Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 1:1 dieet 2021

10-02-2021 09:26 1219 berichten
We gaan over naar het ViaFora!

https://www.viafora.nl/forum/jouw-lijf/ ... dieet-2021

Er is een algemeen account aangemaakt voor de OP zodat het bijwerken van de tabel niet afhankelijk is van 1 forummer. De actieve forummers van hier hebben de inloggegevens.


Dit Topic is voor iedereen die het leuk vindt om mee te kletsen over het (Cambridge) One2One dieet, in alle stappen! Ook als je andere producten gebruikt, zoals Body&Fit, Sanaslank, Prodimed, etc. Wees welkom!

Voor de tabel:
Graag doorgeven wat je huidige gewicht is en hoeveel je in totaal bent afgevallen :)
LengteStartgewichtStreefgewichtAfgevallenHuidig
GoalDigger1.6880,968,0-15,365,6 :cheer2:
Vajana1.68107,080,0-14,592,5
Honing141,70102,875,0-14,290,2
LovelyLady891.5669,752,0-14,555,2
AltijdGefeest1.6574,962,0-6,768,2
Slank45671.6792,272,0-7,684,8
Ikbengek1.70135,5100,0-14,0121,5
Wangzakeekhoorn1.6593,570-0,193,4
Selleriesalade1.7285,065,0-6,079,0
Caroline731.6085,670,0-5,680,0
Feliz19901.76107,2/td]80,0X107,2
OneTrickPony1.6483,563,0-21,362,2 :cheer2:
Linkjes naar leuke inspiratietopics en eerdere delen van het CB500 topic:

Het inspiratietopic "Dingen die zo fijn zijn, nu ik niet meer zo zwaar ben...."
lijf-lijn/dingen-die-zo-fijn-zijn-nu-ik ... ages/44199

Cambridge 500 deel 6
lijf-lijn/cambridge-500-deel-6/list_mes ... 7/28611363

Cambridge 500 deel 5
lijf-lijn/cambridge-500-deel-5/list_messages/315765

Cambridge 500 deel 4
lijf-lijn/cambridge-500-we-gaan-er-voor ... 3#22039153

Cambridge 500 deel 3 Met dank aan Takkentrol :cheer:
lijf-lijn/cambridge-500-we-gaan-er-voor ... #p18723757

Cambridge 500 deel 2
lijf-lijn/cambridge-500-we-gaan-ervoor/ ... 9#17438529

Cambridge 500 deel 1
lijf-lijn/het-cambridge-500-dieet/list_ ... /130844/67

P.S. Reacties m.b.t. het al dan niet gezond zijn van het dieet hoeven niet. Komen ze er wel zal ik ze dan ook niet beantwoorden :heart:
anoniem_403146 wijzigde dit bericht op 11-07-2021 12:49
84.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vajana schreef:
05-03-2021 20:40
Ik had vanavond soep. Ik heb er nog een zakje van, maar dat doe ik volgende week niet weer.
Vies hè?! Ik had van de week die groentesoep geprobeerd, voor het eerst. Nou, getver... :-|
GoalDigger schreef:
06-03-2021 10:55
Vanochtend 71,8! Dus weer -0,4 in 3 dagen. En dat in de 9e week! Ik heb besloten om vanavond al mijn pokebowl te nemen, ik merk dat ik echt even behoefte heb aan iets. Dat rode wijntje laat ik staan tot de 70 kg :lol:
:cheer2:

Lekker hoor! Geniet ervan!
GoalDigger schreef:
06-03-2021 10:55
Vies hè?! Ik had van de week die groentesoep geprobeerd, voor het eerst. Nou, getver... :-|
Haha, die had ik ook. Volgens de consulent 'lekker, met croutons'. Die croutons waren het enige dat het nog een beetje smaakte.

Ik had verwacht dat ik het vandaag wel zwaar zou krijgen: werk, de hele dag niks te doen en niks eten, zeg maar. Het viel me heel erg mee. Eigenlijk geen honger gehad vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Welke producten zijn wel/niet aan te raden?
Alle reacties Link kopieren
@Vajana I did! Was heerlijk. Wel raar om te bedenken dat zulke porties eerst normaal voor me waren... Geen wonder dat ik aankwam :facepalm:

@Honing14 Dat is zo persoonlijk. Zelf vind ik aanraders:
- Havermoutpap
- Appelkaneel havermout reep
- Yoghurt lemon reep
- Salted caramel bites
- Chocolade mint shake
- Cappuccino shake
- Pasta bolognese

Maar hangt er echt vanaf wat je zelf lekker vindt...
@Zonnetje: Oeps, sorry! :) Meten schijnt het belangrijkste te zijn maar ik doe het ook niet echt goed denk ik. Bij gebrek aan een meetlint gebruik ik een metalen rolmaat, brrrr koud op je blote lijf ;-D

@Vajana: Spannend morgen! Laat je ons weten wat het resultaat was? Fijn dat je de eerste dagen van stap 1 goed bent doorgekomen. Het niet meenemen van snoep is een mooie eerste overwinning. Goed bezig jij!
De soep heb ik in een ver verleden één keer geprobeerd. De tomatensoep, als ik me niet vergis. Zó intens smerig :'-( Sindsdien neem ik alleen nog maar de zoete producten, bij voorkeur met chocolade. Had je wat extra meegenomen dat je morgen kunt omruilen wat je niet lekker vond?

@Wintervuur: Wat goed! Zo fijn als er een nieuw cijfer in beeld is voor de komma hé?

@Goaldigger: Wat heerlijk die pokérbowl. Heb je genoten? Stoer dat je de wijn hebt laten staan. Echt knap vind ik dat. Een mooie manier om vast te houden voor straks na het dieet; keuzes maken tussen lekkere dingen. Niet mijn sterkste punt :mrgreen: maar wel iets dat goed werkt denk ik.

@Honing: Ik sluit me aan bij GoalDigger. Het is echt heel persoonlijk. In een ander topic waar ik ooit meeschreef was iemand die alleen maar chocoladeshakes nam, drie keer per dag, zeven dagen in de week. Als je besluit te beginnen kun je het beste van alles wat je lekker lijkt wat meenemen. Bij mijn consulente mag ik producten omruilen indien ze er nog netjes uitzien. Het is ook echt even proberen. Ik ben bij de eerste keer CB begonnen met een aardbeienshake omdat ik de associatie had met aardbeienmilkshakes van de McDonalds. Was geen succes :biggrin:
Hier gaat het goed! Met vlagen heb ik echt een lege knorrende maag maar ik heb inmiddels geleerd dat dit niet betekent dat ik ook meteen moet eten. Ook geniet ik meer van wat ik wel eet. Voorheen moest het altijd snel en veel, nu doe ik het op mijn gemakje. Vanochtend ook een succesje op de weegschaal 74,9! En daarmee over de helft voor een gezond gewicht! :cheer2: Heerlijk die mijlpalen!

Omdat die stomme coronakilo's er aan zaten heb ik het gevoel dat het echte afvallen nu pas begint, gek hé? Dik 8,5 kilo kwijt maar het wordt pas echt leuk als ik nu onder die 70 duik richting de gemiddelde maten. Zo voelt het althans. Ik probeer er wel elke dag even bij stil te staan hoeveel plezier en gelukt me de prestatie tot nu toe al heeft opgeleverd. Ik heb voor het eerst in jaren ook echt het gevoel dat ik het zelf weer in de hand heb en dat een mooie maat 36-38 me weer gaat lukken. Dat is zo'n fijn gevoel!

Even een opsomming van wat dingen waar ik zo naar uit kijk:
- niet meer opkijken tegen de zomer en hannesen met wielrenbroekjes en hemdjes overal onder
- al die leuke dingen kopen die dan niet alleen maar mooi staan maar ook gewoon lekker zitten
- me niet meer altijd helemaal in de make-up willen stoppen met perfect haar zodat er tenminste nog iets mooi aan me is (triest eigenlijk dat ik zo dacht :'( )
- niet meer het gevoel hebben dat iedereen die naar me kijkt/me voor het eerst ontmoet de eerste associatie heeft dat ik 'die dikke vrouw' ben.
- minder risicogroep voor corona want geen obesitas meer!

En zo kan ik nog wel uren doorgaan :yes:
@honing: van mijn consulent mocht ik nog niet beginnen met repen. Maar verder vind ik alle shakes wel oké, die ik tot nu toe heb gehad. Cappuccino is mijn favoriet. Groentesoep is een afrader. Vanavond neem ik de champignonnensoep.

@OTP: ik heb exacht het aantal producten afgenomen wat ik nodig had voor de eerste week. Wel slim om meer te kopen en dan te ruilen.

@meten: Ik meet wel. Als sewista heb ik overal meetlinten liggen en weet ik mijn maten uit mijn hoofd. Meten = weten ;-D
Ik meet bovenarm, taille, heup: ook de maten die ik nodig heb om zelf kleding te maken.

@OTP: mooie lijst met dingen. Waar ik me vooral op verheug dat ik me echt lekkerder en energieker voel. En niet altijd die dikke op de fiets. Nu heb ik fietsvriendinnen in alle soorten en maten en ben ik zeker niet de dikste, maar toch.
Alle reacties Link kopieren
OneTrickPony- schreef:
07-03-2021 11:49
Hier gaat het goed! Met vlagen heb ik echt een lege knorrende maag maar ik heb inmiddels geleerd dat dit niet betekent dat ik ook meteen moet eten. Ook geniet ik meer van wat ik wel eet. Voorheen moest het altijd snel en veel, nu doe ik het op mijn gemakje. Vanochtend ook een succesje op de weegschaal 74,9! En daarmee over de helft voor een gezond gewicht! :cheer2: Heerlijk die mijlpalen!

Omdat die stomme coronakilo's er aan zaten heb ik het gevoel dat het echte afvallen nu pas begint, gek hé? Dik 8,5 kilo kwijt maar het wordt pas echt leuk als ik nu onder die 70 duik richting de gemiddelde maten. Zo voelt het althans. Ik probeer er wel elke dag even bij stil te staan hoeveel plezier en gelukt me de prestatie tot nu toe al heeft opgeleverd. Ik heb voor het eerst in jaren ook echt het gevoel dat ik het zelf weer in de hand heb en dat een mooie maat 36-38 me weer gaat lukken. Dat is zo'n fijn gevoel!

Even een opsomming van wat dingen waar ik zo naar uit kijk:
- niet meer opkijken tegen de zomer en hannesen met wielrenbroekjes en hemdjes overal onder
- al die leuke dingen kopen die dan niet alleen maar mooi staan maar ook gewoon lekker zitten
- me niet meer altijd helemaal in de make-up willen stoppen met perfect haar zodat er tenminste nog iets mooi aan me is (triest eigenlijk dat ik zo dacht :'( )
- niet meer het gevoel hebben dat iedereen die naar me kijkt/me voor het eerst ontmoet de eerste associatie heeft dat ik 'die dikke vrouw' ben.
- minder risicogroep voor corona want geen obesitas meer!

En zo kan ik nog wel uren doorgaan :yes:
Zooo hey wat ga je hard ineens! Super goed! En die maat 36-38 gaat je zeker lukken, je zit helemaal in de flow geloof ik. Heel erg herkenbaar van die coronakilo's hoor, hier precies hetzelfde. En de laatste kilo's maken het meeste verschil ook.

Mijn pokebowl was heerlijk! Wel een enorme portie joh haha, zat echt oncomfortabel vol erna :biggrin: Ik heb trouwens gisteren en vandaag wel mijn 3e product laten liggen, om toch een soort van te compenseren. Of dat een goed idee is weet ik niet, maar voel me daar toch wat fijner bij.

Leuk idee dat lijstje. Haha, jij bent ook zo van make-up en haar? Ik kan er ook uren mee tutten. Maar merk zelf ook dat ik er inderdaad nog meer aandacht aan besteed als ik wat zwaarder ben, om te compenseren... En wat hard eigenlijk voor jezelf, dat je jezelf zag als 'die dikke vrouw'. Het is waarschijnlijker dat ze aan je denken als die leuke, spontane, goed verzorgde vrouw! ;-) Maar ik snap je gedachtegang hoor.

Om aan te haken, ook even mijn lijstje:
- Alle leuke dingen weer kunnen dragen die in mijn kledingkast hangen (véél!)
- Wanneer ik bijv. langs een etalageruit loop, positief verrast zijn door hoe ik eruit zie
- Dat mijn jeans gewoon lekker comfortabel zitten en ik me niet meer direct in joggingpak hijs als ik thuis ben
- Wanneer ik mensen tegenkom die ik lang niet heb gezien, niet meer bang zijn dat ze denken 'zie je wel, die is alles weer aangekomen' haha
- Een stuk zelfverzekerder zijn
- Op mijn 30e verjaardag over een paar maanden in een veel betere shape zijn dan op mijn 20e!
Alle reacties Link kopieren
Leuk!

- minder last van de warmte in de zomer
- mijn gezicht is zoveel mooier
- mijn uitstraling is veel zelfverzekerder
- ik voel me meer mezelf
- veel meer drive om mezelf leuk aan te kleden, op te maken.
- minder gewicht om mee te zeulen de hele dag = meer energie
Alle reacties Link kopieren
Producten die het lekkerst vind:
- caramel bites ver boven aan!
- shake and go chocomelk
- shake chocomelk
- chocolade reep
Alle reacties Link kopieren
Wat ik echt niet te doen vind:

- de pap blegh
- soepen
- mint chocolade bites
- vanille shakes
Alle reacties Link kopieren
Hi! sinds een aantal dagen ook bezig, bevalt mij best goed tot nu toe. Ben begonnen in stap 3. Wil in totaal graag rond de 20 kg kwijt.

Hebben jullie ook zo'n droge mond de hele tijd? ondanks de 2,5 liter water die ik weg drink vrijwel de gehele dag een enorm droge mond....

Ik vind de producten allemaal enorm zoet overigens, dus meng wat ruimer aan met water. tot nu toe vind ik de smoothies en de cappuchino shake het lekkerst.
Alle reacties Link kopieren
@maaole: succes, welkom en fijn dathet je tot nu toe bevalt!
Ik heb idd ook een droge mond.

OneTrickPony: heerlijke flow hé! Die voelde ik vorige week ook.
En dat nieuwe getal, 73 is zo fijn om te zien!
Als je nu nog een keer een lijstje maak, maak hem dan positief (zonder de woordjes geen/niet) daar wordt je lijstje nog leuker van! En obesitas had en heb je niet, overgewicht wel. Jezelf niet zo naar beneden halen hoor! Je innerlijke ik is mooi en die blijft hetzelfde als er minder kilo’s zijn!
Alle reacties Link kopieren
Te snel geplaatst.

GoalDigger: wat goed dat je je pokebowl heb laten smaken!

Hier gaf de weegschaal vanmorgen 72,9 aan. Exact 5 kilo er af in 2 weken!
Alle reacties Link kopieren
Het gaat hier goed, maar de batterij van de weegschaal is leeg. Deze week even vervangen! Ik moet echt even m'n best doen om aan te haken in dit topic. Sorry dames!
@Vajana: Wat meer meenemen en dan eventueel ruilen is echt wel handig, zeker in het begin. Wel even vragen of je bij jouw consulente ook mag ruilen :)
Zelf kijk ik naast de smaak ook hoeveel suikers een product bevat.
Wat leuk dat je fietst! Is dat echt sportief fietsen? Lijkt me heerlijk met dit weer van de laatste tijd!

@GoalDigger: Ik moet er steeds zo om lachen dat ik zoveel in jou herken! Leuk lijstje heb je opgeschreven, alles is super herkenbaar. Voor mij als toevoeging nog dat ik altijd bang was dat mensen die ik lang niet meer had gezien schrokken van mijn gewicht.
Fijn dat de pokébowl zo goed beviel en ik snap helemaal dat je het derde product even hebt laten staan. Had je de dagen erna nog extra honger? En heeft het nog wat gedaan op de weegschaal?

@Maaole: Welkom en succes! Wil je ook in de tabel? Zou je dan jouw gegevens willen doorgeven? De producten zijn ook echt erg zoet inderdaad. Nu ben ik er inmiddels aan gewend.

@Zonnetje: Lief berichtje van je en je hebt helemaal gelijk! Op de obesitas na dan want die had ik toch echt volgens de BMI meter. Maar het is wel had, nu niet meer! :cheer:
Lekker bezig jij! 5 kilo in 2 weken!! Ik zal het zo in de tabel zetten.

@Melon: Doe vooral waar jij je prettig bij voelt. Je bent hier altijd welkom, of je nu veel of weinig meeschrijft. Voor mij is echt een uitlaatklep met gelijkgestemden. Ik ben ook elke keer blij als er weer nieuwe berichtjes zijn, haha :mrgreen:

@Allen: Willen jullie je gewicht nog doorgeven voor de tabel?

Hier gaat het nog steeds naar beneden: 74,7 vanochtend. Ik ben heel happy en voel me in control! :sun:
anoniem_403146 wijzigde dit bericht op 08-03-2021 13:27
0.03% gewijzigd
P.s. Vinden jullie de tabel zo compleet genoeg? Ik twijfel er over om ook de lengte erbij te noteren. Hoe staan jullie hier in?
De lijstjes komen voort uit dit topic:
lijf-lijn/dingen-die-zo-fijn-zijn-nu-ik ... ages/44199

Ik heb een linkje in de OP gezet. Heerlijk topic vol inspiratie!
Alle reacties Link kopieren
Tricky pony ik ben voor. Lengte zegt veel icm gewicht.

Mijn gewicht 81.5 kg! Vandaag precies 3 weken bezig :cheer:
Alle reacties Link kopieren
OneTrickPony- schreef:
08-03-2021 13:18
@GoalDigger: Ik moet er steeds zo om lachen dat ik zoveel in jou herken! Leuk lijstje heb je opgeschreven, alles is super herkenbaar. Voor mij als toevoeging nog dat ik altijd bang was dat mensen die ik lang niet meer had gezien schrokken van mijn gewicht.
Fijn dat de pokébowl zo goed beviel en ik snap helemaal dat je het derde product even hebt laten staan. Had je de dagen erna nog extra honger? En heeft het nog wat gedaan op de weegschaal?
Hahaha same here! Nee hoor, geen extra honger erna. Ik denk zelfs iets minder. Weegschaal geen flauw idee, ik heb me niet gewogen. Overmorgen weer :-D Ben wel benieuwd...

Merk overigens wel sinds een week o.i.d. dat ik echt meer behoefte krijg aan iets meer eten. Zal ik toch eens aankaarten bij de consulente de volgende keer. Ook niet zo gek natuurlijk, ik zit al bijna aan 10 weken.

Wat de tabel betreft, lengte erbij vermelden vind ik prima! Hier 1.68 8-) (Ga nou niet ook nog zeggen dat jij óók zo lang bent! Dan wordt het wel heel creepy allemaal! ;-) )
Alle reacties Link kopieren
ja leuk, ik wil wel in de tabel. startgewicht 101, streefgewicht 79. Ik heb mij nog niet gewogen weer, dus hoeveel resultaat weet ik nog niet ;) ben overigens 1.84.

Fijn om te lezen dat de zoete smaak gaat wennen! Hebben jullie consulenten alle producten altijd op voorraad? Als ik inlog op de site heb ik het idee dat er veel meer producten zijn als wat zij aanbied ( maar kan ook een moment opname zijn, nog maar een keer geweest ;) )
Het kon ook niet anders, maar hier ook een mingetal hoor! -1,8kg :cheer2: Nu dus 105,2kg. Ik ben 1,68. Populaire lengte ;-D
maaole schreef:
08-03-2021 17:19
Fijn om te lezen dat de zoete smaak gaat wennen! Hebben jullie consulenten alle producten altijd op voorraad? Als ik inlog op de site heb ik het idee dat er veel meer producten zijn als wat zij aanbied ( maar kan ook een moment opname zijn, nog maar een keer geweest ;) )
Nee, in principe alleen de producten die goed lopen. Vandaag heb ik een smoothie meegenomen om te proberen. Verder vooral veel dezelfde smaken. Vandaag was de aardbei op, maar vorige week had ik echt hele ruime keuze.
OneTrickPony- schreef:
08-03-2021 13:18
@Vajana: Wat meer meenemen en dan eventueel ruilen is echt wel handig, zeker in het begin. Wel even vragen of je bij jouw consulente ook mag ruilen :)
Zelf kijk ik naast de smaak ook hoeveel suikers een product bevat.
Wat leuk dat je fietst! Is dat echt sportief fietsen? Lijkt me heerlijk met dit weer van de laatste tijd!
racefietsen. In de mooie week heb ik wel buiten gefietst, maar het blijft februari dus nog wel best frisjes. De fiets staat nu weer op de trainer. Ik heb tijdens de wintermaanden een abonnement op Zwift. Zwift is een trainingsprogramma waarbij je in een virtuele wereld kunt fietsen. Londen is mijn favoriet, lekker vlak. Elke donderdag doe ik mee met een social ride. Dan fiets je dus samen met anderen in een online peleton. Ondertussen hang ik via teams of zoom met fietsvriendinnen. Afgelopen donderdag ging dat nog wel. Ik hoop dat ik komende donderdag ook nog mee kan doen, maar ik kijk wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven