Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 1:1 dieet 2021

10-02-2021 09:26 1219 berichten
We gaan over naar het ViaFora!

https://www.viafora.nl/forum/jouw-lijf/ ... dieet-2021

Er is een algemeen account aangemaakt voor de OP zodat het bijwerken van de tabel niet afhankelijk is van 1 forummer. De actieve forummers van hier hebben de inloggegevens.


Dit Topic is voor iedereen die het leuk vindt om mee te kletsen over het (Cambridge) One2One dieet, in alle stappen! Ook als je andere producten gebruikt, zoals Body&Fit, Sanaslank, Prodimed, etc. Wees welkom!

Voor de tabel:
Graag doorgeven wat je huidige gewicht is en hoeveel je in totaal bent afgevallen :)
LengteStartgewichtStreefgewichtAfgevallenHuidig
GoalDigger1.6880,968,0-15,365,6 :cheer2:
Vajana1.68107,080,0-14,592,5
Honing141,70102,875,0-14,290,2
LovelyLady891.5669,752,0-14,555,2
AltijdGefeest1.6574,962,0-6,768,2
Slank45671.6792,272,0-7,684,8
Ikbengek1.70135,5100,0-14,0121,5
Wangzakeekhoorn1.6593,570-0,193,4
Selleriesalade1.7285,065,0-6,079,0
Caroline731.6085,670,0-5,680,0
Feliz19901.76107,2/td]80,0X107,2
OneTrickPony1.6483,563,0-21,362,2 :cheer2:
Linkjes naar leuke inspiratietopics en eerdere delen van het CB500 topic:

Het inspiratietopic "Dingen die zo fijn zijn, nu ik niet meer zo zwaar ben...."
lijf-lijn/dingen-die-zo-fijn-zijn-nu-ik ... ages/44199

Cambridge 500 deel 6
lijf-lijn/cambridge-500-deel-6/list_mes ... 7/28611363

Cambridge 500 deel 5
lijf-lijn/cambridge-500-deel-5/list_messages/315765

Cambridge 500 deel 4
lijf-lijn/cambridge-500-we-gaan-er-voor ... 3#22039153

Cambridge 500 deel 3 Met dank aan Takkentrol :cheer:
lijf-lijn/cambridge-500-we-gaan-er-voor ... #p18723757

Cambridge 500 deel 2
lijf-lijn/cambridge-500-we-gaan-ervoor/ ... 9#17438529

Cambridge 500 deel 1
lijf-lijn/het-cambridge-500-dieet/list_ ... /130844/67

P.S. Reacties m.b.t. het al dan niet gezond zijn van het dieet hoeven niet. Komen ze er wel zal ik ze dan ook niet beantwoorden :heart:
anoniem_403146 wijzigde dit bericht op 11-07-2021 12:49
84.01% gewijzigd
Zonnetje2021 schreef:
03-03-2021 11:59
OneTrickPony: ik dronk altijd Lattes en cappunico’s, ben er helemaal meegestopt, maar mis het wel. Kan niet zo verlangen naar gewone koffie als naar lattes!
Ik neem wel zoetjes anders hoeft het voor mij helemaal niet 😅

En natuurlijk kijk ik naar skinny jeans! Maar ik heb nog niets gekocht, dat is mijn beloning straks!

En eens met je ideale gewicht vs streefgewicht: we zijn even lang dus mijn ideale gewicht ligt daar ook. 65 is maar net in gezond gewicht ipv overgewicht maar ik kijk bij 65 weleens of het nog langer lukt en of het mij ook past.
Overigens combineer ik het met Intermitting fasting (ik eet alleen tussen 12:00/20:00) om straks een terugval te voorkomen, daarmee zou ik nog langzaam kunnen afvallen tot meer richting 58 kilo
Hahaha ja zoetjes zijn hier ook favoriet! Die gebruik ik eigenlijk altijd al, ook voor het dieet. Nu zwarte koffie met een zoetje maar heel soms een beetje opgeklopte melk er in :love:

Dat intermitting fasting klinkt wel goed. Was het erg wennen?

Het klopt dat voor ons 65 net aan een gezond gewicht is. Ik heb dan wel maat 36-38 dus neem dat niet zo nauw. Het gaat er vooral om dat we ons goed voelen en gezond zijn!
OneTrickPony- schreef:
03-03-2021 10:17
Had je een leuke klik met de consulente? Fijn dat je in de komende dagen alvast wat shakes kunt gaan proeven, zodat je straks goed weet welke smaken je lekker vindt!

Ik wil pas stappen omhoog gaan als ik op een gezond BMI zit. In de vorige versie van het dieet (wat nu niet meer mag) ging je pas opbouwen als je rondom je streefgewicht zat en was de opbouw om te stabiliseren. Omdat ik het zo ken voelt dat voor mij goed. Ik vermoed dat ik op die manier het snelste klaar ben en de minste kans heb op smokkelen.

Succes!
Wat een leuk welkom hier! Klik met de consulent weet ik nog niet zo goed. Ik kreeg er van alles bij (boekje, shakebeker, kaartje, volledige meting) en ze was wel aardig. En normaal postuur ;-D Ik heb wel eens een hele slanke diëtist gehad, die vertelde dat ze nog 2 kg wilde afvallen voor haar trouwerij. Zat ik daar met al die kilo's overgewicht naar te luisteren....

Consulente vertelde dat je in principe elke 2 weken doorgaat naar de volgende stap. Laatste stap is 12 weken. Zij vertelde dat het programma daar eigenlijk voor gemaakt is, maar omdat ik veel overgewicht heb, is het ook goed om de eerste 3 stappen langer te doen (en misschien de stappen erna ook wel). Misschien bevalt het ook wel heel erg goed dat ik langer in stap 1 blijf. Maar als ik daarin moet blijven tot een gezond gewicht, dan duurt het misschien wel een jaar. :rofl:
MarvelousMrsMaisel schreef:
03-03-2021 12:10
Ik ga ook niet door tot een 'gezond' bmi. Ik ben van m'n leven niet slank geweest, daar is mijn lijf niet voor gemaakt en ik ben ook gewoon 'breed opgezet' zoals ik dat altijd maar noem. Daarom zet ik in op 80 kilo. Dan vind ik mezelf echt al super slank hoor! Dat vond ik de vorige keer toen ik tot 89 kilo gekomen was eigenlijk al.
Ik heb heel lang 80kg gewogen. Misschien moet ik dat ook wel gewoon nemen als 'mijn' gewicht. Aan de andere kant denk ik: als ik dan toch bezig ben en ik zit in een lekkere flow, dan is de 70 misschien wel haalbaar (en gezonder voor mij).
Weet iemand waarom het 'oude' programma er niet meer is? En wat was er anders dan 1:1?

En nog een vraag die mijn consulent me niet heel duidelijk kon beantwoorden: kun je duursport doen bij dit dieet, zoals fietsen? Ik heb er op gerekend dat het de komende maanden niet kan, maar ik vroeg me af hoe jullie ervaring daarmee is.
Vajana schreef:
03-03-2021 15:07
Wat een leuk welkom hier! Klik met de consulent weet ik nog niet zo goed. Ik kreeg er van alles bij (boekje, shakebeker, kaartje, volledige meting) en ze was wel aardig. En normaal postuur ;-D Ik heb wel eens een hele slanke diëtist gehad, die vertelde dat ze nog 2 kg wilde afvallen voor haar trouwerij. Zat ik daar met al die kilo's overgewicht naar te luisteren....

Consulente vertelde dat je in principe elke 2 weken doorgaat naar de volgende stap. Laatste stap is 12 weken. Zij vertelde dat het programma daar eigenlijk voor gemaakt is, maar omdat ik veel overgewicht heb, is het ook goed om de eerste 3 stappen langer te doen (en misschien de stappen erna ook wel). Misschien bevalt het ook wel heel erg goed dat ik langer in stap 1 blijf. Maar als ik daarin moet blijven tot een gezond gewicht, dan duurt het misschien wel een jaar. :rofl:

Goed te lezen dat het een fijne intake was! Een consulente/diëtiste die zelf een normaal postuur heeft komt wel zo goed over hé? Daar neem je dan toch wat gemakkelijker iets van aan :mrgreen: Jammer dat je die eerdere ervaring had. Naar een diëtist stappen is nogal wat en als ze het dan over zichzelf gaat hebben.. Niet zo professioneel vind ik.

In de map die ik heb gekregen staat bij alle stappen dat je ze mag volgen zolang je zelf wil, maar dat twee weken minimaal aan te raden is. Mijn consulente heeft niets gezegd over dat de bedoeling 2 weken per stap zou zijn.

Het idee achter Cambridge is koolhydraatbeperking. Als je door je glycogeen voorraad in je lijf heen bent gaat je lijf over op vetverbranding. De zogenaamde ketose. Dit is bij een zeer koolhydraatbeperkt dieet (zo rond de <50gr per dag, dat is per persoon verschillend). Bijkomend voordeel is weinig honger en een energiek gevoel. Met de eerdere versies van Cambridge nam je 3 producten van 150-200 kcal per dag en elke vierde week at je er in de avond bij zoals nu bij stap 1. Pas als je rond je streefgewicht was ging je afbouwen met de producten en opbouwen met reguliere voeding. Dat duurde dan 6 weken (of langer, als je de weken dubbel wilde doen).

Een dieet wat dusdanig beperkt is in kcal mag niet meer in Nederland. In de UK mag het nog wel geloof ik. Daar heb je stap 1a (alleen producten) en stap 1b (vergelijkbaar met onze stap 1).

Omdat je bij stap 1-3 heel weinig koolhydraten binnenkrijgt is het geloof ik niet aan te raden te gaan duursporten. Mijn eigen ervaring met hardlopen is dat ik heel snel spierpijn kreeg en echt totaal uitgeput was erna. Ik wandel en fiets nu veel in plaats daarvan.

MarvelousMrsMaisel schreef:
03-03-2021 12:10
Ik stond deze week stil. Dat was wel te verwachten, dus het valt me mee dat er niet bijgekomen is. En we gaan vol goede moed weer verder.

Ik ga ook niet door tot een 'gezond' bmi. Ik ben van m'n leven niet slank geweest, daar is mijn lijf niet voor gemaakt en ik ben ook gewoon 'breed opgezet' zoals ik dat altijd maar noem. Daarom zet ik in op 80 kilo. Dan vind ik mezelf echt al super slank hoor! Dat vond ik de vorige keer toen ik tot 89 kilo gekomen was eigenlijk al.

Fijn dat er niets bij is gekomen! Je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt. BMI is ook maar gebaseerd op het gemiddelde. Iedereen heeft een andere bouw!
Consulent gaf aan dat je beter de eerste tijd niet intensief kunt gaan sporten, omdat je dan sneller inteert op je spieren en je hartspier natuurlijk ook een spier is. Als het lichaam gewend is, dan zijn er mensen die er wel bij kunnen sporten, maar dat moest ik dan vooral zelf aanvoelen. Ik dacht: maar dan is het nog steeds een spier en je neemt nog steeds weinig in.

Gelukkig zitten we in een lockdown en zijn er voorlopig geen social rides, zullen we maar zeggen. Ik heb ingesteld op heel veel wandelen.
Dat van die ketose en vetverbranding is me duidelijk uitgelegd. Tot nu toe bevalt stap 7 wel goed :proud: Knop is om, want ik eet niks anders dan mag vanuit het boekje.

Nog 1 vraag over de bouillon van 1:1. Ik vind het een absurd bedrag voor bouillon. Is het echt zoveel anders dan de opkikkers/bouillon uit de winkel?
Alle reacties Link kopieren
Marvelous: jammer van de stilstand, gelukkig zag je hem aankomen.op naar een betere week!

OneTrickPony: ik vind dit dieet icm IF makkelijker. Ik eet tussen 12:00 en 13:00 een Shake. Daarvoor is wel doorbijten, rond 11 uur is mijn maag voor iedereen hoorbaar :). Dan om 15:00 een reep en avondeten eet ik “gewoon” mee rond 18:00.
Voor mij betekent dit minder kans op snaaien en heb ik alleen tussen 11:00 en 13:00 honger.

Vajan: over CB kan ik je weinig vertellen maar gelukkig anderen hier wel!
En weinig sociale verplichtingen door de lockdown vind ik ook echt een voordeel!
zonnetje2021 wijzigde dit bericht op 04-03-2021 12:38
0.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom aan de nieuwe meeschrijvers! Heel veel succes!

Hier een korte update, ik weeg nu 82.6 3 ons erbij. Had dit vorige week ook dat ik eerst weer 5 ons bij kwam en toen ineens een kg eraf. Ik doe niks anders dus ga me er niet druk maken, gewoon volhouden en dan gaat het vanzelf!

Heb wel steeds minder honger gevoel dat vind ik wel heel erg fijn!

Dames jullie gaan hartstikke goed!
Alle reacties Link kopieren
@Vajana Welkom! Leuk dat je mee gaat doen! Hoe lang ben je? Ik vermoed dat je je bij 70 kilo al een heel stuk fijner in je vel zit. En ideaal gewicht is zo persoonlijk! Iedereen heeft natuurlijk een compleet andere bouw. Toen ik na mijn vorige succesvolle afvalpoging nog ergens middenin de BMI-range zat, werd ik al zo slank dat je mijn ribben kon zien bij mijn decolleté. Daar voelde ik me ook niet fijn bij. Dus: doorgaan tot het voor jou goed voelt :)

Je vraag over sporten, ik doe stap 2 en probeer wel veel te bewegen alsin iedere dag een uur wandelen of fietsen, en begin komende week ook weer met buitenfitness. Ik heb jarenlang veel (redelijk zware) krachttraining gedaan en mis dat zo! Je merkt denk ik vanzelf of sporten naast je dieet goed gaat of niet. Als je snel duizelig wordt of het erg zwaar hebt, zou ik het wat rustiger aan doen. En wandelen is altijd goed.

@Zonnetje2021 Welke stap doe je? Ik doe stap 2 en neem iedere dag één heeeerlijke soja-cappuccino met een zoetje en wat kaneel of koekkruiden erover. Kan daar echt naar uitkijken! Misschien is dat ook een idee voor jou?

@MMM Ook dat hoort erbij. Knap dat je jezelf niet laat demotiveren, bij mij gebeurt dat toch al snel als ik stil sta... Inderdaad, lekker doorgaan totdat je op een gewicht bent dat bij je past! Niet iedereen hoeft in maatje 36 te passen :)

@Wintervuur Moet wel watergewicht zijn. Als je op Google zoekt op weightloss graph zie je inderdaad ook dat dit hartstikke normaal is. Fijn dat je minder honger hebt en stug doorzetten :lol:

@OneTrickPony Hoe gaat het met jou?
@Vajana: Ik geloof dat er wat minder zout zit in de CB bouillon, maar neem zelf gewoon de bouillon van Knorr. Zo'n pot. Geen negatief effect op het afvallen gemerkt. Zelf heb ik alleen ervaring met het smaakwater (smaakt net als Crystal clear, dus dan zou ik eerder daarvoor kiezen) en de Mix-a-mousse. Die laatste gebruikte ik heel veel toen ik het CB500 programma volgde, om een bite te hebben in de avond. Je kunt er samen met het smaakwater ook een soort gelatinetoetje van maken zag ik op Instagram.

@Zonnetje: Logisch verhaal en dank voor de tip. Misschien dat ik dit wel ga uitproberen. Ik stel ook liever uit zodat ik later meer kan eten :mrgreen:

@Wintervuur: Je gewicht gaat helaas nooit in een rechte lijn naar beneden. Heel herkenbaar, bij mij schommelt het ook heel erg. Van zo weinig kcal kun je niet anders dan afvallen en dat resultaat ga je vast snel zien op de weegschaal! :D

@Goaldigger: Hier gaat het goed, dankjewel! Vanochtend in precies 6 weken 8,1 kilo kwijt. Het toeval wil dat ik op mijn officiële weegdag steeds ook het laagst in mijn gewicht zit tot dan toe. Volgens mijn app heb ik er nu 49,1% van het traject opzitten. Had ik al gezegd dat ik van cijfertjes en tabelletjes hou? :proud: Hoe gaat het met jou?
Een linkje naar een plaatje hoe een vetcel zich eerst vult met water voordat je gewicht kwijtraakt (wat GoalDigger al schreef). Ik kan geen plaatjes plakken, sorry:

https://i.redd.it/3ijzconkdpv21.jpg
Ik gebruik Opkikker bouillon. Maar heb dat eigenlijk alleen in de eerste week nodig. Daarna trek ik de dagen makkelijk zonder bouillon.
Alle reacties Link kopieren
@golddigger: ik zal eens kijken of ze kleine pakjes sojamelk hebben, ik vond dat altijd heel vies maar misschien is mijn smaak veranderd of is het nu een dusdanig gemis dat ik het ineens wel lust :)
Overigens zit ik hier illegaal, ik doe niet aan CB maar heb andere producten, zelfde idee.

@wintervuur, fijn he als het hongergevoel weg is. Laat je niet demotiveren he, de uitleg van Goaldigger en OneTrickPony klinken logisch!

Hier vanmorgen 73,4, ik schrok er bijna van, gister nog 74,1 (ga ik weer een keer leren niet dagelijks te wegen?). Zit nu op - 4,5 kilo, mag zeker niet klagen. Maar wat nog belangrijker is, ik voel mij sterk (klinkt heel gek) maar heb nu echt het gevoel dat er een knop om is en ben zo blij dat ik gestart ben!
Alle reacties Link kopieren
Goaldigger en trickypony, super interessant ik wist niet dat het zo werkte!
Alle reacties Link kopieren
@ zonnetje wat een lekker resultaat!! Heerlijk he?
Alle reacties Link kopieren
Wauw trickypony wat onwijs goed zeg ruim 8 kg! In 6 weken echt super netjes :cheer2: zit je ook lekkerder in je vel al? 8 kg kan je goed zien!
@Zonnetje: je hebt van die kleine pakjes sojamelk van Alpro. Let wel op dat je de ongezoete variant neemt. Zelf vind ik havermelk lekkerder trouwens! Smaakt wat notig. Vooral de barista versie is opgeschuimd echt hemels :)

Ik lees ook weer veel etiketten om te zien hoeveel suikers er ergens in zitten. Dat kan zoveel verschil maken bij eenzelfde product. Ik kook bijvoorbeeld graag met een klein scheutje sojasaus en die van Kikoman heeft zoveel minder suiker dan van andere merken viel mij op.

@Wintervuur: Dankjewel, wat lief van je! Ik voel me inderdaad echt super! Ben nu weer op het gewicht van een jaar geleden, voor corona. Veel kleding zit weer lekkerder en mooier. Afvallen gaat bij mij van boven naar beneden: in mijn taille ben ik het meeste kwijt en mijn benen komen later pas aan de beurt. Maar de broekbanden snijden niet meer, wat heel fijn is. Het voelt heel fijn om 'nog maar' <10 kilo overgewicht te hebben. Omdat ik klein ben word ik met meer al snel heel pafferig in mijn gezicht.

Wat super dat je ineens zo'n klapper hebt gemaakt! Je bent al aardig op weg richting een kledingmaat! Ik snap jouw gevoel helemaal. Alsof je weer de teugels in handen hebt over je leven en lijf hé? :cheer2: Dit dieet maakt ook dat ik de maatregelen een stuk beter vol te houden vind. We komen als herboren uit de strijd :cheer:

Die foto van dat linkje is volgens mij geen exacte wetenschap, maar het klinkt heel logisch toch? :biggrin: Momenteel de tijd van de maand hier en ik zie dat ik de laatste dagen weer een beetje blijf hangen rond hetzelfde gewicht. Terugkijkend op afgelopen maand was dat ook zo rondom mijn menstruatie. Moet vocht zijn!

Meten jullie eigenlijk ook centimeters? En maken jullie foto's?
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk zoveel mogelijk naar voren! Vanochtend woog ik 82.2 :cheer2: klinkt inderdaad heel logisch. Kan er al helemaal van genieten het vooruitzicht met warm weer en zomer kleding. Nog 4.2 kg of iets meer ik kijk wel hoe het voelt dan heb ik in ieder geval een gezond gewicht ;-D



Gister lekker nasi gemaakt met bloemkoolrijst was best lekker.
Alle reacties Link kopieren
Die klapper was van mij denk ik :) vanmorgen idd een klein verschil, 73,3 maar natuurlijk niet meer dan logisch!

Ik meet niet en heb ook geen fotos gemaakt. Terwijl juist het meten uiteindelijk het belangrijkste is. Maar geen geduld voor :).

Ik ga de soja en havermelk (barista variant) eens proberen!

Blijven hangen is niet leuk maar het gebeurd, of het nu menstruatie is iets anders. Hopen dat het idd je cyclus is en je straks gewoon weer daalt.
@OTP: Misschien heb ik het verkeerd begrepen over die 2 weken.

@zonnetje: IF in combinatie met de shakes lijkt me de hel. Knap dat je dit doet!

@wintervuur: Ik zou gek worden als ik nu ook nog zou aankomen. Goed dat je zo chill bent over het schommelen.

@goaldigger: ik ben 1.68. Met fietsen bedoel ik zo'n 25km/u en dat (straks) 2-5 uur ;-D Ik denk dat ik het voorlopig ook hou bij wandelen en gewoon fietsen.

Dikke cheer voor alle -getallen! :cheer2:
anoniem_358913 wijzigde dit bericht op 08-03-2021 20:29
0.22% gewijzigd
Ik durf zelf nog niet op de weegschaal te gaan staan, maar ik moet wel zijn afgevallen. Maandag moet ik weer naar de consulent, dus dan stap ik in de ochtend ook op de weegschaal.

Vandaag de eerste dag van de eerste stap. Ik denk dat ik hem aardig ben doorgekomen. Het meest spannende was de supermarkt. Vaak neem ik wel een zakje lekkers mee voor in de auto. Maar vandaag heb ik me netjes aan het lijstje gehouden :cheer2:
Ik had vanavond soep. Ik heb er nog een zakje van, maar dat doe ik volgende week niet weer.
Alle reacties Link kopieren
Vajana vandaag weeg ik 81,9 :cheer: aanhouder wint. Zo val ik af blijkbaar.. ik kom wat aan en na 4 dagen opeens ga ik afvallen en schiet ik eronder. Nu ik dat weet demotiveert het me niet meer. :-)
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend 71,8! Dus weer -0,4 in 3 dagen. En dat in de 9e week! Ik heb besloten om vanavond al mijn pokebowl te nemen, ik merk dat ik echt even behoefte heb aan iets. Dat rode wijntje laat ik staan tot de 70 kg :lol:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven