel:
Graag doorgeven wat je huidige gewicht is en hoeveel je in totaal bent afgevallen :)
LengteStartgewichtStreefgewichtAfgevallenHuidig
GoalDigger1.6880,968,0-15,365,6 :cheer2:
Vajana1.68107,080,0-14,592,5
Honing141,70102,875,0-14,290,2
LovelyLady891.5669,752,0-14,555,2
AltijdGefeest1.6574,962,0-6,768,2
Slank45671.6792,272,0-7,684,8
Ikbengek1.70135,5100,0-14,0121,5
Wangzakeekhoorn1.6593,570-0,193,4
Selleriesalade1.7285,065,0-6,079,0
Caroline731.6085,670,0-5,680,0
Feliz19901.76107,2/td]80,0X107,2
OneTrickPony1.6483,563,0-21,362,2 :cheer2:
Linkjes naar leuke inspiratietopics en eerdere delen van het CB500 topic:

Het inspiratietopic "Dingen die zo fijn zijn, nu ik niet meer zo zwaar ben...."
lijf-lijn/dingen-die-zo-fijn-zijn-nu-ik ... ages/44199

Cambridge 500 deel 6
lijf-lijn/cambridge-500-deel-6/list_mes ... 7/28611363

Cambridge 500 deel 5
lijf-lijn/cambridge-500-deel-5/list_messages/315765

Cambridge 500 deel 4
lijf-lijn/cambridge-500-we-gaan-er-voor ... 3#22039153

Cambridge 500 deel 3 Met dank aan Takkentrol :cheer:
lijf-lijn/cambridge-500-we-gaan-er-voor ... #p18723757

Cambridge 500 deel 2
lijf-lijn/cambridge-500-we-gaan-ervoor/ ... 9#17438529

Cambridge 500 deel 1
lijf-lijn/het-cambridge-500-dieet/list_ ... /130844/67

P.S. Reacties m.b.t. het al dan niet gezond zijn van het dieet hoeven niet. Komen ze er wel zal ik ze dan ook niet beantwoorden :heart:
anoniem_403146 wijzigde dit bericht op 11-07-2021 12:49
84.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wintervuur schreef:
27-02-2021 08:57
Bedankt voor je tips! Heb jij ook dat je van sommige producten meer vol zit dan van andere? De havermout smoothie, repen vullen meer en langer dan bijv een shake 2 Go bij mij
Ik heb de producten van body en fit. Maar merk zeker wel het verschil tussen repen en shakes. Al moet ik zeggen dat het bij mij juist andersom is, maar denk dat dat komt omdat ik een shakes heel rustig opdrink en een reep zo weg is dus minder lang kauwen enz.

Maar zonder enige kennis te hebben zou ik het niet onlogisch vinden dat je van bv een havermoutshake langer vol zit omdat dat de eigenschap van havermout is.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen 75 rond :cheer2:

Resultaat boven verwachting 77,9 als start (was ook wel erg hoog, zat meestal rond de 77,0) dus gewoon 3 kilo en ik gebruik ook nog gewoon zout.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn zonnetje! Super goed gedaan!

Hier woog ik 82,7 :yes: op een ons na 4 kg eraf in 2 weken. Ik ben gister inderdaad ongesteld geworden en hoppa halve kg eraf vandaag.

Succes weer allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Wintervuur schreef:
28-02-2021 09:18
Wat fijn zonnetje! Super goed gedaan!

Hier woog ik 82,7 :yes: op een ons na 4 kg eraf in 2 weken. Ik ben gister inderdaad ongesteld geworden en hoppa halve kg eraf vandaag.

Succes weer allemaal!
Netjes hoor!!!!
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie goed bezig allemaal! :cheer: Is het misschien een leuk idee om een tabel te starten? Als jullie dat zien zitten?
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg dit ook te doen maar twijfel of ik het kan
Er moet 25-30 af Ik wil gewoon even een grote slag slaan
Nu 5kg eraf in 8 weken maar het gaat steeds trager
Alle reacties Link kopieren
Goal digger ja hoor altijd leuk een tabel!

Honing ik zou ervoor gaan. Waar zitten je twijfels in? Het is zwaar maar wel te doen en het went ook. Mijn 2e week was veel beter vol te houden dan de eerste. Je hebt ook verschillende stappen die je kan volgen. Het is ook maar een beperkte tijd dat je het doet binnen 3 maanden kan je al heel veel kwijt zijn.

Vanochtend op mijn officiële weekdag 82.3 kg :cheer2:
Sorry, ik ben niet zo goed in bijhouden hier :).

Ik had vorige week weer een kilo eraf, nu vier in totaal. Maar deze week ging het echt niet netjes. Ik had een Corona-scare (gelukkig negatief getest) en ik heb een paar borreltjes gedronken (waar ik dan weer snaai-zin van krijg). Gisteren had ik om zes uur nog maar één shake gehad, dus dat is ook niet netjes. Wat doen jullie op dat soort momenten? Toch die andere twee shakes nog erin proppen? Ik heb na mijn avondeten echt nooit meer zin in een product. Dan eet ik nog liever niets. Maar gisteren was dat een tweede gehaktbal :facepalm: . Ach ja.

Nu weer een nette week maken.

@Honing, als het je lukt om zonder Cambridge af te vallen, dan zou ik echt zonder door blijven gaan. Mij lukte dat gewoon niet, ik kreeg die discipline niet en daarom had ik Cambridge echt 'nodig'. Een echte ommezwaai. Iets compleet anders. Maar achteraf gezien, had ik liever wat langzamer en daardoor langduriger afgevallen met een gewoon dieet. Maar goed, dat lukte me op dat moment niet. Jou lukt dat zo te lezen wel. En dan zou ik dus zeggen, ga daarmee door. Loop je bij een diëtiste? Die kan je vast adviseren over wat te doen als het blijft hangen.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel val je er ongeveer mee af?
Dat ligt er maar aan hoe goed je je best doet, zoals met elk dieet. In het begin gaat 't vaak heel hard (ik begon ooit met 4 kilo in m'n eerste week) maar daarna ongeveer 1-2 kilo per week.
Hallo allemaal!

Hoe was jullie weekend? Ik ben niet zo goed in het bijhouden van het forum in het weekend :mrgreen: wat fijn dat we hier al zo'n gezellig clubje hebben! Goed idee van de tabel: ik heb er één gemaakt en in de OP gezet. Als jullie willen aangeven of je er in wil blijven en zo ja, de juiste info wil doorgeven zou dat heel fijn zijn. Voor nu heb ik geprobeerd wat info op te halen uit losse posts her en der. Welke weegdag zullen we aanhouden voor de tabel?

@MMM: Wat fijn dat je negatief testte voor corona! Ik kan me voorstellen dat dat wat spanning met zich meebrengt. Gewoon deze week de draad weer oppakken, dat kun jij! :)
Om je vraag te beantwoorden: ik heb ook niet altijd zin in een derde product na het avondeten. Toch neem ik er altijd 3 per dag i.v.m. de voedingsstoffen. Ik ben bang dat als ik zou overslaan ik cravings ga krijgen en de mist in ga. Je zou kunnen overwegen om de 3 producten al voor het avondeten te nemen, als je er in de avond geen zin meer in hebt? Ik neem altijd de bites met een kop thee rond 20.00 uur. Heerlijk!

@Zonnetje en Wintervuur: Goed bezig!! :cheer: Dat quoten met meerdere stukken tekst doe ik op de laptop met 2 tabbladen open met beiden dit topic. Op mijn telefoon lukt dat me ook niet :mrgreen:

@Goaldigger: Gefeliciteerd met je vaste contract! :cheer2: Wat spannend dat je nu ' voor altijd' thuis werkt zeg! Hoe vind je dat? Mis je je collega's niet en heb je een fijne werkplek thuis?
Ik werk inderdaad al bijna een jaar thuis. Was ontzettend wennen maar nu gaat het prima. Ik mis de gezelligheid en de aanloop aan het bureau wel heel erg, net als het samen lunchen. Gelukkig spreek ik mijn collega's wel veel telefonisch. Ik kan niet wachten tot ik weer naar kantoor mag :biggrin:

Hier gaat het goed! Vanochtend de 75 in beeld gezien. Bijna op de helft voor een gezond gewicht!
Honing14 schreef:
28-02-2021 21:49
Ik overweeg dit ook te doen maar twijfel of ik het kan
Er moet 25-30 af Ik wil gewoon even een grote slag slaan
Nu 5kg eraf in 8 weken maar het gaat steeds trager
Hoi Honing,

5 kilo in 8 weken is al heel knap, zeker als je het zonder maaltijdvervangers doet!

Met dit dieet kan het heel hard gaan maar het is geen gemakkelijke oplossing. Je eet weinig en moet heel veel laten, je kunt ook niet een beetje meedoen op een verjaardag bijvoorbeeld. Hierdoor is het wel veel duidelijker wat wel en niet kan. De opbouw na het bereiken van de streefgewicht is belangrijk en ook daarna zal je moeten blijven opletten. Je ziet hier al dat veel van ons dit niet voor het eerst doen, dat is niet voor niks. Het fijne is wel dat het snel kan gaan met de kilo's, zeker in het begin. Dit stimuleert heel erg om door te gaan. Ik zelf val ongeveer een kilo per week af (stap 2).
Haha leuk die tabel, maar mijn gegevens kloppen niet.

Startgewicht is 112,5
Huidige stand is 108,5
Streefgewicht is 80

Ik neem trouwens normaal ook alle producten voor het avondeten. Maar soms (in het weekend) kom ik er niet aan toe. Dan heb ik uitgeslapen en zoals gister was ik de hele dag druk bezig. En dan laat ik het vaak zitten. Al zegt de consulente dat het beter is om dat niet te doen. Maar ik heb dan geen zin om tegen m'n meug nog een reep te eten. Al vind ik die dark chocolate met gember wel erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
@honing: eens met de post van Marvelous, als het zonder CB lukt zou ik dat aanraden. En 5 kilo in 8 weken is toch netjes? Heb je er eenieder bij waarom hetlangzamer gaat?

OneTrickyPony: jij bent ook lekker bezig! En op de helft zijn klinkt zo lekker!
Alle reacties Link kopieren
OneTrickPony- schreef:
01-03-2021 13:23

@Goaldigger: Gefeliciteerd met je vaste contract! :cheer2: Wat spannend dat je nu ' voor altijd' thuis werkt zeg! Hoe vind je dat? Mis je je collega's niet en heb je een fijne werkplek thuis?
Ik werk inderdaad al bijna een jaar thuis. Was ontzettend wennen maar nu gaat het prima. Ik mis de gezelligheid en de aanloop aan het bureau wel heel erg, net als het samen lunchen. Gelukkig spreek ik mijn collega's wel veel telefonisch. Ik kan niet wachten tot ik weer naar kantoor mag :biggrin:

Hier gaat het goed! Vanochtend de 75 in beeld gezien. Bijna op de helft voor een gezond gewicht!
Dankjewel! Is echt voor het eerst dat ik ergens een vast contract heb, dus ben er echt blij mee. En sja... Ik heb besloten om per deze week toch maar een paar keer per week naar een flexkantoor te gaan. Want het wordt wel héél veel thuiszitten zo... Gelukkig hanteren ze daar ook maximale bezetting, spatschermen, etc. Denk dat afwisseling van omgeving me goed zal doen.

Ik kan me voorstellen dat je de gezelligheid mist! Dat heb ik ook wel. Bellen houd ik absoluut niet van, en bovendien verloopt bijna alle klantcontact bij mij (gelukkig) per mail. Sterker nog, 95% van de mensen die ik aanstuur, heb ik nog nooit gezien, ook niet pre-corona. :lol: Ook gek, als je erbij nadenkt! Digitale organisatie, laten we maar zeggen.

Wauw, de 75 al! Wat ga je goeeed! Ik moet nog 2.8 kg tot een gezond BMI... Nog de gegevens voor in de tabel:

Startgewicht: 80,9
Streefgewicht: voor nu 68 (na opbouw ongeveer 65)
Afgevallen: 8,1
Huidig gewicht: 72,8

Zullen we een vaste dag aanhouden om nieuw gewicht door te geven? Dat is misschien makkelijker. Bijvoorbeeld op woensdag of zaterdag? Wanneer wegen de meeste mensen?
Ik heb de tabel aangepast! Zullen we maandag aanhouden? Dat geeft een extra stok achter de deur voor de weekenden :mrgreen:

@Goaldigger: Nog minder dan 3 kilo voor een gezond gewicht, wat ben je goed bezig zeg!
Wat fijn dat je de komende periode wel regelmatig naar een flexkantoor kunt gaan. Ik mis ook echt het weggaan van huis en thuiskomen. Op de bank zitten is nog nooit zo niet bevredigend geweest omdat ik er al zo vaak zit :proud:

@MMM: De dark chocolate gemberreep heb ik nog niet geprobeerd. Niet zo'n gemberfan, wel van pure chocolade.. Hoe gemberig is'ie?
Zou het helpen om in de avond een shake te nemen? Ik vind de kant-en-klare chocolade echt heerlijk! Die kun je ook opwarmen en dan heb je warme chocomel!

@Zonnetje: Dank, lief van je!

Vandaag heb ik heerlijk een stuk gewandeld in mijn lunchpauze met een vriendin. Dit zonnige weer helpt wel daarbij. Ik wil het sporten ook weer op gaan pakken als de sportscholen weer open gaan. Hopelijk is dat snel. Niet te heftig i.v.m. weinig kcal en geen spieren willen 'opeten', maar een lesje bodybalance lijkt me nu wel erg fijn.
Doen jullie veel aan sport?

Ik bedacht me net opeens dat ik gewoon al 8 kilo(!!!) kwijt ben. Toen ik dit topic opende voelde het echt als een berg die ik nog moest beklimmen. Nu is dat al zoveel minder. Ik heb er echt vertrouwen in dat ik de <70 weer ga zien binnen niet al te lange tijd. Dat snelle resultaat geeft veel hoop en houvast. Ik heb ook al een berg aan kleding ideeën die ik wil gaan kopen als ik weer kleding kan aanschaffen omdat het mooi is/staat, in plaats van omdat het past. Hopelijk zijn de winkels tegen die tijd ook weer open. Ik kan me nog levendig herinneren hoe fijn winkelen was toen ik mijn ideale gewicht had!

Wat zijn jullie grootste motivators, of dingen waar je naar uitkijkt als je straks weer op een gezond gewicht bent? :hello:
Alle reacties Link kopieren
Hoe ziet een dag eruit bijv in stap3?
Je hebt 3 1op1dieet maaltijden ( Shake ed) maar ook 1 groente 1 fruit 1 zuivel en 1 eiwit
Ik heb volgende week een intake
Alle reacties Link kopieren
Goal Digger: ik kan mij dan goed voorstellen dat een vast contract goed voelt! Ik werk inmiddels een jaar uit huis en heb daar nog steeds gemengde gevoelens bij, het heeft voordelen maar mis ook echt de sociale contacten en de scheiding tussen werk/prive.

OneTrickPony: (ik maak van jouw naam elke keer tricky pony :) ) ik haal even de zin er uit: Ik bedacht me net opeens dat ik gewoon al 8 kilo(!!!) kwijt ben. Vergeet vooral niet dat je dat aan je eigen inspanning te danken heb!

Ik heb vanmorgen weer gewogen, want om op jouw vraag terug te komen OneTrickPony, mijn motivatie is vooral resultaat en dromen van spijkerbroeken.
Maar weer een fijn resultaat van 74,3 kilo!
Honing14 schreef:
01-03-2021 21:38
Hoe ziet een dag eruit bijv in stap3?
Je hebt 3 1op1dieet maaltijden ( Shake ed) maar ook 1 groente 1 fruit 1 zuivel en 1 eiwit
Ik heb volgende week een intake
Volgens mij kun je dat gewoon zelf bepalen. Bijv 1 cappuccino = 1 zuivel, maar je kunt ook extra kaas bij je avondeten eten.

Je kunt deze vragen het beste stellen tijdens je intake. Dan krijg je ook een map mee met alle info en voorbeelddagmenu's.
Zonnetje2021 schreef:
02-03-2021 09:12
Goal Digger: ik kan mij dan goed voorstellen dat een vast contract goed voelt! Ik werk inmiddels een jaar uit huis en heb daar nog steeds gemengde gevoelens bij, het heeft voordelen maar mis ook echt de sociale contacten en de scheiding tussen werk/prive.

OneTrickPony: (ik maak van jouw naam elke keer tricky pony :) ) ik haal even de zin er uit: Ik bedacht me net opeens dat ik gewoon al 8 kilo(!!!) kwijt ben. Vergeet vooral niet dat je dat aan je eigen inspanning te danken heb!

Ik heb vanmorgen weer gewogen, want om op jouw vraag terug te komen OneTrickPony, mijn motivatie is vooral resultaat en dromen van spijkerbroeken.
Maar weer een fijn resultaat van 74,3 kilo!
Haha je mag me noemen zoals je wil hoor :mrgreen:

Wat ga je goed! Van wat voor spijkerbroeken droom je?
Hi, mag ik ook meeschrijven? Ik heb gisteravond een intake gehad en ik ga vrijdag naar stap 1. De komende dagen 1 shake en de rest volgens stap 7, om het af te bouwen en het lichaam al vast wat te laten wennen aan minder/ander eten.

Ik vind het spannend, maar ik heb er ook zin in!

Ik ben 107kg en wil naar de 70. Al vraag ik me af hoe realistisch dat is... Ideaal gewicht ligt nog lager, maar dat lijkt me helemaal niet haalbaar.

Ik kijk er vooral naar uit dat ik niet elke dag duizend keuzes hoef te maken. Het is nu even alles of vooral niks ;-D

Plan is 4 weken stap 1, 4 weken stap 2, 4 weken stap 3 en dan weer verder kijken. Hoe lang hebben jullie in stap 1 gezeten?
Hoi Vajana, natuurlijk mag je meeschrijven! Ik heb je meteen in de tabel gezet, is dat oké?

Had je een leuke klik met de consulente? Fijn dat je in de komende dagen alvast wat shakes kunt gaan proeven, zodat je straks goed weet welke smaken je lekker vindt!

Ik herken je vraag over wat realistisch is. Ik kan me ook voorstellen dat het ver weg lijkt en misschien niet haalbaar. Zelf heb ik geen ervaring met 30+ kilo afvallen maar in de oudere topics over het Cambridge dieet waren er meerdere forummers die dit hebben gedaan. Het is absoluut niet onhaalbaar maar je zal zelf wel voelen hoe dit dieet voor jou werkt en bij welk gewicht je je prettig voelt. Mijn ideale gewicht ligt volgens de berekeningen ook behoorlijk lager dan tot waar ik eerder ben afgevallen (58,0 versus 63-65,0 kg). Ik voelde me met dat laatste echt meer dan goed. Hoe minder je weegt hoe meer verschil een kilo of vijf maakt natuurlijk.

Ik zit nu in de laatste dag van de zesde week in stap 1. Al neem ik er soms wel een koffie met wat plantaardige melk bij. Als ik een lange wandeling ga maken met een vriendin bijvoorbeeld. Ook eet ik er meer groenten bij (200-300 gram per dag) omdat dat voor mij gezonder voelt.

Ik wil pas stappen omhoog gaan als ik op een gezond BMI zit. In de vorige versie van het dieet (wat nu niet meer mag) ging je pas opbouwen als je rondom je streefgewicht zat en was de opbouw om te stabiliseren. Omdat ik het zo ken voelt dat voor mij goed. Ik vermoed dat ik op die manier het snelste klaar ben en de minste kans heb op smokkelen.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Vajana schreef:
02-03-2021 21:15
Hi, mag ik ook meeschrijven? Ik heb gisteravond een intake gehad en ik ga vrijdag naar stap 1. De komende dagen 1 shake en de rest volgens stap 7, om het af te bouwen en het lichaam al vast wat te laten wennen aan minder/ander eten.

Ik vind het spannend, maar ik heb er ook zin in!

Ik ben 107kg en wil naar de 70. Al vraag ik me af hoe realistisch dat is... Ideaal gewicht ligt nog lager, maar dat lijkt me helemaal niet haalbaar.

Ik kijk er vooral naar uit dat ik niet elke dag duizend keuzes hoef te maken. Het is nu even alles of vooral niks ;-D

Plan is 4 weken stap 1, 4 weken stap 2, 4 weken stap 3 en dan weer verder kijken. Hoe lang hebben jullie in stap 1 gezeten?
Welkom!

Wat goed dat je in ieder geval de stap neemt! En 37 kilo is heel veel al zal dat met name in het begin misschien wel heel hard gaan! Maar je doet het!

Ik zou voor mijzelf ook doelen stellen, bij elke 10 kilo jezelf belonen met iets dat speciaal voor jou is (nee geen eten :) ).

En wat OneTrickPony ook later schrijft, op papier is een ideaal gewicht iets anders dan in de praktijk. Het gaat er om dat jij je prettig voelt. Als dat bij 70 kilo is, dan is dat toch prima?
Hoe lang ben je?
Alle reacties Link kopieren
OneTrickPony: ik dronk altijd Lattes en cappunico’s, ben er helemaal meegestopt, maar mis het wel. Kan niet zo verlangen naar gewone koffie als naar lattes!
Ik neem wel zoetjes anders hoeft het voor mij helemaal niet 😅

En natuurlijk kijk ik naar skinny jeans! Maar ik heb nog niets gekocht, dat is mijn beloning straks!

En eens met je ideale gewicht vs streefgewicht: we zijn even lang dus mijn ideale gewicht ligt daar ook. 65 is maar net in gezond gewicht ipv overgewicht maar ik kijk bij 65 weleens of het nog langer lukt en of het mij ook past.
Overigens combineer ik het met Intermitting fasting (ik eet alleen tussen 12:00/20:00) om straks een terugval te voorkomen, daarmee zou ik nog langzaam kunnen afvallen tot meer richting 58 kilo
Ik stond deze week stil. Dat was wel te verwachten, dus het valt me mee dat er niet bijgekomen is. En we gaan vol goede moed weer verder.

Ik ga ook niet door tot een 'gezond' bmi. Ik ben van m'n leven niet slank geweest, daar is mijn lijf niet voor gemaakt en ik ben ook gewoon 'breed opgezet' zoals ik dat altijd maar noem. Daarom zet ik in op 80 kilo. Dan vind ik mezelf echt al super slank hoor! Dat vond ik de vorige keer toen ik tot 89 kilo gekomen was eigenlijk al.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven